Aktualności
Plan lekcji
Wykaz podr.

Dzień Edukacji Narodowej to także święto tych żołnierzy, którzy łączą służbę wojskową z pracą nauczyciela. Jest to możliwe w Wojskach Obrony Terytorialnej.

Terytorialna służba wojskowa umożliwia zachowanie balansu pomiędzy pracą zawodową, a służbą wojskową. Potwierdza to szer. Paweł Nadolny z 14 batalionu lekkiej piechoty, na co dzień nauczyciel wychowania fizycznego w Miejskim Zespole Szkół im. Mikołaja Kopernika w Wysokiem Mazowieckiem: "Służba wojskowa zawsze była moim marzeniem. Dzięki WOT mogę spełnić je nie rezygnując z pracy nauczyciela". Potwierdza to szer. Marcin Zabielski z 13 batalionu lekkiej piechoty pracujący w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Piątnicy: "Po maturze rozważałem studia na Wyższej Szkole Oficerskiej. Wybrałem jednak Akademię Wychowania Fizycznego. Teraz mogę łączyć pracę w szkole ze służbą i jest to optymalne rozwiązanie".

Kiedy nauczyciele decydują się na założenie munduru, często robią to zachęceni przez kolegów z pracy. "Po prostu namówił mnie znajomy, który pełnił już służbę. Bramy jednostki przekroczyłem wspólnie z jeszcze jednym kolegą, też nauczycielem. Wszyscy trzej służymy w 13 batalionie lekkiej piechoty" - mówi st. szer. Paweł Grygo, nauczyciel wychowania fizycznego w Zespole Szkół Weterynaryjnych i Ogólnokształcących nr 7 w Łomży (WETA).

Nauczyciele-żołnierze zwracają na ogromną rolę wychowawczą swojego zawodu. "W dzisiejszych czasach mediów społecznościowych bardzo trudno przekazać młodzieży wzorce osobowe godne naśladowania. Służba w WOT jest doskonałym przykładem jakim można posłużyć się motywując młodzież do działania i pomocy innym. Odpowiedzialność, cierpliwość, dyscyplina, pomoc słabszym i potrzebującym to hasła, które przez trzy lata służby w WOT i piętnaście lat pracy w zawodzie nauczyciela staram się przekazywać innym" - wyjaśnia szer. Nadolny. Sam dawał osobisty przykład takiej postawy pełniąc służbę w szpitalu w Wysokiem Mazowieckiem podczas operacji
przeciwkryzysowych "Odporna Wiosna" i "Trwała Odporność".

Terytorialna służba wojskowa spotyka się z zainteresowaniem nie tylko kolegów z pracy, ale także uczniów. Jak podkreśla st. szer. Paweł Grygo podczas ostatnich Mistrzostw 1 Podlaskiej Brygady OT w Biegach Przełajowych startowały jego dwie dawne uczennice - obecnie również żołnierze WOT. Podczas szkoleń często zdarza mu się spotykać byłych uczniów. "Śmieją się, że teraz to oni mnie będą ganiać za wysiłek podczas zajęć WF w szkole. Nie mam jednak z tym najmniejszego problemu, bo od lat trenuję bieganie". Paweł Grygo jest złotym medalistą Mistrzostw Wojska Polskiego w Biegu Maratońskim w kategorii drużynowej.

Służba w WOT to także szansa rozwoju i podnoszenia kwalifikacji. Już kilku nauczycieli - żołnierzy 1 Podlaskiej Brygady Obrony Terytorialnej ukończyło, albo jest w trakcie realizacji kursu oficerskiego. "Udało mi się zakwalifikować na kurs prowadzony na Wojskowej Akademii Technicznej. Mogę powiedzieć, że marzenia się spełniają" - podsumowuje szer. Marcin Zabielski.

W szeregach Wojsk Obrony Terytorialnej pełni obecnie służbę 540 nauczycieli, w tym 74 nauczycieli akademickich i 222 nauczycieli młodzieży w szkołach średnich.

kpt. Łukasz Wilczewski

Żródło: https://sway.office.com

Dziwne czasy, ale przecież święto nauczycieli i pracowników oświaty nie wypadło z kalendarza. Stąd życzenia niezmienne: cierpliwości, zdrowia, wiecznego optymizmu i wiary w ucznia - jego kreatywność i zalążek mądrości. To trwa. Niezależnie od czasów. Czy stacjonarnie czy zdalnie. To ostatnie nauczanie wymaga więcej wysiłku z obu stron, ale czasem jest wskazane ze względu na bezpieczeństwo. Wymaga większej dojrzałości od ucznia i … jego uczciwości. Nie ma co kombinować dla samej oceny, a w głowach hodować pustkę. Tego życzymy w tym dniu właśnie uczniom. Nauczyciele są dorośli i umieją być elastyczni w tych dziwnych czasach.

Dla umilenia dnia i jako zachętę do pisania publikujemy Wam pierwszy „Dziennik z kwarantanny”. To inspiracja dla tych, co nie wiedzą, jak pożytecznie spędzić czas i rozwinąć się polonistycznie.

Wchodzimy do domu uczennicy z VII c:

Dzień 1 - 6.09.2020r.

Szkoły otwarte, weekend mijał przyjemnie, wesoło i spokojnie, można spać do późna, nie trzeba nic robić - czyli po prostu zwykła niedziela. Ale pozory mylą - do salonu wparował mój starszy brat Kuba i oświadczył, że jego kolega z klasy ma koronawirusa i cała klasa musi odbyć tygodniową kwarantannę wraz z rodzinami. CO? To chyba był sen. Mamy kisić się w domu jak ogórki w słoiku przez bity tydzień, nie mogąc nawet wyjść na klatkę schodową? Po usłyszeniu wiadomości moja mama powiedziała parę brzydkich wyrazów, a tata nawet się nie odezwał.

I w ten oto sposób zepsuł mi się humor.

   *           *        *

Wieczorem, gdy grałam sobie w grę na laptopie, usłyszałam dźwięk otwieranych drzwi i skrobanie psich pazurów po podłodze. Po chwili hałasy ucichły. Potem mama powiedziała mi, że dziadek wziął od nas Lusię (mojego kochanego pieska) do siebie, żeby wyprowadzać ją na dwór, gdy my będziemy w domu. Przed oddaniem psa mama zdezynfekowała jej sierść. Zrobiło mi się jeszcze bardziej smutno. Nie będę mogła pocieszyć się nawet moim futrzastym zwierzątkiem.

Dzień 2 - 7.09.2020r.

Gdy wstałam, okazało się, że musimy mieć aplikację na telefon, w której potwierdza się, że odbywa się kwarantannę. Wyczytałam w Internecie, że aplikacja prosi tylko o cztery selfie dziennie, w losowych godzinach. Szkoda, że na zdjęciach wyglądam jak troll.

W dalszym ciągu było mi smutno z powodu braku pieska. Teraz najchętniej bym się do niej przytuliła.

Dzień 3 - 8.09.2020r.

Przepisywałam lekcje, gdy nagle przyszedł do mnie SMS. Kiedy go otworzyłam, bardzo się zdziwiłam. Było to zdjęcie przedstawiające mojego psa wyciągniętego na kanapie. No, jeszcze tego brakuje. Wróci do domu rozpuszczona do tego stopnia, że będzie miała w głębokim poważaniu prośby o zejście z kanapy. 

Dzień 4 - 9.09.2020r.

Rozejrzałam się po salonie i pomyślałam, że nie będzie tu takiego porządku, kiedy wleci tutaj ruda kulka szczęścia. Minęły tylko trzy dni, a ja zapomniałam, jak wygląda Lusinka. Bez niej jest jakoś... smutno. Nie ma się do kogo przytulić, a psina nie popatrzy na nas swoimi wielkimi, brązowymi oczami. Przynajmniej nie będzie tyle sierści na dywanie, a pod stołem nie będzie nikt żebrał przy jedzeniu.

Położyłam się w legowisku Lusi, odliczając dni do końca.

Dzień 8 - 13.09.2020r.

Dostałam od swojej pani od skrzypiec zadanie, aby nagrać jej utwory, których uczyłam się na zdalnym nauczaniu - poprzednia pani była na zastępstwie, ale w tym roku już nie uczy w naszej szkole, więc zanim właściwa pani wróci, jest jeszcze jedna, czyli właśnie ta (nie wiem nawet, ile razy już to komuś tłumaczyłam).

Przypomniałam sobie dwa utwory i mama mnie nagrała. Gdy wysłała nagrania, postanowiłam jeszcze trochę poćwiczyć. Niestety, nie dawało to efektu. Nie miałam też z tego żadnej frajdy, ponieważ, aby dobrze coś wyćwiczyć, potrzeba wskazówek. Ja niestety ich nie miałam, więc spakowałam instrument do futerału i cieszyłam się resztą weekendu.

Dzień 9 - 14.09.2020r.

Od rana zajmowałam się lekcjami, nauką i tego typu rzeczami, aby czas minął jak najszybciej. Dzisiaj miała do domu wrócić Lusia - mój kochany kłębek rudej sierści. Dziadek nawet opowiedział mi, że kiedy była z nią na podwórku, a ona nie chciała iść, powiedział do niej „Idziemy do Basi" - od razu ruszyła. Musiała się jednak bardzo rozczarować, kiedy zamiast do domu poszła do dziadka.

Podsumowanie:

- Codziennie dzwonił do mojej mamy dzielnicowy. Pytał się, czy jesteśmy w domu i czy wszystko w porządku.

- Ode mnie i mojego brata aplikacja nie chciała zdjęć (no i dobrze).

- Czekałam do godziny piętnastej, aby poprosić o lekcje. Potem przepisywałam je do dwudziestej - no po prostu super.

Barbara z VII c

Tradycyjnie co roku biblioteka szkolna organizuje konkurs na najbardziej zaczytanych ucznia i klasę naszej szkoły. Może w tym roku Ty dołączysz do współzawodnictwa, które niesie ze sobą dużo korzyści przede wszystkim dla Ciebie. Dzięki czytaniu Twój język się rozwinie i nie będziesz miał problemów „ jak coś powiedzieć” , „wiem, ale nie umiem ubrać w słowa”. Zapraszamy! Panie w bibliotece prowadzą skrupulatne zapisy Twojej aktywności.

Jednocześnie w zakładce „Co piszczy w szkole” publikujemy Wasze recenzje polecanych książek. Prześlij też swoją. W tamtym roku były zamieszczane też ciekawe opowiadania, by umilić Ci czas przymusowego siedzenia w domu i zainspirować do własnej twórczości. Nie powstydziłby się ich profesjonalny twórca. Czas na Ciebie.

I niespodzianka! Mamy czasy, jakie mamy. Niebawem będziesz mógł poczytać pamiętniki z kwarantanny. Zapowiedź jest obiecująca, wierzcie na słowo . To też propozycja dla Ciebie. Podzielisz się swoimi wrażeniami z siedzenia w domu? To nie musi być nudnie spędzony czas.

Wszyscy chętni niech wysyłają prace na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Redakcja

Miło się spotkać znów na boisku i zagrać w prawdziwą piłkę z prawdziwymi przeciwnikami. 24 września drużyna piłki nożnej złożona ze sportowców z klas VIb, VIc i VII c rozegrała mecze z Sokołami, SP nr 1 i Szepietowem. Wszystkie z miażdżącym zwycięstwem: 6-1 ( z Sokołami),1-0 ( z Szepietowem) i 6-1 ( z SP nr 1).Były to zawody na etapie powiatowym dające awans do gry na etapie wojewódzkim. Na ręce opiekuna p. Rafała Sutkowskiego i kapitana Piotra Idźkowskiego składamy gratulacje i czekamy na dalsze emocje. Do boju, chłopaki!

Redakcja

Może być nic nie znaczącym punktem, może być niedostrzegana, bywa jednak tak ważna, że staje się powodem, dla którego poświęca się jej cały dzień – 15 września obchodzony jako Międzynarodowy Dzień Kropki. To właśnie kropka inspirowała uczniów naszej szkoły, tak jak inspirowała tych, którzy dostrzegli jej unikatową wartość kreacji - małą Vashti.
Znakiem rozpoznawczym tego dnia były oczywiście stroje w kropki, noszone przez dzieci i pracowników szkoły. To tylko początek możliwości tego niepozornego znaku. Kropka może być tematem pracy plastycznej, opowiadania, a nawet rozwijających wyobraźnię zabaw. Po kropkach można skakać na zajęciach wychowania fizycznego, w kropki można łączyć punkty na lekcjach matematyki. Uczniowie klas nauczania zintegrowanego po raz kolejny odkrywali z pasją to, że kropka, tak niepozorna, może być naprawdę fascynująca.
Dziś w dobie utrudnień z powodu pandemii nie możemy się poddawać, musimy wykonywać jak najlepiej swoje obowiązki. Dzień kropki pozwala ubarwić tę smutną rzeczywistość i na chwile się oderwać od tego, co nas ogranicza, bo kropka otwiera możliwości i zbliża nie fizycznie a mentalnie.

Magdalena Doroszkiewicz

W roku szkolnym 2020/2021 w Miejskim Zespole Szkół w Wysokiem Mazowieckiem funkcjonować będzie stołówka szkolna.

Cena 1 obiadu 4,50 zł.

Należność za obiady tylko za pełny miesiąc (ilość dni nauki x 4,50zł) należy wpłacić (przelać) wyłącznie na konto bankowe szkoły nr 28 1020 1332 0000 1202 1018 0810 - Miejski Zespół Szkół w Wysokiem Mazowieckiem:

Miesiąc

Ilość dni

(obiadów)

Cena obiadu (zł.)

Do zapłaty

(zł.)

Ostateczny termin wpłaty

wrzesień     2020

13

4,50

58,50

do 10.09.2020

październik 2020

21

4,50

94,50

do 28.09.2020

Odpisy z obiadu od trzech dni ciągłej nieobecności ucznia po wcześniejszym zgłoszeniu w sekretariacie szkoły (najpóźniej w pierwszym dniu nieobecności do godz. 9:00).
Należność za odpisane obiady będzie zwracana na konto rodzica (opiekuna) po zakończeniu miesiąca w którym była nieobecność.

Rozliczenie należności za obiady z marca 2020 roku do końca września 2020 roku po wcześniejszym podaniu numeru konta w sekretariacie szkoły na które ma być dokonany zwrot.

Redakcja

1 września rozpoczynamy Nowy Rok Szkolny 2020/2021 w oparciu o wytyczne dla szkół opracowane przez Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia. W związku z zagrożeniem epidemiologicznym, uroczystość inauguracyjna odbędzie się w innej formie niż dotychczas.
1 września odbędą się tylko spotkania z wychowawcami klas (SP2), nauczycielami instrumentów (SSM).

Uczniowie klas I Szkoły Podstawowej oraz klasy I Szkoły Muzycznej mogą wejść z jednym rodzicem/opiekunem na teren szkoły. Pozostali uczniowie wchodzą sami i pozostają pod opieką nauczycieli.
Na terenie szkoły podczas przemieszczania się oraz oczekiwania na zajęcia zaleca się noszenie maseczek ochronnych lub przyłbic.


Rozpoczęcie Roku Szkolnego – Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika


Uczniowie klas I, II, III, Rozpoczęcie o godzinie 9.00. (Wejście do szkoły od strony świetlicy szkolnej).
Uczniowie klas IV, V, VI – Rozpoczęcie o godzinie 9.00.
VII, VIII – Rozpoczęcie o godzinie 10.00.

Poniżej wykaz klas wraz z wychowawcami, nr sali, w której odbędzie się spotkanie  01.09.2020 i nr wejścia.


I A Bogusława Janiuk 22 4
I B Magdalena Doroszkiewicz 20 4
I C Renata Gniazdowska 21 4
II A Katarzyna Prużanin 9 2
II B Joanna Godlewska 34 4
II C Aleksandra Borawska 37 4
II D Urszula Tymiska 8 2
III A Urszula Kostro 35 4
III B Beata Kolińska 24 4
III C Iwona Wojo 36 4
III D Sylwia Musiejczuk 23 4
IV A Agata Bielińska świetlica 4
IV B Katarzyna Kulesza 16 3
IV C Monika Dołęgowska 33 3
V A Ewa Dąbrowska 28 2
V B Joanna Ścisłowicz 26 2
VI A Anna Piętka Lubowicka 15 2
VI B Tomasz Krajewski 30 3
VI C Katarzyna Bartłomiejczuk 17 3
VII A Małgorzata Gierałtowska 14 2
VII B Maria Janeczko 13 2
VII C Luiza Borawska 27 2
VIII A Barbara Niemyjska 29 3
VIII B Iwona Gołaszewska 32 3

Wejście 2 – Główne Wejście do Szkoły
Wejście 3 – Wejście środkowe „Wejście pod filarami”
Wejście 4 – Nowa część szkoły, od strony świetlicy


Rozpoczęcie Roku Szkolnego – Samorządowa Szkoła Muzyczna I stopnia

Rozpoczęcie Roku Szkolnego i spotkania z nauczycielami instrumentów – godzina 13.00. Wszyscy uczniowie wchodzą wejściem nr 3 – wejście środkowe „pod filarami”. Uczniowie klas pierwszych mogą wejść z jednym rodzicem.


Poniżej wykaz nauczycieli i przydzielona sala.
1. Januszkiewicz Adam 8
2. Sokołowski Andrzej 9
3. Kołtyś Dariusz 12
4. Piotrowska Anna 13
5. Kołtyś Paulina 14
6. Dariusz Jacek Drewnowski 20
7. Witkowski Cezary 21
8. Witkowski Krzysztof 21
9. Kulesza Urszula 25
10. Vytlacil Emilia 26
11. Barteczek Katarzyna 27
12. Doms Katarzyna 28
13. Bielski Piotr 29
14. Sypytkowska Monika 30
15. Krawczewski Damian 32
16. Terlecka Maria 34
17. Świątkowska Sara 35
18. Krawczewska Ewa 36
19. Kacprowski Jan 37

Wszystkich informacji dotyczących organizacji pracy szkoły udzielą wychowawcy / nauczyciele przedmiotu głównego na spotkaniu organizacyjnym 1 września 2020r.

Szanowni Państwo, Rodzice i Opiekunowie!
Drodzy Uczniowie!

Z ogromną radością powitamy Was Uczniowie w progach naszej szkoły w dniu 1 września 2020 r. Bardzo nam brakowało bezpośredniego kontaktu z Wami.

Sytuacja epidemiczna w naszym kraju, sprawia, że wszyscy jesteśmy obowiązani przestrzegać zasady higieny i procedury ograniczające ryzyko zarażenia się koronawirusem.

W trosce o naszych uczniów i pracowników, na podstawie wytycznych MEN, GIS i MZ jako Dyrektor szkoły odpowiedzialny za bezpieczeństwo naszych uczniów, wdrożyliśmy wiele procedur postępowania i zachowania w sytuacjach szkolnych. Wszystkie zostały umieszczone na stronie http://gimwm.psis.edu.pl/ i bardzo proszę o zapoznanie się z nimi i ścisłe przestrzeganie.

Rok szkolny 2020/2021 rozpoczynamy w formie stacjonarnej, co oznacza, że zajęcia dydaktyczno-wychowawcze i opiekuńcze w chwili obecnej będą prowadzone w budynku szkolnym i na obiektach należących do placówki.

Zwracam się do Państwa z serdeczną prośbą, aby stosować się do poniższych zasad:

1. Podanie wychowawcy możliwie najszybszej formy kontaktu.
2. Rodzice do szkoły przyprowadzają dziecko zdrowe.
3. Do szkoły może uczęszczać tylko uczeń zdrowy.
4. Dzieci chore, zakatarzone lub z temperaturą nie będą przyjmowane.
5. Do placówki nie będzie przyjęte dziecko, którego domownik odbywa kwarantannę. Rodzic/prawny opiekun dziecka, ma obowiązek niezwłocznie zgłosić dyrektorowi szkoły fakt odbywania przez domownika kwarantanny, jeżeli taka sytuacja zaistnieje, pod rygorem odpowiedzialności za zagrożenie bezpieczeństwa zdrowia i życia osób trzecich.
6. Wprowadza się zakaz przynoszenia z domu zabawek i innych przedmiotów.
7. Do odwołania wprowadza się zakaz przebywania na terenie szkoły rodziców i osób trzecich, poza korytarzem wejściowym, stanowiącym przestrzeń wspólną.
8. Opiekunowie odprowadzający dzieci mogą wchodzić do przestrzeni wspólnej szkoły, zachowując zasady:
a) 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi,
b) dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m,
c) dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m,
d) opiekunowie powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).
9. W uzasadnionym podejrzeniu, że dziecko jest chore (np. temperatura wysoka) i może zarażać inne dzieci, nie będzie ono przyjęte, a rodzice zostaną poproszeni o niezwłoczny kontakt z lekarzem. Rodzic jest zobowiązany poinformować dyrektora lub nauczyciela o stanie zdrowia dziecka. W sytuacji, gdy zachorowanie ma miejsce w czasie pobytu dziecka w szkole, zostanie ono umieszczone w izolatorium do czasu odbioru go przez rodzica. Szkoła zapewnia opiekę w czasie przebywania ucznia w izolatorium.
10. W szkole nie obowiązuje noszenie maseczek i rękawiczek, ale jeśli rodzic uważa to za konieczne nie ma przeciwskazań.
11. Rodzic odprowadzający ucznia przychodzi w maseczce ochronnej zasłaniającej nos oraz usta. Jest on zobowiązany dezynfekować ręce poprzez skorzystanie z płynu dezynfekcyjnego znajdującego się w dozowniku przy wejściu do placówki.
12. Uczeń nie przynosi do szkoły żadnych zabawek i innych przedmiotów wykonanych z materiałów pluszowych lub tkanin.
13. Uczeń do szkoły może przynieść przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mają znajdować się na ławce szkolnej ucznia. Uczeń nie może wymieniać się pomocami dydaktycznymi i przyborami z innymi kolegami oraz nie może ich pożyczać.
14. Rodzice nie przebywają na terenie placówki dłużej niż istnieje potrzeba.
15. Uczniowie samodzielnie rozbierają się w szatni. Dzieciom młodszym pomaga pracownik. Zgodnie z zaleceniami GIS przebywanie osób trzecich w pomieszczeniach placówki zostanie ograniczone do niezbędnego minimum.
16. Rodzic/prawny opiekun przebywający w sytuacji wyjątkowej na terenie szkoły, ma obowiązek założyć maseczkę na usta i nos oraz zdezynfekować ręce przed wejściem.

Odbieranie dziecka ze szkoły. Powrót ucznia do domu ze szkoły.

1. Rodzic odbierający dziecko ze szkoły powinien być wyposażony w maseczkę zasłaniającą nos i usta oraz rękawiczki. Przed wejściem do wyznaczonego obszaru, powinien użyć płynu dezynfekującego.
2. Rodzic zgłasza odbiór dziecka pracownikowi szkoły i oczekuje na przyprowadzenie go do wyznaczonego miejsca, zachowując dystans społeczny i ograniczając do minimum kontakty z innymi rodzicami oczekującymi na odbiór dziecka.
3. Nauczyciel lub upoważniony pracownik szkoły przygotowuje dziecko do wyjścia
i odprowadza je do rodzica/prawnego opiekuna.
4. Dzieci przebywające na placu zabaw lub na boisku szkolnym, przyprowadza do oczekujących rodziców nauczyciel lub upoważniony pracownik szkoły.
5. Niezbędne informacje dotyczące dziecka może przekazać rodzicowi upoważniony pracownik szkoły.
6. Wszelkie informacje na temat dziecka rodzic może uzyskać bezpośrednio od nauczyciela, przez kontakt mailowy lub telefoniczny z nauczycielem.
7. Uczeń klasy IV – VIII, po zakończonych lekcjach udaje się do szatni i do wyjścia w celu opuszczenia szkoły.

Podstawowym warunkiem skuteczności ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa jest rygorystyczne przestrzeganie zasad higieny osobistej. Konieczne jest również bieżące śledzenie komunikatów GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacji przesyłanych przez dyrektora szkoły lub wychowawców. Wszelkie informacje o zagrożeniu koronawirusem oraz o sposobach zapobiegania można znaleźć na stronie https://gis.gov.pl/Aktualnosci.

Z poważaniem
Dyrektor Miejskiego Zespołu Szkół

 

Wakacje! Zasłużone. Oby były zdalne od komputerów, tabletów i telefonów! Cieszcie się wolnością, przyrodą i swoim towarzystwem. Publikujemy Złotą Dziesiątkę 2020. W przyszłym roku może i Ty tu dołączysz? Dzisiejszym laureatom gratulujemy! Absolwentom życzymy, by rozwinęłi skrzydła w nowym środowisku. 

 

Lp.

Klasa

Nazwisko i imię ucznia

Średnia ocen

1.

VI A

Tkacz Magdalena

5,83

2.

VI A

Szepietowska Wiktoria

5,67

Murawska Marta

VI C

Godlewska Gabriela

3.

VII A

Leoniak Łukasz

5,43

4.

VI C

Dołęgowska Barbara

5,42

5.

IV A

Gołaś Jan Aleksander

5,36

Ostrowski Maciej

Prużanin Błażej

Rydzewska Gabriela

6.

VIII A

Plewik Nina

5,35

7.

V B

Sienicki Błażej

5,33

VI A

Dołęgowski Miłosz

Milewski Piotr

VI C

Tymińska Natalia

8.

V A

Kulesza Mateusz

5,25

V B

Szepietowski Wiktor

V C

Stypułkowska Oliwia

VIA

Herman Maciej

Wnorowski Paweł

VI C

Kossykowski Sebastian

9.

VIII B

Dąbrowska Wiktoria Zofia

5,22

10.

IV A

Ołdakowski Jan Stanisław

5,18

IV B

Maciuszko Szymon

Ostrowski Paweł

 Redakcja

Rok szkolny za nami. Trudny, nietypowy, Dla jednych praca zdalna wyznaczyła nowe wyzwania, inni męczyli się, by jak najwięcej skorzystać w tej sytuacji. Wyniki podajemy niżej. Gratulujemy Wam, Kochani! Cieszcie się swoimi osiagnięciami!

Klasa

Nazwisko i imię ucznia

Średnia ocen

Zachowanie

IV A

Gołaś Jan Aleksander

5,36

wzorowe

Ostrowski Maciej

5,36

wzorowe

Prużanin Błażej

5,36

wzorowe

Rydzewska Gabriela

5,36

wzorowe

Ołdakowski Jan Stanisław

5,18

wzorowe

Fronczuk Antonina

5,09

wzorowe

Herman Paulina

5,09

wzorowe

Kamińska Zuzanna

5,09

wzorowe

Płońska Kornelia

5,09

wzorowe

Grodzka Nikola

5,00

wzorowe

Prużanin Wiktor

5,00

wzorowe

Święcki Kacper

5,00

wzorowe

Urbanek Franciszek

5,00

wzorowe

Bagińska Liliana

4,91

wzorowe

Deszczyński Oliwier

4,91

wzorowe

Faszczewska Aleksandra

4,91

wzorowe

Osuchowski Adam

4,82

bardzo dobre

IV B

Maciuszko Szymon

5,18

wzorowe

Ostrowski Paweł

5,18

wzorowe

Włostowska Lena

5,09

wzorowe

Gwardiak Oliwia

5,00

wzorowe

Dąbrowska Julia

4,91

wzorowe

Kaczyński Alan

4,91

wzorowe

Kaczyński Szymon

4,91

bardzo dobre

V A

Kulesza Mateusz

5,25

wzorowe

Doroszkiewicz Antoni

5,08

wzorowe

Wyszomirski Wiktor

4,92

wzorowe

Wysocka Julia

4,75

bardzo dobre

V B

Sienicki Błażej

5,33

bardzo dobre

Szepietowski Wiktor

5,25

bardzo dobre

Bagiński Adam

5,17

bardzo dobre

Choiński Marcel

5,17

bardzo dobre

Zieliński Arkadiusz

5,17

bardzo dobre

Baryczka Szymon

4,92

bardzo dobre

Grochowski Michał

4,83

wzorowe

Radgowska Maja

4,83

bardzo dobre

Grodzki Seweryn

4,83

bardzo dobre

 

V C

Stypułkowska Oliwia

5,25

wzorowe

Jabłońska Emilia

5,08

wzorowe

Szepietowska Olga

4,83

wzorowe

Suchodolska Antonina

4,75

bardzo dobre

VI A

Tkacz Magdalena

5,83

wzorowe

Szepietowska Wiktoria

5,67

wzorowe

Murawska Marta

5,67

wzorowe

Dołęgowski Miłosz

5,33

wzorowe

Milewski Piotr

5,33

wzorowe

Herman Maciej

5,25

wzorowe

Wnorowski Paweł

5,25

wzorowe

Bagiński Jakub

5,17

wzorowe

Kaczyński Eryk

5,17

wzorowe

Jabłońska Dominika

5,08

bardzo dobre

Kalinowska Kamila

5,08

wzorowe

Bieliński Piotr

5,00

wzorowe

Deszczyński Cyprian

5,00

wzorowe

Kolińska Natalia

5,00

wzorowe

Magusiewicz Julia

5,00

wzorowe

Choiński Filip

4,92

wzorowe

Szlendak Jan

4,92

wzorowe

Szlendak Stanisław

4,83

wzorowe

VI B

Ołdakowski Filip

5,00

wzorowe

Borecka Aleksandra

4,83

wzorowe

Brzósko Bartosz

4,83

wzorowe

Kubińska Amelia

4,83

wzorowe

Grodzki Jan

4,75

wzorowe

Zagroba Maja

4,75

wzorowe

VI C

Godlewska Gabriela

5,67

wzorowe

Dołęgowska Barbara

5,42

wzorowe

Tymińska Natalia

5,33

wzorowe

Kossykowski Sebastian

5,25

bardzo dobre

Sieliwoniuk Lena

5,08

wzorowe

Wojno Gabriela

5,00

wzorowe

Stypułkowska Łucja

4,92

wzorowe

Giero Maria

4,83

wzorowe

Godlewski Krystian

4,83

bardzo dobre

Roszkowska Maja

4,75

wzorowe

Idźkowski Piotr

4,75

wzorowe

VII A

Leoniak Łukasz

5,43

wzorowe

Knieć Antonina

5,07

wzorowe

Krajewska Patrycja

4,86

wzorowe

Kozłowski Gabriel

4,79

wzorowe

Krajewska Wiktoria

4,79

wzorowe

VII B

Kulesza Łucja

5,07

wzorowe

Wyszyński Dominik

4,79

wzorowe

VIII A

Plewik Nina

5,35

wzorowe

Turlewicz Jakub

5,06

wzorowe

Krajewski Filip

4,94

wzorowe

Kossakowska Julia

4,89

wzorowe

Dąbrowska Wiktoria

4,78

wzorowe

VIII B

Dąbrowska Wiktoria Zofia

5,22

wzorowe

Jankowska Nikola

4,83

wzorowe

 

Redakcja

PROCEDURY SANITARNE PRZY WYDAWANIU ŚWIADECTW SZKOLNYCH

w Szkole Podstawowej nr 2 w MZS w Wysokiem Mazowieckiem


Zgodnie z Wytycznymi z dnia 25 maja 2020 roku w sprawie funkcjonowania Szkoły Podstawowej nr 2 w Wysokiem Mazowieckiem w okresie zagrożenia epidemią COVID-19, ustalam następujące zasady wydawania świadectw szkolnych w roku szkolnym 2019/2020.
1. Świadectwa promocyjne wydawane będą na terenie szkoły przez wychowawców w terminach ustalonych w załączonym harmonogramie.
2. Informację o ustalonym terminie wydania świadectwa, przekażą uczniom i ich rodzicom nauczyciele wychowawcy.
3. Po odbiór świadectwa zgłaszają się wyłącznie uczniowie zdrowi. Jeśli u ucznia, rodzica opiekuna prawnego lub innego członka rodziny występuje gorączka, kaszel, trudności w oddychaniu, lub po powrocie z krajów czy rejonów Polski, gdzie szerzy się CIVID-19, uczeń lub inny członek rodziny przebywa na kwarantannie, w takim przypadku nie należy zgłaszać się po świadectwo. Zostanie ono wydane po wcześniejszym uzgodnieniu, w innym terminie.
4. Uczniowie, nauczyciele i pracownicy szkoły zobowiązani są przedsięwzięcia wszelkich środków ostrożności, a w szczególności należy:
1) po przyjściu i przed opuszczeniem terenu szkoły zdezynfekować ręce płynem dezynfekującym udostępnionym przez szkołę,
2) zachować pomiędzy sobą dystans społeczny — min. 2 m,
3) stosować maseczki osłaniające usta i nos, oraz rękawice,
4) stosować własne przybory piśmiennicze (długopisy).
5. Każdorazowo sale w których wydawane będą świadectwa, po każdym wyjściu uczniów będą przewietrzanie i dezynfekowane.
6. Prosimy uczniów, aby na teren szkoły nie wnosili zbędnych przedmiotów, np. bukietów kwiatów.

Harmonogram odbioru świadectw w Szkole Podstawowej nr 2

Harmonogram odbioru świadectw w Szkole Muzycznej

Konkursy ogólnopolskie to sposobność do współzawodnictwa z rówieśnikami nie tylko z własnej szkoły.

5 marca- tuż przed ogłoszeniem pandemii- nasi siódmo- i ósmoklasiści przystąpili do ogólnopolskiego konkursu z chemii organizowanego przez Centrum Edukacji Szkolnej pod wiele mówiącą nazwą „Galileo”. Byli przygotowywani przez p. Ewę Turlewicz.

Do konkursu przystąpiło 851 uczniów z całej Polski. Miło nam poinformować, że Jakub Turlewicz z VIII a wywalczył 8. miejsce w kraju i otrzymał tytuł laureata, a Wiktoria Zofia Dąbrowska zajęła 15. miejsce i otrzymała wyróżnienie. Innym uczestnikom powiodło się całkiem dobrze, zajęli miejsca w pierwszej trzydziestce.

Im chemia niestraszna. Gratulujemy i uczniom, i nauczycielowi.

Redakcja

Konkursów w tym roku jak na lekarstwo. Wirus skutecznie ograniczył wyjazdy, możliwości współzawodnictwa twarzą w twarz. Na szczęście niektórzy organizatorzy nie zrezygnowali i przesłali swoje propozycje, przenosząc je lub kontynuując w wersji elektronicznej.

Odbył się Międzydiecezjalny Konkurs „Święci i bohaterowie Naszej Ziemi" pod hasłem: „Myśli Prymasa Tysiąclecia drogowskazami do świętości współczesnego człowieka”.

I tu mamy nagrodzonych i wyróżnionych, a prawdziwy tryumf odniosła Natalia Tymińska z klasy VI c, zaznaczając swój udział zwycięstwem w dwóch kategoriach konkursu i wyróżnieniem w trzeciej. Zobaczcie sami.

Kategoria plastyczna:

I miejsce Natalia Tymińska – kl. VI c

III miejsce Zofia Kaczyńska – kl. VI b

WYRÓŻNIENIE Gabriela Rydzewska – kl. IV a

Kategoria multimedialna:

WYRÓŻNIENIE Natalia Tymińska – kl.VI c

Kategoria literacka:

I miejsce Natalia Tymińska – kl.VI c

III miejsce Magdalena Tkacz – kl.VI a

Gratulujemy wszystkim dziewczynom i ich opiekunowi p. Annie Jamiołkowskiej.

Redakcja

W kwietniu 2020 r. został ogłoszony w naszej szkole konkurs dotyczący 1054 rocznicy chrztu Polski. Wszyscy wiemy, że było to bardzo ważne wydarzenie w historii naszego kraju. Przyczyniło się do podniesienia znaczenia Polski na arenie międzynarodowej, wzrostu znaczenia władcy i doprowadziło do ukształtowania się państwa polskiego. Konkurs skierowany był do wszystkich chętnych uczniów z klas IV – VIII.
W konkursie wzięli udział uczniowie z klas: IV A, IV B, V C, VI A, VI C, VII A, VIII B. Wszystkie prezentacje multimedialne były przygotowane i opracowane na wysokim poziomie. Uczestnicy konkursu wykazali się bardzo dobrą wiedzą historyczną, oraz umiejętnościami związanymi z technologią komputerową.
Komisja miała duży problem z wybraniem najlepszych prezentacji. Ostateczne wyniki przedstawiają się następująco:
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali nagrodę - cząstkową ocenę celującą z historii za udział w konkursie.


Prace które zostały wyróżnione:
Eryk Kaczyński i Piotr Milewski z klasy VI A,
Karol Milewski z klasy VIII B,
Natalia Tymińska z klasy VI C,
Wiktoria Dąbrowska z klasy VIII B


Wszystkim uczestnikom gratulujemy i dziękujemy za udział w Konkursie.


Opiekunowie Konkursu:
Tomasz Krajewski / Małgorzata Mokrzewska

Miło nam poinformować, że wsród nagrodzonych w Ogólnopolskim Konkursie Ekologicznym Eko-Planeta 2020 są uczniowie naszej szkoły.

W kategorii testowej bardzo dobry wynik otrzymali:

Nina Plewik kl. VIII a
Sebastian Kossykowski kl. VI c

W kategorii indywidualnej bardzo dobry wynik otrzymała:

Kamila Kalinowska kl. VI a

W kategorii indywidualnej wyróżnienia otrzymali:

Kamila Kalinowska kl. VI a
Julia Magusiewicz kl. VI a
Aleksandra Dąbrowska kl. VII a
Gabriel Kozłowski kl. VII a
Łucja Kulesz kl. VII b
Amelia Wyszyńska kl. VII b

Opiekunem uczniów była p. Katarzyna Bartłomiejczuk. Wszystkim nagrodzonym i wyróżnionym gratulujemy.

Redakcja

Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur 2020 odbył się w sposób  podobny jak przez ostatnie miesiące cały proces szkolnej edukacji – czyli także on-line.

 Pomimo utrudnień ( ach ten koronawirus !!! ) nasze szkolne mądre matematyczne główki podołały wyzwaniom.

WYNIKI:

KLASY II:

  1. Tomasz Leoniak klasa II a – WYNIK BARDZO DOBRY

Opiekun: Pani Urszula Kostro

  1. Konrad Kalinowski klasa II c – WYNIK BARDZO DOBRY

Opiekun: Pani Dominika Krajewska

  1. Olaf Michalski klasa II c – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Dominika Krajewska

  1. Izabela Targońska klasa II d – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Sylwia Musiejczuk

KLASY III:

  1. Franciszek Jabłoński klasa III b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Bogusława Janiuk

  1. Dominik Molenda klasa III b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Bogusława Janiuk

  1. Kacper Romanowski klasa III b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Bogusława Janiuk

KLASY IV:

  1. Lena Włostowska klasa IV b – WYNIK BARDZO DOBRY

Opiekun: Pan Grzegorz Pacholski

  1. Gabriela Rydzewska klasa IV a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

KLASY V:

  1. Arkadiusz Zieliński klasa V b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

KLASY VI:

  1. Filip Ołdakowski klasa VI b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Maria Janeczko

  1. Miłosz Dołęgowski klasa VI a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

  1. Magdalena Tkacz klasa VI a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

  1. Wiktoria Szepietowska klasa VI a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

  1. Gabriela Godlewska klasa VI c – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Maria Janeczko

KLASY VII:

  1. Michał Brzozowski klasa VII a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

  1. Gabriela Sokołowska klasa VII a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

Klasy VIII

KLAS

  1. Bartosz Mianowski klasa VIII a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

Słowa uznania należą się wszystkim startującym w Konkursie. Przyznajcie, że KANGUR bardzo rozwija logiczne, matematyczne myślenie oraz wykształca wyobraźnię…

GRATULACJE!!!  JESTEŚMY Z WAS   DUMNI!!!

 Szkolny koordynator konkursu Małgorzata Gierałtowska

 

 

                

ZARZĄDZENIE Nr 83/2019/2020
DYREKTORA MIEJSKIEGO ZESPOŁU SZKÓŁ
SAMORZĄDOWA SZKOŁA MUZYCZNA I STOPNIA
W WYSOKIEM MAZOWIECKIEM
z dnia 06 czerwca 2020 r.
w sprawie organizacji konsultacji dla uczniów od 08 czerwca 2020 r.

 

Na podstawie § 7 ust. 3-8, § 9a i § 9a rozporządzenia MEN z dnia 05 czerwca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 1004) oraz § 3 pkt 4-7 rozporządzenia MEN z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 410 ze zm.)
zarządzam, co następuje:
§ 1.
W związku z możliwością organizacji od 08 czerwca 2020 r. wprowadza się plan konsultacji dla uczniów Samorządowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Wysokiem Mazowieckiem i przydziela się godziny przeznaczone na konsultacje, zgodnie z załącznikiem 1 do zarządzenia. Plan będzie aktualizowany zgodnie z potrzebami uczniów.
§ 2.
Ustalam od dnia 08 czerwca 2020 r. godziny pracy nauczycieli bibliotekarzy: codziennie 9.00 -11.00,. Pracownicy biblioteki wypożyczają książki na podstawie pisemnego zamówienia ucznia, złożonego w skrzynce umieszczonej na drzwiach biblioteki lub złożonego drogą elektroniczną. Wejścia pomiędzy regały z książkami mają być niedostępne czytelnikom. Książki do odbioru przygotowuje bibliotekarz, a przed przekazaniem ich uczniowi pakuje je do torby foliowej. Zwrócone książki są odkładane w bezpieczne miejsce na okres 48 godzin.
§ 4.
Zobowiązuję nauczycieli do zapoznania się z procedurami ochrony zdrowia uczniów i pracowników, wdrożonymi Zarządzeniem Dyrektora Nr 80

§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 08 czerwca 2020 r.

 

Procedury

Wniosek zgłoszenia ucznia na konsultacje

 

Tęsknimy za wypoczynkiem coraz bardziej. Póki co swoje marzenia możemy realizować w świecie marzeń i fantazji.

Chciałabym Wam polecić serię książek podróżniczych, których autorką jest Nela. Cała seria książek Neli to chyba w tym momencie już kilkanaście pozycji. Dziewczynka podróżuje z rodzicami od najmłodszych lat i spisuje swoje przygody w kolejnych książkach. Napisane prostym dziecięcym językiem powieści polubili najmłodsi czytelnicy od samego początku. Świetnym pomysłem okazały się także umieszczone w rozdziałach kody QR, których użycie powoduje przekierowanie do konkretnych filmów. Dzięki tej serii dzieci mogą poczuć się, jakby właśnie przeżywały niesamowite przygody w odległych zakątkach świata. To książki, które zabierają nas w podróże małe i duże, a wszystko jest opisane przez dziewczynkę w Waszym wieku.

Nela swoją pierwszą książkę wydała w wieku 8 lat. Od tamtej pory stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych i najmłodszych w historii autorek książek oraz filmów podróżniczych. Jej przygody i relacje z podróży trafiają do najmłodszych czytelników, rozbudzając w nich ciekawość i fascynację dalekimi podróżami i wiedzą o świecie.

Serię filmów Neli możecie też oglądać za pośrednictwem stacji TVP ABC.

Najpopularniejsze książki autorstwa Neli to między innymi tytuły takie jak: „Nela na 3 kontynentach”, „Nela i tajemnice świata”, „Nela i polarne zwierzęta”, „Nela i wyprawa do serca dżungli”, „Nela i skarby Karaibów”, „Nela na tropie przygód”, „Nela na kole podbiegunowym”, „Nela na wyspie rajskich ptaków” czy „Śladami Neli przez dżunglę, morza i oceany”.

Jest co czytać! Powodzenia i miłej lektury.

Nauczyciel bibliotekarz

Mirosława Szuberska

vulcan

Ogłoszenia

  • Jak się macie, Mole Książkowe?To konkursy dla Was! +

    Biblioteka znowu ma dla Was ciekawą ofertę konkursową na prawie cały rok szkolny! Czytasz? Wypożyczaj więc książki z naszej biblioteki Czytaj więcej
  • Uwaga Rekrutacja!!! +

    Zgłoszenia dzieci do szkoły prosimy przesyłać na pocztę e - mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w postaci skanu/zdjęcia zgłoszenia pobranego ze strony internetowej lub Czytaj więcej
  • Twórczość w czasach zarazy - miejsce publikacji +

    Okazuje się, że opublikujemy kilka opowiadań niezłych rozmiarów, więc nie możemy tego zrobić na stronie głównej. Polecam je miłośnikom czytania, Czytaj więcej
  • 1

mol

biblioteka

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Obecnie stronę ogląda ...

Odwiedza nas 81 gości oraz 0 użytkowników.

baner projekt

Stop cyberprzemocy

stop

My na mapie

Drukuj