Drodzy Uczniowie, w czasach kwarantanny nie zaniedbujcie czytania. Sytuacja, w której się znaleźliśmy, nie sprzyja naszemu zdrowiu psychicznemu, dlatego świetnym lekarstwem na ten czas jest właśnie książka. Przypominam, że na stronie internetowej szkoły w zakładce OGŁOSZENIA zaproponowany Wam został już na początku roku konkurs na recenzję książki. Nagrodą jest m.in. publikacja pracy na stronie szkoły w zakładce: Co piszczy w szkole-;Prace uczniów.
Zajrzyjcie tam! Wasi koledzy i koleżanki, głównie z klasy VI c, zaproponowali wiele ciekawych pozycji do przeczytania. Napisaną recenzję należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Poloniści na pewno też Was nagrodzą!
Dlaczego warto czytać?
Pewnie słyszeliście wiele argumentów, takich jak: bogacenie słownictwa, rozwijanie wyobraźni… Tak, to prawda! Jednak czytanie książek ma wiele jeszcze innych wartości. Wiecie, że książki uspokajają, poprawiają sen? Pomagają zrozumieć innego człowieka? Jego motywacje? Podejmowane decyzje? Zobacz, Ty w zaciszu domowym tropisz np. jakieś przestępstwo- jesteś bezpieczny, a dostajesz tyle nowych emocji! Albo przeżywanie miłości… niby to miłość bohaterów książkowych, a jednak i Twoje serce mocnej bije…
Przeczytanie kilkunastu lub kilkudziesięciu stron wieczorem znacząco wpływa na komfort naszego snu, zwłaszcza jak czytacie o czymś miłym… pięknych uczuciach, dobrych relacjach z innymi… Czytając, zapominamy o stresie, wyciszamy się. Kto tego nigdy nie próbował, teraz ma świetną okazję. Pamiętajmy jednak, że chodzi tu o tradycyjne książki lub specjalnie przystosowane do tego czytniki. Światło laptopa lub telefonu na pewno nas nie uspokoi. Takie czytanie polecamy tylko w ciągu dnia i to z zachowaniem odpowiedniej higieny pracy. Długie siedzenie przy komputerze na pewno nie odpręża.
Henryk Sienkiewicz już dawno napisał : Gdy się ktoś zaczyta, zawsze się czegoś nauczy, albo zapomni o tym, co mu dolega, albo zaśnie – w każdym razie wygra...
Zatem, bierz się za książkę! Jaką- od Ciebie zależy! Nikt Ci nie narzuca lektury szkolnej!
Co na ten tydzień? Proponuję powieść Zbigniewa Nienackiego „Pan Samochodzik i Templariusze”.
Jest to jedna z serii książek opisująca przygody pana Tomasza historyka sztuki,
tropiciela przemytników i złodziei skarbów narodowych. Swój pseudonim „Pan Samochodzik”zawdzięcza pojazdowi, którym się porusza. Otrzymał go w spadku po swoim wuju. Wehikuł, posiadający dziwaczny i śmieszny wygląd, wewnątrz kryje wspaniały silnik Ferrari 410, a co ciekawe – można było nim również pływać! Dzięki temu pan Tomasz wielokrotnie zadziwiał swoich współpracowników, a także wrogów, rozwijając niewyobrażalne prędkości pojazdem, który wyglądem przypominał wielką rozkraczoną żabę. Panu Tomaszowi w rozwiązywaniu zagadek pomagają przyjaciele harcerze. W proponowanej dziś części poszukują skarbu Templariuszy ukrytego w którymś z zamków krzyżackich wybudowanych na terenie Polski. Akcja przenosi nas m.in. do Malborka. Razem z bohaterami przeżywamy niesamowite przygody, rozwiązujemy zagadki, poznajemy historię Polski.
Bo takie są właśnie książki Nienackiego. Czyta się je z zapartym tchem, a ponadto wyrabiają w czytelnikach ogromny szacunek dla zabytków i naszej historii.:)
Zaproponowaną książkę znajdziesz w linku poniżej:
https://docplayer.pl/11705147-Zbigniew-nienacki-pan-samochodzik-i-templariusze.html
Monika Dołęgowska
Drodzy Rodzice!
W tym tak trudnym dla nas wszystkich czasie pragniemy wspierać Was w Wasze działania w ustawicznym rozwoju dziecka. Zdajemy sobie sprawę, że obowiązek, któremu musi sprostać uczeń realizujący podstawę programową nie jest dla Was łatwym zadaniem.
Pragniemy wesprzeć rozwój Waszego dziecka i zaproponować różnorodne zabawy, które pozwolą odetchnąć od trudu nauki, a jednocześnie umożliwią rozwijanie jego zainteresowań i w końcu – najważniejsze – wywołają uśmiech na jego twarzy!
WYCHOWAWCY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
ŚWIAT SMYKA
Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie!
Od 25 marca 2020 r. uczniowie Miejskiego Zespołu Szkół Samorządowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Wysokiem Mazowieckiem będą realizować zajęcia dydaktyczne w formie nauczania zdalnego.
1. Nauka zdalna będzie realizowana z wykorzystaniem materiałów rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Centrum Edukacji Artystycznej zgodnie z dostosowanym tygodniowym planem nauczania w danej klasie.
2. Nauczyciele zweryfikowali i dostosowali programy nauczania do kształcenia na odległość.
3.Nauczyciele zajęć indywidualnych – instrumentu głównego oraz fortepianu dodatkowego skontaktują się z rodzicami uczniów oraz poinformują o zasadach pracy metodami nauki zdalnej.
4. Nauczyciele instrumentów głównych będą koordynować działania nauczycieli uczących w danej klasie.
5. Informacje o zadaniach, czynnościach, które uczniowie mają wykonać danego dnia w ramach zajęć grupowych – kształcenia słuchu, audycji muzycznych, rytmiki, chóru oraz zespołu instrumentalnego, nauczyciele będą przesyłać za pomocą strony internetowej szkoły http://gimwm.psis.edu.pl/index.php/szkola-muzyczna/wszystko-o-szkole-muzycznej/muzyczna-e-nauka
6. Zajęcia przedmiotów indywidualnych odbywać się będą na zasadzie zajęć on line w czasie rzeczywistym, z uwzględnieniem dostosowania metod pracy do warunków warsztatu pracy ucznia.
7. Rolą nauczyciela instrumentu głównego jest weryfikacja możliwości odbierania i przesyłania informacji drogą elektroniczną przez opiekuna. W przypadku braku takiej możliwości wychowawca ustali indywidualny sposób współpracy.
8. Jeżeli do zadania będzie potrzebne dołączenie pliku, nauczyciel wyśle go na e-mail rodzica i ucznia, a informację o tym zamieści w karcie działań dydaktycznych.
9. Nauczyciele w zadaniach na dany dzień będą uwzględniać aktualne zalecenia BHP odnośnie czasu korzystania z urządzeń (komputer, telewizor, telefon) i ich dostępności w domu oraz wiek i etap rozwoju uczniów, a także ich sytuację rodzinną .
10. Uczniowie są zobowiązani do wykonywania poleceń nauczycieli i odsyłania zadań w wyznaczonym czasie na wskazany przez nauczyciela adres e-mail klasy (lub w inny sposób ustalony z nauczycielem).
11. Sprawdzanie i ocenianie postępów ucznia będzie się odbywało na podstawie:
a) przesłanych prac/nagrań w formie elektronicznej,
b) przeprowadzonych testów przez Internet,
c) oceniania przez nauczyciela po powrocie do szkoły.
d) oceniania bieżącej pracy na lekcji on-line
10. Komunikacja z nauczycielem będzie odbywać się poprzez rozmowę telefoniczną zainicjowaną przez nauczyciela bądź w innej formie przyjętej na zasadzie współpracy nauczyciela z rodzicem.
Uczniowie są zobowiązani do regularnego zapoznawania się z treściami przesyłanymi przez nauczycieli poprzez stronę internetową szkoły oraz w ramach przyjętych zasad współpracy i systematycznego wykonywania zadań zaleconych przez nauczycieli. Prosimy rodziców o nadzór nad wykonywaniem powierzonych uczniom zadań i poleceń oraz o bieżącą współpracę z nauczycielami.
Z poważaniem
Jarosław Jankowski
Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie!
Od 25 marca 2020 r. uczniowie Miejskiego Zespołu Szkół Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Wysokiem Mazowieckiem będą realizować zajęcia dydaktyczne w formie nauczania zdalnego przy wykorzystaniu dziennika elektronicznego.
1. Nauka zdalna będzie realizowana z wykorzystaniem materiałów rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zgodnie z dostosowanym tygodniowym planem nauczania w danej klasie.
2. Nauczyciele zweryfikowali i dostosowali programy nauczania do kształcenia na odległość.
3. Wychowawcy będą koordynować działania nauczycieli uczących w danej klasie. Za pomocą dziennika elektronicznego i wiadomości e-mail będą przekazywać opiekunom bieżące informacje dotyczące nauczania zdalnego.
4. Informacje o zadaniach, czynnościach, które uczniowie mają wykonać danego dnia, nauczyciele będą przesyłać za pomocą dziennika elektronicznego w zakładce „Zadania domowe”.
5. Jeżeli do zadania będzie potrzebne dołączenie pliku, nauczyciel wyśle go na e-mail rodzica i ucznia, a informacje o tym zamieści na e-dzienniku.
6. Nauczyciele w zadaniach na dany dzień będą uwzględniać aktualne zalecenia BHP odnośnie czasu korzystania z urządzeń (komputer, telewizor, telefon) i ich dostępności w domu oraz wiek i etap rozwoju uczniów, a także ich sytuację rodzinną .
7. Uczniowie są zobowiązani do wykonywania poleceń nauczycieli i odsyłania zadań w wyznaczonym czasie na wskazany przez nauczyciela adres e-mail klasy (lub w inny sposób ustalony z nauczycielem).
8. Rolą wychowawcy jest weryfikacja możliwości odbierania i przesyłania informacji drogą elektroniczną przez opiekuna. W przypadku braku takiej możliwości wychowawca ustali indywidualny sposób współpracy.
9. Sprawdzanie i ocenianie prac będzie się odbywało na podstawie:
a) przesłanych prac w formie elektronicznej,
b) przeprowadzonych testów przez Internet,
c) oceniania przez nauczyciela po powrocie do szkoły.
10. Komunikacja z nauczycielem będzie odbywać się poprzez dziennik elektroniczny (wiadomości).
Uczniowie są zobowiązani do regularnego zapoznawania się z treściami przesyłanymi przez nauczycieli i wychowawców poprzez dziennik elektroniczny („Zadania domowe” lub poprzez wiadomości) i systematycznego wykonywania zadań przesyłanych przez nauczycieli.
Rodzice są proszeni o regularne przeglądanie informacji zamieszczonych przez nauczycieli w dzienniku elektronicznym. Prosimy rodziców o nadzór nad wykonywaniem powierzonych uczniom zadań i poleceń oraz o bieżącą współpracę z wychowawcą.
Pozdrawiam.
Jarosław Jankowski
W kwietniu bieżącego roku mija 1054 rocznica przyjęcia chrztu przez księcia Polan ( Polski ) – Mieszka I. Według większości historyków odbył się on 14 kwietnia, w Wielką Sobotę 966 roku. Miejsce chrztu nie jest niestety dokładnie znane ( możliwe że był to Poznań, Gniezno, lub Ostrów Lednicki). Bez względu na dokładne miejsce chrztu, wszyscy jesteśmy zgodni: było to bardzo ważne wydarzenie w historii naszego kraju, które przyczyniło się do podniesienia jego znaczenia na arenie międzynarodowej, wzrostu znaczenia władcy i doprowadziło do ukształtowania się państwa.
Tematyka konkursu:
1. Przyczyny chrztu.
2. Przebieg chrztu.
3. Skutki przyjęcia chrześcijaństwa dla władcy, państwa, ludności.
4. Znaczenie wydarzenia dla późniejszych losów Polski.
Konkurs skierowany jest do CHĘTNYCH uczniów klas IV – VIII. Ma formę prezentacji multimedialnej, a ostateczny termin składania prac to 30 kwietnia 2020 roku. Prace na pendrive proszę przynosić do pani Małgorzaty Mokrzewskiej lub pana Tomasza Krajewskiego. Prezentacje można wykonać maksymalnie w zespołach dwuosobowych. Najlepsze prezentacje zostaną oczywiście nagrodzone.
Tomasz Krajewski
Sytuacja jest nowa dla wszystkich. Próbujemy jak najlepiej przekazać dzieciom materiały do ćwiczeń. Dobrym medium jest dziennik elektroniczny, a w nim poczta lub zakładka „ prace domowe”. Niektórzy wychowawcy piszą na zamkniętych grupach klasowych. Każdy sposób jest dobry, oby skuteczny. Jedno jest pewne, rzadko kto ma doświadczenie w e- learningu. Dlatego prosimy o wyrozumiałość i zdrowy rozsądek. Dzieci nie mogą siedzieć całe dnie przy komputerze. Sprawdźcie Państwo, co się nowego pojawiło każdego dnia i przekażcie to dzieciom. Jeśli w tygodniu była jedna lekcja jakiegoś przedmiotu, to nie spodziewajmy się jej codziennie! Na razie w e-learningu chodzi głównie o utrwalanie wiadomości i rozwijanie umiejętności. Jeśli trzeba będzie zdalnie wprowadzać nowe treści, zrobimy to. Zawsze można podsunąć dzieciom książkę czy film, propozycję konkursu, porozwiązywać łamigłówki czy porysować.
Młodsze dzieci potrzebują w tym zdalnym nauczaniu Państwa uwagi- to zrozumiałe. Starsze- niech samodzielnie rozwiązują zadania, a przez to uczą się dyscypliny i odpowiedzialności. W końcu samokształcenie pod kierunkiem nauczyciela to ważny aspekt ich edukacji.
Proponowałybyśmy ustalić z dzieckiem codzienny plan zajęć. Kiedy już się wyśpią i najedzą, niech poświęcą czas na naukę. Ile potrzebują. Wtedy niech odłożą telefony, by nikt ich nie rozpraszał, i się pouczą. Nie chodzi o „odbębnienie” pracy domowej na odczepnego. Chodzi o rzetelność. Nie do wszystkich treści programowych nauczyciele będą mieli czas wrócić. Nie bardzo jeszcze wiadomo, jak oceniana będzie systematyczność i skuteczność tego nauczania. Warto jednak spróbować dla dobra dzieci.
Na razie praca domowa z wychowania fizycznego dla wszystkich: Posprzątaj swój pokój. Pamiętaj o skłonach pod biurko i za łóżkiem oraz o energicznych ruchach przy ścieraniu kurzu. Razem damy radę!
Redakcja
Czytanie przynosi duuuuże korzyści. Jeśli Cię to nie przekonuje, wiedz, że jest też moda na czytanie.
Chciałbyś przeczytać coś innego niż lektury szkolne? Zapraszamy do zakładki " Co piszczy w szkole"- "Prace uczniów". Tam znajdziesz recenzje ksiązek napisane przez prawdziwe mole książkowe.Dzięki nim dokonasz wyboru i zaczniesz czytać dla przyjemności.
Czytasz dużo i chciałbyś zaproponować swoim rówieśnikom coś do przeczytana, napisz recenzję ksiażki i wyślij ją na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
TAK SAMO MOŻESZ POLECIĆ CIEKAWY FILM. CZEKAMY NA TWOJE PROPOZYCJE!
To nie jest na ocenę! ( ale może być, jeśli zechcesz)To nie żaden konkurs! Myślimy jednak, że poloniści spojrzą na Wasze prace przychylnie. Do dzieła!
Redakcja
Poniżej znajdziecie przydatne wskazówki i linki do powtórki materiału. Do dzieła!
Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowała pakiet materiałów dla 8-klasistów. Codziennie o 9:00 nowe zadania z polskiego, matematyki i angielskiego, o 15:00 - rozwiązania! Zapraszamy stronę www.cke.gov.pl
https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/
Od 25.03.2020 r.(od poniedziałku do piątku) na TVP 3, TVP Sport, TVP Kultura, TVP Rozrywka, TVP Historia będą nadawane lekcje dla wszystkich klas. Początek o godz. 8. Zapraszamy.
Przydatne linki:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje
www.zdobywcywiedzy.pl (należy wybrać wersję demonstracyjną i założyc konto)
https://www.youtube.com/user/KhanAcademyPolski
Redakcja
Poniżej znajdziecie Państwo informacje dotyczące zawieszenia zajęć dydaktycznych w związku z koronawirusem.
Dotyczy szkoły muzycznej:
Dotyczy szkoły podstawowej:
https://www.gov.pl/web/edukacja/zawieszenie-zajec-w-szkolach
Barbara Dołęgowska, Luiza Lubowicka i Adam Rybicki są stypendystami Marszałka Województwa Podlaskiego w dziedzinie twórczości artystycznej uczniów uzdolnionych artystycznie z województwa podlaskiego na 2020 r.
4 marca w Operze i Filharmonii Podlaskiej- Europejskim Centrum Kultury w Białymstoku imienia Stanisława Moniuszki uczniowie zostali uhonorowani przez Marszałka Województwa Podlaskiego Artura Kosickiego.
Jesteśmy dumni! Gratulujemy!
Obecnie w naszej szkole podstawowej uczy się już tylko Basia.
Uczęszcza do klas szóstej SP i czwartej szkoły muzycznej cyklu sześcioletniego. Jest skrzypaczką. Pewnie znacie ją ze szkolnych występów, bo ozdabia akademie swoim graniem i śpiewem. Basia jest filigranową osóbką, w której drzemie wielki duch obdarzony inteligentnym poczuciem humoru, niebywałym talentem i ogromną wrażliwością. Ten nasz diamencik dobrze się uczy w obu szkołach, ma średnią powyżej pięciu i sporo osiągnięć w konkursach muzycznych. Zanim je wymienimy, przypominamy, że w ubiegłym roku szkolnym Barbara jako solistka występowała w koncercie „Estrada młodych" z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży. Już to wyróżnienie pokazuje, że mamy do czynienia z niezwykłym talentem zauważonym na dość wczesnym etapie kształcenia. Basia słyszy doskonale dźwięki, potrafi w krótkim czasie opanować trudne „akrobacje” smyczkowe na swoim instrumencie. Świetnie zgrywa się z innymi wykonawcami, tworząc ciekawe duety. Pamięta kompozytorów, rozpoznaje ich utwory, z zachwytem ich słucha, nie rozumiejąc , jak można Wieniawskiego pomylić z Chopinem( xd).
Barbara po prostu żyje muzyką.
Oto osiągnięcia naszej skrzypaczki. Te podkreślone dzieli z drugim stypendystą - Adamem Rybickim - akordeonistą.
Dyplom laureata II nagrody w I Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym w Lublinie „Jak Wieniawski";
Dyplom za zdobycie III nagrody w konkursie: Przegląd Uczniów Klas Skrzypiec Szkół Muzycznych I stopnia;
Dyplom za zdobycie III miejsca ex aequo w XVI Żyrardowskich Spotkaniach Skrzypcowych;
Dyplom za zajęcie I miejsca w V Konkursie Duetów Zagrajmy Razem;
Dyplom za zdobycie Nagrody Specjalnej w XVIII Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym Muzyki Rozrywkowej i Popularnej CONCERTINA 2018 w kategorii zespołów;
Dyplom wyróżnienia w Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w kategorii V - duet;
Złoty Dyplom w kategorii Chóry Dziecięce w II Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Sakralnej Tykocin 2019;
Srebrny Dyplom w kategorii Chóry Dziecięce w I Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Sakralnej Tykocin 2018;
Dyplom uczestnictwa w XVIII Edycji Koncertu Uczniów Szkół Muzycznych I stopnia Muzykobranie 2019;
Dyplom uczestnictwa w Letnich Warsztatach Muzycznych „Jak Wieniawski" w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą 2019;
Dyplom uczestnictwa w Młodzieżowej Orkiestrze Smyczkowej „Jak Wieniawski" pod dyrekcją. prof. Warcisława Kunca;
Dyplom potwierdzający uzyskanie najwyższej średniej ocen w roku szkolnym 2018/2019 w cyklu sześcioletnim.
Gratulujemy stukrotnie obojgu.
Nie zapomnieliśmy o naszej absolwentce ostatniego rocznika gimnazjalistów- Luizie Lubowickiej- osobie wrażliwej, pięknie recytującej poezję i przedstawiającej uroki świata przez pryzmat swojej wielkiej wrażliwości. Dziś uczy się ona w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Policealnych w Wysokiem Mazowieckiem. Luiza jest utalentowana plastycznie. Zdobyła wiele nagród w tym na szczeblu ogólnopolskim. Jak pamiętacie, często w poprzednich latach pisaliśmy o jej osiągnięciach, w tym też o zaproszeniach na warsztaty plastyczne. Obecnie miło jest popatrzeć na roześmianą buzię Luizy, której pasja barwnie dopełnia życie nie tylko samej artystki, ale i miłośników sztuki.Oto jej osiągnięcia:
Laureatka Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego „Orzeł Biały – Nasza Duma” organizowany przez Senat Rzeczypospolitej Polskiej na etapie okręgowym,
I miejsce w kategorii IV Pocztówka Wielkanocna 2018 w konkursie Podlaski Festiwal Wielkanocny,
I miejsce w IV Konkursie Szopek i Stroików Bożonarodzeniowych,
I miejsce w XI edycji Międzydiecezjalnego Konkursu „Święci i bohaterowie Naszej Ziemi”,
I Nagroda w kategorii literackiej: 4 Konkursu plastyczno-literackiego „W sercu puszczy”,
I Nagroda w kategorii plastycznej : 4 Konkursu plastyczno-literackiego "W sercu puszczy",
III miejsce w Wojewódzkim Konkursie Plastycznym "Zapobiegajmy Pożarom".
I miejsce w Powiatowym Konkursie Recytatorskim Poezji św. Jana Pawła II,
I miejsce w XVII Powiatowym Konkursie Recytatorskim Gimnazjalistów,
II miejsce w XVII Powiatowym Konkursie Plastycznym "Pejzaże Powiatu Wysokomazowieckiego",
Stypendystka w dziedzinie plastyki Krajowego Funduszu „Zdolne Dzieci" za rok 2019 i 2020.
Gratulujemy nagrodzonym, ich rodzicom i nauczycielom. Cieszymy się, że Wasza praca daje Wam satysfakcję i jest doceniana przez znawców. Pewnie myślicie o powiązaniu pasji z zawodem w dorosłym życiu. Oby Wasze marzenia się spełniły!( Jak będziecie już sławni, miło nas wspominajcie. Bilety na koncerty i wystawy kupimy sami, powołując się na znajomości z Wami xd)
Redakcja
Środa Popielcowa to tradycyjnie początek czasu rekolekcji dla naszych uczniów. Wszyscy pod opieką wychowawców i nauczycieli udali się do kościoła pod wezwaniem św. Apostołów Piotra i Pawła w Wysokiem Mazowieckiem.
W tym roku na zaproszenie proboszcza ks. Edwarda Łapińskiego poprowadził je ks. Adam. Uświadomił dzieciom i młodzieży ważność czasu, jaki daje Bóg każdemu z nas, czasu wypełnionego miłością. W sugestywny sposób objaśnił zniewalającą moc grzechów, które osaczają każdego codziennie i z każdej strony. Wyrywamy się ze szpon chciwości, gniewu, zazdrości, obżarstwa, pychy...Wyrywamy, lecz nie zawsze skutecznie.
Bardzo cenne słowa ks. Adama na pewno dały wielu powód do przemyśleń, a czas na nie jest do Wielkanocy. Piątkowa droga krzyżowa rozważona wspólnie z Jezusem dopełniła rekolekcyjnego dzieła.
Dziękujemy ks. proboszczowi za umożliwienie nam przeżycia tych rekolekcji, ks. Adamowi za udaną ( mamy nadzieję) próbę dotarcia do dziecięcych serc, a ks. Maciejowi za kapłańską posługę. Co kto zrobi z zasianym ziarnem, to jego własna odpowiedzialność.
Redakcja
Odwiedza nas 101 gości oraz 0 użytkowników.