Aktualności
Plan lekcji
Wykaz podr.

 Mowa o kiermaszu ciast i deserów zorganizowanym przez p. Małgorzatę Borecką, p. Martę Podbielską, p. Ewę Dąbrowską, p. Anetę Śliwowską, p. Emilię Czaja i p. Bogusławę Dąbrowską. Cel szczytny- potrzeby dzieci z naszej szkoły.

W holu na parterze dzielne dziewczyny z VI b: Dominika, Adela, Hania i Nikola, z VI a- Oliwka, z VI d- Julia i z VIII a - Wiktoria i Lidka pomagały przy rozprowadzaniu tych słodkości. Rodzice stanęli na wysokości zadania, zachwycając nie tylko wielością wypieków, ale i ich estetyką. Dziękujemy! Ślinka sama cieknie. Dobrze że dziś tłusty czwartek, to możemy sobie zaszaleć. Smacznego!

Redakcja

 Taki temat miała w kinie „Wars” lekcja multimedialna, w której uczestniczyli nasi uczniowie z klas IV- VII 24 lutego 2025 r. 

Prelegentka w przystępny sposób objaśniła, czym są toksyczne relacje i środowisko. Były fakty poparte ciekawymi filmami obrazującymi zjawisko. Zatem, co jest toksyczne w mediach społecznościowych? Dlaczego tyle ostrzeżeń pod ich adresem się formułuje? Nie wiemy, czy zwróciliście uwagę, że filmy dotyczyły społeczności skandynawskich, czyli tych lepiej rozwiniętych, w których socjal media rozpanoszyły się wcześniej niż u nas. My możemy z ich wiedzy korzystać i nie popełnić podobnych błędów.

Warunkiem jest KRYTYCZNE MYŚLENIE, dzięki któremu zagrożenia choć trochę zostaną przez nas przefiltrowane. Wśród nich są: catfishing ( tworzenie fałszywych kont), hejt( nienawiść w sieci), cyberbullying( przemoc w Internecie), multitasting ( wielozadaniowość), prokrastynacja ( odwlekanie zadań), filter buble ( bańka filtrująca) i FOMO( lęk przed wypadnięciem z obiegu, przed utratą aktualnej wiedzy płynącej z Internetu). Do tego jeszcze teatr stworzony przez influencerów, którym na nas nie zależy, a tylko na polubieniach, sterowaniu naszym czasem i… pieniądzach, a tych rzeczywiście można sporo zarobić.

Uff! Groźnie brzmi! Niestety, wszystko nas dotyczy, więc naprawdę należy myśleć, co się robi, czyta, przegląda, zwłaszcza że tuż, tuż czai się sztuczna inteligencja, która tylko patrzy, jak nas ubezwłasnowolnić.

Jeśli doświadczasz hejtu- zgłoś to : 116 111.pl

W drugiej części spotkania obejrzeliśmy film’ Dancing Queen”. Pokazywał, jak łatwo człowiek może odrzucić prawdziwych przyjaciół i podążyć za kimś, kto tak naprawdę nim pogardza. Jak łatwo traci swoje pasje, radość życia, by dopasować się do innych i żyć jak ktoś chce.

Na pewno porozmawiacie o tym filmie z wychowawcami. Dało się zauważyć, że niektórzy gadali w czasie projekcji lub włączali telefony. Czyżby już prosty odbiór filmu dla nastolatków był dla nich za trudny? Nie. Na pewno nie. Wierzymy w Was bardzo mocno i w  Waszą umiejętność KRYTYCZNEGO MYŚLENIA. A temat na pewno jest wart uwagi.

Redakcja

Od końca września stopniowo uczniowie naszego województwa startowali w konkursach przedmiotowych. Najpierw mierzyli się z rówieśnikami na etapie szkolnym, potem rejonowym i wreszcie upragnionym - wojewódzkim. To najtrudniejszy, zdaniem Redakcji, konkurs, gdyż sprawdza wiedzę wykraczającą poza program szkoły podstawowej, nie mówiąc o tym, że materiał klas IV- VIII musi być w małym paluszku. 

Nasi siódmoklasiści odnieśli ogromny sukces w trzech konkursach, zostając finalistami. Ola Zaremba w biologicznym- prowadzona przez p. Katarzynę Bartłomiejczuk, Ania Kaczyńska w konkursie języka angielskiego- nauczyciel p. Agata Bielińska i Franek Gołaś w historycznym- tu opiekunem jest p. Anna Piętka Lubowicka. 

Od jakiegoś czasu, aby otrzymać tytuł finalisty , trzeba uzyskać więcej niż 50% punktów. 

Gratulujemy uczniom i ich mentorom. Bez wątpienia w przyszłym  roku przystąpicie do konkursów bogatsi o doświadczenie, obycie i wiedzę. Już teraz trzymamy kciuki!

Redakcja

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to wyjątkowe święto, które przypomina o pięknie i bogactwie naszego języka.

W tym roku klasa III B postanowiła połączyć jego obchody z realizacją innowacji pedagogicznej „Piątek z książką”. W ramach tego wydarzenia starsi uczniowie z klasy VI D z wielką chęcią wcielili się w rolę lektorów, prezentując młodszym kolegom fragmenty wybranych lektur szkolnych.

Celem spotkania było nie tylko propagowanie czytelnictwa, ale również budowanie więzi między uczniami różnych klas. Starsi uczniowie po raz kolejny mieli okazję pokazać młodszym, że literatura może być źródłem inspiracji i emocji, a młodsi zobaczyli, że książki nie muszą być nudnym obowiązkiem – mogą dostarczać wiele radości.

Na początku spotkania uczniowie starszych klas zostali zaproszeni do wybrania fragmentów lektur, które ich zdaniem są ciekawe i warte uwagi. Wybrane teksty pochodziły zarówno z kanonu lektur szkolnych, jak i z literatury współczesnej. W piątek w klasie III B odbyło się czytanie na żywo. Każdy z lektorów nie tylko odczytywał tekst, ale także starał się przekazać emocje bohaterów, co sprawiło, że młodsi słuchacze z zaciekawieniem śledzili przebieg wydarzeń. Zarówno młodsi uczniowie, jak i starsi lektorzy byli zachwyceni inicjatywą. Młodsi podkreślali, że dzięki starszym kolegom łatwiej było im zrozumieć trudniejsze fragmenty książek. Starsi natomiast cieszyli się, że mogli wcielić się w rolę nauczycieli i przewodników po literaturze.

Pomysł organizowania regularnych spotkań z książką w piątki okazał się strzałem w dziesiątkę. Wzmacnia on nawyk czytania wśród uczniów, rozwija ich wyobraźnię oraz poszerza słownictwo. Takie inicjatywy udowadniają, że książka może być źródłem inspiracji, wspólnej zabawy i nauki.

Podsumowując, Dzień Języka Ojczystego w naszej szkole stał się nie tylko okazją do refleksji nad wartością języka, ale również do promocji czytelnictwa w ciekawej i angażującej formie.

Urszula Tymińska

 Wielki sukces uczniów klas 1-3 w Ogólnopolskim Konkursie "Orzeł"

Uczniowie Miejskiego Zespołu Szkół odnieśli ogromny sukces w Ogólnopolskim Konkursie "Orzeł matematyczny, języka angielskiego, wczesnoszkolny”. Ich wybitne osiągnięcia przyniosły dumę całej szkole!

Konkurs "Orzeł" każdego roku przyciąga najzdolniejszych uczniów z całego kraju. W tym roku nasi uczniowie podjęli to wyzwanie po raz pierwszy.

Celem konkursu jest promowanie wiedzy, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia oraz motywowanie uczniów do osiągania coraz lepszych wyników w nauce.

W tegorocznej edycji uczniowie Miejskiego Zespołu Szkół wykazali się niezwykłą wiedza i zaangażowaniem. Wielu z nich zdobyło tytuł laureata, co świadczy o ich znakomitym przygotowaniu i wysokim poziomie umiejętności. Sukcesy te są wynikiem nie tylko indywidualnej pracy uczniów, ale także ogromnego wsparcia nauczycieli, którzy z pasją i zaangażowaniem pomagali swoim podopiecznym w przygotowaniach.

Tak znaczące osiągnięcia to efekt systematycznej pracy i determinacji zarówno uczniów, jak i nauczycieli, oraz rodziców. Każdy sukces to dowód na to, że edukacja stoi w szkole na bardzo wysokim poziomie, a uczniowie mają możliwość rozwijania swoich pasji i talentów w sprzyjającym środowisku.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom oraz ich nauczycielom, że ich trud i zaangażowanie przyniosły tak wspaniałe efekty.

Życzymy kolejnych sukcesów i nieustannego rozwijania swoich umiejętności!

Wzlećcie wysoko!

Orzeł języka angielskiego

klasy 2

  • Lena Sieńkowska klasa 2 d, opiekun p. Monika Kulesza, 340 punktów laureat, 12 miejsce w kraju

  • Filip Konicki klasa 2 c, opiekun p. Monika Kulesza, 310 punktów laureat, 18 miejsce w kraju

klasy 3

  • Aleksander Nackowski klasa 3 b, opiekun p.Agata Bielińska, 340 punktów laureat, 12 miejsce w kraju

  • Mikołaj Koc klasa 3 b, opiekun p. Agata Bielińska, 330 punktów laureat, 14 miejsce w kraju

  • Daniel Szelewiński klasa 3 a, opiekun p. janina Berbachowska, 330 punktów laureat, 14 miejsce w kraju

  • Vincent Vona klasa 3 b, opiekun p. Agata Bielińska, 330 punktów laureat, 14 miejsce w kraju

  • Szymon Sasinowski klasa 3 d, opiekun p. Katarzyna Kulesza, 320 punktów laureat, 16 miejsce w kraju

  • Julian Konopka klasa 3 d, opiekun p. Katarzyna Kulesza, 310 punktów laureat, 18 miejsce w kraju

Orzeł wczesnoszkolny

klasy 1

  • Iga Choińska klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 400 punktów laureat, 1 miejsce w kraju

  • Barbara Iwan klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 400 punktów laureat, 1 miejsce w kraju

  • Jan Januszkiewicz klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 400 punktów laureat, 1 miejsce w kraju

  • Filip Kostro klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 400 punktów laureat, 1 miejsce w kraju

  • Artur Krajewski klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 400 punktów laureat, 1 miejsce w kraju

  • Zuzanna Musiejczuk klasa 1 a, opiekun p. Urszula Kostro, 400 punktów laureat, 1 miejsce w kraju

  • Filip Olędzki klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 400 punktów laureat, 1 miejsce w kraju

  • Tymon Rybicki klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 400 punktów laureat, 1 miejsce w kraju

  • Małgorzata Wierciszewska klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 400 punktów laureat, 1 miejsce w kraju

  • Oliwier Wojno klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 400 punktów laureat, 1 miejsce w kraju

  • Barbara Wróblewska klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 400 punktów laureat, 1 miejsce w kraju

  • Franciszek Złotkowski klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 385 punktów laureat, 3 miejsce w kraju

  • Alicja Borawska klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 380 punktów laureat, 4 miejsce w kraju

  • Zofia Krajewska klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 380 punktów laureat, 4 miejsce w kraju

  • Kacper Pawełczuk klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 380 punktów laureat, 4 miejsce w kraju

  • Jan Łętowski klasa 1 a, opiekun p. Urszula Kostro,370 punktów laureat, 6 miejsce w kraju

  • Jowita Dołęgowska klasa 1 a, opiekun p. Urszula Kostro, 350 punktów laureat, 10 miejsce w kraju

  • Pola Gierałtowska klasa 1 a, opiekun p. Urszula Kostro, 350 punktów laureat, 10 miejsce w kraju

  • Michalina Puchalska klasa 1 c, opiekun p. Sylwia Musiejczuk, 350 punktów laureat, 10 miejsce w kraju J

  • Jan Rembiszewski klasa 1 d, opiekun p. Iwona Wojno, 320 punktów laureat, 16 miejsce w kraju

  • Ryszard Seredyn klasa 1 b, opiekun p. Beata Kolińska, 315 punktów laureat, 17 miejsce w kraju

  • Kamil Nowosiński klasa 1 a, opiekun p. Urszula Kostro, 305 punktów laureat, 19 miejsce w kraju

klasy 2

  • Wiktoria Puławska klasa 2 a, opiekun p. Bogusława Janiuk, 320 punktów laureat, 16 miejsce w kraju

  • Julia Gradowska klasa 2 b, opiekun p. Magdalena Doroszkiewicz, 315 punktów laureat, 17 miejsce w kraju

  • Jakub Jasiński klasa 2 d, opiekun p. Dominika Krajewska, 305 punktów laureat, 19 miejsce w kraju

  • Antoni Nackowski klasa 2 c, opiekun p. Renata Gniazdowska, 300 punktów laureat, 20 miejsce w kraju

klasy 3

  • Franciszek Nowacki klasa 3 b, opiekun p. Urszula Tymińska, 400 punktów laureat, 1 miejsce w kraju

  • Vincent Vona klasa 3 b, opiekun p. Urszula Tymińska, 385 punktów laureat, 3 miejsce w kraju

  • Aleksander Nackowski klasa 3 b, opiekun p. Urszula Tymińska, 380 punktów, laureat, 4 miejsce w kraju

  • Tymoteusz Lutyński klasa 3 b, opiekun p. Urszula Tymińska, 360 punktów laureat, 8 miejsce w kraju

  • Natalia Wójcik klasa 3 a, opiekun p. Joanna Godlewska, 345 punktów laureat, 11 miejsce w kraju

  • Zuzanna Jabłońska klasa 3 d, opiekun p. Aleksandra Borawska, 340 punktów, laureat, 12 miejsce w kraju

  • Antoni Jankowski klasa 3 d, opiekun p. Aleksandra Borawska, 340 punktów laureat, 12 miejsce w kraju

  • Mikołaj Leśniewski klasa 3 a, opiekun p. Joanna Godlewska, 330 punktów laureat, 14 miejsce w kraju

  • Szymon Sasinowski klasa 3 d, opiekun p. Aleksandra Borawska, 330 punktów laureat, 14 miejsce w kraju

  • Wiktor Witkowski klasa 3 b, opiekun p. Urszula Tymińska, 330 punktów laureat 14 miejsce w kraju

  • Amelia Wojno klasa 3 c, opiekun. p. Katarzyna Prużanin, 330 punktów laureat, 14 miejsce w kraju

  • Hanna Marcinkiewicz klasa 3 b, opiekun p. Urszula Tymińska, 325 punktów laureat, 15 miejsce w kraju

  • Mikołaj Koc klasa 3 b, opiekun p. Urszula Tymińska 315 punktów laureat, 17 miejsce w kraju

  • Miłosz Śliwowski klasa 3 c, opiekun. p. Katarzyna Prużanin, 315 punktów laureat, 17 miejsce w kraju

  • Zuzanna Zgierun klasa 3 c, opiekun. p. Katarzyna Prużanin, 315 punktów laureat, 17 miejsce w kraju

  • Zuzanna Glapiak klasa 3 d, opiekun p. Aleksandra Borawska, 310 punktów laureat, 18 miejsce w kraju

  • Laura Olędzka klasa 3 d, opiekun p. Aleksandra Borawska, 305 punktów laureat, 19 miejsce w kraju

  • Wiktor Wojno klasa 3 c, opiekun. p. Katarzyna Prużanin, 305 punktów laureat, 19 miejsce w kraju

Orzeł matematyczny

klasy 2

  • Julia Gradowska 2 b, opiekun p. Magdalena Doroszkiewicz, 380 punktów laureat, 4 miejsce w kraju

  • Zuzanna Łachacz klasa 2 a, opiekun p. Bogusława Janiuk, 380 punktów laureat, 4 miejsce w kraju

  • Jakub Jasiński klasa 2 d, opiekun p. Dominika Krajewska, 360 punktów laureat, 8 miejsce w kraju

  • Mateusz Kraszewski 2 b, opiekun p. Magdalena Doroszkiewicz, 345 punktów laureat, 11 miejsce w kraju

  • Stanisław Wojno klasa 2 d, opiekun p. Dominika Krajewska, 345 punktów laureat, 11 miejsce w kraju

  • Blanka Ignaczuk klasa 2 c, opiekun p. Renata Gniazdowska, 330 punktów laureat, 14 miejsce w kraju

  • Mikołaj Kaczyński klasa 2 d, opiekun p. Dominika Krajewska, 320 punktów laureat, 16 miejsce w kraju

  • Dominik Dołęgowski 2 b, opiekun p. Magdalena Doroszkiewicz, 310 punktów laureat, 18 miejsce w kraju

  • Bogumił Krajewski 2 b, opiekun p. Magdalena Doroszkiewicz, 305 punktów laureat, 19 miejsce w kraju

klasy 3

  • Aleksander Nackowski klasa 3 b, opiekun p. Urszula Tymińska, 365 punktów laureat, 7 miejsce w kraju

  • Mikołaj Leśniewski klasa 3 a, opiekun p. Joanna Godlewska, 345 punktów laureat, 11 miejsce w kraju

  • Szymon Sasinowski klasa 3 d, opiekun p. Aleksandra Borawska, 345 punktów laureat, 11 miejsce w kraju

  • Tymoteusz Lutyński klasa 3 b, opiekun p. Urszula Tymińska, 325 punktów laureat, 15 miejsce w kraju

  • Kacper Konarzewski klasa 3 c, opiekun. p. Katarzyna Prużanin, 320 punktów laureat, 16 miejsce w kraju

  • Amelia Biała klasa 3 a, opiekun p. Joanna Godlewska, 310 punktów laureat, 18 miejsce w kraju

  • Antoni Jankowski klasa 3 d, opiekun p. Aleksandra Borawska, 305 punktów laureat, 19 miejsce w kraju

  • Julia Wyszyńska klasa 3 d, opiekun p. Aleksandra Borawska, 305 punktów laureat, 19 miejsce w kraju

  • Franciszek Nowacki klasa 3 b, opiekun p. Urszula Tymińska, 300 punktów laureat, 20 miejsce w kraju

  • Amelia Wojno klasa 3 c, opiekun. p. Katarzyna Prużanin, 300 punktów laureat, 20 miejsce w kraju

 Aleksandra Borawska

 

Niedawno poznaliśmy zwycięzców PLEBISCYTU SPORTOWEGO 2024 Kuriera Porannego i Gazety Współczesnej.
Miło nam ogłosić, że wśród nominowanych i nagrodzonych sportowców znalazła się nasza utalentowana kolarka Lidia Kalinowska z kl. 8C.
Lidka walczyła o tytuł „Sportowy Talent Roku”. Jest to „kategoria plebiscytu prowadzona z myślą o najmłodszych zawodnikach stojących u progu sportowej kariery - utalentowanych sportowo dziewczynkach i chłopcach”.
Lidka, jesteśmy z Ciebie bardzo dumni!

Przeczytajcie, co mówi o sobie Lidka. „Moją pasją jest kolarstwo. Od 4 lat poświęcam się w 100% treningom. Rower+ Słońce = Szczęście - to moja recepta na dobry dzień. Po trudnych początkach nadszedł rok, gdzie moja praca zaczęła wydawać owoce. Od początku sezonu wywalczyłam tytuł Mistrza Województwa zarówno w jeździe indywidualnej na czas jak i ze startu wspólnego. Zostałam Mistrzynią Międzywojewódzkich Mistrzostw Młodzików we wszystkich konkurencjach (start wspólny, wyścig indywidualny na czas, jak i start dwójek na czas). Start w ogólnopolskim wyścigu o Puchar Wójta Stawiguda, gdzie melduje się 1 na mecie, również uważam za jeden z lepszych w tym sezonie. Było jeszcze kilka mniejszych osiągnięć.... dużo pracy i wsparcia zarówno trenera, jak i rodziny, które jest niezwykle motywujące... teraz rozpoczynam przygodę na torze. Trzymajcie za mnie kciuki.”

Oczywiście, że trzymamy i życzymy samych sukcesów.

Dodajmy, że Lidka trenuje w KS Kulesze Kościelne pod okiem trenera Aleksandra Pomojnickiego.

Foto: Kurier Poranny

Redakcja

Słowa tej piosenki towarzyszyły 21.02.2025 r.  klasie 5C podczas wspólnej integracji z okazji minionych walentynek.

Czas spędzony w klasowym gronie, wspólne rozmowy, zabawy, quizy, były alternatywą dla gier komputerowych, telefonów, social mediów, telewizji.
Nie zabrakło dobrej muzyki, kolorowych światełek, balonów, świetnej organizacji zabaw oraz słodkiego poczęstunku w wykonaniu Rodziców. Dziękujemy!

Lubimy być ze sobą, bawić się, śmiać i tworzyć wspomnienia, by potem schować je głęboko w sercu i wracać do nich po latach.

Dziękujemy naszej wychowawczyni, że zawsze jest z nami, wskazuje nam drogę i wspiera nasze pomysły.


Zapewniamy, że to nie ostatnie nasze spotkanie. Niebawem kolejna relacja. 😉

Uczestnicy

12 lutego 2025 roku w kawiarni "Cafe Muza" Miejskiego Ośrodka Kultury w Zambrowie dokonano podsumowania Konkursu Poetyckiego "Moja walentynka", którego celem było pobudzenie wrażliwości poetyckiej dzieci i młodzieży, promocja młodych talentów oraz stworzenie warunków do publicznej konfrontacji literackiej. Uczestnicy konkursu byli oceniani w czterech kategoriach wiekowych. Zadaniem każdego z nich było napisanie dwóch utworów poetyckich. Naszą szkołę godnie reprezentowały uczennice klasy 2a Hanna Grzybowska i Zuzanna Łachacz. Komisja konkursowa w kategorii - uczniowie klas I- III przyznała Hani II miejsce, zaś Zuzia uzyskała III miejsce.

Serdecznie gratulujemy dziewczynkom talentu literackiego i życzymy sukcesów w kolejnych edycjach konkursu.

Bogusława Janiuk

Któż nie marzy, żeby nie być zakochanym? Każdego wypełnia tęsknota, by być ważnym dla kogoś i darzyć uczuciem bliskiego. Ale przecież już kochamy i jesteśmy kochani! Z tym wzniosłym uczuciem śpieszą rodzice, dziadkowie, ciocie, wujkowie, przyjaciele, rodzeństwo... chłopak, dziewczyna... Czasem nie doceniamy tych relacji. Trwonimy je, czekając na spektakularny cud opiewany przez poetów. Przyjdzie w swoim czasie. Z wielką burzą lub spokojem oceanu.

  Na razie przyjmijcie walentynki od Redakcji i z poczty walentynkowej zorganizowanej przez SU.Zachęcamy do zrobienia zdjęcia przed wytworną ścianką. Będzie to pamiątka nie do przecenienia!

Jesteście niepowtarzalni i kochani. Przyjmijcie to do wiadomości i spędźcie ten dzień, darząc innych co najmniej życzliwością.

 Redakcja

11 lutego obchodzimy Światowy Dzień Chorego. Pochylamy się nad cierpiącymi, których codziennością jest ból, niedogodności, smutek. Co roku Szkolne Koło Caritas pod opieką p. Anny Piętki-Lubowickiej organizuje zbiórkę zabawek i przyborów szkolnych dla dzieci przebywających na oddziale dziecięcym Szpitala Ogólnego w Wysokiem Mazowieckiem.

W tym roku zaangażowanie uczniów naszej szkoły w akcję było ogromne. Mogliśmy odwiedzić dzieci  i przekazać im w towarzystwie Mikusia i Rysia (naszych szkolnych maskotek) zabawki, książki, puzzle . Nagrodą była radość maluchów i wdzięczność ich rodziców. Kolejny raz przekonaliśmy się, że pomaganie jest wielką wartością i daje nam poczucie szczęścia i spełnienia.

 

Szkolne Koło Caritas

 Tym razem listę najlepszych publikujemy po feriach. Dlaczego? Ano po to, byście nie zapomnieli, do czego macie dążyć. Wyniki są imponujące. To Wasz osobisty sukces. Wierzymy, że na koniec roku lista jeszcze się powiększy. Trzymamy kciuki!

 Redakcja

KLASA 4A

Barbara Doroszkiewicz średnia ocen 5,1, zachowanie wzorowe

Marcelina Kamińska średnia ocen 5, 1, zachowanie wzorowe

Jan Sutkowski średnia ocen 5,1, zachowanie bardzo dobre

Aleksandra Godlewska średnia ocen 5,0, zachowanie wzorowe

Aleksandra Skarzyńska średnia ocen 5,0, zachowanie wzorowe

Lena Zaremba średnia ocen 5,0, zachowanie wzorowe

Drewnowski Antoni średnia ocen 4,8 , zachowanie bardzo dobre

Apolonia Gradowska średnia ocen 4,8, zachowanie wzorowe

Antonina Grodzka średnia ocen 4,8 , zachowanie wzorowe

Maksymilian Donat Maluszys średnia ocen 4,8 , zachowanie bardzo dobre

KLASA 4B

Liliana Piekutowska średnia ocen 5,7 , zachowanie wzorowe

Wiktoria Oblińska  średnia ocen 5,2 , zachowanie wzorowe

Porowska Anna średnia ocen 4,8 , zachowanie wzorowe

KLASA 4C

Aleksandra Marianna Chojnowska średnia ocen 5,2 , zachowanie wzorowe

Antonina Włostowska średnia ocen 5,2 , zachowanie wzorowe

Kamila Zaręba średnia ocen 5,1, zachowanie bardzo dobre

Małgorzata Marzęcka  średnia ocen 5,0 , zachowanie bardzo dobre

Ignacy Puda średnia ocen 5,0 , zachowanie bardzo dobre

Lena Skłodowska średnia ocen 5,0 , zachowanie wzorowe

Kaja Załuska średnia ocen 5,0 , zachowanie wzorowe

Aniela Borawska średnia ocen 4,9 , zachowanie wzorowe

Aleksandra Chmielewska średnia ocen 4,9 , zachowanie bardzo dobre

Wiktoria Werpachowska średnia ocen 4,9 , zachowanie wzorowe

Jan Łażewski średnia ocen 4,8 , zachowanie bardzo dobre

Lena Roszkowska średnia ocen 4,8 , zachowanie bardzo dobre

KLASA 4D

Lena Wiśniewska średnia ocen 5,2 , zachowanie bardzo dobre

Piotr Ługowski średnia ocen 5,1 , zachowanie bardzo dobre

Izabela Markowska średnia ocen 5,1 , zachowanie bardzo dobre

Amelia Konarzewska średnia ocen 5,0 , zachowanie bardzo dobre

Hanna Kachel średnia ocen 4,9, zachowanie bardzo dobre

Julia Podbielska średnia ocen 4,9 , zachowanie bardzo dobre

KLASA 5B

Maria Rydzewska średnia ocen 5,55 , zachowanie wzorowe

Weronika Gołaszewska średnia ocen 5,45 , zachowanie wzorowe

Julian Samsel średnia ocen 5,18 , zachowanie wzorowe

Aleksandra Gosk średnia ocen 5.09 , zachowanie wzorowe

Adam Knap  średnia ocen 5,0, zachowanie bardzo dobre

Dawid Kulesza średnia ocen 4,91, zachowanie bardzo dobre

Nikola Szymborska średnia ocen 4,82 , zachowanie bardzo dobre

KLASA 5C

Zuzanna Czaja średnia ocen 5,27 , zachowanie wzorowe

Mateusz Faszczewski średnia ocen 5,18 , zachowanie bardzo dobre

Alicja Gołaszewska średnia ocen 5,18 , zachowanie wzorowe

Wiktoria Topolska średnia ocen 5,18 zachowanie bardzo dobre

Piotr Topolski średnia ocen 5,18 , zachowanie bardzo dobre

Aleksander Piotr Wyszołmirski średnia ocen 5,09 , zachowanie bardzo dobre

Magdalena Chludzińska średnia ocen 5,0 , zachowanie bardzo dobre

KLASA 6A

Zofia Rydzewska średnia ocen 5,0 , zachowanie wzorowe

Blanka Zalewska średnia ocen 5,0 , zachowanie bardzo dobre

Maciej Brzozowski średnia ocen 4,82 , zachowanie bardzo dobre

Oliwia Brzóska średnia ocen 4,82 , zachowanie wzorowe

KLASA 6B

Łukasz Sarnacki średnia ocen 5,36 , zachowanie bardzo dobre

Lena Gołaszewska średnia ocen 5,09 , zachowanie wzorowe

Adela Papierz średnia ocen 5,09 , zachowanie wzorowe

Aleksander Norkowski średnia ocen 4,91 , zachowanie wzorowe

Emilia Tymosiak średnia ocen 4,82 , zachowanie bardzo dobre

KLASA 6C

Sylwia Krajewska średnia ocen 5,09 , zachowanie wzorowe

Karolina Wójcik średnia ocen 5,09 , zachowanie wzorowe

Milena Tworkowska średnia ocen 4,82 , zachowanie bardzo dobre

Antoni Zaremba średnia ocen 4,82 , zachowanie bardzo dobre

KLASA 6D

Michalina Prużanin średnia ocen 5,55 , zachowanie wzorowe

Lena Fiedorczuk średnia ocen 5,27 , zachowanie bardzo dobre

Jakub Tomasz Kaczyński średnia ocen 5,27 , zachowanie bardzo dobre

Julia Łukianiuk średnia ocen 5,18 , zachowanie bardzo dobre

Julia Sieliwoniuk średnia ocen 5,09 , zachowanie bardzo dobre

Jakub Truchel średnia ocen 5,0 zachowanie bardzo dobre

Michał Plokstis średnia ocen 4,91 , zachowanie bardzo dobre

Antonina Choińska średnia ocen 4,82 , zachowanie bardzo dobre

KLASA 7A

Lena Kraszewska średnia ocen 5,23 , zachowanie bardzo dobre

Zofia Gołaszewska średnia ocen 5,15 , zachowanie bardzo dobre

Anna Kaczyńska średnia ocen 5,15 , zachowanie bardzo dobre

Maria Wiśniewska średnia ocen 5,15 , zachowanie bardzo dobre

Malwina Wojno średnia ocen 5,15 , zachowanie bardzo dobre

Aleksandra Zaremba średnia ocen 5,15 , zachowanie bardzo dobre

Pola Kułkiewicz średnia ocen 4,92 , zachowanie bardzo dobre

Tomasz Leoniak średnia ocen 4,92 , zachowanie bardzo dobre

Nikola Dmochowska średnia ocen 4,85 , zachowanie bardzo dobre

Franciszek Ostrowski średnia ocen 4,85 , zachowanie bardzo dobre

KLASA 7B

Jakub Brzozowski średnia ocen 5,08 , zachowanie wzorowe

Mikołaj Średnicki średnia ocen 4,77, zachowanie bardzo dobre

KLASA 7C

Franciszek Wojciech Gołaś średnia ocen 5,15 , zachowanie wzorowe

Hanna Włostowska średnia ocen 5,15 , zachowanie bardzo dobre

Joanna Grodzka średnia ocen 5,08 , zachowanie bardzo dobre

Anna Idźkowska średnia ocen 5,08, zachowanie wzorowe

KLASA 7D

Filip Kućmierowski średnia ocen 5,23 , zachowanie wzorowe

Izabela Targońska średnia ocen 5,15, zachowanie bardzo dobre

Martyna Bagińska średnia ocen 4,85 , zachowanie wzorowe

Mateusz Grochowski średnia ocen 4,85 , zachowanie bardzo dobre

KLASA 8A

Lidia Stypułkowska średnia ocen 5,46 , zachowanie wzorowe

Julia Maria Wyszomirska średnia ocen 5,31 , zachowanie wzorowe

Antoni Czajkowski średnia ocen 5,15 , zachowanie wzorowe

Antonina Grabowska średnia ocen 5,15, zachowanie wzorowe

Oliwia Rosicka średnia ocen 5,15, zachowanie wzorowe

Malwina Chmielewska średnia ocen 5,0 , zachowanie wzorowe

Wiktoria Czaja średnia ocen 5,0 , zachowanie wzorowe

Maria Buczyńska średnia ocen 4,92 , zachowanie wzorowe

KLASA 8B

Mateusz Dąbrowski średnia ocen 5,31 , zachowanie bardzo dobre

Julia Malinowska średnia ocen 4,92 , zachowanie bardzo dobre

Kacper Romanowski średnia ocen 4,92 , zachowanie bardzo dobre

Gabriela Markowska średnia ocen 4,85 , zachowanie bardzo dobre

I miejsce

średnia ocen 5,7

Liliana Piekutowska kl.4B

II miejsce

średnia ocen 5,5

Michalina, Prużanin kl. 6D

Maria Rydzewska kl. 5B

III miejsce

średnia ocen 5,46

Lidia Stypułkowska kl. 8a

IV miejsce

średnia ocen 5,45

Weronika Gołaszewska kl.5B

V miejsce

średnia ocen 5,36

Łukasz  Sarnacki kl. 6B

VI miejsce

średnia ocen 5,31

Mateusz Dąbrowski kl. 8b
Julia Maria Wyszomirska kl.8a

VII miejsce

średnia ocen 5,27

Zuzanna Czaja kl.5C
Lena Fiedorczuk kl. 6D

Jakub Tomasz Kaczyński kl. 6D

VIII miejsce

średnia ocen 5,23

Lena Kraszewska kl. 7A

Filip Kućmierowski kl. 7D

IX miejsce

średnia ocen 5,20

Aleksandra Marianna Chojnowska kl. 4C
Wiktoria Oblińska kl. 4B
Lena Wiśniewska kl.4D
Antonina Włostowska kl.4C

X miejsce

średnia ocen 5,18

Mateusz Faszczewski kl. 5C
Alicja Gołaszewska kl.5C
Julia Łukianiuk kl. 6D
Julian  Samsel kl.5B
Wiktoria Topolska kl.5C
Piotr Topolski kl. 5C

Gratulujemy! 

Redakcja

W ramach innowacyjnego programu “Czuję chemię” uczniowie klas 3d i 1c wzięli udział w wyjątkowych warsztatach, podczas których zgłębiali tajniki chemii w sposób kreatywny i praktyczny. Tym razem tematem zajęć było tworzenie mydełek i błyszczyków – zajęcia, które łączyły naukę, zabawę i rozwijanie umiejętności manualnych.

Zajęcia rozpoczęły się od krótkiego wprowadzenia teoretycznego, w którym uczniowie dowiedzieli się, jakie składniki są potrzebne do produkcji mydełek oraz błyszczyków.  Nauczyciel omówił różnorodność substancji, takich jak gliceryna, oleje roślinne, barwniki i naturalne aromaty, podkreślając ich znaczenie w codziennym życiu oraz bezpieczeństwo stosowania.
Następnie przyszedł czas na praktykę. Uczniowie samodzielnie wybierali kształty i kolory swoich mydełek, mieszając składniki i obserwując proces ich zastygania. To była doskonała okazja do rozmów o reakcjach chemicznych zachodzących podczas mieszania różnych substancji. W trakcie warsztatów uczniowie odkrywali, jak drobne zmiany w składzie mogą wpłynąć na wygląd i właściwości końcowego produktu.
Tworzenie błyszczyków również wzbudziło ogromne zainteresowanie.  Uczniowie mieli możliwość mieszania baz błyszczykowych z czekoladą, tworząc swoje unikalne kosmetyki. Zabawa kolorami i zapachami rozbudziła ich kreatywność, a jednocześnie pokazała, jak chemia wpływa na nasze codzienne życie.
Zajęcia zakończyły się podsumowaniem i omówieniem wyników pracy. Każdy uczestnik z dumą zabrał do domu swoje własnoręcznie wykonane mydełka i błyszczyki, które nie tylko pięknie pachniały, ale i stanowiły dowód na to, że chemia może być fascynującą dziedziną nauki.

Warsztaty w ramach innowacji pedagogicznej “Czuję chemię” nie tylko rozbudzają zainteresowanie nauką, ale także uczą współpracy, cierpliwości i dbałości o szczegóły.  Już teraz z niecierpliwością czekamy na kolejne inspirujące zajęcia, które po raz kolejny udowodnią, że chemia jest wszędzie wokół nas!

Dziękujemy pani Emilii Zysk-Puda za wspaniałą współpracę.  Zaraża nas Pani pasją i miłością do nauki. Jesteśmy głodni więcej i więcej!

Sylwia Musiejczuk

Seniorzy z Klubu Senior+ odwiedzili szkołę na zaproszenie najmłodszych uczniów.
W miniony piątek szkoła wypełniła się ciepłem, radością i wyjątkową atmosferą, gdy seniorzy z Klubu Senior+ przyjęli zaproszenie uczniów klas 1c, 2c i 3d, by wspólnie uczcić Dzień Babci i Dziadka. Spotkanie stało się okazją do międzypokoleniowej integracji i wzruszających chwil.

Uczniowie przygotowali specjalny program artystyczny, który poruszył serca wszystkich obecnych. Na scenie pojawiły się pełne uroku występy, w tym wiersze i piosenki dedykowane seniorom. Dzieci z niezwykłym zaangażowaniem recytowały wiersze o babciach i dziadkach, podkreślając ich ważną rolę w życiu każdej rodziny.
Po występie goście zostali obdarowani cukierkami przygotowanymi przez dzieci – każdy słodki podarunek był małym gestem wdzięczności i miłości. Seniorzy nie kryli wzruszenia, a ich uśmiechy i łzy radości mówiły więcej niż tysiąc słów.

Spotkanie zakończyło się wspólnym podziękowaniem oraz rozmowami między seniorami a młodymi uczniami. Obie strony były zachwycone możliwością spędzenia czasu razem.

To niezwykle budujące wydarzenie pokazało, jak ważna jest pamięć o starszym pokoleniu oraz jak wielką wartość mają spotkania, które łączą różne generacje. Zarówno seniorzy, jak i dzieci z pewnością na długo zapamiętają te piękne chwile.

Oranizatorzy

23.01.2025 r. klasy 5B i 5C z wychowawcami: p. M. Brzozowską, p. K. Bartłomiejczuk oraz p. E. Czaja miały okazję nie tylko obejrzeć film "Kleks i wynalazek Filipa Golarza" w kinie Wars w Wysokiem Mazowieckiem, ale także zintegrować się podczas wspólnego spotkania w restauracji Sushi Takeaway Wysokie Mazowieckie.
Integracja w sushi? Taak. Właśnie tam. Nowoczesność przeplatana ze zdrowiem, w najlepszym wydaniu.

Zanim niektórzy po raz pierwszy spróbowali sushi, odbyły się wartościowe warsztaty.
Właściciel restauracji, pan Darek, opowiedział nam, jak powstaje sushi. Już teraz wiemy co to jest nori, tykwa, wasabi, tempura, jak wygląda najlepszej jakości ryż i jak go przygotować, by był idealny do sushi.
Wiemy też, co jest podstawą tego dania: ryż, świeże ryby, owoce morza, warzywa i aromatyczne dodatki.
Było pysznie, elegancko i z klasą. Wszystko podane z ogromnym kunsztem i estetyką, które zachwyciły każdego z nas.
Brawo Sushi Takeaway.

Oprócz wiedzy z pogranicza gastronomii i technologii żywności otrzymaliśmy cenną lekcję szacunku do jedzenia oraz planety.  To rzadkość, by właściciel zachęcał do zamawiania mniejszych porcji.
Ogromny szacunek Panie Darku.

Dziękujemy za serdeczne przyjęcie i inspirujące spotkanie!
To była prawdziwa uczta – nie tylko dla podniebienia, ale i ducha!

A Wy? Próbowaliście już sushi?

Uczestnicy

W dniu 23 stycznia 2025 r. odbyła się coroczna choinka szkolna dla uczniów klas 1-3, będąca wydarzeniem, na które czekają zarówno uczniowie, jak i nauczyciele. Wszyscy świetnie się bawili. To wydarzenie było doskonałą okazją do integracji uczniów, a także wspaniałym zakończeniem pierwszego semestru roku szkolnego 2024/2025.

 

Redakcja

W dniu 20 stycznia w naszej szkole odbyło się wyjątkowe spotkanie z przedstawicielami Policji w ramach ogólnopolskiej akcji "Bezpieczne Ferie". Celem tego wydarzenia było zwiększenie świadomości uczniów na temat zasad bezpieczeństwa podczas zimowego wypoczynku oraz przekazanie praktycznych wskazówek, które pomogą uniknąć niebezpiecznych sytuacji.

Spotkanie rozpoczęło się od krótkiego wprowadzenia przez przedstawicieli policji, którzy w przystępny sposób opowiedzieli o zagrożeniach związanych z aktywnościami zimowymi, takimi jak jazda na sankach, łyżwach czy nartach. Podkreślili również znaczenie noszenia odpowiedniego stroju oraz unikania miejsc, które mogą być niebezpieczne, np. zamarzniętych zbiorników wodnych.

Duże zainteresowanie wzbudziła również rozmowa na temat bezpieczeństwa w internecie. Prowadzące przestrzegały przed kontaktami z nieznajomymi w sieci, udostępnianiem swoich danych osobowych oraz korzystaniem z niesprawdzonych stron internetowych. Podkreśliły, że cyberbezpieczeństwo jest równie ważne jak bezpieczeństwo podczas zabaw na świeżym powietrzu.

Akcja "Bezpieczne Ferie" to ważna inicjatywa, która przypomina, że odpoczynek zimowy może być nie tylko przyjemny, ale i bezpieczny. Dzięki takim spotkaniom uczniowie są lepiej przygotowani do radzenia sobie w różnych sytuacjach i mają świadomość, jak ważne jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.

Mamy nadzieję, że zdobyta wiedza przyczyni się do tego, by te ferie były dla wszystkich czasem pełnym radości i wolnym od nieprzyjemnych zdarzeń.

Organizatorzy

23 stycznia spora część uczniów z klas IV – VII ruszyła do kina na II cz. „ Akademii Pana Kleksa”. Kto lubi tego nietuzinkowego nauczyciela, spotkał się z nim w świetnej kreacji Tomasza Kota. Kto preferuje mocne, niekoniecznie dobre motywy- mógł podziwiać Janusza Chabiora w roli Filipa Golarza.

Film na motywach powieści Brzechwy. Zgadza się . Motywach. Reżyser sprytnie wykorzystał świat przedstawiony utworu, ale rozbudował tak treść, by zyskała współczesny wymiar. Świat uczuć skonfrontowany został ze światem maszyn, wyobraźnia ze sterowaniem przez aplikacje. Nieobcy jest dla nas widok ludzi w różnym wieku siedzących obok siebie i pochłoniętych oglądaniem migających obrazków w ich telefonach. Twórcy filmu mówią: Zatrzymaj się, gdzie Twoja wyobraźnia? Dlaczego, dążąc do wolności, dajesz się zniewolić maszynie? Dlaczego pozwalasz tysiącletnią myśl ludzką palić na stosie jak w średniowieczu zakazane księgi? Pytań jest o wiele więcej. Refleksji także. Pozostaje wiara, że człowiek jednak jest mądry. A Ty?

Redakcja

 Z całego serca dziękujemy wszystkim Rodzicom i Uczniom naszej szkoły, którzy licznie i z ogromnym zaangażowaniem włączyli się w przeprowadzenie charytatywnego kiermaszu stroików bożonarodzeniowych. Jak co roku mogliśmy liczyć na Państwa otwarte serca. Podczas kiermaszu zebrano 4388 zł.

Środki pieniężne zostały przeznaczone na zakup piżam, ręczników i klapek. Praktyczne prezenty zostały przekazane na Odział Psychiatrii Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Białymstoku.

Organizatorami kiermaszu byli:

p. Małgorzata Borecka
p. Ewa Dąbrowska
p. Urszula Tymińska
p. Grzegorz Ostrowski
p. Marta Podbielska
p. Emilia Czaja
p. Małgorzata Brzozowska
p. Magdalena Brzósko

Marta Podbielska

 

 

Szanowni Uczniowie, Nauczyciele oraz Rodzice

Miejski Zespół Szkół Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Wysokiem Mazowieckiem ma zaszczyt zaprosić uczniów szkół podstawowych z klas VII-VIII do udziału w XIV Międzyszkolnym Konkursie Wiedzy Ogólnej „I Ty możesz zostać Kopernikiem”.


Konkurs ma na celu rozbudzenie i rozwijanie zainteresowań na temat życia i działalności najsłynniejszego i najwybitniejszego mieszkańca Torunia Mikołaja Kopernika. Adresowany jest dla uczniów chętnych, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę.

Konkurs jest dwuetapowy. I etap (realizowany jest na poziomie szkolnym ) oraz II etap (realizowany jest na poziomie międzyszkolnym ), który odbędzie się w MZS SP nr 2 im.
M. Kopernika w Wysokiem Mazowieckiem , ul. Ludowa 5, dn. 28.02.2025 r.

Z przyjemnością informujemy, iż w bieżącym roku szkolnym patronat honorowy nad konkursem objął Podlaski Kurator Oświaty.

Zachęcamy Państwa do przeprowadzenia w swoich placówkach etapu szkolnego wyżej wymienionego konkursu. 

Zgłoszenia uczestników należy dokonać do 18.02.2025 r.

Na uczestników konkursu czekają atrakcyjne nagrody.

Organizatorzy

Regulamin konkursu

Karta zgłoszeniowa ucznia do konkursu

Zaproszenie Dyrektora szkoły

17 stycznia o 10 rano zakończyła się rekrutacja do do projektu „Międzynarodowa ścieżka rozwoju MZS w Wysokiem Mazowieckiem” nr 2024–1-PL01–KA122-SCH-000216862. Budziła sporo emocji, bo w końcu wyjazd do Portugalii nie zdarza się codziennie. Zgłosiło się 31 osób. Komisja skrupulatnie przydzieliła punkty, ale zdecydowała matematyka. Średnia ocen z wiodąccych przedmiotów,  ocena z j. angielskiego, frekwencja, zachowanie i udokumentowane sukcesy m. in. w sporcie, konkursach i wolontariacie. Aby dać szansę wszystkim, punktowane były też trudności, które dziecko musi przezwyciężać w swoim życiu. Maksymalna liczba punktów to 70, Najwyższy wynik - 60. 

Oto lista wstępnie zakwalifikowanych uczniów:

1. Anna Idźkowska
2. Aleksandra Zaremba
3. Zofia Gołaszewska
4. Kułkiewicz Pola
5. Hanna Włostowska
6. Malwina Wojno
7. Gabriela Dąbrowska
8. Julia Łukianiuk
9. Lena Gołaszewska
10. Sarnacki Łukasz
11. Franciszek Gołaś
12. Filip Kućmierowski
13. Sylwia Urbańczyk
14. Franciszek Ostrowski
15. Stanisław Malinowski

I lista rezerwowych:

16. Mateusz Grochowski
17. Lena Fiedorczuk
18. Rafał Niemyjski
19. Maria Wiśniewska
20. Izabela Targońska
21. Damian Duchnowski
22. Norkowski Aleksander
23. Antoni Zaremba
24. Zofia Rydzewska
25. Oliwia Brzóska
26. Joanna Grodzka
27. Nikola Sieńkowska
28. Julian Urbanek
29. Martyna Bagińska
30. Filip Szlendak
31. Maciej Brzozowski

Regulamin każdy zna. Teraz  szykujcie się do wyjazdu i prezentacji naszej szkoły. Będziecie godnymi jej ambasadorami.

Redakcja

logotypy fers

 Od jakiegoś czasu w centrum miasta przy naszej szkole trwała budowa olbrzymiego obiektu sportowego. Nie dało się go nie zauważyć, więc budził ciekawość, co też tam w środku ukrywa.

17 stycznia zakończono oficjalnie doposażanie  hali sportowej i już od poniedziałku ruszają w niej zajęcia. Inwestycja została wykonana w ramach „ Programu budowy przyszkolnych hal sportowych na stulecie pierwszych wystąpień reprezentacji Polski na igrzyskach olimpijskich- Olimpia 2023”.

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale ciekawscy z chęcią się dowiedzą, że koszt całkowity zadania to 6486465 zł, w tym dofinansowanie z Ministerstwa Sportu i Turystyki – 4414200 zł.

Co kryje się wewnątrz? Boisko 40x20 m, strzelnica laserowa z czterema stanowiskami, scena z wykładziną ochronną, łącznik ze szkołą. Boisko jest przystosowane do gry w piłkę ręczną oraz w tenisa ziemnego. Całość wyposażona w kosze, bramki, drabinki, piłkochwyty i kotarę. Sportowcy zacierają ręce z uciechy, a mieszkańcy już planują zajęcia w nowym obiekcie.

Niedawno zmodernizowano basen, teraz ta hala. Świetnie infrastruktura sportowa się rozwija.

Niech dobrze wszystkim służy!

Redakcja

10 stycznia Samorząd Szkolny zaprosił wszystkich uczniów do  szkoły w... piżamach.

Za oknem mrok, ciepłe łóżko i ulubione maskotki desperacko chcą uczniów zatrzymać, a tu taka niespodzianka- można to wszystko wziąć do szkoły! Na nic bon ton i etykieta. I cóż? Rewia nocnych ubranek- puszyste jednorożce, misie, kotki, batmany... i co tylko chcecie w różnych fakturach i kolorach.  Do tego ulubione kocyki i poduszki. Maskotek też nie zabrakło.  Jesieniary zacierają ręce ( pozdrawiamy znajome)  i grzeją je w przepastnych kieszeniach swoich szlafroczków. Miło, sennie, wesoło i oryginalnie. Jednak szkoła lubi kreatywność i odwagę naszych milusińskich. I nie tylko ich. Pani pedagog w stroju liska potwierdza swoje przyjazne usposobienie. To lisek z " Małego Księcia"- mędrzec i filozof.

Od razu wraca zapał. A i na ławce można sobie poleżeć bez skrępowania! Prośba od nauczycieli- nie chrapcie, Kochani. Nie chrapcie... (xd)!

Dziękujemy SU za danie sposobności na  ożywienie ponurego dnia.

Redakcja

Dzięki uprzejmości sklepu "Puchatek", który udostępnił gry ze swojej oferty, klasa 2 d miała możliwość zagrania w „Spy Guy”. Jest to gra w formie interaktywnej maty na podłogę, ćwicząca spostrzegawczość i współpracę między graczami. Dzieci mogły przenieść się do świata tajnych agentów, aby móc ustalić, kto jest sprawcą, ucząc się jednocześnie poprzez zabawę!

Gra „Spy Guy” to doskonały sposób na rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, współpracy w grupie oraz kreatywności. Dzieci cieszyły się, że dzięki oryginalnej aktywnosci mogły wspólnie rozwiązywać zagadki, wcielając się w rolę detektywów. To doskonały sposób, aby zintegrować się jako klasa.

Na zakończenie zabawy dzieci otrzymały tematyczne gadżety od sklepu "Puchatek". Każdy uczeń dostał smycz z logo sklepu, zakładki do książek oraz inne drobiazgi, które na pewno umilą im czas spędzany na nauce i zabawie.

Serdecznie dziękujemy sklepowi "Puchatek" za wsparcie i zaangażowanie w organizację tej wyjątkowej aktywności.

Zachęcamy do odwiedzenia sklepu "Puchatek" i zapoznania się z jego ofertą, a także do śledzenia naszych szkolnych wydarzeń. Razem tworzymy wspaniałą społeczność!

Dominika Krajewska

 

Po raz kolejny nasza szkoła przystąpiła do realizacji Priorytetu 3 "Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 - 2025, którego zasadniczym celem jest propagowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, rozwijanie zainteresowań czytelniczych, wybieranie książki zamiast innej opcjonalnej formy spędzania wolnego czasu, uczestnictwo w imprezach czytelniczo- kulturalnych, współpraca z innymi bibliotekami.

Realizacja Programu rozpoczęła się od listy życzeń czytelniczych, czyli książek proponowanych przez uczniów, nauczycieli i pracowników obsługi. Na jej podstawie dokonano zakupu książek i audiobooków do biblioteki szkolnej. Udział w projekcie i uzyskanie wsparcia finansowego umożliwiły znaczne wzbogacenie zbiorów bibliotecznych w bibliotece szkolnej . Dokupiono elementy wyposażenia naszej biblioteki w nowe, wysokie regały, nadstawki biblioteczne na książki i na ekspozycje.

Uczestnictwo w projekcie skutkowały wspaniałymi wydarzeniami i akcjami skierowanymi do dzieci, rodziców i nauczycieli. Realizacja bogatej oferty działań promujących czytelnictwo rozbudziła zainteresowania czytelnicze u dzieci uczęszczających do szkoły. Dzięki otrzymanym środkom finansowym biblioteka została doposażona w lektury szkolne. Program Narodowego Rozwoju Czytelnictwa został zrealizowany zgodnie z założeniami. Cele zostały osiągnięte.

Realizacja programu przyczyniła się do znacznego wzbogacenia księgozbioru biblioteki szkolnej, a także wpłynęła na rozwój zainteresowań czytelniczych uczniów oraz częstotliwość korzystania z biblioteki w czasie wolnym. Program zintegrował różnorodne działania nauczyciela bibliotekarza, rodziców, dyrektora szkoły oraz rady pedagogicznej wokół promocji czytelnictwa w szkole i w środowisku lokalnym. Wzbogacił także aspekty współpracy z innymi bibliotekami działającymi w środowisku lokalnym. Zakupione woluminy to przede wszystkim nowości rekomendowane przez uczniów i pracowników szkoły w tym: książki młodzieżowe, tytuły znane z ekranizacji filmowej, literatura fantasy, kryminały i nowości z serii magii. Doposażenie biblioteki szkolnej w nowe meble polepszy na pewno komfort pracy.

Mamy nadzieję, że zakupione książki będą cieszyć się znacznym zainteresowaniem.

Szkoła aktywnie włączyła się w realizację NPRCZ i jest otwarta na udział w podobnych zadaniach w przyszłości.

Emilia Czaja

godlo1

vulcan

Ogłoszenia

  • Nowości wydawnicze w bibliotece! +

  • Uwaga! Aktualny nr konta bankowego na wpłaty za obiady szkolne +

    Odpłatność za obiady wynosi 5,00 zł za dzień. Opłatę za obiady proszę uiszczać zgodnie z harmonogramem, jedynie poprzez wpłatę na Read More
  • Uwaga, obiady w styczniu! +

    Stołówka szkolna w Miejskim Zespole Szkół informuje, że za STYCZEŃ 2025 wpłatę za obiady: - należy uiścić w terminie od 01.01.2025 Read More
  • Godziny pracy basenu +

    Informujemy, że basen jest czynny od poniedziałku do niedzieli od godziny 9:00 do 21:00Zapraszamy! Read More
  • 1

Kalendarz

Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

poznaj polske

bip

laboratoria

wf awf

szkola pamieta

mobilna pracownia

ose logo

mol

ekopracownia logo

eko logo

wfosigw

narodowy fundusz logo

ministerstwo klimatu logo

baner projekt

aktywna szk logo

ministerstwo sportu logo

orly sportu logo

unia logo

rp logo

fundusze logo

fundusze logo1

Stop cyberprzemocy

stop