Aktywność ruchowa jest nieodzownym elementem zarówno fizycznego jak i psychicznego rozwoju dzieci. Zabawy ruchowe są jedną z ulubionych form spędzania przez wychowanków wolnego czasu, oprócz tego pełnią funkcję terapeutyczną. Udział w nich wzbogaca osobowość dzieci, rozwija sferę emocjonalną, doskonali sprawność fizyczną i przede wszystkim sprawia im wiele radości i satysfakcji. Dlatego nie może ich zabraknąć w procesie wychowywania uczniów.
W związku z tym wychowawcy świetlicy zorganizowali dla swoich podopiecznych zawody sportowe na sali gimnastycznej. Dzieci bardzo chętnie brały aktywny udział w różnych konkurencjach oraz zabawach. Były to aktywności kształtujące szybkość, skoczność, zwinność, zręczność i gibkość m.in. : unihokej; rzuty do celu; tor z przeszkodami z wykorzystaniem pachołków, piłek, woreczków gimnastycznych, skakanek oraz szarf. Uczniowie brali także udział w następujących zabawach : zabawa bieżna "wiewiórki", zabawa rzutna "kolory", zabawa ruchowa "wyścig" oraz zabawa "bocian, żaby".
Dzieci były bardzo zadowolone ze zorganizowanych dla nich zajęć. Podczas takiej formy aktywności świetnie współpracowały w zespole. Poinformowały swoich wychowawców, że nie mogą się doczekać kolejnych zabaw na sali gimnastycznej.
Wychowawcy świetlicy
Marta Dąbrowska
Agnieszka Żebrowska
Początek wiosny to doskonały moment na wysiew nowalijek. Wiedzą o tym bardzo dobrze nasi pracowici wychowankowie, którzy ochoczo przystąpili do założenia „Wiosennego ogródka” w świetlicy. Na początku zajęć uczniowie poznali warunki, które są obowiązkowo potrzebne roślinom do wzrostu. Dzieci samodzielnie siały i sadziły różnorodne rodzaje warzyw pod bacznym okiem wychowawców. Padło mnóstwo pytań wokół właściwej pielęgnacji upraw warzywnych. Nie mniej ważnym aspektem zajęć, była również profilaktyka zdrowego odżywiania. Uczniowie dowiedzieli się jak ogromne znaczenie, w trosce o nasze zdrowie, odgrywa codzienne spożywanie warzyw. Świadomość zawartości bogactwa witamin w warzywach z własnej uprawy, stała się jeszcze większym motywatorem do pracy. Po powrocie do szkoły, dzieci przekonają się jakie postępy nastąpiły we wzroście ich upraw, na co z niecierpliwością wszyscy czekamy.
Wychowawcy świetlicy:
Agnieszka Żebrowska
Marta Dąbrowska
Codzienne życie wymusza od nas aktywne mierzenie się z rzeczywistością. W tej trudnej rzeczywistości każdy z nas może być świadkiem, bądź sam może ulec wypadkowi. Konieczność udzielania pomocy wymusza na nas prawo i my, jako społeczeństwo musimy zadbać, aby umiejętności ratowania życia i zdrowia wszczepiać od najmłodszych lat.
Świetlica szkolna Świat Smyka zaprosiła na takie szkolenie najmłodszych ratownika medycznego pana Jacka Rydzewskiego. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się, jak postępować z osobą, która leży, oddycha ale jest nieprzytomna, nie oddycha i należy wykonać resuscytację, osobą, która ma złamaną kończynę, jest poparzona, bądź ma krwotok z nosa. Wychowankowie świetlicy mogli w praktyce wykonać takie czynności jak bandażowanie, unieruchomienie kończyny, a nawet na fantomie wykonywali masaż serca. Z ciekawością oglądali odczyt pracy serca na urządzeniach do ratowania życia.
Każdy z cierpliwością czekał na swoją kolej, aby dokonywać kolejnych czynności ratowniczych. Pan Ratownik opowiadał o tym bardzo ciekawie i z dużą dozą uśmiechu, by nie odstraszyć najmłodszych, ale by zachęcić do podejmowania właściwych kroków w trudnych przypadkach. Po zajęciach wszyscy podziękowali za bardzo ciekawe zajęcia i zaprosiliśmy do odwiedzin w naszej świetlicy.
Wychowawcy świetlicy szkolnej
Śpiewanie kolęd w świetlicy szkolnej jest dla podopiecznych wielką radością. Chętnie się angażują oni w zajęcia muzyczne, które pozwalają na rozwijanie aparatu artykulacyjnego i oddechowego, ale najważniejsze jest to, że sami podejmują śpiew w różnych sytuacjach. Często słychać było dzieci, śpiewające kolędy tuż przed lekcjami, zawsze kolęda towarzyszyła im w drodze z hali sportowej do świetlicy. Świadczy to o tym, że zajęcia muzyczne i zwyczaj śpiewania kolęd jest im, najmłodszym, niezwykle potrzebny.
Już w listopadzie rozpoczęły się pierwsze zajęcia, na których dzieci świetlicy poznawa-ły kolędy nietradycyjne i poszerzały naukę tradycyjnych pieśni. Okazuje się, że znajomość tradycyjnych kolęd kończyła się na pierwszej zwrotce. Aby przygotować koncert, na którym podopieczni wykonali osiem kolęd i pastorałek trzeba było nie lada wysiłku.
Trud się opłacił. Kolędy wykonane były „z pamięci”. Obecni na koncercie „Rodzi się Bóg” rodzice ze wzruszeniem wysłuchali kolęd w wykonaniu zespołu złożonego z dzieci świe-tlicy. Wiele było też wykonanych solowo i w duetach - te okazały się prawdziwym sukcesem. Dobrą pracę wykonały też nauczycielki świetlicy, które czuwały nad wystrojem sali koncertowej, ustawiły wychowanków i dały dodały im świątecznych akcentów. Niezwykle ważny był też akompaniament. Na fortepianie grał pan Adam Januszkiewicz – dyrektor Szkoły Muzycznej, na kajonie pan Grzegorz Pacholski, na gitarze elektroakustycznej grał organizator imprezy – pan Bogusław Doroszkiewicz.
Dzięki takim imprezom przekonujemy się, że tradycja wspólnego śpiewania kolęd jest potrzebna i żywa. Kolejne koncerty dzieci, uczęszczających do świetlicy dostarczają widowni niezwykłych wzruszeń i są chlubą naszej szkolnej społeczności.
Wychowawcy Świetlicy Szkolnej
Odwiedza nas 502 gości oraz 0 użytkowników.