W tym roku mija 110 lat od I wojny światowej, nazywaną także Wielką Wojną. Ten pierwszy światowy konflikt przyniósł śmierć milionom ludzi, zniszczenia wojenne oraz setki psychicznie i fizycznie okaleczonych żołnierzy. Pod koniec 1918 roku zarówno państwa centralne, jak i Ententy znalazły się na skraju wyczerpania sił i środków koniecznych do prowadzenia walki. Wojnę zakończyło dopiero włączenie się Stanów Zjednoczonych do konfliktu i rewolucja w Niemczech. Po końcu działań zbrojnych nastąpiły geopolityczne zmiany, na które wiele narodów czekało od niepamiętnych czasów. Wielkie imperia upadły, monarchowie abdykowali - nastąpił nowy porządek europejski. Polska uzyskała długo oczekiwaną i upragnioną niepodległość. Podzielony między zaborców od 123 lat naród ginął na frontach w obcych mundurach. Przegrana i rozpad mocarstw rozbiorowych doprowadziły do tego, że przy pomocy państw Ententy Polska na nowo pojawiła się na mapach Europy. Koniec wojny nie oznaczał końca zmagań dla wolnego państwa. Jeszcze kilka lat trwały walki o granicę, w tym choćby odpieranie najazdów armii bolszewickiej.
Wystawa, którą obejrzeli uczniowie klasy IV a w Muzeum Wojska w Białymstoku opowiada o okresie pierwszowojennych zmagań, poprzedzonych zamachem na arcyksięcia Franciszka Ferdynanda Habsburga w Sarajewie oraz odzyskaniu niepodległości i walce o granice II RP. Podstawą bardzo ciekawej wystawy były oryginalne eksponaty . Ta żywa lekcja historii niezmiernie podobała się uczniom.
Po zwiedzeniu wystawy uczniowie wzięli udział w zajęciach, podczas których wykonali samodzielnie nieśmiertelniki.
Kolejnym punktem wycieczki był oczywiście posiłek w McDonaldzie. Opiekunkami wyjazdu uczniów były: p. Anna Piętka-Lubowicka i p. Iwona Godlewska.
Anna Piętka-Lubowicka
Woda - to związek chemiczny tlenu i wodoru, bezbarwny, bezwonny, niezbędny do życia każdego, nawet najmniejszego organizmu. To wie każdy. Ale czy na pewno wiemy, co się kryje w wodzie?
Na to pytanie mogli odpowiedzieć uczniowie klas 5 podczas warsztatów ekologicznych prowadzonych w ramach projektu „Ziemio, nie znikaj!”. Było to kolejne działanie związane z utworzeniem Ekopracowni.
Co zaobserwowaliśmy w kropli wody?
Hmm, cały przekrój mikroorganizmów. Ze świata roślin – glony, zarówno kolonijne, jak i pojedyncze komórki. Były też pierwotniaki: ameby, pantofelki czy okrzemki. Znaleźliśmy też euglenę zieloną! Sensację wzbudziło zbiorowisko pantofelków w swojej kryjówce ;)
I na pozór czysta kropla wody okazała się środowiskiem tętniącym życiem.
Warsztaty niewątpliwie zwiększyły świadomość ekologiczną. Były doskonałą okazją do poznania organizmów żyjących w wodzie, których nie zobaczymy gołym okiem. Były inspiracją do podejmowania działań mających na celu ochronę wód i ich zasobów naturalnych. Ponadto uczniowie doskonalili umiejętność obserwacji mikroskopowych, czy wykonywania preparatu mikroskopowego.
„EKOPRACOWNIA – zielone serce szkoły” powstała w ramach „Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej”, finansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku.
Redakcja
Dnia 5 marca 2024r. w Szkole Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Kuleszach Kościelnych został rozstrzygnięty Powiatowy Konkurs Plastyczny „Bohaterowie Niezłomni – Żołnierze Wyklęci”. Na konkurs spłynęło łącznie 100 prac. Wzięło w nim udział 9 szkół podstawowych z powiatu wysokomazowieckiego, w tym uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaj Kopernika w Wysokiem Mazowieckiem.
Celem konkursu było zwrócenie uwagi na kultywowanie wartości, ideałów i postaw, jakimi cechowali się obrońcy naszej Ojczyzny, w tym żołnierze II konspiracji z lat 1944 — 1963, poznanie historii i tradycji regionu, poznawanie bohaterów naszych ziem. Uczniowie w plastyczny sposób upamiętnili Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych, obchodzony uroczyście od wielu lat w dniu 1 marca. W pracach rysunkowych i malarskich wykazali się znajomością dramatycznej historii naszego Narodu i Państwa, wiedzą na temat bohaterów narodowych walczących o wolność Rzeczpospolitej, działalności AK oraz losów żołnierzy wyklętych niezłomnych.
Konkurs rozpatrywany był w dwóch kategoriach wiekowych:
pierwsza kategoria wiekowa: klasy IV - VI
druga kategoria wiekowa klasy: VII - VIII
Miło nam donieść, że Komisja konkursowa przyznała naszym uczniom nagrody i wyróżnienia.
W pierwszej kategorii wiekowej: klasy IV – VI:
I miejsce: Pola Kułkiewicz kl. VI A
Wyróżnienia: Nikola Dmochowska kl. VI A, Maria Wiśniewska kl. VI A
Nagrody i wyróżnienia w drugiej kategorii wiekowej: klasy VII – VIII otrzymali:
III miejsce: Aleksander Kulesza kl. VII A
Wyróżnienie: Kacper Kalinowski kl. VII B
Opiekunem młodzieży była pani Iwona Godlewska. Serdecznie gratulujemy wszystkim nagrodzonym dyplomów i podziękowań, jak również innym uczniom, którzy wzięli udział w konkursie:
1) Oliwia Niemyjska 4A
2) Izabela Niemyjska 4B
3) Weronika Gołaszewska 4B
4) Bartosz Dąbrowski 4B
5) Maria Rydzewska 4B
6) Hanna Zaremba 4C
7) Zofia Rydzewska 5A
8) Maria Dąbrowska 5A
9) Michalina Prużanin 5D
10) Zofia Gołaszewska 6A
11) Malwina Wojno 6A
12) Szymon Rosicki 6A
13) Izabela Targońska 6D
14) Gabriela Dąbrowska 6D
15) Oliwia Rosicka 7A
16) Paweł Wojno 7A
17) Szymon Kulesza 7A
Iwona Godlewska
2 marca 2024r. w Szkole Podstawowej nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku w ramach XXII Święta Origami został rozstrzygnięty XVII Regionalny Konkurs „Mistrz Origami”. Piękne prace, można by rzec, małe dzieła sztuki z papieru, podziwiali uczestnicy konkursu, rodzice i opiekunowie, a także zaproszeni goście i sponsorzy.
A było co podziwiać! Korytarze zagrały niezwykłymi barwami, pomysłami i niesamowitą inwencją twórczą wykonawców. Zabawne zwierzątka, postacie z bajek, budowle zadziwiały zwiedzających pomysłowością, kreatywnością i sposobem wykonania. Na pewno wymagały od uczestników niezwykłych zdolności manualnych i…anielskiej cierpliwości! Trud się opłacił, gdyż Komisja konkursowa z ok. 570 prac jakie nadsyłali młodzi wykonawcy z całego województwa nagrodziła 144. Dzieci rywalizowały między sobą w trzech kategoriach podzielonych na grupy wiekowe – origami przestrzenne, origami płaskie i moduł chiński. Wybrane prace dodatkowo zostały wyeksponowane w przestrzeni szkoły na wystawie "Bajkowy świat origami", którą można obejrzeć do końca marca.
Cieszymy się, że wśród uczniów naszej szkoły znaleźli się pasjonaci tego niezwykłego konkursu, który kształtuje kreatywność, precyzję i zdolności manualne. To także możliwość zaproszenia do współpracy mamy, taty czy rodzeństwa. I chociaż przy pracy, to jednak czas ten można spędzić naprawdę rodzinnie!
Gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczestnikom, jak również ich opiekunom. WIELKIE GRATULACJE!
Iwona Godlewska
29.02.2024 r. drużyna w składzie Wiktoria Czaja, Lidia Stypułkowska, Hanna Włostowska oraz Maciej Ostrowski uczestniczyła w kolejnym działaniu ekologicznym związanym z projektem "Ziemio, nie znikaj!" w ramach ekopracowni - konkursie „Bioróżnorodność przyrodnicza i formy ochrony przyrody w Polsce”, który odbył się w ośrodku Młynarzówka w Kurowie.
Drużyna zmierzyła się z testem wiedzy, uczestniczyła w ciekawych warsztatach pt. „Co łączy nietoperze i ludzi”, a także podziwiała stałe ekspozycje NPN w ośrodku.
Cieszy nas, że sprawy ekologii są ważnym tematem dla naszych uczniów.
Redakcja
W dniu 27 lutego 2024r. w Miejskim Zespole Szkół w Wysokiem Mazowieckiem odbył się XIII Międzyszkolny Konkurs Wiedzy Ogólnej „I Ty możesz zostać Kopernikiem” pod patronatem Kuratora Oświaty w Białymstoku.
Uczestnicy konkursu zaprezentowali swoją wiedzę ogólną oraz wiadomści o Mikołaju Koperniku i jego dorobku naukowym.
Chęć udziału w konkursie zgłosiły: SP im. Szarych Szeregów w Czyżewie, SP im. S. Wyszyńskiego w Kuleszach Kościelnych, SP im. Mikołaja Kopernika w Ciechanowcu, Zespół Szkolno- Przedszkolny w Nowych Piekutach, SP im. T. Kościuszki w Wysokiem Mazowieckiem, SP im. Komisji Edukacji Narodowej w Klukowie, SP im. Kardynała S. Wyszyńskiego w Szepietowie, Zespół Szkolno- Przedszkolny w Jabłoni Kościelnej, SP im. ks. Piotra Skargi w Kobylinie Borzymach.
Do konkursu przystąpiło 30 uczniów z klas VI-VIII.
Tegorocznymi laureatami konkurs „I Ty możesz zostać Kopernikiem" zostali:
I miejsce- Maciej Ostrowski, MZS SP 2 w Wysokiem Mazowieckiem,
II miejsce- Wojciech Kulikowski, SP w Kobylinie Borzymach,
III- Jakub Choromański, SP w Nowych Piekutach.
Pozostali uczestnicy konkursu otrzymali dyplomy uznania oraz nagrody pocieszenia.
Przed ogłoszeniem wyników uczniowie oraz ich opiekunowie obejrzeli część artystyczną w wykonaniu uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Wysokiem Mazowieckiem, na temat życia i twórczości Mikołaja Kopernika.
Serdeczne podziękowania kierujemy do Burmistrza miasta Wysokie Mazowieckie p. Jarosława Siekierko oraz Wiceprezesa Zarządu Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem p. Piotra Karpowicza. Dziękujemy za bezinteresowną pomoc w organizacji konkursu i ufundowanie nagród rzeczowych oraz wsparcie finansowe. Dziękujemy za wielkie serce!
Gratulujemy wyników! Wszystkim uczestnikom życzymy sukcesów w następnych edycjach konkursu.
Magdalena Brzósko
Z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego mieliśmy zaszczyt gościć w naszej szkole wyjątkową osobę - panią Annę Czartoszewską. Pisarka odwiedziła naszą placówkę, aby podzielić się swoją pasją do literatury i języka polskiego.
Podczas spotkania Pani Czartoszewska zaprezentowała swoje utwory, które wciągnęły nas wszystkich w świat magii słów i wyobraźni. Była to niezwykła okazja, aby zanurzyć się w krainę literatury tworzonej przez wyjątkową artystkę.
Nie tylko mieliśmy przyjemność słuchać wierszy, ale także mieliśmy okazję porozmawiać z Panią Anną na temat tworzenia literatury, inspiracji oraz znaczenia języka ojczystego w naszym życiu codziennym. Jej słowa dotknęły naszych serc i otworzyły oczy na piękno języka, które nosimy w sobie każdego dnia.
Dziękujemy Pani Annie Czartoszewskiej za niezapomniane spotkanie i za inspirujące chwile, które dzięki niej mogliśmy przeżyć. To był wyjątkowy dzień, który na zawsze pozostanie w naszej pamięci jako hołd dla naszego języka ojczystego i dla talentu artystycznego, który go pielęgnuje.
Małgorzata Brzozowska
Magdalena Doroszkiewicz
Uczniowie klas II i III mieli okazję uczestniczyć w zajęciach „ Bądź trendy i zadbaj o planetę”. Celem przedsięwzięcia było m. in. kształtowanie postaw ekologicznych, podnoszenie świadomości dzieci na temat segregacji odpadów i powtórnego ich wykorzystania, a także rozwijanie kreatywności i aktywności twórczej.
Przypominamy, że w ramach utworzenia Ekopracowni prowadzone są dziania ekologiczne, mające na celu przygotować młodych ludzi do świadomego i odpowiedzialnego podejścia do zrównoważonego rozwoju i ochrony przyrody.
Uczniowie zainspirowani zajęciami w Ekopracowni z zakresu segregacji odpadów, biodegradacji i rozkładu odpadów wykonali stroje ekologiczne, by potem przenieść się na wybieg mody i je zaprezentować swoim kolegom i koleżankom oraz gronu pedagogicznemu.
W takt muzyki nasi modele prezentowali swoje ekologiczne, wyjątkowe i niepowtarzalne stroje. Były księżniczki, byli rycerze i inne postacie z bajek. Damy w kapeluszach i z parasolem dumnie podążały szkolnym korytarzem. Modele z gracją przemierzali kolejne sale lekcyjne, by pokazać starszym kolegom, jak można w kreatywny sposób uczyć się i bawić. Finał pokazu odbył się przy większej widowni na sali baletowej. Były gromkie brawa i owacje na stojąco!
Wszystkim zaangażowanym w tą inicjatywę składamy serdeczne podziękowania.
Jesteście wyjątkowi!
„EKOPRACOWNIA – zielone serce szkoły” powstała w ramach „Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej”, finansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku.
Dnia 22 listopada 2023 obyła się XXIX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Alfik Matematyczny. W matematycznej rozgrywce wzięło udział ponad 45 tysięcy uczestników, wśród których wyłoniono 241 laureatów.
Celem konkursu było odkrywanie i rozwijanie uzdolnień matematycznych. Konkurs miał formę testu jednokrotnego wyboru. Z naszej szkoły udział wzięło 162 uczniów.
Najlepszy wynik spośród naszych uczniów biorących udział w tegorocznej edycji Alfika Matematycznego uzyskał uczeń klasy IVB Adam Knap otrzymując Tytuł Laureata za zajęcie I miejsca w województwie podlaskim oraz IX miejsca w kraju, uzyskując wynik 95,83% punktów możliwych do zdobycia. Nagrodą za uzyskany Tytuł będzie tygodniowy pobyt na Obozie Talentów w Serpelicach.
Uczniowie otrzymujący dyplomy uznania za uzyskane wyniki:
Adam Knap klasa IVB – Tytuł Laureata, 1 miejsce w województwie, 9 miejsce w kraju – opiekun p. G. Pacholski
Mateusz Kraszewski klasa IB – Bardzo dobry wynik, 8 miejsce w województwie – opiekun p. M. Doroszkiewicz
Mikołaj Kaczyński klasa ID – Dobry wynik, 11 miejsce w województwie – opiekun p. D. Krajewska
Tymoteusz Lutyński klasa IIB – Bardzo dobry wynik, 7 miejsce w województwie – opiekun p. U. Tymińska
Franciszek Nowacki klasa IIB – Bardzo dobry wynik, 9 miejsce w województwie – opiekun p. U. Tymińska
Aleksander Nackowski klasa IIB – Bardzo dobry wynik, 10 miejsce w województwie – opiekun p. U. Tymińska
Agata Bagińska klasa IIA – Dobry wynik, 13 miejsce w województwie – opiekun p. J. Godlewska
Liliana Piekutowska klasa III B – Najlepszy wynik w klasach trzecich, 9 miejsce w województwie – opiekun p. I. Wojno
Łukasz Sarnacki klasa VB – Najlepszy wynik w klasach piątych, 4 miejsce w województwie - opiekun p. A. Iwan
Franciszek Gołaś klasa VIC – Najlepszy wynik w klasach szóstych, 25 miejsce w województwie – opiekun p. G. Pacholski
Antonina Grabowska klasa VIIA – Najlepszy wynik w klasach siódmych, 25 miejsce w województwie – opiekun p. M. Gierałtowska
Gabriela Rydzewska klasa VIIIA – Najlepszy wynik w klasach ósmych, 11 miejsce w województwie – opiekun p. M. Gierałtowska
Gratulujemy wyników, a wszystkim uczestnikom życzymy sukcesów w następnych edycjach konkursu.
Szkolny koordynator konkursu
Agnieszka Iwan
Skąd się bierze prąd w naszych domach, gdzie powstaje, jak trafia do odbiorców? Na to oraz wiele więcej pytań uczniowie klas 1-4 uzyskali odpowiedzi podczas bezpłatnych warsztatów w ramach programu edukacyjnego pod hasłem „Energia odnawialna”. Podczas spotkania nasi uczniowie dowiedzieli się jakie rozróżniamy odnawialne i nieodnawialne źródła energii, poznali sposoby ich pozyskania oraz jakie są korzyści ich wykorzystania. W części praktycznej uczniowie mieli możliwość samodzielnego przeprowadzenia eksperymentów, testów i pomiarów. Zostały wykonane aż 3 eksperymenty związane z energią wiatrową i słoneczną. Między innymi mieli możliwość zasilania różnych przedmiotów za pomocą energii słonecznej. Nauka poprzez doświadczanie i zabawę to przyjemny sposób zdobywania wiedzy.
Renata Gniazdowska
Od lat Środa Popielcowa rozpoczyna w naszej szkole rekolekcje wielkopostne. W tym roku ten cudowny czas poprowadził franciszkanin ks. Łukasz. Nie dość, że pięknie śpiewał, grając na gitarze, to jeszcze jego słowa zawierały przejrzystą i mądrą tresć. Zakonnik zadał sobie trudu, by wzbogacić kazanie krótkimi filmikami.
Zapytani o temat rekolekcji szóstoklasiści "odkrywczo" powiedzieli, że były o Bogu. No tak. To temat nadrzędny. Można by jeszcze dodać, że o miłości, przekraczaniu granic, osobistych wyborach. Rekolekcjionista nie moralizował. On pokazywał, że wierzący mają wybór, decydują o tym, czy przedłożą grzech nad życie w próbie świętości. " Próbie"- bo każdy jest grzeszny.
Dziękujemy rekolekcjoiniście ks. Łukaszowi i ks. proboszczowi Edwardowi za umożliwienie tego duchowego przeżycia i wprowadzenie i dużych , i małych uczniów w święty czas Wielkiego Postu.
Redakcja
11 lutego na całym świecie obchodzony jest Dzień Chorego. W sposób szczególny w tym dniu pochylamy się nad tymi, którzy cierpią. Ogarniamy ich modlitwą, serdecznością, wsparciem duchowym. Staramy się wnieść też trochę radości, sprawić niespodziankę. Szkolne Koło Caritas działające w Miejskim Zespole Szkół pod opieką p. Anny Piętki-Lubowickiej od lat organizuje zbiórkę zabawek, książek i przyborów szkolnych. W tym roku również uczniowie zorganizowali akcję charytatywną i zgromadzili wiele ciekawych i atrakcyjnych prezentów , które zanieśliśmydzieciom leżącym na Oddział Pediatrycznym szpitala w naszym mieście. W ten sposób dołożyliśmy przysłowiową "cegiełkę" w budowanie wspólnoty i więzi z potrzebującymi. Akcję wspierała w tym roku niezawodna i oddana wszystkim dzieciom p. Agnieszka Żebrowska.
Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w sprawę za wielkie serce,
Opiekun SKC: Anna Pietka-Lubowicka
Od czasu do czasu publikujemy Wam recenzje uznanych przez czytelników ksiażek. Dziś lekturę proponuje Wam koleżanka z piątej klasy. Temat zbieżny z nadchodzącym świętem zakochanych, ale porusza też inne zagadnienia. Polecamy za Nikolą.
Utwór "11 papierowych serc" został wydany w 2022 r. przez jego autorkę Kelsey Hartwell. Opowiada o nastolatce o imieniu Ella. Jej życie było marzeniem niejednej licealistki. Miała cudownych przyjaciół, kochającą rodzinę i wspierającego chłopaka. Wszystko zmieniło się w momencie jej wypadku samochodowego. Kiedy dziewczyna obudziła się w szpitalu, nie pamiętała ani tragicznego wydarzenia, ani tygodni przed nim. Nie rozumiała też, dlaczego postanowiła zakończyć swój perfekcyjny związek. Ella zaczęła otrzymywać papierowe karteczki zawierające wskazówki, mające pomóc dziewczynie przypomnieć sobie życie przed wypadkiem. Zabiorą ją w podróż, której nigdy wcześniej sobie nie wyobrażała. Podążanie za papierowymi sercami było najbardziej spontaniczną rzeczą, jaką Ella kiedykolwiek zrobiła …
Czy znajdzie odpowiedzi na dręczące ją pytania? Uważam, że "11 papierowych serc" jest książką wartą uwagi. Główna bohaterka przekazuje nam, że czasami warto być troszkę spontanicznym. Aby poznać nowych ludzi, zwiedzić nieznane dotąd miejsca, czy stworzyć nowe i piękne wspomnienia. Z tej lektury wynika, że zawsze możesz liczyć na rodzinę, lecz inni bliscy nam ludzie nie zawsze są szczerzy. Ella stopniowo odkrywa nowe dla niej wydarzenia. Odczuwa przeróżne emocje , a ja wraz z nią. Ona zakochuje się w chłopaku , a ja zakochuję się w każdej nowo przeczyta-nej stronie. To dzieło literackie czytałam tydzień przed walentynkami. Dzięki niemu patrzę na świat przez różowe okulary. Lektura wpadnie w gusta każdego miłośnika lekkich romansów. Polecam przeczytać tę młodzieżówkę.
"Każdemu pisane jest Love Story".
Nikola Sieńkowska
Dzisiaj w naszej szkole odbyło się spotkanie z psychodietetykiem, Panią Magdaleną Mickiewicz-Kulesza. Było one przeznaczone dla dziewcząt z klas siódmych i ósmych. Dzięki niemu uświadomiłyśmy sobie wiele wartościowych rzeczy, bo praca nad zdrowym stylem życia zaczyna się w głowie!
We współczesnym świecie takie kwestie jak akceptacja własnej sylwetki, budowanie pewności siebie oraz porównywanie się do innych, relacje z jedzeniem i z samym sobą są bardzo ważne! Ale czy zawsze mamy na nie zdrowe i właściwe spojrzenie? Dzisiaj te aspekty zostały poruszone, a samo spotkanie rozpoczęło się historią Pani Magdaleny z czasów, kiedy ona sama była nastolatką. Dowiedziałyśmy się też więcej w temacie zaburzeń odżywiania i zdrowego stylu życia. Teraz, wiemy, że jedynie kiedy zrozumiemy te wszystkie kwestie, możemy być naprawdę szczęśliwe. Nasze zdrowie to podstawa to spokojnego i pełnego radosnych chwil życia.
W tej miłej i sympatycznej atmosferze dostałyśmy wiele cennych rad i lekcji, które na pewno zapamiętamy i wyciągniemy z nich wnioski.
Jeszcze raz dziękujemy!
Lidka Stypułkowska
7 lutego w naszej szkole odbył się bal karnawałowy. Już od rana w szkole pojawiały się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek, królewny, księżniczki, piłkarzy, zwierzęta. Na sali podczas pląsów zrobiło się kolorowo. Panie, wcielające się w wodzirejów proponowały wciąż nowe i ciekawe zabawy muzyczne i taneczne. Wszyscy bawili się wesoło, uśmiech nie znikał z twarzy dzieci mimo chwilowego zmęczenia. Bal umożliwił uczniom i wychowawcom spędzenie czasu w miłej atmosferze. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości. Kiedy czas balu dobiegł końca, dzieci z żalem opuszczały salę.
Szkoda, że następna taka impreza odbędzie się dopiero za rok.
Magdalena Doroszkiewicz
W poniedziałek 5 lutego uczniowie klas 1-3 spotkali się na hali sportowej, by przywitać "nowych uczniów", którzy w przerwie zimowej trafili do naszej szkoły.
Okazali się nimi nasze dwie nowe maskotki szkolne - Miś Mikuś i Rysiek.
W imieniu Dyrekcji, Rady Pedagogicznej, dzieci i młodzieży serdecznie dziękujemy wszystkim sponsorom na czele z Panią Magdaleną Łuniewską, która zajęła się całą zbiórką pieniedzy na zakup misia Mikusia.
Serdeczne podziękowania kierujemy również dla prezesa i pracowników Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem za ufundowanie naszego „muzycznego Rysia”.
Redakcja
Nie zabijajcie wody! Nie zabijajcie nieba!
Niech ptaki znów przylecą, by starych szukać gniazd.
Niech płonie dobry ogień, niech pada deszcz, gdy trzeba…
Jeszcze Ziemia nie zginęła, póki my żyjemy!
Takim apelem, poruszającymi recytacjami, projekcją filmu prezentującego zagrożenia związane z postępującym kryzysem klimatycznym na całym świecie i niosącym bardzo ważne przesłanie - "if we don't protect nature we can't protect ourselves" - "jeśli nie chronimy przyrody, nie będziemy w stanie ochronić siebie" oraz wzruszającym śpiewem, młodzi ekolodzy 06.02.2024 r. dokonali otwarcia Ekopracowni przyrodniczej w Miejskim Zespole Szkół Szkole Podstawowej nr 2 w Wysokiem Mazowieckiem.
Powstała ona dzięki środkom finansowym pozyskanym w ramach udziału szkoły w konkursie pn. „EKOPRACOWNIA – zielone serce szkoły” w ramach „Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej”, finansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku. Całkowity koszt inwestycji wyniósł ponad 47 tys. zł, z czego 42 tys. zł to dofinansowanie pozyskane z WFOŚiGW w Białymstoku.
W dniach 17, 18, 19 stycznia 2024 roku w naszej szkole odbyła się uroczystość z okazji „Dnia Babci i Dziadka”. Pierwszoklasiści wraz z wychowawczyniami Panią Renatą Gniazdowską, Panią Bogusławą Janiuk, Panią Magdaleną Doroszkiewicz oraz Panią Dominiką Krajewską przygotowali program artystyczny, aby w tych dniach podziękować Babciom i Dziadkom za dobro i wyrazić swoją miłość. Dzieci recytowały wiersze, pięknie tańczyły i śpiewały piosenki.
Uczniowie wręczyli swoim Babciom i Dziadkom własnoręcznie przygotowane laurki i upominki. Goście nie kryli wzruszenia, czas upłynął w miłej atmosferze.
Dominika Krajewska
Aktualną " Złotą 10" tworzy 29 osób. Gratulujemy serdecznie i życzymy co najmniej utrzymania tego wyniku na koniec roku. Jesteście wielcy!
I miejsce średnia ocen 5,50
Lidia Stypułkowska VII A wzorowe
Nadia Szepietowska VI C bardzo dobre
Malwina Wojno VI A bardzo dobre
II miejsce średnia ocen 5,45
Maria Rydzewska IV B wzorowe
III miejsce średnia ocen 5,42
Michalina Prużanin VD wzorowe
Hanna Włostowska VI C bardzo dobre
IV miejsce średnia ocen 5,36
Liliana Bagińska VIII A wzorowe
Zuzanna Czaja IV C wzorowe
Weronika Gołaszewska IV B wzorowe
Wiktoria Topolska IV C wzorowe
Piotr Topolski IV C wzorowe
V miejsce średnia ocen 5,33
Zofia Gołaszewska VI A bardzo dobre
Franciszek Wojciech Gołaś VI C bardzo dobre
Anna Idźkowska VI C bardzo dobre
Jakub Tomasz Kaczyński V D wzorowe
Lena Kraszewska VI A bardzo dobre
Łukasz Sarnacki V B bardzo dobre
VI miejsce średnia ocen 5,27
Adam Knap IV B bardzo dobre
Zofia Rydzewska V A bardzo dobre
Aleksander Piotr Wyszołmirski IV C bardzo dobre
VII miejsce średnia ocen 5,25
Lena Fiedorczuk V D wzorowe
Sylwia Krajewska V C wzorowe
Pola Kułkiewicz VI A bardzo dobre
VIII miejsce średnia ocen 5,21
Maciej Ostrowski VIII A wzorowe
Gabriela Rydzewska VIII A wzorowe
Julia Maria Wyszomirska VII A wzorowe
IX miejsce średnia ocen 5,18
Magdalena Chludzińska IV C wzorowe
Alicja Gołaszewska IV C bardzo dobre
X miejsce średnia ocen 5,17
Nikola Dmochowska VI A bardzo dobre
Lena Gołaszewska V B bardzo dobre
Filip Kućmierowski VI D wzorowe
Izabela Targońska VI D bardzo dobre
Jakub Truchel V D bardzo dobre
Maria Wiśniewska VI A bardzo dobre
Redakcja
Klasa IV a
Patrycja Wyszyńska 5,0 bardzo dobre
Zuzanna Rudnik 5,0 bardzo dobre
Michał Jabłoński 4,91 wzorowe
Katarzyna Kowalczyk 4,91 bardzo dobre
Lena Wyszyńska 4,82 bardzo dobre
Klasa IV b
Maria Rydzewska 5, 45 wzorowe
Weronika Gołaszewska 5,36 wzorowe
Adam Knap 5,27 bardzo dobre
Dawid Kulesza 5,09 bardzo dobre
Julian Samsel 5,09 bardzo dobre
Nikola Szymborska 4,91 wzorowe
Bartosz Dąbrowski 4,82 bardzo dobre
Klasa IV c
Zuzanna Czaja 5,36 wzorowe
Wiktoria Topolska 5,36 wzorowe
Piotr Topolski 5,36 wzorowe
Aleksander Wyszołmirski 5,27 bardzo dobre
Chludzińska Magdalena 5,18 wzorowe
Alicja Gołaszewska 5,18 bardzo dobre
Magdalena Nadolna 5,0 bardzo dobre
Mariusz Faszczewski 5,0 bardzo dobre
Michał Bartłomiejczuk 4,91 bardzo dobre
Klasa V a
Zofia Rydzewska 5,27 bardzo dobre
Blanka Zalewska 5,0 wzorowe
Maciej Brzozowski 4,82 bardzo dobre
Maria Dąbrowska 4,82 wzorowe
Kamil Fedorowski 4,82 bardzo dobre
Klasa V b
Łukasz Sarnacki 5,33 bardzo dobre
Lena Gołaszewska 5,17 bardzo dobre
Emilia Tymosiak 5,08 bardzo dobre
Adela Papierz 5,0 bardzo dobre
Nikola Sieńkowska 4,92 bardzo dobre
Aleksander Norkowski 4,83 bardzo dobre
Hanna Borecka 4,75 bardzo dobre
Klasa V c
Sylwia Krajewska 5,25 wzorowe
Karolina Wójcik 5,08 wzorowe
Antoni Zaremba 4,92 bardzo dobre
Klasa V d
Prużanin Michalina 5,42 wzorowe
Jakub Tomasz Kaczyński 5,33 wzorowe
Lena Fiedorczuk 5,25 wzorowe
Truchel Jakub 5,17 bardzo dobre
Julia Łukianiuk 5,08 wzorowe
Michał Plokstis 5,08 bardzo dobre
Maciej Uszyński 5,00 bardzo dobre
Zuzanna Konicka 4,92 wzorowe
Kryspin Kozłowski 4,92 bardzo dobre
Antonina Choińska 4,83 bardzo dobre
Julia Sieliwoniuk 4,83 wzorowe
Klasa VI a
Malwina Wojno 5,5 bardzo dobre
Gołaszewska Zofia 5,33 bardzo dobre
Kraszewska Lena 5,33 bardzo
Pola Kułkiewicz 5,25 bardzo dobre
Nikola Dmochowska 5,17 bardzo dobre
Wiśniewska Maria 5,17 bardzo dobre
Franciszek Ostrowski 5,0 bardzo dobre
Aleksandra Zaremba 5,0 bardzo dobre
Stanisław Malinowski 4,83 bardzo dobre
Anna Kaczyńska 4,75 bardzo dobre
Tomasz Leoniak 4,75 bardzo dobre
Klasa VI b
Mikołaj Średnicki 4,92 bardzo dobre
Jakub Brzozowski 4,83 bardzo dobre
Kamila Dąbrowska 4,75 bardzo dobre
Klasa VI c
Nadia Szepietowska 5,5 bardzo dobre
Hanna Włostowska 5,42 bardzo dobre
Franciszek Gołaś 5,33 bardzo dobre
Anna Idźkowska 5,33 bardzo dobre
Joanna Grodzka 4,92 bardzo dobre
Szymon Pruszyński 4,83 bardzo dobre
Rafał Niemyjski 4,83 bardzo dobre
Klasa VI d
Filip Kućmierowski 5,17 wzorowe
Izabela Targońska 5,17 bardzo dobre
Mateusz Grochowski 4,75 wzorowe
Gabriela Dąbrowska 4,75 bardzo dobre
Klasa VII a
Lidia Stypułkowska 5,50 wzorowe
Julia Maria Wyszomirska 5,25 wzorowe
Antoni Czajkowski 5,15 wzorowe
Maria Buczyńska 5,08 wzorowe
Wiktoria Czaja 5,08 wzorowe
Antonina Grabowska 5,08 wzorowe
Malwina Chmielewska 5,0 wzorowe
Oliwia Rosicka 5,0 wzorowe
Klasa VII b
Mateusz Dąbrowski 5,07 bardzo dobre
Julia Malinowska 4,93 bardzo dobre
Gabriela Markowska 4,79 bardzo dobre
Kacper Romanowski 4,79 bardzo dobre
Klasa VIII a
Liliana Bagińska 5,36 wzorowe
Maciej Ostrowski 5,21 wzorowe
Gabriela Rydzewska 5,21 wzorowe
Jan Aleksander Gołaś 5,00 wzorowe
Aleksandra Faszczewska 4,86 bardzo dobre
Błażej Prużanin 4,86 bardzo dobre
Redakcja
Niezależnie od wieku wszyscy posiadają emocje. Radość, gniew, strach, smutek, to tylko część z nich, które towarzyszą nam każdego dnia. Emocje są wszechobecne i powszechne, a zarazem najbardziej intymne i bliskie. W jaki sposób je oswajać i okazywać? Jak sobie z nimi radzić, kiedy pojawiają się znienacka i często wszystkie na raz? Przede wszystkim musimy rozmawiać z ludźmi, którzy nas otaczają, nie tłumić emocji - szczególnie tych negatywnych w sobie. W ramach realizowanej innowacji pedagogicznej "W świecie emocji" uczniowie klas 2 B i 2C uczestniczyli w kolejnych zajęciach o tej tematyce. Tym razem zajęcia prowadziła Pani psycholog Martyna Jabłońska. Tematem zajęć były właśnie emocje, jak sobie z nimi radzić i jak je akceptować. Uczniowie wypowiadali się, w których sytuacjach w życiu codziennym czują : gniew, smutek, strach, odrazę, radość. Wszyscy wykazali się dużą aktywnością i chętnie dzielili się też swoimi pomysłami.
Realizowana innowacja ma na celu nabycie przez uczniów umiejętności mówienia o swoich emocjach i potrzebach oraz ma ułatwić im pokonanie trudności, ucząc podstawowej wiedzy w tym zakresie z wykorzystywaniem prostych zabaw, metod aktywizujących i nowoczesnych technologii.
Nauczycielki klas 2B i 2C
Już za kilka dni rozpoczynają się ferie zimowe. Dbając o bezpieczeństwo naszych uczniów 17 stycznia odbyło się spotkanie profilaktyczno-edukacyjne z funkcjonariuszką policji KPP Wysokie Mazowieckie asp. sztab. Anną Zaremba. W spotkaniu uczestniczyli wszyscy uczniowie kl. I - III. Pani policjantka przypomniała o zagrożeniach mogących pojawić się w trakcie ferii. Szczególnie skupiła się na omówieniu zasad bezpieczeństwa podczas uprawiania sportów zimowych oraz gier i zabaw na świeżym powietrzu. Uczniowie mogli przypomnieć sobie, jak należy się zachować, jeśli staną się świadkami zdarzeń, w których zagrożone jest ludzkie życie oraz pod jakie numery należy dzwonić, aby uzyskać potrzebną pomoc. Ważnym elementem spotkania była rozmowa o przestrzeganiu zasad poruszania się po drogach, szczególnie po zmroku, kiedy niezbędne stają się elementy odblaskowe. Uczniowie zostali zaproszeni i zachęceni do udziału w konkursie plastyczno-filmowym organizowanym przez Biuro Prewencji Komendy Głównej Policji pt. „Śnieżny dekalog”, w którym zadaniem uczniów jest zilustrowanie dekalogu narciarza. Policjantka zakończyła spotkanie życząc wszystkim bezpiecznych i udanych ferii.
Urszula Tymińska
Jest nam niezmiernie miło ogłosić, że STYPENDIA ARTYSTYCZNE MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO za osiągnięcia artystyczne w roku 2023 otrzymało aż troje uczniów naszej szkoły!
- Lena Fiedorczuk - kl. V d
- Michalina Prużanin - kl. V d
- Wiktoria Radziwił - kl. VII a
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Redakcja
Odwiedza nas 117 gości oraz 0 użytkowników.