Aktualności
Plan lekcji
Wykaz podr.

Wyjazd do Portugalii relacjonowaliśmy na bieżąco na FB, dlatego tu, na stronie dokonamy syntezy.

Wyjechało 15 osób, które przeszły rekrutację według kryteriów zapisanych w regulaminie. Należało mieć dobre oceny z wiodących w projekcje przedmiotów , czyli techniki, biologii, informatyki, geografii i biologii. Umiejętność komunikowania się w języku angielskim także była brana pod uwagę, a także zachowanie- w końcu jechała za granicę grupa reprezentująca szkołę i Polskę.

Nauka

Odwiedziliśmy szkoły partnerskie w Porto. Jedna z nich to technikum z klasami sportowymi. Uczy się w niej liczna grupa Portugalczyków i Brazylijczyków oraz pojedynczy przedstawiciele Rosji, Etiopii czy Nepalu. Zaciekawiły nas robione przez dzieci pomoce naukowe wystawione w przeróżnych miejscach przytulnych wnętrz. Razem z uczniami braliśmy udział w ćwiczeniach z chemii, fizyki i biologii.

Sprawdziliśmy przewodzenie prądu przez nasze ciała, poeksperymentowaliśmy, jak działają antybiotyki na choroby nękające nasze organizmy. Grupa ekologów objaśniła nam obieg rzeczy w środowisku, zanim trafia do recyklingu. Niewątpliwym przeżyciem było badanie PRAWDZIWYCH zwierzęcych organów- poznanie budowy i działania serca świni. Przerażające ale ekscytujące było dotykanie mięśnia i obserwowanie zawiłości aorty i tętnicy.

Ćwiczenia z chemii odbywały się na prawdziwych wykafelkowanych stanowiskach. Odczynniki wprawdzie były w butelkach po sokach, ale użycie fenoloftaleiny było skuteczne i udowodniło poziom zasadowości badanych preparatów.

Kto jest zainteresowany temperamentem człowieka, odbył ciekawa przygodę w głąb historii badań nad cholerykami , sangwinikami, melancholikami i flegmatykami. A kto chce poznać swoje ciało, mógł wykonać proste badania ciśnienia, zmierzyć BMI i dostać wskazówki, jak pracować nad sobą, by zachować równowagę mięśni i tkanki tłuszczowej bez wysiłku, bez uszczerbku na zdrowiu i z przyjemnością.

Dużo by jeszcze o tym pisać. Młodzież zabiegała o naszą uwagę. My także z ciekawością obserwowaliśmy relacje między nimi a nauczycielami. Podobała nam się dość swobodna atmosfera z niewymuszonym zachowaniem dyscypliny.

W szkole sportowej nie sposób nie zaliczyć wspólnych rozgrywek w piłkę nożną , koszykówkę i nauczyć się tańców. Nasi dziadkowie rozrzewniliby się, widząc na boisku narysowane „ klasy” i „ chłopki” - zabawy z ich dzieciństwa -do skakania i wspólnego spędzania czasu.

W szkole podstawowej z kolei postawiono na integrację i poznawanie naszych państw. My zaprezentowaliśmy nasz kraj, województwo, największe miasta, naszą miejscowość i regiony Polski. Mówiliśmy po angielsku i w tym języku słuchaliśmy prelekcji Portugalczyków o ich kraju, zainteresowaniach młodych, zróżnicowaniu demograficznym i narodowościowym tego obszaru. Poznaliśmy podstawowe zwroty grzecznościowe w języku portugalskim i potem swobodnie się nimi posługiwaliśmy w komunikacji na co dzień.

Mowa jest niewątpliwie ważna. Nauczyciele tej szkoły przypomnieli nam, że językiem międzynarodowym jest sztuka- muzyka i plastyka. To ona pozwala oddać emocje, które przepełniają młode serca. Z marszu zagraliśmy utwór muzyczny z tamtejszą orkiestrą. Bez trudu włączyliśmy kastaniety, trójkąty i tamburyna, by grany utwór rozbrzmiał pełniej, bardziej emocjonalnie. Wierzcie nam, wyszło naprawdę dobrze. W mig znaleźliśmy wspólny język z dyrygentką; naprawdę nasi muzycy byliby z nas dumni.

Na plastyce z kolei wyrażaliśmy nasze uczucia, rysując” co nam w duszy gra”- jakby powiedział Wyspiański. Powstały piękne prace, zrobione zespołowo, według wspólnie ustalonej koncepcji.

To były miłe spotkania, twórcze, wesołe , pełne wzajemnej ciekawości. Czas szybko minął, pożegnaliśmy się, ale od czego jest FB?

Projekt „Międzynarodowa ścieżka rozwoju MZS w Wysokiem Mazowieckiem” nr 2024–1-PL01–KA122-SCH-000216862, realizowany w sektorze "Edukacja szkolna" programu „Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Akcji 1 - „Mobilność edukacyjna” (KA122-SCH).

 

logotypy fers

Ciąg dalszy nastąpi . Uczestnicy projektu

26 maja klasy VI – VIII oraz III uczestniczyły w spotkaniu autorskim z doktorem chemii Adamem Mirkiem znanym influencerem i autorem dwóch książek „ Bebechy” i „ Glutologia”.

Spotkanie miało formę wywiadu. Autor odpowiadał na pytania przygotowane przez licealistki , a w drugiej części – publiczność.

Pisarz popularyzuje naukę. Potrafi łączyć skomplikowane treści chemiczne i biologiczne, ujmując je w przystępnej dzieciom formie. Jest to nie lada sztuka, by zainteresować młodych czytelników poważnymi zagadnieniami. Poważnymi i potrzebnymi- bo cóż innego niż rozumienie działania naszych ciał jest ważne? Wpływa ono na odżywianie i świadome odczytywanie sygnałów, które organizm nam daje.

Adam Mirek mówił ciekawie i używał przepięknego języka polskiego. Zdradzimy wam sekret- już w czasach szkolnych potrafił łączyć pasję do przedmiotów ścisłych z doskonałym władaniem piórem. Pisał swobodnie i ciekawie. Swoją osobą obala mit o jednostronnych zdolnościach. Można jednak kochać chemię i język polski czy angielski jednocześnie.

W drugiej części spotkania autor zaproponował ciekawe doświadczenia. Było lizanie łokci ( tylko swoich), zginanie palców, eksperymenty z przełykiem- dużo śmiechu i zabawy, które dowodziły, że nasze zachowania są wynikiem spadku otrzymanym po przodkach żyjących przed tysiącami lat i ...genetyki.

Bardzo ciekawe i pouczające spotkanie. Panu Adamowi życzymy dalszych sukcesów. Czekamy na kolejną książkę o chemii.

Redakcja

23 maja 2025 roku odbyła się X edycja szkolnego konkursu: Polskie Powstania Narodowe w XVIII - XIX wieku. Celem konkursu było poszerzenie wiadomości związanych z walką Polaków o zachowanie i odzyskanie niepodległości w wymienionych wyżej wiekach.

Pytania dotyczyły nie tylko historii naszego kraju, ale również historii naszego regionu i miasta, ponieważ również tu, szczególnie w okresie powstania styczniowego trwały zażarte walki z armią zaborcy rosyjskiego.

W konkursie udział brało 16 uczniów z klas: VIII B, VII A, VII C, VII D, VI A i V B

Wyniki najlepszych w konkursie :

1. Julia Malinowska VIII B - 37 pkt.

2. Mateusz Dąbrowski VIII B - 36 pkt.

3. Martyna Bagińska VII D - 35pkt.

4. Gabriela Dąbrowska VII D - 34 pkt.

5. Tomasz Leoniak VII A - 34 pkt.

6. Franciszek Ostrowski VII A - 31 pkt.

Gratulujemy zwycięzcom, i zapraszamy wszystkich za rok na kolejną edycję.


Tomasz Krajewski

23 maja Liceum Ogólnokształcące zaprosiło ósmoklasistów na dzień otwarty w swoich podwojach. Wyremotowana szkoła kusi doskonałym zapleczem. Dobrze wyposażone sale, kącik do spotkań towarzyskich, smakowite obiady w stołówce. To niezbędne elementy. Ważniejsza jednak  jest wykształcona kadra, która umie zachęcić do pracy i rozumie problemy dorastającej młodzieży.

Wybór liceum to także poważna decyzja. Ucząc się w technikum, wychodzisz z konkretnym zawodem. Tu- zdajesz maturę i zakładasz dalsze kształcenie na wyższej uczelni lub w szkole policealnej. Na starcie wybierasz profil. Czy jesteś matematykiem? Czy może bliższe są ci nauki humanistyczne? A może marzysz o zawodzie lekarza? To wszystko trzeba wziąć pod uwagę, wybierajac profil. W szkole jest też klasa policyjna. Pewnie łatwiej będzie tym uczniom zostać stróżami porządku i prawa, choć samo ukończenie tej klasy tego nie gwarantuje.

W szkole działa prężnie SU, o czym można się było przekonać podczas dzisiejszego dnia. SU współorganizował dzień otwarty, a w całość zaangażowana była spora grupa młodzieży i nauczycieli.

Wysokie loty! Rozwiń skrzydła! Leć za marzeniami! Myśl przyszłościowo!- To hasła, które mogłoby zawrzeć w sobie jedno łacińskie powiedzenie Horacego  "Sapere aude" - Ośmiel się być mądrym.! To proponuje ta szkoła, dając Ci dobry start. Gdzie wylądujesz? To w dużej mierze zależy od Ciebie.

Dziś zetknąłeś się z ogólniakiem, rozwiazywałeś quizy. Może nawet wywalczyłeś nagrodę dyrektora? Zadbano, byś się poczuł dobrze- objedzony frytkami, goframi, popcornem i ciastem. To miłe. Bardzo. Pomyśl jednak nie o ciele, ale o intelekcie.

 Dobrze rozważ wszystkie oferty. Zobacz, gdzie będziesz czuł się najlepiej. Rozważ, co pomoże Ci znaleźć takie miejsce, które Cię uszczęśliwi. Wszędzie trzeba włożyć wysiłek, by coś osiągnąć!

 Redakcja

 

 

 Niedługo koniec roku szkolnego. Ósmoklasiści stoją przed wyborem najlepszej dla siebie szkoły. Te zaś prezentują siebie, by stać się atrakcyjnymi dla jak największej liczby młodzieży.

Kto lubi nauki techniczne? Kto ma głowę do biznesów i umie logistycznie wszystko zaplanować? A może jego pasją jest gotowanie? Może liczenie czy informatyka? Zespół Szkół Zawodowych w Wysokiem Mazowieckiem- zwany potocznie Staszicem- się kłania. Patron zobowiązuje- to przyrodnik, działacz polityczny, filozof, reformator... Żył w oświeceniu- epoce intensywnego rozwoju nauki.

Staszic wysokomazowiecki stanął na wysokości zadania! Klimaty hawajskie uprzyjemniły dzień kandydatom do szkół średnich. Kolorowe kotyliony, stroje rodem z egzotycznej wyspy, nawet prawdziwy piasek i nagle wyrosłe palmy- taki rozmach trudno będzie przebić. Przyjechano po nas  wesołym autokarem. Czuliśmy się ważni i docenieni. Jak królowie...

Przyszli uczniowie mogli zobaczyć, że owszem, nauka jest najważniejsza- prowadzona przez profesjonalistów i świetnie zarządzającą dyrekcję- ale liczy się też atmosfera- przyjazna, ciepła, wesoła. Młodzież potrzebuje przeżywania radości, nie można żyć w stresie i czekać na dorosłość, która, jak wiemy, bywa szara.

Cudownie przygotowany dzień otwarty w Staszicu. Lody i drobne przekąski to miły akcent.

Przed ósmoklasistami poważna decyzja. Niebawem odwiedzą inne z miejskich szkół. Pamiętajcie- musicie wziąć pod uwagę swoje zainteresowania, zdolności, pomysły na życie. Dobrze wybierzcie.

Redakcja

21 maja uczniowie klas IV-VII wybrali się na lekcję multimedialną do MOK w Wysokiem Mazowieckiem. Naszym tematem było AI. Jest to sztuczna inteligencja, która na pewno gości w telefonach dzieci. Lecz czy jest to w jakimś stopniu niebezpieczne?

Prelegentka wyjaśniła nam, jak łatwo przerobić czyjąś twarz za pomocą jednej aplikacji. Dlatego powinniśmy uważać, jakie zdjęcia lub filmiki publikujemy w Internecie. Są też takie przypadki, kiedy myślimy, że dzwoni do nas ktoś bliski, ale trzeba być czujnym- wykorzystywana bywa metoda zmiany głosu, zazwyczaj w celu wyłudzenia pieniędzy.

Później rozmawialiśmy o robotach, które dzięki specjalnym oprogramowaniom mogą zastępować nas w codziennych pracach takich jak gotowanie i sprzątanie. Często też wykorzystywane są w medycynie. Dużo osób twierdzi, że animatroniki są bardzo przydatne i powinno być ich więcej, w końcu roboty nie potrzebują wolnego w pracy ani zwolnień. Dowiedzieliśmy się, że nasz rodak Łukasz Kozlik przyłączył się do stworzenia maszyny, która wygląda jak człowiek i posiada mięśnie, dzięki nim jest jeszcze bardziej realistyczny.jaka jest więc przyszłość AI? Czy człowiek utrzyma kontrolę nad nią? Oby...Nie chcemy przecież żyć w świecie ułudy i generowanych emocji.

Na koniec oglądaliśmy film o chłopaku, który interesował się grami i chciał zostać progamerem. Tylko to mu chodziło po głowie. Nagle w jego mieście pojawiła się bardzo silna anomalia AI, która chciała zawładnąć światem. Musiał stawić jej czoła. Film pokazuje, iż sztuczna inteligencja potrafi nam pomóc i zna odpowiedź na każde pytanie, ale może być szkodliwa, jeżeli nie jest pod kontrolą.

Oliwia Brzóska klasa VI a

21.05.2025 odbyła się część 2 „Lekcji w kinie''. Zajęcia były podzielone na 2 części.

W pierwszej pani prowadząca zadała nam pytanie: „Co to inteligencja...''..Było dużo przeróżnych odpowiedzi np.. mądrość,wiedza,nauka ...A potem przyszło pytanie, co to „sztuczna inteligencja?''.Dowiedzieliśmy się, że pierwsza myśl o AI (sztucznej inteligencji) pojawiła się u Alana Turing'a, od którego nazwiska wziął się „Test Turinga''. Polegał on na zadawaniu pytań robotom, by się uczyły.

Pani, która prowadziła zajęcia, zadała nam kolejne pytanie: „ Czy roboty są potrzebne człowiekowi?” Odpowiedzi były różne. Wytłumaczyła nam, do czego są potrzebne roboty, do czego nie. Kolejne pytanie dotyczyło użycia przez nas Chat'u GPT do odrabiania lekcji. Prawie 1/2 całej sali podniosła rękę. Potem wykładowczyni opowiadała nam o ''robotach humanoidealnych'', które są stworzone na wzór człowieka do wykonywania codziennych czynności np. robienia kanapek, sprzątania, prowadzenia auta. Pani uświadomiła też nam niebezpieczeństwa wychodzące ze sztucznej inteligencji. Wśród nich jest Deepfake i Spoofing polegający na podszywaniu się za kogoś głosem, zdjęciem, które zostało właśnie wygenerowane przez AI. Dzięki temu złoczyńcy podszywają się pod nas i wyłudzają pieniądze.

Pod koniec I części Pani pokazała nam stronę internetową Suno, gdzie sztuczna inteligencja wygenerowała piosenkę z hasłami z tej lekcji.

W drugiej części był film o chłopaku, który chciał zostać ''progamerem''. Dostał w szkole „1”, a jego mama zabrała mu komputer. Uczeń poszedł z kolegą do salonu gier, gdzie z kosmosu spadła do salonu Anomalia level'u 4. Ośrodek na temat spraw paranormalnych zebrał najlepszych graczy i musieli wejść do portalu i walczyć z anomalią w 3 level'ach, które były wspomnieniami graczy. Główny bohater wygrał i mógł poprosić ''insekta''o wszystko. Zażyczył sobie samochodu, komputera,dziewczyny, mocy tworzenia i bomby intermagnetycznej. Kliknął ją i po anomalii. Po całej akcji chłopak starał się zachowywać odstęp między graniem a nauką. Pomogła mu w tym koleżanka.

Dzięki spotkaniu dowiedzieliśmy się o wielu rzeczach związanych z AI (sztuczną inteligencją). W imieniu wszystkich uczniów chciałbym podziękować za zajęcia całej załodze ''Lekcji w kinie''

Damian Duchnowski kl.VI

a

21 maja reprezentantki naszej szkoły przystapiły do współzawodnictwa na niwie ortografii i interpunkcji. Pisały dyktando, które miało wyłonić najlepszego. Teksty były dwa- dla uczniów klas VII- VIII i klas IV- VI. Miło nam poinformować, że Wiktoria Topolskla z klasy V c wywalczyła V miejsce w swojej kategorii wiekowej. Nauczycielem uczennicy jest p. Monika Dołęgowska. Gratulujemy!

Poziom był bardzo wysoki. Zwyciężczyni z Kobylina Borzymy miała aż 100 punktów. Nie zgubiła ani jednego przecinka! Za rok znowu ta forma współzawodnictwa. Zmierzcie swoje siły!

Redakcja

Od 13 do 15 maja w całej Polsce uwaga dorosłych skupiła się na ósmoklasistach. Pisali egzaminy- pierwsze, poważne, pokazujące, co młodzież osiągnęła w ciagu wielu lat nauki w szkole podstawowej. Jeśli chodzi o język polski zaskoczeniem - niezaskoczeniem było przemówienie wymagane do napisania zamiast nieśmiertelnej rozprawki. Niektórych zdziwiła lektura podstawowa - " Chłopcy z Placu Broni" - omawia się ją w klasie piątej. Autorzy zadań przekonali, że są twórczy i korzystają z wymagań całej podstawy programowej- okres popandemiczny się już skończył.

Królowa nauk- matematyka tym razem była łaskawa. W opinii uczniów egzamin nie był trudny, zadania bez udziwnień, przyjazna treść i dość jasny tok rozumowania. Nie chwalmy jednak dnia przed zachodem słońca. Mamy nadzieję, że w lipcu oczekiwania się potwierdzą.

Język angielski do zrobienia. Zadania o zoo, formy użytkowe- standard. Posługiwanie się tym językiem otwiera świat, więc uczniowie poświecają mu uwagę.

Wniosek- najtrudniejszy był język polski. Dlaczego? Wszystkie lektury były omówione, typy zadań przećwiczone. Niestety, ten przedmiot wymaga bogatego słownictwa i wyobraźni. Te zabija...ekran smartfona i nieczytanie ksiażek. Musisz przeprowadzić autorefleksję i pomysleć, co dla Ciebie ważniejsze.

Redakcja

Dnia 16 maja 2025r. odbyło się w Białymstoku podsumowanie XIII Edycji Konkursu „By czas nie zaćmił i niepamięć. W poszukiwaniu prawdy o Katyniu, Smoleńsku i Obławie Augustowskiej’.

Do zmagań przystąpili uczniowie ze szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych z województwa podlaskiego. Głównym celem konkursu jest kształtowanie postaw patriotycznych, pogłębianie wiedzy historycznej, a także odkrywanie nowych faktów o trzech tragicznych wydarzeniach z najnowszej historii naszego kraju, dotyczącej XX i XXI wieku: Zbrodni Katyńskiej, Obławy Augustowskiej i Katastrofy Smoleńskiej.


Prace na konkurs z naszej szkoły pisały: Maria Buczyńska, Lidia Stypułkowska z klasy VIII A, Zofia Gołaszewska z VII A oraz Antoni Czajkowski z VIII A. Opiekunem uczniów był Pan Tomasz Krajewski.
Wszystkie prace zostały bardzo wysoko ocenione przez komisję konkursową. Lidia zdobyła II miejsce, praca Zosi została wyróżniona. Cała czwórka dostała cenne nagrody.


Wszystkich uczniów naszej szkoły zachęcamy do wzięcia udziału w kolejnej - XIV edycji konkursu.


Laureatkom jeszcze raz z dumą GRATULUJEMY.

Tomasz Krajewski

Czy języki obce są Twoją mocną stroną? Jeśli tak, to ten Konkurs jest dla Ciebie!

05.06.2025 r., o godzinie 11.45 odbędzie się I edycja Konkursu Językowego „Szkolny Poliglota”. To doskonała okazja, żeby sprawdzić swoją znajomość języków obcych, a konkretnie języka angielskiego i języka niemieckiego. Konkurs jest kierowany do uczniów klas siódmych i ósmych, uczących się języka angielskiego i języka niemieckiego w Szkole Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika przy Miejskim Zespole Szkół w Wysokiem Mazowieckiem.

Konkurs ma formę dwóch testów gramatyczno-leksykalnych (jeden z języka angielskiego, drugi z języka niemieckiego), które mogą zawierać następujące typy zadań: zamknięte jednokrotnego wyboru, uzupełnianie tekstu brakującymi wyrazami, tłumaczenie pojedynczych wyrazów/fragmentów zdań, uzupełnianie zdań wyrazami w odpowiedniej formie, wykreślanka, krzyżówka itp.

Uczniowie, którzy wyrażają chęć udziału w Konkursie, zapisują się u Organizatora Konkursu, p. Macieja Pacholskiego, w terminie do 26.05.2025 r. (poniedziałek).

Termin Konkursu: 05.06.2025 r. (czwartek), godz. 11.45.

Wszelkich informacji dotyczących Konkursu udzielać będzie p. Maciej Pacholski.

 

Organizator Konkursu
Maciej Pacholski

24.04.2025 r. w Szkole Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Wysokiem Mazowieckiem odbyła się II edycja Szkolnego Konkursu Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych.
Organizatorem Konkursu był nauczyciel języka niemieckiego – mgr Maciej Pacholski.
Celem Konkursu było popularyzowanie wiedzy o krajach niemieckiego obszaru językowego, zachęcanie młodzieży do samodzielnego zdobywania wiedzy o krajach niemieckojęzycznych oraz wzbudzanie zainteresowania tymi krajami.
Konkurs składał się z jednego etapu w formie pisemnej. Uczestnicy mierzyli się z pytaniami dotyczącymi między innymi geografii, historii i kultury krajów niemieckojęzycznych.
W II edycji Konkursu uczestniczyło 41 uczniów z klas siódmych i ósmych.

Najwyższe wyniki uzyskali:
1. Antoni Czajkowski (klasa 8a)
2. Lidia Stypułkowska (klasa 8a)
3. Jakub Brzozowski (klasa 7b)

Dodatkowo Komisja Konkursowa zdecydowała się przyznać wyróżnienie następującym Uczestnikom:
- Franciszek Wojciech Gołaś (klasa 7c)
- Izabela Targońska (klasa 7d)
- Kamila Dąbrowska (klasa 7b)
- Julia Maria Wyszomirska (klasa 8a)

Wszystkim Uczestnikom gratulujemy i zachęcamy do udziału w III edycji Konkursu, która odbędzie się w przyszłym roku.

Maciej Pacholski

23 kwietnia wzięliśmy udział w ogólnopolskiej akcji #SprzątamyDlaPolski
Z pełnym zaangażowaniem i pozytywną energią wspólnie sprzątaliśmy naszą okolicę, pokazując, że troska o środowisko to nie tylko wielkie inicjatywy, ale przede wszystkim codzienne, małe działania. Podczas akcji zebraliśmy mnóstwo odpadów, przywracając naszej przestrzeni naturalne piękno i porządek.

Wierzymy, że takie inicjatywy budują w nas wszystkich świadomość ekologiczną i uczą odpowiedzialności za otaczający nas świat.
Pamiętajmy – Ziemię mamy tylko jedną!
Dbajmy o nią każdego dnia, podejmując nawet najdrobniejsze kroki, które w dłuższej perspektywie mają ogromne znaczenie dla przyszłości naszej planety.

Redakcja

25 kwietnia dyrekcja i organizatorzy p. Magdalena Doroszkiewicz, p. Małgorzata Brzozowska, Małgorzata Mokrzewska i p. Joanna Decewicz podsumowali dwa konkursy plastyczne związane z patronem naszej szkoły. Zainteresowanie było ogromne- wpłynęło ponad 60 prac na kosmicznym poziomie, dlatego Komisja przyznała, że miała twardy orzech do zgryzienia. Ale udało się!

Kosmiczną podróż w głąb wiedzy na skrzydłach wyobraźni odbyli artyści, przystępując do współzawodnictwa " Kopernik i jego Wszechświat". Nagrodzeni zostali następujacy uczniowie: Aleksander Dąbrowski z II a - I miejsce, Szymon Dąbrowski kl. II c- II i Joanna Sarnacka - III. Wyróżnienie zdobyła praca Katarzyny Zawistowskiej. Gratulujemy!

W konkursie na lapbook tematyczny"I Ty możesz zostać Kopernikiem" tajemnice wielkiego astronoma w drodze do gwiazd odkryli: " Filip Kućmierowski - I miejsce, Julia Łukianiuk- II, Antonina Grabowska - II. Wyróżnione zostały lapbooki Lidii Stypułkowskiej i Wiktorii Czaja. Świetnie!

Wszystkie prace pokazały, że słowa o dokonaniu Kopernika " wstrzymał Słonce, ruszył Ziemię" mogą być metaforą tego, co jest w zasiegu naszych rąk, pod warunkiem, że chcemy wykorzystać wiedzę, wyobraźnię i marzenia.

Każdy może zostać Kopernikiem lub przynajmniej Koperniczkiem  swoich czasów.

Redakcja

Tuż przed świętami odbyły się szkolne eliminacje do Powiatowego Dyktanda w Szepietowie. Sporo chętnych wzięło w nich udział, ale tylko 4 osoby mogą reprezentować naszą szkołę. W kategorii IV- VI Wiktoria Topolska z klasy Vc i Liliana Piekutowska z IV b,  w grupie VII- VII- Maria Buczyńska i Lidia Stypułkowska. Gratulujemy! Wyniki podajemy dopiero dziś, bo musiało dojść do dogrywki, by wyłonić reprezentację.Opiekunami dziewcząt są p. Ewa Dąbrowska, p. Monika Dołęgowska i p. Maria Sutkowska.

Etap powiatowy - 21 maja. Szykujcie się. Wasze prace będą oceniane indywidualnie i zespołowo.

Organizatorzy

Zapraszamy do naszej szkoły dzieci rozpoczynające naukę w pierwszej klasie! Po zorganizowanym przez wychowawczynie klas III Dniu Otwartym 23 kwietnia chyba nikt nie ma wątpliwości, że w w naszej placówce dużo się dzieje. Ale po kolei...

Dzień Otwarty  rozpoczął występ trzecioklasistów. Jeden z uczniów wcielił się w pierwszaka pełnego obaw przed rozpoczęciem nauki w tej szkole. Życzliwi poważni trzecioklasiści uspokajali go, przedstawiajac atuty szkoły. To przede wszystkim wyrozumiali  i profesjonalnie podchodzący do pracy nauczyciele i dyrekcja.Zajęcia odbywają się tu  w dobrze wyposażonych klasach. Wszystko razem pozwala dziecku rozpoznać jego talenty i rozwijać pasje. Potwierdziły to występy młodziutkich koszykarek, artystów  ze szkoły muzycznej - orkiestra i solowe popisy skrzypaczek-   i  pełnych gracji tancerek w układzie ze wstążkami. Klasa III a wcieliła się w  minionki i pokazała dynamiczny taniec. Zabrakłoby sceny i czasu, by zaprezentować  wszystkie osiągnięcia uczniów. 

Zresztą już  i Ancymonek porwał przyszłych uczniów do tańca, zaproponował fikołki na dmuchańcach i poczęstował popcornem i watą cukrową. To tak od święta, na zachętę, na co dzień w szkole jest tylko zdrowa żywność.  Całą prawdę o szkole ukazał p. Dyrektor Jarosław Jankowski,opisując ofertę edukacyjną i przedstawiając wychowawców klas pierwszych.

Zwiedzanie po szkole prowadził SU. Na ciekawskich czekały: warsztaty , podczas których można było wykonać gniotki, ścieżka sensoryczna, gra SpyGuy i pokaz doświadczeń chemicznych w wykonaniou niezastąpionej p. Emilii Zysk- Pudy.

Wszystkich gości witały nasze szkolne maskotki. Każdy otrzymywał pamiątkowy magnes i smycz. Dziękujemy za wsparcie i zaangażowanie  sklepowi " Puchatek". 

Drobne prezenciki  i skoczna piosenka o naszej szkole ułożona  przez p. Olę Borawską na pewno towarzyszyły zwiedzającym przez resztę wieczoru. Tak, to nie ide'a  fix - to rzeczywistość. Wejdź w nią!

Zapraszamy do galerii zdjęć

Redakcja

 

 

25 kwietnia klasy IV z wychowawczyniami  zaprosiły społeczność szkolną na apel z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Na scenie zrobiło się biało - czerwono. Galowe stroje, powaga na twarzach młodych artystów. Starsi juz wiedzą, że wspomniana konstytucja była pierwszą w Europie , a drugą na świecie. Utworzona przez patriotów, by zapobiec rozbiorom i dokonać reform w podupadającej Polsce. Zamysł szlachetny, nowatorski, dalekowzroczny...Niestety, w każdym czasie naszej historii zdarzają się zdrajcy. Rocznica przypomina, że Polacy mają potencjał, mają wolę działania na rzecz ojczyzny.

Artyści skupili się i na historii zdarzenia, i opisie piękna zabytków i przyrody w naszej ojczyźnie." Tu wszędzie jest, moja ojczyzna"- w Sukiennicach, krakowskim rynku, kwiatach i śpiewie ptaków... Pamiętajmy o tym, zwiedzając nasze miasta i plenery.

 Ze sceny popłynęły pięknie wyrecytowane słowa. Chór prowadzony przez p. Cezarego Witkowskiego dopełnił dzieła. Nostalgicznie zagrały na instrumentach młode skrzypaczki, wzruszeniem drżał głos wokalistki.

Dobrze, że są takie akademie. Dobrze, że młodzi Polacy poznają historię. Niech tylko udaje  im się wyciagać wnioski.

Redakcja

 

Jeszcze przed świętami w naszej szkole zrobiło się bardzo… listownie! Wszystko za sprawą ogólnopolskiej akcji „Listy do Ziemi”, organizowanej z okazji Dnia Ziemi, a ten przypada właśnie dziś - 22 kwietnia.


Uczniowie klas 5 i 6 zamienili się w prawdziwych listonoszy natury – pisali piękne, wzruszające i pełne pomysłów listy do naszej planety. Co pisali w listach? Zobaczcie sami w galerii zdjęć.
My tylko krótko dodamy, że padły obietnice, czasami gorzkie słowa kierowane do odbiorców. Tak..., bo nasza Matka Ziemia płacze. A to właśnie My jesteśmy odpowiedzialni za jej stan.

Najlepsze listy poleciały aż do szkoły partnerskiej w Pionkach, a my otrzymaliśmy odpowiedź – cudowny list od uczniów tamtejszej szkoły podstawowej. Dziękujemy!

Czytając listy, aż chciało się przytulić każde drzewo i posprzątać cały świat!

Jak możemy chronić naszą Ziemię?
Oto kilka prostych pomysłów, które pojawiały się w listach:
- Segregujmy śmieci – niech każda butelka trafi tam, gdzie jej miejsce!
- Oszczędzajmy wodę – Ziemia lubi długie rozmowy, ale krótkie prysznice!
- Sadźmy drzewa – bo drzewo to najlepszy prezent dla planety.
- Gaśmy światło, kiedy wychodzimy z pokoju – nawet Ziemia lubi spać w ciemności!
- Zamieńmy plastikowe torby na bawełniane – moda eko zawsze jest w trendach!

Dbajmy o Ziemię, bo innej planety w zapasie… po prostu nie mamy!

Redakcja

 

Z głębokim żalem informujemy, że nasza społeczność straciła wyjątkowego ucznia Damiana Falkowskiego, który był częścią naszej szkoły muzycznej – uczył się gry na fortepianie w klasie Pani Moniki Sypytkowskiej. Był uczniem klasy III cyklu sześcioletniego. Zmarł we wtorek 15 kwietnia w wyniku tragicznego wypadku.

Damian był nie tylko utalentowanym młodym muzykiem, ale także wspaniałym kolegą i przyjacielem - osobą, która potrafiła zarażać radością i pozytywną energią. Jego pasja do muzyki i piękne wspomnienia z koncertów, kiedy pięknie grał na fortepianie i cudownie śpiewał, na pewno pozostaną w pamięci wszystkich, którzy mieli przyjemność go znać.

Był zawsze uśmiechnięty i radosny. Jego obecność była jak najpiękniejsza nuta w symfonii życia, a teraz ta melodia stała się niepełna.

Damian był odważnym chłopakiem. Kochał życie i czerpał z niego pełnymi garściami. Wspomnienia o Nim będą dla nas jak najcenniejsze nuty, które będą brzmieć w naszych sercach na zawsze.

W tym trudnym czasie nasze myśli są z rodziną Damiana oraz wszystkimi, którzy go znali i kochali. Zachęcamy do wspierania się nawzajem i dzielenia się wspomnieniami, które przyniosą nam pocieszenie.


Spoczywaj w pokoju Damianku.

W dniu dzisiejszym w naszej szkole odbył się długo wyczekiwany Dzień bez plecaka, zorganizowany przez Samorząd Uczniowski. To nietypowe wydarzenie już po raz kolejny udowodniło, że uczniowska wyobraźnia nie zna granic!
Czym właściwie jest Dzień bez plecaka? To akcja, w której uczniowie przychodzą do szkoły bez tradycyjnych tornistrów, toreb i plecaków. Zamiast tego muszą wykazać się pomysłowością i zapakować swoje książki oraz przybory szkolne w coś zupełnie innego – często zabawnego, dziwacznego, a nawet absurdalnego!

Już od rana na szkolnych korytarzach można było zobaczyć uczniów niosących podręczniki w walizkach, koszykach na zakupy, pudełkach po pizzy, wózkach dziecięcych, garnkach czy skrzynkach narzędziowych. Nie brakowało także dzieci, które przyniosły swoje rzeczy w pojemnikach na karmę dla zwierząt, workach na śmieci, czy nosidłach turystycznych.

Dzień bez plecaka to nie tylko świetna okazja do zabawy, ale też doskonały przykład na to, jak uczniowie potrafią wspólnie tworzyć pozytywną atmosferę i integrować się na co dzień. Organizatorzy już zapowiedzieli, że wydarzenie na pewno zostanie powtórzone w przyszłym roku.

Kreatywność, śmiech i luz – tak można podsumować ten dzień. Bez wątpienia pozostanie on na długo w pamięci całej szkolnej społeczności!

Redakcja

14 kwietnia uczniowie naszej szkoły wzięli udział w emocjonujacych meczach sparingowych w dwóch kategoriach wiekowych - klasy III- IV i V- VI. Opiekunem drużyn jest p. Artur Czaja. Zagrzewał podopiecznych do walki i wspierał na każdym etapie gry.

Młodsza grupa rozegrała zacięty mecz sparingowy. Choć nasi zawodnicy dali z siebie wszystko i walczyli do końca, musieli uznać wyższość przeciwników. Mimo porażki należą im się ogromne brawa za determinację, ducha walki i zaangażowanie na boisku- zdobyte doświadczenie z pewnością zaprocentuje w kolejnych spotkaniach.

Starsza grupa zmierzyła się z drużyną SP 45 Stoczek Białystok. Mecz zakończył się zdecydowanym zwycięstwem naszych uczniów, którzy pokonali rywali wynikiem 56:29. Zespół zaprezentował świetną grę, znmakomitą obronę i imponujacą skuteczność w ataku.

To był naprawdę udany występ i powód do dumy.

Gratulujemy uczestnikom sparingu i trenerowi. Trzymamy kciuki za kolejne sukcesy naszych uczniów.

Karolina Konopka kl. VI a

16 kwietnia klasy ósme i siódme uczestniczyły w apelu upamiętniającym rzeź katyńską. To straszne wydarzenie - inteligencja, oficerowie- elita ówczesnej Polski została wymordowana przez Sowietów.

Apel przygotowany przez p. Tomasza Krajewskiego utrzymany był w tonacji minorowej.Ubrani na czarno recytatorzy nie zostawiali watpliwości, że mowa jest o czarnych kartach naszej historii. Niezawinionych, wpisanych w mroczną kronikę o  totalitaryzmie i polityce wschodnich sąsiadów. Polacy byli ofiarami.

Aby unaocznić zdarzenie, młodzież mogła obejrzeć film. To nie fikcja. I im szybciej to sobie obserwator  uświadomi, tym boleśniejszy dreszcz przerażenia odczuje. Pamiętamy, uczymy się, oddajemy hołd. Nie chcemy, by historia kiedykolwiek się powtórzyła.

Niedługo rocznica powstania w getcie warszawskim. Na korytarzach pojawiły się żółte żonkile - znak pamięci.19 kwietnia w Wielką Sobotę wspomnijcie o bohaterach.

 

Redakcja

 

 

Z dumą informujemy, że Weronika Gołaszewska – uczennica klasy 5b – zdobyła III miejsce w powiatowym etapie Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej!
Naszą szkołę reprezentowały również dzielne uczennice z klas młodszych:
Barbara Doroszkiewicz oraz Antonina Grodzka z klas IV – gratulujemy Wam odwagi, wiedzy i zaangażowania!


Turniej to nie tylko rywalizacja – to okazja do nauki o bezpieczeństwie, pierwszej pomocy i reagowaniu w sytuacjach zagrożenia, co może uratować życie!

Brawo, dziewczyny!
Dziękujemy za piękne reprezentowanie szkoły!

Małgorzata Brzozowska


PŁYWALNIA MIEJSKA W DNIU 18.04.2025 r. (tj. WIELKI PIĄTEK)

CZYNNA BĘDZIE DO GODZINY 13.00.

W WIELKĄ SOBOTĘ ORAZ W ŚWIĘTA PŁYWALNIA BĘDZIE NIECZYNNA

 
 
8 kwietnia 2025 roku uczniowie Miejskiego Zespołu Szkół wzięli udział w XIII Powiatowym Konkursie Piosenki Powstańczej i Harcerskiej, który odbył się w Czyżewie. Konkurs zgromadził młodych artystów z całego powiatu, którzy zaprezentowali swoje umiejętności wokalne i muzyczne, wykonując utwory związane z tematyką powstańczą oraz harcerską.
 
Miejski Zespół Szkół był godnie reprezentowany przez Zuzannę Łachacz z klasy 2 A, która wystąpiła w kategorii soliści  z piosenką "Pałacyk Michla", oraz przez klasę 3 D, która rywalizowała w kategorii zespoły piosenką "Szara lilijka". Udział uczniów w konkursie zakończył się ogromnym sukcesem, który przyniósł im zasłużone nagrody.
 
Zuzanna Łachacz, utalentowana wokalistka, zachwyciła jury swoją interpretacją piosenki powstańczej, zdobywając zaszczytne 2. miejsce 🥈 w swojej kategorii. Jej występ, pełen emocji i pasji, spotkał się z dużym uznaniem zarówno jurorów, jak i publiczności. Zuzanna udowodniła, że jej talent wokalny oraz zaangażowanie w przygotowanie do konkursu są na najwyższym poziomie.
 
Również klasa 3 D, znana jako „Drużyna 3 D”, pokazała się z doskonałej strony w kategorii zespołów. Młodzi artyści wyśmienicie wykonali przygotowaną piosenkę harcerską, co zaowocowało zdobyciem III miejsca 🥉. Ich wspólna praca i spójność występu były doskonale widoczne, co pozwoliło im zająć podium w tym prestiżowym wydarzeniu.
 
Udział uczniów Miejskiego Zespołu Szkół w XIII Powiatowym Konkursie Piosenki Powstańczej i Harcerskiej w Czyżewie był dla nich nie tylko szansą na zaprezentowanie swoich umiejętności, ale także na przypomnienie o ważnych wydarzeniach z naszej historii. Warto podkreślić, że tego rodzaju konkursy kształtują w młodych ludziach poczucie tożsamości narodowej i szacunku do tradycji.
 
Gratulujemy Zuzannie Łachacz oraz "Drużynie 3 D" ich wspaniałych osiągnięć i życzymy dalszych sukcesów w przyszłych konkursach.
 
 
Wychowawczyni Drużyny 3 D Aleksandra Borawska

- Czy walutą obowiązującą we wszystkich krajach niemieckojęzycznych jest euro?
- Ile języków urzędowych obowiązuje w Szwajcarii?
- Jak „nazywany” jest Karol Wielki, król Franków i Longobardów oraz cesarz rzymski, który dał początek
przyszłemu państwu niemieckiemu i doprowadził do rozkwitu terytoriów Europy Środkowo-Zachodniej?
- Z ilu krajów związkowych składają się Niemcy?

To tylko kilka przykładowych pytań, które sprawdzają wiedzę o krajach niemieckojęzycznych. Myślisz, że jesteś w stanie na nie odpowiedzieć? Jeśli tak, to zachęcam do udziału w II Edycji Szkolnego Konkursu Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych. Konkurs jest kierowany do uczniów klas siódmych i ósmych, uczących się języka niemieckiego w Szkole Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika przy Miejskim Zespole Szkół w Wysokiem Mazowieckiem.
Konkurs ma formę testu i zawiera pytania w języku polskim i następujące typy zadań: zamknięte jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, otwarte, prawda/fałsz, dopasowywanie itp. Zadania konkursowe dotyczą ogólnej wiedzy o krajach niemieckojęzycznych (Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Liechtensteinie) i są oparte o informacje zawarte w encyklopediach oraz w Internecie.

Uczniowie, którzy wyrażają chęć udziału w Konkursie, zapisują się u Organizatora Konkursu, p. Macieja Pacholskiego, w terminie do 15.04.2025 r. (wtorek).
Termin Konkursu: 24.04.2025 r. (czwartek), godz. 12.00.
Wszelkich informacji dotyczących Konkursu udzielać będzie p. Maciej Pacholski.


Organizator Konkursu
Maciej Pacholski

godlo1

vulcan

Ogłoszenia

  • Nowości wydawnicze w bibliotece! +

  • Uwaga! Aktualny nr konta bankowego na wpłaty za obiady szkolne +

    Odpłatność za obiady wynosi 5,00 zł za dzień. Opłatę za obiady proszę uiszczać zgodnie z harmonogramem, jedynie poprzez wpłatę na Read More
  • Uwaga, obiady w styczniu! +

    Stołówka szkolna w Miejskim Zespole Szkół informuje, że za STYCZEŃ 2025 wpłatę za obiady: - należy uiścić w terminie od 01.01.2025 Read More
  • Godziny pracy basenu +

    Informujemy, że basen jest czynny od poniedziałku do niedzieli od godziny 9:00 do 21:00Zapraszamy! Read More
  • 1

Kalendarz

Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29

poznaj polske

bip

laboratoria

wf awf

szkola pamieta

mobilna pracownia

ose logo

mol

ekopracownia logo

eko logo

wfosigw

narodowy fundusz logo

ministerstwo klimatu logo

baner projekt

aktywna szk logo

ministerstwo sportu logo

orly sportu logo

unia logo

rp logo

fundusze logo

fundusze logo1

Stop cyberprzemocy

stop