Aktualności
Plan lekcji
Wykaz podr.

19 kwietnia klasy III a i III b pod opieką pani Iwony Wojno, pani Bogusławy Dąbrowskiej oraz pani Anety Śliwowskiej udały się na jednodniową wycieczkę do Warszawy.

Korzystając z pięknej słonecznej pogody, zwiedzanie stolicy zaczęliśmy od spaceru po urokliwym Starym Mieście, gdzie mogliśmy zobaczyć Kolumnę Zygmunta III Wazy. Następnie udaliśmy się pod pomnik Małego Powstańca. Tu dzieci wykazały się imponującą wiedzą o powstaniu warszawskim, a przy okazji dowiedziały czegoś więcej na temat tego historycznego wydarzenia. Kolejnym etapem naszej podróży był Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie mieliśmy szczęście być świadkami zmiany warty. Podczas naszej wędrówki dużą ciekawość wzbudził Pałac Prezydencki oraz pomnik księcia Józefa Poniatowskiego.

Po intensywnej przechadzce ucięliśmy sobie jakże przyjemny odpoczynek w Królestwie Słodyczy. Tu mogliśmy zobaczyć na własne oczy, jakie "czary" dzieją się w manufakturach. Dotykaliśmy ciepłego karmelu i czuliśmy cudowny zapach słodyczy. Każdy mógł samodzielnie wyczarować własnego lizaka!

Następna niezwykle ciekawa i pasjonująca lekcja miała miejsce na Zamku Królewskim. Zwiedziliśmy tam apartamenty ostatniego króla Polski. Dowiedzieliśmy się, czym różnią się sale oficjalne od prywatnych, jak należało wykonać wytworny ukłon oraz ile czasu trwało ubieranie monarchy.

Wyprawa w przeszłość naszych władców i naszego kraju okazała się niezwykle pobudzająca apetyt, który zaspokoiliśmy w pobliskiej restauracji McDonald’s.

Myślicie, że to już koniec?

Oczywiście, że nie!

Nasi uczniowie pełni nowych sił i energii ruszyli do Centrum Kopernika. W tym niesamowitym miejscu dzieci mogły odkrywać tajemnice natury, samodzielnie przeprowadzać doświadczenia i świetnie się przy tym bawić.

Wycieczkę uważamy za niezwykle udaną! Choć tempo zwiedzania było olimpijskie, to wróciliśmy szczęśliwi i bogatsi o nowe doświadczenia i wiedzę.

Aneta Śliwowska

godlo1

vulcan

Ogłoszenia

• Uwaga! Dni wolne od zajęć dydaktycznych w roku szk. 2023/2024 +

Informujemy, że w roku szkolnym 2023/2024 dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych w Szkole Podstawowej nr 2, to: 02.11.2023 28.03.2024 Czytaj więcej
  • Nowości wydawnicze w bibliotece! +

• Uwaga! Aktualny nr konta bankowego na wpłaty za obiady szkolne +

Odpłatność za obiady wynosi 5,00 zł za dzień. Opłatę za obiady proszę uiszczać zgodnie z harmonogramem, jedynie poprzez wpłatę na Czytaj więcej
  • Uwaga, obiady szkolne +

Szanowni Państwo! Stołówka szkolna w Miejskim Zespole Szkół informuje, że:- Wydawanie obiadów w roku szkolnym 2023/2024 zaczyna się od dnia Czytaj więcej
  • 1

mol

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N

Obecnie stronę ogląda ...

Odwiedza nas 62 gości oraz 0 użytkowników.