Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wspólną misją było stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Nowoczesny, cyfrowy sprzęt audio-video to wyposażenie absolutnie niezbędne w każdej szkole, również u nas. Aparat fotograficzny, blenda, sprzęt do nagrywania, program do montażu video, to tylko niektóre z pomocy dydaktycznych, które otrzymaliśmy w ramach programu. Wykorzystywane są przez cały rok szkolny w realizacji różnego typu wydarzeń z życia szkoły, samorządu uczniowskiego, a także na zajęciach dodatkowych, kołach zainteresowań, w przygotowaniach do konkursów.
Zakupione także w ramach Laboratorium gogle VR, drukarka 3D, roboty edukacyjne PHOTON, mikroskopy, mają zastosowanie praktycznie na każdej lekcji, zajęciach indywidualnych, rewalidacyjnych czy kole zainteresowań, a ograniczeniem jest wyłącznie wyobraźnia. Sprzęt zapewnia atrakcyjny, angażujący przekaz wiedzy, uczy projektowania 3D, przyczynia się do rozwoju kreatywności i umiejętności technicznych. Wdraża uczniów do obsługi nowoczesnych urządzeń i korzystania z niezbędnego oprogramowania.
Od łatwych lekcji dla początkujących, po nieograniczone możliwości projektowania — tu mowa o zestawach LEGO BE CREO, które rozwijają pewność siebie i kreatywność u wszystkich uczniów, bez względu na ich dotychczasowy poziom wiedzy. Zajęcia z elementami robotyki zachęcają uczniów do pracy zespołowej doskonalą umiejętności potrzebne na zmieniającym się rynku pracy.
W ramach programu, uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w warsztatach prowadzonych przez Edukatorów Mobilnych Laboratoriów z obsługi drukarki 3D oraz wzięli udział w pokazie filmów w wirtualnej rzeczywistości z wykorzystaniem okularów VR.
Celem inicjatywy Ministerstwa Edukacji i Nauki jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości. Warto rozwijać je już na wczesnych etapach edukacji, by młodzi łatwiej radzili sobie z wyzwaniami współczesnego i przyszłego świata. Tak właśnie dzieje się w naszej szkole.
Koordynator projektu