10 października w MZS obchodzono święto nauczycieli, uczniów i wszystkich osób związanych ze szkołą. Uroczystość poprowadzoną przez p. Dyrektora Jarosława Jankowskiego uświetnili swoją obecnością Burmistrz p. Jarosław Siekierko, przedstawiciel RM p.Karol Nowicki i Przewodniczące RR p. Bogumiła Dąbrowska, p. Magda Łuniewska i p. Karolina Zalewska. Nie zabrało oczywiście dyrektorów w osobach p. Grzegorza Ostrowskiego, p. Bogusława Bielińskiego i p. Adama Januszkiewicza. Zostały wręczone Nagrody Burmistrza i Nagrody Dyrektora. To miły akcent dzisiejszego święta i pracy pedagogów. Jako podsumowanie projektu wręczono europasy- świadectwa aktywności i zaangażowania beneficjentów.
Koordynatorzy "Erasmusa" i opiekunowie SU przygotowali oryginalną część artystyczną. Projekt realizowany był w Portugalii i Grecji. Wszystko zostało połaczone w zgrabną częśc artystyczną. Oprawę stanowiła uczta u Zeusa. To on wizytował naszą szkołę i przyglądał się, jak niewątpliwie mądrzy i wszechstronnie utalentowani uczniowie wydobywają swoją mądrość. Praktyka Sokratesa i teoria Arystotelesa sprawdziły się w stu procentach. Dzieci pięknie tańczą i śpiewają, wygłaszają refleksje swobodnie i z klasą, grają role teatralne w dobranych przebraniach- wzorowo. Same kręcą ciekawe filmy tematyczne, ze swobodą i dużym wyczuciem chwili umieją wszystko zaprezentować. Połączenie owoców projektu Erasmusa , Święta Edukacji Narodowej, uczty bogów i zwiedzania Grecji i Portugalii to majstersztyk, który nad zwyczaj wypadł dobrze. Dziękujemy publiczności, że z uwagą wysłuchała uroczystości.Dziękujemy zwłaszcza najmłodszym, którzy jeszcze słabo rozumieją filozoficzne zapędy starożytnych. Spisaliście się na medal, a Wasz taniec Zorby, balonowe serca i słowiczy śpiew cudnie zabrzmiały w duszach i sercach pedagogów.
Świętujmy zatem! Zdrowie, spokój, życzliwość ludzka niech nam wszystkim towarzyszą i w święto, i w na co dzień w cudownej pracy szkolnej.
Redakcja
Dzisiejszą część artystyczną w zgodnej współpracy przygotowali:
Piosenkę Eleni dzieci ze świetlicy i opiekunowie p. Bogusław Doroszkiewicz, p. Agnieszka Żebrowska, p. Marta Dąbrowska i p, Agnieszka Nicgorska
Taniec Greka Zorby klasa II c z p.Sylwią Musiejczuk, p. Anną Czyżewską- Jabłońską i p. Bogusławą Dąbrowską
Piosenkę „ Serce Nauczyciela” klasa III b z p. Magdaleną Doroszkiewicz
Przedstawienie „ Bogowie greccy”- p. Cezary Witkowski
Dekoracja – opiekunowie SU p.- Marta Podbielska, p. Magdalena Brzósko, p. Emilia Czaja, p. Izabela Fiedorczuk i p. Maciej Pacholski
Nad całością czuwały- p. Katarzyna Bartłomiejczuk, p. Luiza Jolanta Borawska, p. Małgorzata Nadolna
Środa czerwono - zielona z akcentem żółtym. To kolory Portugalii. Zieleń- nadzieja, czerwień- przelana krew w walce o wolność i dobrostan. Każde państwo ma trudną historię. Ta portugalska wiąże się z odkryciami geograficznymi, kolonizacją i grabieżami konkwistadorów. Trudna. Zawiła.
Na szczęście teraz pozostały już tylko pomniki i melancholijny charakter mieszkanców tego kraju, co uzewnętrznia muzyka fado.
Nasi uczniowie i nauczyciele dziś ubrani w kolory flagi portugalskiej.W tłumie dzieci udało się zauważyć kilku Ronaldów. To dalej bożyszcze młodych piłkarzy. Wzór do naśadowania.
Przedstawiciele klas IV- VIII przystapili do konkursu wiedzowego o Portugalii i Grecji. Pytania dotyczyły położenia krajów, ich kultury i kulinariów. Trzeba było też uzasadnić, które z państw jest wymarzonym kierunkiem destynacji.Większość piszących marzy o spotkaniu z Ronaldo. Niektórzy oblizują się, myśląc o portugalskich babeczkach czy greckich sałatkach. Miło zauważyć, że niektórzy z uczestników znali wieżę Belem w Lizbonie, a nawet... nazwy portugalskich prowincji. Poziom wiedzy uczestników wysoki. Pierwsze miejsce- jednym punktem przewagi- zajął czwartoklasista - Aleksander Nackowski. Gratulujemy!
Przedsięwzięcia w " Dniu portugalskim" w ramach " Tygodnia z Erasmusem" to działania upowszechniające owoce projektu „Międzynarodowa ścieżka rozwoju MZS w Wysokiem Mazowieckiem” nr 2024–1-PL01–KA122-SCH-000216862, realizowanego w sektorze "Edukacja szkolna" programu „Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Akcji 1 - „Mobilność edukacyjna” (KA122-SCH).
Zapraszamy do galerii zdjęć.
Redakcja
Na naszych oczach zmienia się świat. Pod każdym względem. Obserwujemy rozwój techniki i dzieje się to tu i teraz. Już bez problemu da się wyszukać w telefonie każdą informację. Bez trudu nawet można porozmawiać z wirtualnym osobnikiem, który kreuje się na naszego przyjaciela czy nawet rodzinę. W telefonie ożywają osoby na statycznych fotografiach, słyszymy głos osoby bliskiej, możemy odtworzyć każde miejsce, w którym bywaliśmy. AI odpowie na nasze pytania, rozwiąże zadania i...napisze wypracowanie. Dobrodziejstwo? Przekleństwo?
Nauczyciele podczas wakacji w Grecji uczestniczyli w szeregu zajęć dotyczących AI. Były to warsztaty, ćwiczenia praktyczne i dłuuuugie dyskusje na ten intrygujący temat. Oprócz naszej grupy w lekcjach brali udział pedagodzy z różnych części kraju.
Człowiek ma swoją inteligencję i powinien ją rozwijać, by nie dać się przejąć przez maszyny. AI to dobrodziejstwo, które potrafi człowieka wyręczyć w różnych nudnych czynnościach. Gdzie jest jednak granica? Na ile człowiek może zaufać inteligencji, która kłamie i konfabuluje? Na ile może oddać się we władanie chatbotów?
W czwartek w ramach "Tygodnia z Erasmusem" odbyły się lekcje o AI. Dzieci projektowały i sporządzały plakaty, na których wyrażały swoje zdanie o AI. To ważny temat, bardzo trudny do jednoznacznej oceny. Dorośli potrafią się zdystansować wobec AI. Dzieci jednak rosną z AI. To część ich życia. Ułatwienie. Wyręka. Rolą dorosłych jest, by pomogli najmłodszym sprytnie balansować w świecie techniki, by AI nie poczyniła szkód w naturalnej inteligencji i pozwoliła jej się rozwijać.
Zajęcia w ramach "Tygodnia z Erasmusem" inspirowane projektem „Międzynarodowa ścieżka rozwoju MZS w Wysokiem Mazowieckiem” nr 2024–1-PL01–KA122-SCH-000216862, realizowanym w sektorze "Edukacja szkolna" programu „Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027”, współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Akcji 1 - „Mobilność edukacyjna” (KA122-SCH) kontynuowane będą podczas całego roku szkolnego w myśl priorytetów ministerialnych "Higiena cyfrowa".
Redakcja
Wtorek w „Tygodniu z Erasmusem” to dzień grecki w naszej szkole. Stroje biało- niebieskie wszystkich uczniów i nauczycieli. Dzieci z klas I- III miały dyskotekę w greckim stylu z królującą muzyką z filmu „Grek Zorba”. Uczyły się tańca, wsłuchiwały się w dźwięczny ton kitary i bouzuki. Ochoczo tworzyły własne choreografie. W podziękowaniu za zaangażowanie każde dziecko otrzymało słodki upominek i pamiątkowy gadżet. Miły akcent w zwykłym październikowym dniu szkoły. SU poprowadził wszystkie imprezy.
Dyskoteka dla klas IV – VIII odbyła się po południu. Na parkiecie tańczyły Afrodyty, Adonisy, Dionizosy, Erynie, Ateny... Cały panteon starożytnych bóstw zaszczycił nas swą obecnością. SU ogłosił konkurs na najlepsze przebranie. Po wielu dyskusjach laur zwycięstwa otrzymali Szymon Sasinowski z kl. IV d i Filip Kućmierowski. z VIII d. "Posejdon" i "Zeus" spróbują polskiej współczesnej pizzy dzięki hojności SU, który ufundował tę nagrodę.
Frekwencja na przyjęciu bogów była oszałamiająca. Trochę greckiej muzyki i trochę światowej. Grunt, że uformowały się różne figury taneczne, węże, pociągi...Cudowny czas w gronie przyjaciół. Pełna integracja i współpraca.
Dyskoteka inspirowana projektem „Międzynarodowa ścieżka rozwoju MZS w Wysokiem Mazowieckiem” nr 2024–1-PL01–KA122-SCH-000216862, realizowany w sektorze "Edukacja szkolna" programu „Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Akcji 1 - „Mobilność edukacyjna” (KA122-SCH).
Redakcja
W październikowy pochmurny dzień wejść w śródziemnomorskie klimaty? Poczuć lato i egzotykę Grecji i Portugalii? To marzenie wielu. U nas się spełnia bez wysiłku. Wystarczy otworzyć drzwi do szkoły, do każdej z klas, by znaleźć się w innej rzeczywistości.
Kolumny greckie z wizerunkiem Zeusa i plansze o greckich filozofach .To ukłon w stronę starożytnej cywilizacji- źródła kultury europejskiej. Gliniane dzbany z grubolistną roślinnością, wieńce dębowe, patery żółciutkich cytryn... Ich letni zapach przyjemnie drażni nozdrza. Biało- niebieskie girlandy z balonów i greckich emblematów. Atłasowe tkaniny miękko zwieszające się z parapetów, na nich uśmiechy cytryn rozrzuconych bezładnie w wakacyjnym luzie... Okna z powiewającymi firanami i donicami czerwonych pelargonii. Wszędzie informacje o Grecji i Portugalii. Czerwono- zielone łańcuchy przypominające barwy narodowe nadatlantyckiego kraju. Z kolorowych mis wypadają kiście dorodnych zielonych i fioletowych winogron. Pachnie ser feta, a oliwki zachęcają swoją krągłością, blaskiem i poematem smaków... W niektórych klasach sam Ronaldo uśmiecha się do uczniów. Portugalczyk jest idolem nie tylko swoich rodaków....To platoniczny obiekt westchnień wielu.
Który kraj wybrać? W której atmosferze lepiej się czujesz? Masz sposobnosć spróbować.
Naprawdę atmosfera świeżości lata. Wszystko dzięki wyjazdom dzieci i nauczycieli do tych krajów w ramach projektu FERS. (Projekt „Międzynarodowa ścieżka rozwoju MZS w Wysokiem Mazowieckiem” nr 2024–1-PL01–KA122-SCH-000216862, realizowany w sektorze "Edukacja szkolna" programu „Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Akcji 1 - „Mobilność edukacyjna” (KA122-SCH).
Zapraszamy do galerii zdjęć. Tam zobaczycie namiastkę rzeczywistości..
Redakcja
25 września 2025 r. uczniowie klas 1a i 1c pod opieką p. Katarzyny Prużanin, p. Magdaleny Brzósko, p. Marzeny Choińskiej i p. Anety Śliwowskiej wybrali się na niezwykłą wycieczkę do Ciechanowca, gdzie odwiedzili Ranczo „Sówka”.
Na początku dzieci miały okazję zwiedzić ranczo i spotkać jego mieszkańców. Wśród zwierząt znalazły się m.in. alpaki, wielbłądy, konie, osiołki, krowy, kaczki, gęsi, kury i koty. Szczególną atrakcją była wizyta na pastwisku – pod opieką pracownika rancza uczniowie weszli wprost do zagrody stada futrzanych i przyjaznych zwierząt.
Po spotkaniu ze zwierzętami dzieci mogły korzystać z atrakcji przygotowanych na terenie rancza. Czekał na nie plac zabaw, hamaki, leżaki oraz sklepik z pamiątkami i wyrobami z wełny alpak.
Uczniowie wzięli również udział w warsztatach tematycznych, podczas których zdobyli nowe doświadczenia i wiedzę. Wyjazd zakończyło wspólne ognisko z pieczeniem kiełbasek. Było ono świetną okazją do rozmów i integracji.
Wycieczka dostarczyła dzieciom wielu wrażeń i radości, a wspomnienia z pobytu na Ranczu „Sówka” na pewno pozostaną z nimi na długo.
Aneta Śliwowska
Gmina Miejska Wysokie Mazowieckie w partnerstwie Fundacji Inicjatyw Społeczno- Gospodarczych MACTO otrzymała dofinansowanie na realizację projektu „Centrum Kompetencji i Rozwoju LOWE Wysokie Mazowieckie ”. Miejsce realizacji LOWA zostanie usytuowane przy Miejskim Zespole Szkół w Wysokiem Mazowieckiem ul. Ludowa 5.
Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027, Priorytet VII Fundusze na rzecz zatrudnienia i kształcenia osób dorosłych.
Działanie 7.4 Wspieranie uczenia się całe życie.
Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach EFS+ i budżetu państwa.
I. CEL PROJEKTU:
Celem projektu jest objęcie wsparciem w zakresie uczenia się przez całe życie osób dorosłych zamieszkałych w Gminie Wysokie Mazowieckie poprzez aktywizację edukacyjną osób z utrudnionym dostępem do ofert edukacyjnych rozwijających umiejętności, wspierane włączenie się w życie społeczności lokalnej, dobór odpowiednich form i zakresu ofert edukacyjnych dostosowanych do indywidualnych potrzeb i oczekiwań́ oraz zapewnienie elastycznych możliwości podnoszenia i zmiany kwalifikacji/kompetencji zawodowych, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji osobistych oraz cyfrowych wśród 100 ( 65K; 35M) mieszkańców Gminy Wysokie Mazowieckie w terminie do 30.09.2026.
II. FORMY WSPARCIA W RAMACH PROJEKTU:
Zadanie 1. Koordynacja działalności biura LOWE – istotnym elementem zadania będzie zawarcie formalnej współpracy z instytucjami partnerskimi, które będą wspierać działania LOWE. W ramach projektu przewidziane są spotkania z partnerami i organizacjami, a także wdrożenie działań merytorycznych oraz opracowanie planów działania.
Zadanie 2. Doradztwo edukacyjno - zawodowe. Zadanie polega na wsparciu zarówno w zakresie rozwoju zawodowego, jak i edukacyjnego, co umożliwi uczestnikom lepsze dostosowanie się do zmieniających się warunków na rynku pracy oraz współczesnych wymagań technologicznych.
Zadanie 3. Zajęcia rozwijające umiejętności społeczno - osobistych . W ramach tego zadania szczególny nacisk zostanie położony na podnoszenie poziomu kompetencji życiowych uczestników, co przełoży się zarówno na ich skuteczność na rynku pracy, jak i w życiu prywatnym.
Zadanie 4. Zajęcia rozwijające kompetencje zawodowe - Zadanie skierowane jest do osób potrzebujących wsparcia w zakresie rozwoju zawodowego, ze szczególnym uwzględnieniem kluczowych obszarów: rozwoju kompetencji cyfrowych, aktywnego obywatelstwa w przestrzeni publicznej oraz ochrony środowiska i rozwoju rolnictwa poprzez nabywanie tzw. zielonych kwalifikacji.
Zadanie 5. Spotkanie informacyjno-edukacyjne. Głównym celem wydarzenia jest podsumowanie działań LOWE w zakresie rozwijania kompetencji miękkich, cyfrowych i zawodowych wśród mieszkańców gminy. Zostaną przedstawione osiągnięcia uczestników, efekty kursów i warsztatów, a także plany na przyszłość. Uczestnicy będą mogli podzielić się swoimi doświadczeniami i opowiedzieć o korzyściach, jakie odnieśli dzięki udziałowi w projekcie.
III. GRUPA DOCELOWA:
Projekt skierowany jest do 100 mieszkańców Gminy Wysokie w tym w szczególności :
- 30 osób starszych w wieku powyżej 65 roku życia
- 30 osoby o niskich kwalifikacjach
- 10 osoby z niepełnosprawnościami
- 20 osoby wykluczone cyfrowo tj: osób nieposiadających dostępu do sieci internetowej i nowoczesnych form komunikacji.
IV. REZULTATY PROJEKTU:
1. 100 mieszkańców Gminy Wysokie Mazowieckie uzyska wsparcie w ramach doradztwa edukacyjno – zawodowego
2. 50 mieszkańców Gminy Wysokie Mazowieckie uzyska kwalifikacje/ kompetencji niezbędne do poprawy ich sytuacji na lokalnym/ regionalnym rynku pracy oraz rozwój umiejętności włączenia się w życie społeczności lokalnej.
3. 20 mieszkańców Gminy Wysokie Mazowieckie uzyska kompetencje/ kwalifikacje cyfrowe
4. 10 mieszkańców Gminy Wysokie Mazowieckie uzyska umiejętności/kompetencje /kwalifikacje zielonych
5. 30 mieszkańców Gminy Wysokie Mazowieckie uzyska wsparcie w rozwoju kompetencji
społecznych
V. OKRES REALIZACJI PROJEKTU: 01.10.2025- 30.09.2026r.
VI. Wartość projektu: 557 650 zł
VII. Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 474 002,50 zł.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego PLUS w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Bohaterowie kultowego filmu z lat osiemdziesiątych pt. „Powrót do przyszłości” wędrowali w czasie za sprawą specjalnego wehikułu skonstruowanego przez szalonego naukowca. Uczniowie klas 4a, b i d wraz z wychowawcami i opiekunami odbyli podróż w przeszłość za pomocą… zwykłego autokaru.
W położonej około osiemdziesięciu km od Wysokiego Mazowieckiego miejscowości – Korycin Milewszczyzna- prawdziwe średniowiecze! Garbarz, kowal, garncarz i znawca broni, słowiańskie lalki-motanki…. Dla każdego coś ciekawego. Podróżnicy mieli okazję zapoznać się z wyposażeniem kuźni, na własne oczy zobaczyli, jak kilkanaście wieków temu wytwarzało się gwoździe czy groty do strzał. Poznali tajniki rzemiosła – sposoby przygotowania skór i ich obróbki. Zostali wprowadzeni także w temat militariów z tamtej epoki- poznali różne typy broni i opancerzenia. Serce wszystkich skradł towarzysz prowadzącego warsztaty- pies o smacznym imieniu Sernik.
Każdy uczestnik wykonał słowiańską lalkę- motankę, którą tworzyło się ze szmatek, gałganków i nici bez użycia igieł. Chętni ulepili gliniane zawieszki, poznawszy wcześniej warsztat garncarza.
Na koniec ognisko z kiełbaskami, chlebkami, piankami i czym kto miał. Wiadomo przecież, że w podróży człowiek robi się głodny, a odwiedziny przeszłych wieków to nie lada wyzwanie!
Powrót do XXI wieku był bezpieczny, a jutro …SZKOŁA.
Monika Dołęgowska
19.09.2025 r. w Miejskim Ośrodku Kultury w Wysokiem Mazowieckiem odbyła się wystawa „Lalki z podlaską duszą” autorstwa pani Renaty Gołaszewskiej -Adamczyk. Było to spotkanie pełne czułości, wspomnień i łez wzruszenia. Na wystawie obecne były klasy 6b i 6c wraz ze swoimi wychowawczyniami. Młodzi ludzie wpatrywali się w maleńkie twarze lalek tak, jakby odnalazły w nich fragmenty własnej przeszłości.
Pani Renata tworzy lalki, które oddychają, żyją… Jej nowatorskie, autorskie metody, praca na naturalnych materiałach (runie owczym, wełnie, bawełnie, jedwabiu), ręczne rzeźbienie i malowanie twarzy, kulkowe lub drewniane stawy, włosy z koziej sierści oraz misternie szyte, postarzone stroje, sprawiają, że każda postać ma swoją historię i charakter. To nie są zabawki, to portrety duszy ubrane w tkaninę i czas.
O karierze pani Renaty warto wspomnieć z dumą: jest pedagogiem plastykiem, ukończyła też szkołę charakteryzacji teatralno-filmowej, przez lata pracowała z dziećmi i młodzieżą (m.in. w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną), a lalkarstwem artystycznym zajmuje się zawodowo od 2013 r. Jej prace pokazywane były na wystawach w Polsce i za granicą, od Pragi po Stany Zjednoczone, a ona współtworzy i promuje scenę polskiej lalki artystycznej m.in. współzałożycielka inicjatywy POLA; jest też obecna w międzynarodowych gremiach wystawców.
Dla pani Renaty to powrót do korzeni: wychowała się w Gołaszach Górkach, a szkołę średnią ukończyła w Wysokiem Mazowieckiem, dlatego wernisaż miał dodatkowy, osobisty wymiar. Widać było, że miejsce to żyje w niej sentymentem: rozmowy o dawnych uliczkach, o szkole, o zapachu chleba z piekarni, wszystko to splecione z lalczymi opowieściami. To był autentyczny moment „spotkania po latach” — znajomi, sąsiedzi, koleżanki ze szkolnej ławki i uczniowie zebrali się, żeby znów razem przeżyć coś pięknego. Motto życia pani Renaty „szczęśliwa mimo wszystko” — można było wyczuć w każdym jej kroku tego spotkania.
Wystawa jest niezwykle wzruszająca, nie tylko przez estetykę, ale przez to, co te lalki potrafią wywołać w oglądającym: pamięć, ciepło, współczucie, radość. W sali lewitował rodzaj nostalgii, który łączył pokolenia: dzieci z klas 6, ich wychowawcy, rodzina i dawni znajomi, wszyscy odnajdywali w kilku centymetrach materiału kawałek siebie.
Dziękujemy pani Renacie za odwagę w dawaniu lalkom duszy oraz Miejskiemu Ośrodkowi Kultury w Wysokiem Mazowieckiem za stworzenie przestrzeni, w której te subtelne spotkania mogły się odbyć.
Jeśli jeszcze nie mieliście okazji, wybierzcie się, te lalki zostają w człowieku na długo.
Uczniowie mieli także okazję zobaczyć drugą ekspozycję, wystawę fotografii pana Janusza Szweda, naszego rodaka.
Jego prace zachwyciły pomysłowością, świeżym spojrzeniem i niezwykłą wrażliwością na codzienność.
Była to doskonała okazja, aby obok lalek z duszą odkryć również obrazy zapisane światłem, fotografie, które w niebanalny sposób opowiadają o świecie wokół nas.
Redakcja
18.09.2025 r. w Białymstoku na stadionie lekkoatletycznym odbyło się podsumowanie współzawodnictwa sportowego za rok szkolny 2024/2025.
Miło jest nam poinformować ze 4 miejsce w współzawodnictwie sportowym wśród dziewcząt w województwie podlaskim uzyskały dziewczęta z Miejskiego Zespołu Szkół w Wysokiem Mazowieckiem.
Pamiątkowy grawer z rąk prezesa Podlaskiego Szkolnego Związku Sporowego odebrał dyrektor MZS pan Jarosław Jankowski.
Dzisiejsza uroczystości była tez dobrym momentem do podziękowania trenerom, którzy uzyskali miejsce medalowe w Mistrzostwa Polski. Taki też tytuł przypadł Panu Arturowi Czaja za zajęcie II miejsca w Mistrzostwach Polski w koszykówce 3x3.
Gratulujemy i zyczymy dalszych sukcesów.
Redakcja
Co się stanie, gdy szóstoklasiści, ich wychowawczyni i rodzice spotkają się w jednym miejscu pełnym atrakcji, czyli „Mścichowiance”? Odpowiedź brzmi: najlepsza integracja!
Na starcie wydawało się, że największą gwiazdą będzie pizza, gorąca, pachnąca, swojska i znikająca z talerzy, szybciej niż można było powiedzieć „ostatni kawałek”. Do tego wata cukrowa, która potrafiła skleić uśmiechy jeszcze mocniej niż palce, gofry z bitą śmietaną i cała armia przekąsek, które jakby same prosiły: „zjedz mnie!”.
Ale to nie jedzenie zostało królową dnia. Koronę bezapelacyjnie przejęły… podchody. 6C zamieniła się w drużynę odkrywców i strategów. Jedni chowali się jak mistrzowie kamuflażu, drudzy wymyślali zadania, które czasem były trudniejsze niż równanie z matematyki. Było bieganie, śmiech, podpowiedzi szeptane jak największe sekrety i triumfalne okrzyki zwycięzców.
Rodzice tymczasem okazali się tajną „grupą wsparcia”: przywieźli dzieci, nakarmili i zadbali o to, żeby energii starczyło na każdą rundę zabawy. Za tę bezinteresowną pomoc należą się im gromkie brawa i złote medale.
Podsumowując: integracja 6C to była przygoda, której nie zapomni ani pizza, ani wata cukrowa, ani nawet plac zabaw. A jeśli ktoś jeszcze wątpi, kto naprawdę rządził tego dnia, odpowiedź jest prosta: podchody, jedyna gra, która łączy pokolenia i daje więcej frajdy niż największa porcja smakołyków.
Redakcja