W październikowy pochmurny dzień wejść w śródziemnomorskie klimaty? Poczuć lato i egzotykę Grecji i Portugalii? To marzenie wielu. U nas się spełnia bez wysiłku. Wystarczy otworzyć drzwi do szkoły, do każdej z klas, by znaleźć się w innej rzeczywistości.

Kolumny greckie z wizerunkiem Zeusa i plansze o greckich filozofach .To ukłon w stronę starożytnej cywilizacji- źródła kultury europejskiej. Gliniane dzbany z grubolistną roślinnością, wieńce dębowe, patery żółciutkich cytryn... Ich letni zapach przyjemnie drażni nozdrza. Biało- niebieskie girlandy z balonów i greckich emblematów. Atłasowe tkaniny miękko zwieszające się z parapetów, na nich uśmiechy cytryn rozrzuconych bezładnie w wakacyjnym luzie... Okna z powiewającymi firanami i donicami czerwonych pelargonii. Wszędzie informacje o Grecji i Portugalii. Czerwono- zielone łańcuchy przypominające barwy narodowe nadatlantyckiego kraju. Z kolorowych mis wypadają kiście dorodnych zielonych i fioletowych winogron. Pachnie ser feta, a oliwki zachęcają swoją krągłością, blaskiem i poematem smaków... W niektórych klasach sam Ronaldo uśmiecha się do uczniów. Portugalczyk jest idolem nie tylko swoich rodaków....To platoniczny obiekt westchnień wielu. 

Który kraj wybrać? W której atmosferze lepiej się czujesz? Masz sposobnosć spróbować. 

Naprawdę atmosfera świeżości lata. Wszystko dzięki wyjazdom dzieci i nauczycieli do tych krajów w ramach projektu FERS. (Projekt „Międzynarodowa ścieżka rozwoju MZS w Wysokiem Mazowieckiem” nr 2024–1-PL01–KA122-SCH-000216862, realizowany w sektorze "Edukacja szkolna" programu „Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Akcji 1 - „Mobilność edukacyjna” (KA122-SCH).

Zapraszamy do galerii zdjęć. Tam zobaczycie namiastkę rzeczywistości..

Redakcja