Aktualności
Plan lekcji
Wykaz podr.

Tegoroczna edycja 27 Konkursu na Wykonanie Palmy Wielkanocnej 2005 właśnie została rozstrzygnięta. Organizatorem konkursu jest Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu, Starostwo Powiatowe w Wysokiem Mazowieckiem, Parafia p.w. Trójcy Przenajświętszej w Ciechanowcu. Na konkurs wpłynęło 514 palm wykonanych w 54 placówkach oraz 17 palm wykonanych przez osoby indywidualne. Komisja przy ocenie palm brała pod uwagę pomysły artystyczne, własną inwencję twórczą, zgodność wykonania z lokalną tradycją oraz ogólny wygląd i efektowność kompozycji.


Nagrodzone palmy będzie można zobaczyć podczas uroczystości Niedzieli Palmowej (13 kwietnia). Organizatorzy konkursu zapraszają wszystkich uczestników do wzięcia udziału razem z palmami we mszy w kościele pw. Trójcy Przenajświętszej w Ciechanowcu o godz. 10.00. Wręczenie nagród i wyróżnień wykonawcom palm nastąpi wyłącznie w Niedzielę Palmową 13 kwietnia 2025 r. w godz. 12:00 - 16:00 w Muzeum Rolnictwa w Ciechanowcu.


Poniżej prezentujemy listę osób nagrodzonych i wyróżnionych:

 2 kwietnia  po raz kolejny przypomnieliśmy sobie, jak ważna jest akceptacja, zrozumienie i empatia wobec osób w spektrum autyzmu. Dla wielu z nas świat to paleta barw, dźwięków i emocji, które odbieramy w „standardowy” sposób. Jednak dla osób w spektrum ten sam świat może być zbyt intensywny, chaotyczny, a czasem wręcz przytłaczający. Autyzm to nie ograniczenie – to inny sposób postrzegania świata.

 Co możemy zrobić?
ü  Być cierpliwymi i wyrozumiałymi.
ü  Szanować ich przestrzeń i sposób komunikacji.
ü  Tworzyć przyjazne, wspierające środowisko.
 
 W uświadomieniu nam tego pomogły warsztaty, które odbyły się na terenie naszej szkoły. Dzięki praktycznym zajęciom mogliśmy choć na chwilę spojrzeć na rzeczywistość  oczami osób w spektrum. Próbowaliśmy funkcjonować w świetle, kolorach i hałasie tak  jak one. To doświadczenie otworzyło nam oczy na wyzwania, z jakimi mierzą się na co dzień.

 W każdej z klas odbyły się rozmowy na ten temat. Dobrze było usłyszeć od samych zainteresowanych, jak odbierają świat i co im sprawia trudność. Wiele osób z ociąganiem mówi o swoich uczuciach. Dzieci w spektrum mają jeszcze większą blokadę, tym bardziej należy im się  szacunek , że próbowały się przed nami otworzyć.

Podziękowania za ogromne zaangażowanie i pomoc w przeprowadzeniu warsztatów należą się naszym wspaniałym uczennicom: Marysi Dąbrowskiej, Blance Zalewskiej, Karolinie Konopka, Oliwce Brzóska, Lenie Bruszewskiej oraz Hani Włostowskiej, Gabrysi Puchalskiej, Julce Malinowskiej, Mai Tworkowskiej, Wiktorii Czaja i Lidce Stypułkowskiej.

Dziewczynki, jesteście niezastąpione!

 

Organizatorzy :

Dominika Krajewska, Aneta Śliwowska, Anna Czyżewska

Marta Podbielska, Małgorzata Brzozowska oraz opiekunowie SU

 

2 kwietnia  w MOK odbył się konkurs recytatorski " Piktogramy". Temat przewodni brzmiał: "Bajka ( nie) bajka". Współzawodnictwo przebiegało w kilku kategoriach wiekowych. Zadanie było nie lada wyzwaniem. Z tekstu klasyków wywieść przesłanie , by zachwycić publiczność i Komisję. Nasze dziewczyny wystąpiły wśród mistrzów recytacji i  spisały się na medal. Julia Wyszomirska zajęła II miejsce, Nikola Sieńkowska - III. Wyróżnione zostały Lidia Stypułkowska i Martyna Bagińska. Opiekunami dziewcząt są p. Ewa Dąbrowska, Monika Dołęgowska i Luiza Borawska. 

 Laureatki wystapią jeszcze w Supraślu na etapie wojewódzkim. Trzymamy kciuki! 

Redakcja

Rozstrzygnięta została XXII Edycja Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego „TĘCZA”. Konkurs organizowany jest co roku przez Stowarzyszenie Wiedzy i Kultury Regionalnej „Pokolenie” przy współpracy merytorycznej z Wydziałem Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.


Tegoroczna Edycja przebiegała pod hasłem „Świat wokół nas”. Konkurs miał na celu aktywizację dzieci i młodzieży, rozwijanie wrażliwości estetycznej i twórczej ekspresji, kształtowanie umiejętności plastycznych, kreatywności oraz wyrabianie poczucia estetyki. Wyłoniono oryginalne prace pod względem wykonania, kompozycji, indywidualnego podejścia do tematu, czerpania radości z procesu tworzenia oraz kształtowania postawy twórczej wobec siebie i świata.


Dzieci i młodzież swoje prace mogli zaprezentować w formie: rysunku i pracy malarskiej wykonanych dowolną techniką, wycinanki, wydzieranki, kolażu lub zestawu fotografii.

Miło nam donieść, iż w tegorocznej Edycji Konkursu Komisja Konkursowa przyznała pracom naszych uczennic dwa III miejsca w kraju – w kategorii „Maluch” – Zuzannie Łachacz z klasy 2A (opiekun p. B. Janiuk) oraz w kategorii „Młodzik” Natalii Strzymińskiej z klasy 4C (opiekun p. Iwona Godlewska).
Ponadto Komisja Konkursowa wyróżniła na etapie szkolnym prace następujących uczniów:
Kategoria „Maluch”: Wnorowska Iga, Bagińska Aniela, Powojska Zofia, Musiejczuk Zuzanna, Gierałtowska Pola, Gierałtowska Zuzanna oraz
Kategoria „Młodzik”: Prużanin Michalina, Wójcik Karolina, Szymborska Nikola

Brawo! Serdecznie gratulujemy nagrodzonym uczniom!

Iwona Godlewska

W Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych im. Artura Grottgera w Supraślu odbyła się XIX edycja konkursu plastycznego pn. „AUTOPORTRET”. Wzięli w nim udział uczniowie klas VII i VIII szkół podstawowych. Na tegoroczną edycję wpłynęły 83 prace.
Autoportret to podobizna artysty wykonana przez niego samego. Często jest narzędziem samopoznania i głębokiej autorefleksji autora.

W konkursie naszą szkołę reprezentował Franciszek Wojciech Gołaś, uczeń klasy VIIc, który za swoją pracę – „Autoportret w okularach” otrzymał wyróżnienie. Opiekunem etapu szkolnego konkursu była Pani Iwona Godlewska.
Franek, serdeczne gratulacje!

Redakcja

W Bielskim Domu Kultury w Bielsku Podlaskim im. Marszałka Józefa Piłsudskiego 27 marca 2025r. odbyło się podsumowanie Wojewódzkiego Konkursu Plastycznego pn. „WIOSNA w LESIE”.
W konkursie mogli wziąć udział dzieci i młodzież województwa podlaskiego w wieku 7 – 12 lat ze szkół podstawowych i placówek wychowania pozaszkolnego o zainteresowaniach i uzdolnieniach plastycznych.

Celem konkursu było
1. Upowszechnianie wiedzy o ochronie środowiska
2. Kreowanie postaw ekologicznych poprzez racjonalne gospodarowanie odpadami, segregacja
3. Obserwacja świata roślin i zwierząt wczesną wiosną
4. Praca w lesie - ważne zadania leśników
5. Poszukiwanie nowych rozwiązań plastycznych

6. Kształtowanie wrażliwości i szacunku do ojczystej przyrody
Miło nam ogłosić, iż w konkursie tym praca Błażeja Kuleszy z klasy IVa zdobyła II miejsce, a praca Weroniki Gołaszewskiej z klasy 5b Nagrodę specjalną Kierownika działu Edukacji Artystycznej Bielskiego domu kultury.
Opiekunem uczniów była Pani Iwona Godlewska.
Serdecznie gratulujemy nagrodzonym uczniom i życzymy dalszych sukcesów plastycznych!​

Iwona Godlewska

21 marca nasza szkoła włączyła się w obchody Światowego Dnia Zespołu Downa, znanego również jako Dzień Kolorowej Skarpetki. Data ta nie jest przypadkowa – symbolizuje obecność trzeciego chromosomu w 21. parze chromosomów, co jest przyczyną zespołu Downa. Kolorowe skarpetki nie do pary stały się symbolem solidarności z osobami dotkniętymi tą wadą genetyczną, przypominając o różnorodności i wyjątkowości każdego człowieka.

Z tej okazji nasza szkoła została udekorowana tematycznymi gazetkami, które miały na celu zwiększenie świadomości na temat zespołu Downa oraz promowanie postaw akceptacji i szacunku. Uczniowie oraz nauczyciele przyszli tego dnia w kolorowych skarpetkach nie do pary, manifestując w ten sposób swoją solidarność z osobami z zespołem Downa.

Obchody Światowego Dnia Zespołu Downa w naszej szkole były nie tylko okazją do pogłębienia wiedzy, ale przede wszystkim do kształtowania postaw empatii, tolerancji i zrozumienia wobec osób z niepełnosprawnościami.
Dziękujemy całej społeczności szkolnej za aktywne włączenie się w tę inicjatywę i wspólne celebrowanie tego ważnego dnia.

Organizatorzy:
A. Śliwowska, D. Krajewska, A. Czyżewska,
M. Brzozowska, M. Doroszkiewicz oraz Samorząd Szkolny

Prawidłowe żywienie, aktywność fizyczna oraz styl życia są bardzo istotne w rozwoju dziecka. Uczniowie klasy 1a mieli możliwość uczestnictwa w zajęciach profilaktycznych dotyczących zdrowego odżywiania oraz prawidłowego stylu życia. Uczniowie oraz nauczyciele ZSZ zapoznali pierwszoklasistów z podstawowymi zasadami żywieniowymi, jak również z rolą witamin i innych składników ważnych dla naszego organizmu. Po części teoretycznej zostaliśmy zaproszeni do aktywnych zajęć sportowych.
Serdecznie dziękujemy organizatorom za zaproszenie oraz miłe i zdrowe spędzenie czasu.


U. Kostro
D. Dzierżko

21.03.2025 r. uczniowie klasy 5B i 5C wyruszyli na wycieczkę do Łomży! W pięknej, wiosennej aurze odkrywaliśmy zarówno historię i kulturę, jak i aktywnie spędzaliśmy czas.

Nasza trasa:
- Muzeum Diecezjalne – podróż w czasie przez sztukę i historię.
- Katedra Łomżyńska – miejsce pełne duchowego i architektonicznego piękna.
- Stara Łomża – Wzgórze św. Wawrzyńca – niezwykły punkt widokowy z historią w tle.
- Radio Nadzieja – uczniowie mieli okazję udzielić wywiadu na żywo!
- Hala Kultury i Pomnik Hanki Bielickiej – spotkanie z kulturą i sztuką.
- Park Trampolin oraz laserowy Paintball – solidna dawka ruchu i świetnej zabawy!
- McDonald’s – zasłużony posiłek po pełnym atrakcji dniu.

Pod czujnym okiem nauczycieli: Małgorzaty Brzozowskiej, Katarzyny Bartłomiejczuk i Moniki Kuleszy uczniowie fantastycznie spędzili czas, łącząc wiedzę, kulturę i aktywność fizyczną!

Dziękujemy wszystkim za świetną atmosferę i niezapomniane chwile!

Wiosna rozpoczęta w najlepszy możliwy sposób! Zapraszamy do galerii zdjęć :)

Uczestnicy wycieczki

21 marca w tym roku wypadło w piątek. To pierwszy dzień wiosny, tradycyjnie- Dzień Wagarowicza. SU zaproponował, by przyjść do szkoły bez książek i zeszytów.

I tak się stało w istocie. Za to klasy przystąpiły do rozgrywek sportowych, bawiły się grami planszowymi, układały choreografie taneczne, składały puzzle i błogo leniuchowały w swoich klasach. Zupełnie inna perspektywa. Tu gdzie na co dzień wieje grozą ocen, dziś zapachniało pizzą i panował przyjazny wesoły gwar. Część uczniów wyjechała z wychowawcami poza miasto, część wyszła na spacer do okolicznych parków, część...została w domach ze zmartwieniem, jak uwiarygodnią swoją nieobecność, i z ciekawością, jak tam ich koledzy się bawią.

  Na luzie, ale kreatywnie przebiegło przedpołudnie. Po lekcjach dzień uprzyjemni piękne słońce, czego Wam serdecznie życzymy.

Redakcja

Informujemy, że w konkursie recytatorskim " Piktogramy" starszych uczniów będą reprezentowały:  Martyna Bagińska, Lidia Stypułkowska, Julia Wyszomirska, Julia Łukianiuk, Nikola Sieńkowska i Adela Papierz. Zmierzą się z niełatwą formą, bo z  bajką, czyli będą musiały i zabawić, i zawrzeć mądrą refleksję. Oczywiście zrobili to Jan Brzechwa, Ignacy Krasicki,  Johann Goethe, ale mistrzostwo dziewcząt ma polegać na wydobyciu tych mądrości przez piękną deklamację. Życzymy im powodzenia w eliminacjach 2 kwietnia w MOK.

Redakcja

Już po raz piaty w naszej szkole w ramach przybliżenia kultury krajów anglojęzycznych odbyły się obchody Dnia Św. Patryka. Jak co roku 17 marca uroczystość została przygotowana przez uczniów klasy VIIb i jej wychowawcę - p. M. Nadolną. Przygotowania rozpoczęły się już tydzień wcześniej. Uczniowie namalowali plakaty zachęcające społeczność szkolną do udziału w wydarzeniu, irlandzkie flagi oraz mnóstwo zielonych trójlistnych koniczynek☘️. Również sala klasy VII b była wyjątkowa – cała w symbolach i barwach Irlandii.


Aby uświetnić ten dzień uczniowie naszej szkoły założyli na siebie odzież w różnych odcieniach zieleni. Na holu szkoły przygotowana została specjalna ścianka gdzie można było zrobić sobie zdjęcie na tle zielonych koniczynek z przeróżnymi gadżetami tj, kapelusze, okulary, maski. Dodatkowo uczniowie mogli dowiedzieć się kim był Św. Patryk, jakie są symbole Irlandii oraz kim jest słynny leprechaun.


Także podczas lekcji języka angielskiego, przygotowanych przez Panią M. Nadolną, uczniowie zapoznali się z postacią Świętego, a także ze zwyczajami związanymi z tym bardzo popularnym, obchodzonym na całym świecie festiwalem. Dodatkowym akcentem była nauka podstwowych kroków tradycyjnego irlandzkiego tańca „jig”.


Cieszy nas fakt, że uczniowie z tak wielkim zaangażowaniem celebrowali Dzień Świętego Patryka oraz dołączyli do wspólnej zabawy.


M. Nadolna

 

11 marca nasza klasa wzięła udział w niezwykłej wycieczce do Teatru Lalki i Aktora w Łomży. Zanim obejrzeliśmy przedstawienie pt. „Chłopiec i gwiazdka”, uczestniczyliśmy w lekcji teatralnej. Mieliśmy wyjątkową okazję zobaczyć scenę od kulis, dowiedzieć się, jak powstaje spektakl, kim są jego twórcy i poznać magiczny język teatru. Było to bardzo ciekawe doświadczenie!

Sam spektakl opowiadał historię chłopca, który bał się ciemności, ale dzięki magicznej gwiazdce nauczył się przezwyciężać swój strach. Razem przeżyli wiele przygód i poznali różnych ludzi. Przedstawienie  w pięknej dekoracji było pełne emocji i wartościowego przesłania.

Po wszystkim udaliśmy się do McDonald’s, gdzie czekała na nas prawdziwa uczta! Frytki i burgery smakowały wyjątkowo dobrze:)

Nasza wyprawa była bardzo udana – świetnie się bawiliśmy, nauczyliśmy czegoś nowego i spędziliśmy miło czas w gronie kolegów i koleżanek.

Dziękujemy p. Annie Piętka-Lubowickiej i p. Anecie Śliwowskiej za zorganizowanie wyjazdu. Już nie możemy się doczekać kolejnej wycieczki!

 Zuzanna Rudnik, uczennica klasy Va

7 marca w Szkole Podstawowej im. Simony Kossak w Białymstoku odbyła się uroczysta gala podsumowująca 20 jubileuszową edycję Wojewódzkiego Konkursu Literackiego „Wiersze z szuflady”.

Do organizatorów konkursu wpłynęły aż 333 prace z 75 szkół województwa podlaskiego! Wśród nagrodzonych młodych twórców w kategorii klas II – IV znalazł się Adrian Sarnacki, uczeń klasy 2a naszej szkoły.
Jego utwór „Wiersza pisanie” został nagrodzony!

Gratulujemy sukcesu i talentu! Czekamy na kolejne utwory i życzymy, aby zdobyły serca czytelników!

Redakcja

4 marca uczniowie klas 5B i 5C wyruszyli na pełną emocji wycieczkę do Mandorii – Miasta Przygód! Opiekę nad naszą ekipą pełniły: pani Małgosia Brzozowska, Kasia Bartłomiejczuk, pani Ania Jamiołkowska oraz pani Emilka Czaja. To był dzień pełen adrenaliny, radości i świetnej zabawy.


Co nas zachwyciło?
- Aquila – niesamowity rollercoaster, który dostarczył solidnej dawki adrenaliny!
- Carrara – kolejka górska, która rozpędzała nas do granic ekscytacji!
- Merkant – wirująca karuzela, która sprawiła, że świat zaczął wirować jeszcze bardziej!
Galeon – ogromna huśtawka, która unosiła nas w górę i w dół niczym na morskich falach!
- Karotka – przejażdżka dla miłośników dynamicznych zakrętów i radosnych okrzyków!


Mandoria to ponad 30 000 m² renesansowego miasta, w którym każdy mógł poczuć się jak prawdziwy odkrywca! Przez cały dzień korzystaliśmy z atrakcji bez żadnych limitów, a dodatkowo mogliśmy skosztować pysznego jedzonka i zrobić pamiątkowe zdjęcia!


Jak wrażenia?
“To była najlepsza wycieczka w życiu! Chcemy więcej!” – takie słowa to najlepsza recenzja!


Redakcja

Ostatni dzień rekolekcji i mądre spotkanie z księdzem Dawidem. Dziękujemy!

W pierwszej części dzieci z klas I- IV prezentowały różnych świętych. Kto z nich może zostać naszym autorytetem? Święta Zofia? Święty Antoni? Nosimy ich imiona, czasem nie wiedząc, jak bardzo się nami opiekują.

Drugą część rekolekcjonista zaczął od trudnego w przesłaniu filmu. Ukazał sytuację, która postawiła kochającego ojca wobec wyboru: ratować syna czy tłum anonimowych pasażerów pociągu? Nikt nie chce stanąć przed podjęciem takiej decyzji. Wśród pasażerów są różni ludzie: znudzeni życiem, kochający się, robiący sobie krzywdę. Różni. Czy ta sytuacja coś Ci przypomina? Którym pasażerem Ty jesteś? Kim jest kochający Ojciec? A Syn?

Później spotkaliśmy się z włoskim błogosławionym Carlem Acutisem. Poznaliśmy jego postawę, okoliczności śmierci. To osoba, która nie pochodzi ze średniowiecznych obrazów, to chłopak jak my- młody, pełen życia i miłości. Doświadczony przez chorobę zmarł w wieku zaledwie 15 lat. Jego życiową wskazówką były słowa: Eucharystia jest moją autostradą do Nieba”.

Każdy z nas łatwo może  popełnić zły czyn. To żaden wysiłek. Rekolekcjonista zadał pytanie, czy jesteśmy zdolni do czynienia dobra? Z tym pytaniem Was zostawiamy... Pamiętaj jednak: Dobrze że jesteś.

Redakcja

Drugi dzień rekolekcji  tym razem z księżmi Dawidem i Sebastianem oraz uczniem klasy mundurowej. Nie tylko jeść, pić i spać- trzeba świadomie układać puzzle swojego życia, by powstał z nich piękny obraz, cenne świadectwo naszego istnienia. Rekolekcjonista odwołał sie do doświadczeń młodzieży i używał przystępnego języka. Pakiet premium z Panem Bogiem? Owszem, jeśli chodzisz do kościoła i korzystasz z moderatorów w sutannach mądrze przekazujacych Jego naukę.

Zainteresowanie było duże. Sala słuchała z uwagą, myśląc o swoich doświadczeniach. Ciekawym elementem spotkania było świadectwo młodego chłopaka, ucznia księdza Sebastiana. Co ? Jego rodzice też się rozwiedli? W domu był problem z uzależnieniem? Dotknęło go traumatyczne doświadczenie śmierci? W naszym środowisku też są takie dzieci. Temu chłopakowi pomógł sam Bóg, wiara w Niego dała siłę , by podźwignąć się  i żyć.

Ksiadz Dawid mówił także o złotym cielcu, jakim dla niektórych są ich wypasione telefony. Powiecie- bzdura? A czym dla Was są te przedmioty? Ksiądz Sebastian przeniósł słuchaczy do Narnii i wskazał ciekawe analogie.

Księża poruszyli bardzo wiele problemów. Nie da się wszystkiego utrwalić. Mamy nadzieję, że sporo treści do Was dotarło i będzie Was skłaniać do przemyśleń. Dziękujemy rekolekcjonistom. Czekamy na jutrzejsze  spotkanie z włoskim świętym.  

Redakcja

W klasach czwartych na lekcji przyrody z p. Joanną Ścisłowicz dzieci poznają zasady prawidłowego odżywiania. To ważna wiedza, która pokazuje, jak dostarczyć organizmowi wartościowych składników, by mieć energię , prawidłowo się rozwijać i nie być za chudym ani zbyt otyłym.

Jedzenie jest smaczne. Dlaczego przy tym nie może być zdrowe? Może. Czwartoklasiści zbudowali piramidy zdrowego żywienia. To także techicznie prawdziwe dzieła sztuki.  Uczniowie wiedzą, że podstawą jest ruch- ich młodzieńczy żywioł. Dalej warzywa i owoce, ryby...Z tych produktów można wyczarować cudowne posiłki dla całej rodziny. Nie trzeba iść na łatwiznę i wciskać w siebie niezdrowe, choć smakowite, bo oszukane chemią, chipsy, napoje gazowane i co tam jeszcze łatwego jest w zasięgu ręki. Można nauczyć się, że  jak wmawiano Waszym dziadkom, „ cukier krzepi', ale przy okazji czyni ogromne spustoszenie!

Niemiecki filozof ( gastrozof) Ludwik Feuerbach powiedział, że jesteśmy tym , co jemy. Bądźmy więc czystą energią, okazami zdrowia i chęci do życia! To my sami wkładamy do ust pożywienie. Niewiedza nie usprawiedliwia popełnianych błędów. Kto z Was zamiast przetworzonego jedzenia zajada smakowite obiady w naszej stołówce? Tam jedzenie jest zbilansowane, służy rozwojowi naszych ciał. A przy tym jest takie smaczne...

Kolejnym krokiem czwartoklasistów będzie zabawa w układanie jadłospisów. To jednak już na godzinie wychowawczej.

Redakcja

 5 marca 2025r. klasa 2 d uczestniczyła w zajęciach bibliotecznych, które wprowadziły uczniów w fascynujący świat słów i ich znaczeń. Dzieci miały okazję nauczyć się, jak skutecznie wyszukiwać definicje wyrazów, korzystając z różnych rodzajów słowników.

Drugoklasiści otrzymali kartkę z wyrazem, którego znaczenie mieli odnaleźć. Uczniowie z zapałem przeszukiwali słowniki, odkrywając nowe znaczenia i synonimy. Dzięki temu poszerzyli i rozwinęli umiejętności samodzielnego myślenia i pracy z tekstem.

Wspólne odkrywanie tajników języka było dla wszystkich wspaniałą przygodą!

Zachęcamy wszystkich uczniów do regularnego odwiedzania biblioteki i korzystania z jej zasobów. Wspólne poznawanie świata słów to świetna zabawa, która rozwija nie tylko umiejętności językowe, ale także wyobraźnię i ciekawość świata!

Dziękujemy Pani Mirosławie i Pani Emilii za inspirujące zajęcia.

Dominika Krajewska

5 marca w Środę Popielcową rozpoczęły się w naszej szkole rekolekcje wielkopostne. Społecznosć uczniowska podzielona została na dwie grupy- klasy I - IV i V- VIII. Pierwsza miała zajęcia na sali baletowej. Rekolekcjonista przybliżył znaczenie Wielkiego Postu w kształtowaniu postawy i systemu wartości młodego człowieka.

Druga grupa uczestniczyła we mszy świętej w kościele pod wezwaniwem Św. Apostołów Piotra i Pawła. Na znak pokuty głowy wiernych zostały posypane popiołem. Ksiądz proboszcz przyblizył tę tradycję. Okazuje się, że w początkach chrześcijaństwa popiołem posypywano głowy osób, które przyznały się do grzechów i odbywały pokutę do czasu spowiedzi wielkanocnej. Dziś  wszyscy korzą się i symbolicznie rozpoczynają w ten sposób duchową pracę nad sobą.

Ksiądz proboszcz zachęcił młodzież do stawiania sobie wyzwań, do podążania pod prąd z wysiłkiem i ze świadomością mądrej pracy nad sobą. Przywołał słowa dziewiętnastowiecznego filozofa Emersona, który twierdził, że z prądem rzeki podąża tylko ktoś mniej wartościowy jak bezużyteczne rzeczy niesione przez wodę. Chciałoby się tu przytoczyć także poezję Jana Pawła II : " Jeśli chcesz znależć źródło, musisz iść w górę rzeki..." Pracuj nad sobą, bądź ambitny w kształtowaniu swego ducha.

Przygotowujemy się do świąt. Czekamy na jutrzejszą naukę księdza Dawida Rosińskiego.

Redakcja

27 lutego odbyły się nominacje zawodniczek i zawodników do Kadry Mazowsza 2025 na Ogólnopolską Olimpiadę Młodzieży. Dwie uczennice z naszej szkoły, Maria Dąbrowska i Michalina Prużanin z rąk Pani Marszałek Anny Brzezińskiej otrzymały powołania do Kadry. Dziewczęta rozpoczynają rywalizację w najbliższą środę 5 marca na Olimpiadzie Młodzieży w małopolskich Proszowicach.

Już w tym miejscu należą się ogromne podziekowania trenerom Arturowi Czai i Mariuszowi Świerkowi. Trzymamy kciuki za dziewczyny i życzymy samych trójek na boisku.

Redakcja

Chemia to nie tylko wzory i reakcje zapisane na papierze – to również niezwykłe doświadczenia, które możemy zobaczyć na własne oczy! Kolejne zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej „Czuję chemię” były pełne emocji i nowych odkryć. Klasa 3D oraz klasa 1C miały okazję przeprowadzić fascynujące eksperymenty, które pozwoliły im poznać chemię w praktyce. 💡🔍
 
Klasa 3D – badanie właściwości gazów 💨
 
Uczniowie klasy 3D zanurzyli się w tajemniczy świat gazów, badając ich właściwości i reakcje w różnych warunkach. Zaczęli od samodzielnej produkcji tlenu i dwutlenku węgla, a następnie przeprowadzili eksperymenty, obserwując, jak te gazy wpływają na płomień. 🔥 Dzięki takim doświadczeniom uczniowie nie tylko zrozumieli, jak gazy oddziałują na otaczający je świat, ale także przekonali się, jak duże mają znaczenie w codziennym życiu. Ciekawostki dotyczące gazów, takich jak dwutlenek węgla czy tlen, z pewnością na długo pozostaną w ich pamięci! 🌬️
 
Klasa 1C – chemia w kuchni i codziennym życiu 🍽️🧴
 
Z kolei najmłodsza grupa, klasa 1C, odkrywała chemiczne tajemnice ukryte w kuchni i organizmach żywych. Dzieci eksperymentowały z mlekiem, barwnikami oraz mydłem, badając, jak detergenty wpływają na bakterie. 🦠 Doświadczenia te były nie tylko świetną zabawą, ale również pomogły uczniom zrozumieć, jak detergenty eliminują zabrudzenia i mikroorganizmy. Ponadto, klasa 1C przygotowała slime, wykonując go z kleju, co pozwoliło im na doświadczenie zmiany konsystencji substancji. 
 
Zajęcia prowadziła pani Emilia Zysk-Puda, której pasja do nauki i talent do przekazywania wiedzy sprawiły, że spotkanie było pełne energii i inspiracji. Dzięki jej zaangażowaniu i przystępnemu sposobowi tłumaczenia skomplikowanych zagadnień, uczniowie mogli nie tylko zrozumieć, jak działa chemia, ale także poczuć prawdziwą radość z nauki. 💖
 
Te zajęcia pokazały, że nauka może być pełna emocji i fascynujących odkryć. Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkania w ramach innowacji pedagogicznej „Czuję chemię”.
 
Aleksandra Borawska

 

28 lutego w ramach dalszych hucznych obchodów urodzin naszego patrona szkoły odbył się Międzyszkolny Konkurs " I Ty możesz zostać Kopernikiem". Kuratorium Oświaty w Białymstoku objęło honorowym patronatem to przedsięwzięcie, a finansowo wspierali je Burmistrz Miasta Wysokie Mazowieckie p, Jarosław Siekierko i  Bank Spółdzielczy w naszym mieście. 

Na zaproszenie odpowiedziało 12 szkół z naszego województwa. Trzyosobowe grupy  indywidualnie rozwiązywały test wiedzowy o życiu i twórczości wielkiego astronoma. Cieszymy się, że we współczesnym zalewie informacji o postaciach i ich dokonaniach Kopernik utrzymuje się na powierzchni i budzi zainteresowanie.Od jego nazwiska i odkrycia pochodzi frazeologizm " przewrót kopernikański" oznaczajacy diametrialną zmianę myślenia o czymś ważnym. Przyznajcie, że odkrycie Kopernika i ogłoszenie światu, że to Ziemia krąży wokół Słońca, a nie odwrotnie, było znaczące.

Ale do rzeczy.

Miło nam poinformować, że tegorocznym zwycięzcą konkursu jest Maria Leśniewska ze SP w Kobylinie Borzymach, 2 miejsce zajął Cezary Siekierko z SP w Klukowie, a trzecie nasz reprezentant Franciszek Gołaś ex aequo z Łukaszem Perkowskim z SP w Sokołach.

Gratulujemy zwycięzcom i uczestnikom. Wierzymy, że autorytet Kopernika zdziała zdecydowanie więcej niż  celebrytów, w których zapatrzeni bywają współcześni nastolatkowie. Prawdziwa  wiedza, badania i przewrót kopernikański to są wyzwania na miarę czasów!

 Redakcja

Dziś 27.03. 2025 odbył się etap powiatowy Wojewódzkiego Konkursu Wiedzy Ekologicznej „Różnorodność przyrodnicza i formy ochrony przyrody w Polsce”.
Naszą szkołę dzielnie reprezentowały: Aleksandra Zaremba kl. 7a, Hanna Włostowska kl. 7c, Anna Tworkowska kl. 8b pod czujnym okiem p. Katarzyny Bartłomiejczuk.

Zapytacie - i jak poszło? Odpowiadamy - bardzo dobrze.
Czekamy na oficjalne wyniki komisji wojewódzkiej. Trzymajcie kciuki. 30 uczniów z najlepszymi wynikami z całego województwa będzie walczyło o tytuł laureata w Białowieży.

Dziś świętujemy sukces powiatowy.
Hania uplasowała się na III pozycji. Nagrodę odebrała też Ola. Brawo
Test był baaaardzo trudny, szczegółowy, zresztą jak zwykle na tym konkursie. Któż z Was wie, jaki gatunek drzewa nie występuje w Puszczy Białowieskiej, albo zna wszystkie gatunki ryjówkowatych tejże Puszczy?

Organizatorzy zadbali,byśmy się nie nudzili. Przygotowali warsztaty o sowach, film o NPN. Mogliśmy obejrzeć interaktywne muzeum NPN w Młynarzówce. Było ciekawie, innowacyjnie, wiedza bombardowała nas wszystkimi kanałami.
No i wisienka na torcie - pyszny poczęstunek, bo dziś przecież tłusty czwartek. Czekały na nas świeżutkie pączki i pączusie. Pychotka.
Teraz z niecierpliwością czekamy na oficjalne wyniki.

Redakcja

godlo1

vulcan

Ogłoszenia

  • Nowości wydawnicze w bibliotece! +

  • Uwaga! Aktualny nr konta bankowego na wpłaty za obiady szkolne +

    Odpłatność za obiady wynosi 5,00 zł za dzień. Opłatę za obiady proszę uiszczać zgodnie z harmonogramem, jedynie poprzez wpłatę na Read More
  • Uwaga, obiady w styczniu! +

    Stołówka szkolna w Miejskim Zespole Szkół informuje, że za STYCZEŃ 2025 wpłatę za obiady: - należy uiścić w terminie od 01.01.2025 Read More
  • Godziny pracy basenu +

    Informujemy, że basen jest czynny od poniedziałku do niedzieli od godziny 9:00 do 21:00Zapraszamy! Read More
  • 1

Kalendarz

Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

poznaj polske

bip

laboratoria

wf awf

szkola pamieta

mobilna pracownia

ose logo

mol

ekopracownia logo

eko logo

wfosigw

narodowy fundusz logo

ministerstwo klimatu logo

baner projekt

aktywna szk logo

ministerstwo sportu logo

orly sportu logo

unia logo

rp logo

fundusze logo

fundusze logo1

Stop cyberprzemocy

stop