Zgodnie z zasadą: „Bawiąc, uczyć, ucząc, bawić” w klasie IV d odbył się quiz, którego celem było utrwalenie treści poznanych lektur obowiązkowych. Czwartoklasiści, podzieleni na cztery grupy, zmagali się z zadaniami, gromadząc cenne punkty. Quiz składał się z trzech rund. Uczniowie odgadywali m.in. kto jest autorem powiedzonek, o jakich wydarzeniach mówią podane cytaty, odpowiadali na pytania, przedstawiali scenki. Okazało się, że to ambitni młodzi ludzie. Wybierali pytania najwyżej punktowane, czyli najtrudniejsze. Emocje sięgnęły zenitu w czasie dogrywki, ponieważ dwie drużyny zdobyły jednakową liczbę punktów. W tej zabawie nie było jednak przegranych, wszyscy otrzymali drobne upominki w postaci zakładek do książek, linijek czy smyczy. Dwie godziny lekcyjne upłynęły szybciej niż zwykle. Największą popularnością cieszyła się lektura Rene Goscinnego „Mikołajek” , pewnie dlatego, że takich Mikołajków, Alcestów czy Rufusów jest wielu w każdej czwartej klasie ( xd). Pan Kleks też miał swoje pięć minut, z pewnością przyjąłby uczniów IVd do swojej akademii, oczywiście, gdyby ich imiona zaczynały się na literę „A”. Natomiast z Kajkiem i Kokoszem niejeden młody człowiek chciałby przeżyć niesamowitą przygodę w Szkole Latania. W IV d lektury zaliczone! Ciekawie, kreatywnie i skutecznie! Może inne czwarte klasy przyłaczą się do współzawodnictwa? Byłoby interesująco...
Monika Dołęgowska