Informujemy, że w roku szkolnym 2023/2024 dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych w Szkole Podstawowej nr 2, to:
02.11.2023
28.03.2024 - 02.04.2024 r. -wiosenna przerwa świąteczna
29-30.04.2024
02.05.2024
14-16.05.2024 (egzaminy ósmoklasistów - dni wolne dla klas I-VII)
31.05.2024
W Samorządowej Szkole Muzycznej dni wolne od zajęć dydaktycznych, to:
31.10.2023 r.
02.11.2023 r.
28.03.2024 - 02.04.2024 r. - wiosenna przerwa świąteczna
29.04.2024 r.
30.04.2024 r.
02.05.2024 r.
31.05.2024 r.
24 czerwca 2022 uczniowie Samorządowej Szkoły Muzycznej zakończyli rok szkolny i rozpoczęli wakacje. Na hali gimnastycznej Miejskiego Zespołu Szkół odbyła się uroczysta gala. Oprócz dyrekcji szkoły – dyrektora p. Jarosława Jankowskiego, wicedyrektor do spraw kształcenia ogólnego p. Ewy Turlewicz, wicedyrektora do spraw kształcenia artystycznego p. Adama Januszkiewicza, uroczystość uświetnili swoją obecnością zaproszeni goście – przewodniczący Rady Miasta p. Marek Kajurek, przewodnicząca komisji oświaty i kultury przy Radzie Miasta p. Sylwia Wasilewska, p. Jadwiga Czajkowska oraz p. Aneta Stypułkowska – przewodnicząca i wiceprzewodnicząca Rady Rodziców szkoły muzycznej. Na sali zgromadzili się licznie uczniowie, ich rodzice, rodziny oraz kadra pedagogiczna.
Dyrektor J. Jankowski przywitał gości, następnie podsumował pracę szkoły z okresu całego roku szkolnego. Nie zabrakło też smutnego akcentu - minuty ciszy ku pamięci zmarłego w b. roku szkolnym pracownika, Pana Andrzeja Sokołowskiego, który był nauczycielem klasy gitary od początku istnienia szkoły.
Wicedyrektor A. Januszkiewicz przystąpił do wręczania nagród za wysokie wyniki w nauce. Jako pierwsi wyróżnieni zostali uczniowie kończący edukację w SSM. Rok 2021/2022 był pierwszym rokiem, kiedy szkołę ukończyli uczniowie cyklu sześcioletniego.
Nagrody za wysoką średnią, a także ocenę celującą z instrumentu odebrali także uczniowie młodszych klas.
Podczas uroczystości przyznane zostały nagrody laureatom niektórych szkolnych konkursów, które odbyły się w bieżącym roku szkolnym – konkurs na portret F.Chopina, konkurs duetów skrzypcowych, konkurs wiedzy o życiu i twórczości F. Chopina oraz o historii Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego.
Na zakończenie dyrektor pożegnał zebranych, życząc wszystkim spokojnych, bezpiecznych wakacji.
Redakcja również życzy wszystkim uczniom, nauczycielom i pracownikom szkoły udanych wakacji, wspaniałego wypoczynku podczas urlopów i samych pięknych, niezapomnianych wrażeń. Uczniowie szkoły muzycznej to prawdziwi tytani pracy – równocześnie uczęszczają do dwóch szkół i mają podwójną ilość obowiązków – teraz tylko błogie lenistwo i odpoczynek!
Do zobaczenia we wrześniu!
Redakcja
Dźwięk tego znanego instrumentu rozbrzmiewa głośno w całej Polsce za sprawą Adama Rybickiego, a w połączeniu z subtelnym dopełnieniem delikatnych brzmień skrzypiec Barbary Dołęgowskiej tworzy ciekawą i piękną jakość. Ale po kolei:
Adam Rybicki jest uczniem klasy II cyklu sześcioletniego. Chłopak znakomicie poradził sobie z trudnościami w klasie I, a zdolności pozwoliły na pracę nad zagadnieniami wykraczającymi dalece poza poziom klasy. Już na początku swojej edukacji młody muzyk potwierdził mistrzowską formę na konkursach: międzynarodowym w Daugavpils i ogólnopolskim w Solcu Kujawskim. W obu przypadkach zdobył II nagrodę.
W klasie drugiej podjęliśmy decyzję o uczestnictwie w Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Mławie. Ważnym punktem było uczestnictwo ucznia w lekcji prowadzonej przez znanego akordeonistę Marcina Wyrostka.
Kilka tygodni później Adam zaprezentował się podczas VII Konfrontacji Akordeonowych w Grajewie. Komisja pod przewodnictwem Klaudiusza Barana - profesora i rektora Uniwersytetu Muzycznego im F. Chopina w Warszawie- przyznała Adamowi III nagrodę.
Równolegle rozpoczęliśmy pracę nad muzyką kameralną, tworząc duet z uczennicą Barbarą Dołęgowską z klasy skrzypiec Marzeny Rogińskiej . Uczniowie zderzyli się z nową formą muzykowania i z zupełnie odmiennymi wyzwaniami. Gra w zespole wymaga zrozumienia innych uczestników, umiejętności słuchania i ogromnej dyscypliny rytmicznej. Jest to zadanie niezmiernie trudne i bardziej odpowiedzialne od gry solo, kojarzone z dojrzalszymi muzykami. Bardzo często dobrzy soliści nie są w stanie odnaleźć się w zespole kameralnym, szczególnie jeśli mamy do czynienia z kilkuletnimi uczniami.
Po kilku miesiącach mozolnych ćwiczeń okazało się, że młodzi muzycy pokonali trudności i świetnie rozumieją się muzycznie. Zdumiewające postępy, które dało się zaobserwować po półrocznej pracy duetu, sprawiły, że postanowiłem rzucić uczniów na głęboką wodę.
Pierwszym występem na ,,Wielkiej Scenie” był XVII Międzynarodowy Konkurs Muzyki Rozrywkowej i Popularnej w Giżycku. Komisja pod przewodnictwem prof. Joachima Pichury z Uniwersytetu Muzycznego w Katowicach przyznała zespołowi Nagrodę Specjalną. Młody duet zmierzył się z zespołami z Polski, Rosji, Litwy i Białorusi.
Postanowiliśmy iść za ciosem i wzięliśmy udział w Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym CEA w Słupcy. Duet otrzymał wyróżnienie. Konkurencję stanowiły najlepsze zespoły z całej Polski. W jury zasiadali znakomici nauczyciele akademiccy z Poznania, Warszawy, Katowic, Gdańska powołani przez Centrum Edukacji Artystycznej.
Ostatnim miejscem, w którym spróbowaliśmy sił , był konkurs duetów ,,Zagrajmy razem” w Grajewie. Komisję tworzyli znani profesorowie Uniwersytetu Muzycznego im. F .Chopina w Warszawie, będący jednocześnie muzykami koncertującymi. Basia i Adam otrzymali upragnione I miejsce, pozostawiając za sobą ponad 20 zespołów z kilku województw!!
Damian Krawczewski
Na naszych oczach kształci się dwoje muzyków- indywidualności, ale o ich talencie świadczy też umiejętność zgrania się w duecie. Chce się powiedzieć górnolotnie, że wschodzą nowe gwiazdy na gęsto usianym firmamencie muzycznym. Nie wiemy, czy muzycy są przesądni, zatem na razie składamy gratulacje Adamowi i Barbarze oraz ich mistrzom p. Damianowi Krawczewskiemu i p. Marzenie Rogińskiej i trzymamy kciuki, życząc dalszych sukcesów.
Redakcja
O tym, że w Wysokiem Mazowieckiem powstała młodzieżowa orkiestra dęta już pisałem. Gwoli przypomnienia nadmienię jedynie, że w zeszłym roku, w lutym przy Miejskim Zespole Szkół uczniowie z Samorządowej Szkoły Muzycznej I stopnia, ale też zainteresowana młodzież z miasta, rozpoczęła naukę na wybranych orkiestrowych instrumentach. Dowód ich tak ciężkiej, jak i satysfakcjonującej pracy, był widoczny 11- go listopada podczas Miejskich obchodów 99-tej Rocznicy Odzyskania Niepodległości w naszym mieście. Godziny ćwiczeń, ciężka praca uczniów przyniosła zamierzony efekt. Orkiestra pod kierunkiem Pana Jana Kacprowskiego – nauczyciela Szkoły Muzycznej wpisała się w obchody rozpoczynając je Hymnem Polskim pod pomnikiem Armii Krajowej a także Rotą, która to zabrzmiała również pod pomnikiem Kazimierza Kamieńskiego „Huzara” i Jego Żołnierzy a także popisem sekcji perkusyjnej podczas przemarszów. Młodzi muzycy wspierani byli przez ich nauczycieli – Pana Damiana Borowskiego, Pana Krzysztofa Witkowskiego, Pana Cezarego Witkowskiego – który wykonał również pieśń „Śpij Kolego w ciemnym grobie”. Warto dodać, że w uroczystości oprócz orkiestry wpisał się również chór szkolny pod kierunkiem Pani Moniki Sypytkowskiej. Podczas mszy świętej w kościele parafialnym pw. Św. Jana Chrzciciela orkiestra wykonała Pieśń sakralną „Bądź pozdrowiona” a chór wystąpił z koncertem pieśni patriotycznych.
Występ zespołów jest niewątpliwym sukcesem (nie tylko szkoły, ale przede wszystkim uczniów), ale też dowodem, że warto wspierać, rozwijać pasje młodych ludzi oraz w nie inwestować. Muzycy natchnieni pozytywną, muzyczną energią już przygotowują się do kolejnego występu. W salach lekcyjnych brzmią pierwsze takty kolęd. Uczniowie pod kierunkiem swoich nauczycieli pracują nad nowym repertuarem. Zatem…czekamy i zapraszamy na następne występy.
Adam Januszkiewicz
Bożonarodzeniowy czas udzielił się uczniom i nauczycielom Miejskiego Zespołu Szkół w Wysokiem Mazowieckiem – zarówno Gimnazjum, jak i Szkole Muzycznej. W ciągu jednego tygodnia miały miejsce cztery artystyczne wydarzenia – każde piękne, pogodne, rodzinne – takie jak same Święta Bożego Narodzenia.
13 grudnia uczniowie klas fortepianu pani Katarzyny Barteczek i pana Adama Januszkiewicza oraz klasy skrzypiec pani Katarzyny Januszkiewicz, wraz ze swoimi nauczycielami urządzili nam muzyczne „Skrzypkołajki i Pianołajki”. W sali baletowej zabrzmiały znane wszystkim pastorałki i kolędy a mikołajkowy klimat podkręciły przebrania uczniów – były aniołki, mikołaje, renifery i bałwanki.
2 dni później – 15 grudnia w naszej szkole odbyło się uroczyste spotkanie opłatkowe, na którym swą obecnością zaszczycili proboszcz parafii św. Apostołów Piotra i Pawła ksiądz kanonik Edward Łapiński, Burmistrz Miasta Wysokie Mazowieckie pan Jarosław Siekierko oraz Przewodniczący Rady Miasta pan Józef Sokolik. Gustowny wystrój sali oraz okazale prezentująca się szopka wykonana przez ucznia gimnazjum Jakuba Żebrowskiego stworzyły ciepły, świąteczny nastrój.
Program artystyczny uroczystości obejmowały jasełka przygotowane przez gimnazjalistów, pod opieką pani Anny Jamiołkowskiej oraz występy uczniów szkoły muzycznej oraz chór szkoły muzycznej prowadzony przez panią Monikę Sypytkowską. Najpiękniejsze, polskie kolędy zabrzmiały w opracowaniu na akordeon, saksofon, skrzypce, duet fortepianowy oraz chór – uczniów szkoły muzycznej przygotowali: pani Katarzyna Januszkiewicz, pani Monika Sypytkowska, pan Damian Krawczewski i pan Jan Kacprowski.
Po wspólnej modlitwie zaproszeni goście podzielili się opłatkiem i złożyli sobie życzenia.
Tego samego dnia po południu odbyła się audycja uczniów akordeonu pana Damiana Krawczewskiego – gdzie wystąpili wszyscy akordeoniści z naszej szkoły a także gościnnie dwoje uczniów kończących szkołę muzyczną I stopnia w Grajewie i Szczuczynie, w repertuarze których znalazły się kompozycje m. in. ich nauczyciela – pana Damiana Krawczewskiego.
Tournee koncertowe zakończył popis najmłodszych muzyków - uczniów cyklu sześcioletniego Szkoły Muzycznej. Wykonawcy popisali się w grze solowej na swoich instrumentach a także wspólnie występując w układach choreograficznych i w zespole instrumentalnym – wywołując dużo uśmiechu na twarzach licznie zgromadzonej publiczności.
Świąteczny nastrój zagościł już w Miejskim Zespole Szkół. Życzymy wszystkim również takiego nastroju przy wigilijnym stole. Wesołych Świąt.
Adam Januszkiewicz
P. S. „To wszystko zasługa mojego Mistrza…”, takie słowa usłyszała Redakcja w rozmowie z jednym z uczniów szkoły muzycznej po koncercie akordeonowym. Jakże miło słyszeć takie słowa, skierowane do nauczyciela. Gratulujemy Mistrzom i uczniom oraz życzymy wielu sukcesów.
Redakcja
Samorządowa Szkoła Muzyczna w Wysokiem Mazowieckiem, choć stażem jeszcze młoda, bo działająca od września, udowodniła, że zaangażowaniem i talentami uczniów dorównuje szkołom muzycznym z całej Polski – dorównuje, a nawet je przewyższa.
Paweł Kalinowski - uczeń klasy I cyklu czteroletniego, uczący się gry na fortepianie w klasie Pani Katarzyny Barteczek został laureatem IV miejsca w VI edycji konkursu instrumentalnego „Muzyk pierwsza klasa” w Olsztynku. W wydarzeniu wzięło udział ponad 130 uczniów szkół muzycznych z całej Polski. Przyjechały dzieci z województwa podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, ale również z Gdańska, Radomia, a nawet zza wschodniej granicy.
W konkursie wzięły udział dzieci, które uczą się gry na instrumencie zaledwie jeden rok . Podczas przesłuchań konkursowych młodzi artyści zaprezentowali się w grze m. in. na fortepianie, gitarze, akordeonie, perkusji, skrzypcach, wiolonczeli, trąbce, saxhornie, klarnecie, oboju, flecie, saksofonie. W kategorii, w której znalazł się Paweł - cykl 4-letni, czyli dzieci starsze, znalazło się 40 uczestników.
Zmagania konkursowe trwały dwa dni. We wstępie do uroczystego ogłoszenia wyników i koncertu laureatów, członkowie jury - wybitni artyści i pedagodzy z całej Polski- podzielili się z publicznością refleksją o wyjątkowo wysokim poziomie prezentacji konkursowych.
Sukces Pawła Kalinowskiego nie jest tylko dumą dla nas jako Szkoły Muzycznej. Sprawia także, że Wysokie Mazowieckie zaznacza się jako miasto posiadające prężnie działającą placówkę artystyczną otwartą na wydarzenia muzyczne w kraju i potrafiącą sprostać ich wymaganiom.
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Adam Januszkiewicz
Redakcja, Grono Pedagogiczne oraz koledzy i koleżanki są pod ogromnym wrażeniem i dołączają się do gratulacji. Nadmieniamy, że Paweł jest również uczniem kl. II C naszego gimnazjum.
Redakcja
Muzyczny maraton w naszym mieście nabiera tempa. Nowo powstała Samorządowa Szkoła Muzyczna I stopnia pracująca w Wysokiem Mazowieckiem od 1 września ma już za sobą tzw. „chrzest bojowy”. Można rzec, że nawet nie jeden, ale kilka... o tym jednak za chwilę. Nasza Szkoła Muzyczna mieści się w budynku Gimnazjum Miejskiego – a obecnie Miejskiego Zespołu Szkół – w którego skład wchodzą właśnie Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika i Samorządowa Szkoła Muzyczna I stopnia, która skupia u siebie utalentowaną młodzież z miasta oraz sąsiednich gmin.
Choć artykuł poświęcony jest ślubowaniu uczniów klas pierwszych, należy nadmienić, że pierwsze koncerty miały już miejsce – najpierw koncert uczniów wszystkich niemal klas instrumentów z okazji Dnia Edukacji Narodowej, później popisy artystyczne klasy skrzypiec pani Katarzyny Januszkiewicz i klasy fortepianu pani Katarzyny Barteczek. Każde z wydarzeń cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Całkiem nieźle jak na niecałe dwa miesiące działalności!
Masz poczucie rytmu? Muzyka gra Ci w duszy? Dobrze trafiłeś. Ta szkoła jest właśnie dla Ciebie. Poznaj zasady, kryteria i tryb rekrutacji do Samorządowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Wysokiem Mazowieckiem. Zawarte są one w Statucie Szkoły Muzycznej. Regulamin rekrutacji uczniów znajdziesz w rozdziale 6 statutu. Zapraszamy do lektury. Jeśli się zdecydujesz, wnioski o przyjęcie do szkoły dostępne są w sekretariacie Miejskiego Zespołu Szkół i na naszej stronie w zakładce Szkoła Muzyczna / Rekrutacja.
Czym jest ta szkoła i jak funkcjonuje?
Szkolnictwo muzyczne opiera się na sieci szkół I oraz II stopnia, działających głównie w miastach powiatowych. Szkoły muzyczne I stopnia to miejsca, gdzie dzieci i młodzież w wieku od 6 do 16 lat uzyskują gruntowną wiedzę, z ogólnie pojmowanych, nauk muzycznych - zarówno od strony praktycznej jak i merytorycznej. Poznawanie zasad muzyki, gra na instrumentach, śpiew to jedne z wielu elementów wchodzących w zakres wielopoziomowego kształcenia muzycznego. Zajęcia są prowadzone po zakończeniu lekcji w podstawówkach czy gimnazjach. Nauka w takim trybie będzie wymagać poświęcenia części wolnego czasu, ale można śmiało powiedzieć, że będzie uczyć jak rozsądnie gospodarować tym czasem, i to już od najmłodszych lat. Rozwinie też takie cechy jak: systematyczność, wytrwałość czy punktualność.
Czego będzie się można nauczyć w takiej szkole?
Najprościej mówiąc – tworzyć i odbierać muzykę. Przedmioty wykładane są związane z profilem szkoły. Należy do nich: praktyczna nauka gry na instrumentach (fortepian, skrzypce, gitara, akordeon, klarnet, flet i saksofon), granie w zespołach instrumentalnych, wokalnych czy rytmicznych, zajęcia chóru, poznawanie zasad muzyki. Ważnym elementem procesu edukacyjnego szkół muzycznych jest indywidualna praca nauczyciela z uczniem. Na zajęciach nauki gry na instrumencie jest tylko jeden uczeń. To bardzo ważne, gdyż nauczyciele, by jak najskuteczniej przekazać wiedzę, planują swoją pracę w oparciu o indywidualne możliwości mentalne i manualne każdego podopiecznego. W kwestii odbierania muzyki, szkoła muzyczna pozwala na głębsze rozumienie zarówno samej muzyki, jak i ogólnie sztuki.
Kto się może uczyć i kto będzie uczyć?
Rekrutacja, w przedziale wiekowym od 6 do 16 lat, będzie prowadzona do 25 maja bieżącego roku. Kwalifikacja kandydatów odbywać się będzie na podstawie tzw. badania przydatności. Polega ono na sprawdzaniu uzdolnień ogólno-muzycznych (słuchu muzycznego, poczucia rytmu, itp.)
Kadra pedagogiczna Samorządowej Szkoły Muzycznej to ludzie kompetentni. Absolwenci muzycznych uczelni wyższych z Białegostoku, Gdańska czy Bydgoszczy. Są to nauczyciele wyspecjalizowani w swojej dziedzinie, posiadający kwalifikacje pedagogiczne i odnoszący sukcesy na arenie krajowej i międzynarodowej.
Szkoła muzyczna staje się niewątpliwie chlubną wizytówką miasta. Konkretne efekty jej pracy będą widoczne po kilku latach, kiedy to pierwsi absolwenci zasilą składy istniejących zespołów lub stworzą własne. Miejska orkiestra dęta, chóry parafialne, teatry, big bandy – to tylko niektóre inicjatywy, które bez wątpienia powstają naturalnym biegiem zdarzeń.
Czy wszyscy absolwenci szkoły muzycznej I stopnia zostaną w przyszłości zawodowymi muzykami? To się okaże. Każdy jednak odniesie korzyść z takiej edukacji - bez względu na to, jaki zawód będzie wykonywał w przyszłości.
Adam Januszkiewicz
Na początku Nowego Roku Szkolnego przywitaliśmy w świetlicy szkolnej drogich pierwszoklasistów. Jesteśmy pewni, że miło spędzimy wspólne chwile, podczas różnorodnych aktywności. Aby wszystkim było przyjemnie w naszej świetlicowej społeczności, niezbędne jest ustalenie zasad współdziałania i wdrożenie ich w życie już od pierwszych dni września. W świetlicy „Świetlik” dzieci zobowiązały się pamiętać o tym, by:
- uważnie słuchać wychowawców
- nie wychodzić z sali bez zgody nauczyciela
- aktywnie uczestniczyć w zajęciach
- używać słów: proszę, dziękuję, przepraszam
- nie hałasować
- grzecznie bawić się z dziećmi
- cierpliwie czekać na swoją kolej
- dzielić się zabawkami
- być dla siebie miłymi i uprzejmymi
- przestrzegać zasad bezpieczeństwa
- kulturalnie zachowywać się podczas posiłków
- słuchać innych
- wyrzucać śmieci do kosza
- szanować gry i sprzęt świetlicowy
- pomagać innym
- sprzątać po zabawie
- dbać o higienę
Z pewnością czeka nas w świetlicy wspaniały rok szkolny, pełen pozytywnych doświadczeń oraz kreatywnych działań, przeżywanych w przyjaznej i miłej atmosferze.
Wychowawcy Świetlicy Szkolnej
Karnawał to miła tradycja przepełniona muzyką, tańcem i zabawą. Ważnym elementem karnawału jest radosny bal. Nie mogło go zabraknąć także w naszej świetlicy szkolnej. Tego dnia pojawiły się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek. Można było spotkać wróżki, królewny, motylki, piłkarzy, Spider-Mana, Super-Mena. Nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich postaci. Wystrój sali przygotowany przez wychowawczynie świetlicy wprowadził w radosny nastrój oraz zachęcał wszystkich do wesołej zabawy. Dzieci świetnie się bawiły uczestnicząc wspólnie w zabawach tanecznych takich jak: tańce połamańce, figury lodowe, gorące krzesła, tańce na gazetach i wiele innych. Wybrany został także król i królowa balu. To był dzień pełen radości, tańca, zabawy i pozytywnych wrażeń. Już nie możemy się doczekać kolejnego karnawału!
Wychowawcy Świetlicy
W świetlicy szkolnej z ogromną radością kultywujemy bożonarodzeniowe tradycje. Wprowadzając dzieci w atmosferę świąt, zorganizowaliśmy wspólne dekorowanie pierników. Akcja wzbudziła ogromne zainteresowanie wśród wychowanków i kontynuowana była przez kilka dni. W sali świetlicy przez cały przedświąteczny tydzień unosił się piękny, korzenny zapach, przywołujący najmilsze wspomnienia świąteczne, a na twarzach dzieci gościł szczery uśmiech. Wychowankowie z ogromną starannością ozdabiali ciasteczka lukrem i innymi różnobarwnymi, jadalnymi ozdobami. Każdy pierniczek wyglądał inaczej. Był wyjątkowy, gdyż odzwierciedlał zaangażowanie jego twórcy w wykonywaną pracę. Niektóre z nich miały trafić na świąteczne stoły w domach dzieci, inne zostały skonsumowane jeszcze w szkole. Już dziś cieszymy się na wspólną celebrację przedświątecznego czasu w przyszłym roku.
Wychowawcy Świetlicy Szkolnej
Odwiedza nas 99 gości oraz 0 użytkowników.