Aktualności
Plan lekcji
Wykaz podr.

Za to, że wolnym chciałem być

Ścigają mnie jak sfora psów

co na smyczy wolą żyć a

I nie podniosą nigdy głów

Moja wolności, nie znał cię

Żaden niewolnik, żaden pies

Dla nich obroża - zwykła rzecz.

Dla mojej szyi pętlą jest...

 Dla mej wolności....

 

Zespół szkolnych artystów prowadzony przez p. Iwonę Godlewską,p. Małgorzatę Mokrzewską i p. Tomasza Krajewskiego przygotował część artystyczną upamiętniającą bohaterstwo żołnierzy wyklętych. Najpierw artyści zaprezentowali montaż mieszkańcom naszego miasta w kościele pw. św Jana Chrzciciela. A 1 marca gimnazjaliści mieli okazję wysłuchać pięknych deklamacji i przejmujących słów piosenek w niepospolitym wykonaniu naszych uczniów.

Historia widziana z perspektywy czasu pokazuje przewrotność ludzkich losów i...niesprawiedliwość bolesną do głębi. Cóż, trzeba się zmierzyć z prawdą i temu służą takie wspomnienia, filmy, książki. Kim byli żołnierze niezłomni? Różnie- wspólną ich cechą był opór stawiany władzy komunistycznej. Redakcja poleca zainteresowanym tematyką „Dzienniki” rotmistrza Pileckiego. To żołnierz, dobrowolny więzień obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu, by tam organizować ruch oporu i przekazywać raporty z warunków obozowych, dowódca w powstaniu warszawskim, współpracownik rządu emigracyjnego i generała Sikorskiego, mąż, ojciec dwojga dzieci, pasjonat malarstwa...niezwykły człowiek i patriota. Co się z nim stało? I tu widać okrucieństwo i przewrotność historii, ludzi? rządów?...poczytajcie.

 

Naród co pragnie wolnym być

Musi o wolność się bić

Robić powstania, zdrajców przeganiać

Inaczej nie zdziała nic

Udowadniała władza ludowa

Działaniem w sposób stanowczy

Że ludzi umie eksterminować

Nie gorzej niż hitlerowcy

Rotmistrz Pilecki przeżył Oświęcim

Zginął od kuli ubeka

W ustroju tym Żołnierze Wyklęci

Nie mieli praw człowieka

Już wkrótce na ten temat poczytacie więcej.

Redakcja

 

 

2 marca podczas godziny wychowawczej klasa I c miała okazję gościć wolontariuszy Podlaskiej Fundacji "Empatia". Gimnazjaliści od miesiąca współpracują z fundacją.
Czym zajmuje się owa instytucja? Podstawowym jej celem jest pomoc porzuconym psom. Wolontariusze organizują tymczasowe domy dla bezdomnych psiaków, adopcje, czipowanie, a także niosą pomoc ludziom, którzy przygarnęli opuszczone zwierzęta.
Panie przybliżyły gimnazjalistom problem bezdomności psów, przedstawiły zakres swojej działalności, a także pokazały ciekawą prezentację. Kapsel, Cezar, Szogun, Karusia, Bianka to psy, które dzięki fundacji znalazły nowe rodziny.
Aby stowarzyszenie mogło istnieć, potrzebna jest każda pomoc, m.in. karma, stare koce, ręczniki.
Pamiętajcie- pies jest  organizmem żywym. Czuje ból, głód, zimno. Czy jesteś empatyczny?


Uczniowie klasy I C

Jak co roku, uczniowie Gimnazjum w Wysokiem Mazowieckiem skupieni w Szkolnym Kole Caritas pamiętali o chorych dzieciach przebywających w szpitalu. Z okazji XXIV Światowego Dnia Chorego zorganizowali zbiórkę zabawek, książek, malowanek, przyborów szkolnych i przeróżnych filmów, które potem razem z opiekunem SKC panią Anną Piętka – Lubowicką zanieśli na oddział dziecięcy miejskiego szpitala.
Radość była obopólna. Cieszyły się obdarowane dzieciaki, ale też wielką radość odczuli nasi wolontariusze. Życzliwość płynąca od personelu medycznego: lekarzy i pielęgniarek- na czele z siostrą oddziałową- była tak szczera i wielka, że gimnazjaliści już myślą, jak włączą się w obchody tego dnia w przyszłym roku.

SKC

Mało kto zastanawia się, że wiek dziecka 13- 16 lat to jest okres dojrzewania, kontestacji, poszukiwania własnej drogi życia. Niby o tym wiemy, a jednak…„Wczesny” nastolatek nie da się prowadzić za rękę, trzeba sposobu, żeby do niego dotrzeć. To nie jest dziecko z przedszkola, które potulnie słucha nauczyciela, to nie jest młodzież ze szkoły średniej, która wie, czego chce i świadomie wybiera przedmioty potrzebne w dalszym kształceniu. To ...gimnazjalista... Rozchwiany emocjonalnie, zbuntowany, nastawiony na „nie” do całego świata dla zasady. Jak z nim pracować? Kochający rodzice często się gubią, a co dopiero nauczyciele przecież będący tylko w pracy?

Otóż, nauczyciele z Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika umieją pracować z takimi dziećmi. Mało tego, lubią pracować z takim człowiekiem, który dopiero się kształtuje, szuka swojej drogi, bada, próbuje, eksperymentuje...

Co więcej, praca ta przynosi rezultaty. Wymierne, matematycznie i po ludzku sprawdzalne. Od lat nasze gimnazjum jest w czołówce gimnazjów w powiecie, województwie i w kraju. Na podstawie egzaminów zewnętrznych można zauważyć, że od roku 2012 mamy wyniki wyższe niż w województwie i w kraju i zarówno w zakresie przedmiotów humanistycznych jak i ścisłych. Dla przykładu w 2015 r. z języka polskiego nasi uczniowie osiągnęli wynik 69%, w kraju i województwie 62%, z matematyki-nasi 54%, w kraju- 48%, z historii- 69%, w kraju -62%, z języka angielskiego- 74%, w kraju- 67 %, z przedmiotów przyrodniczych nasi 54%, w kraju-50%. Zwykle mieścimy się 7 staninie, co oznacza wysoki poziom kształcenia w dziewięciostopniowej skali. Skala staninowa stosowana w pomiarze dydaktycznym objaśnia, jaką pozycję zajmuje wynik osiągnięty przez ucznia i szkołę na tle wyników badanej populacji. W praktyce w szkole ogólnodostępnej przy tak zróżnicowanym potencjale uczniów nie ma możliwości zmieścić się w staninie 8 czy 9.

Wysokie EWD (edukacyjna wartość dodana, czyli faktyczny przyrost wiedzy ucznia badany na podstawie wystandaryzowanych narzędzi) umieszcza nas w najlepszym przedziale „szkoła sukcesu”.

Wisienką na torcie osiągnięć jest liczba laureatów i finalistów wojewódzkich konkursów przedmiotowych.

Mamy się czym pochwalić. 2010/2011 – 7 laureatów, 13 finalistów; 2011/2012 - 12 laureatów , 8 finalistów; 2012/2013 – 7 laureatów, 4 finalistów; 2013/2014 - 15 laureatów, 8 finalistów; 2014/2015 – 8 laureatów, 9 finalistów. Gimnazjum po prostu jest dobrą szkołą. Na tyle idealną, na ile idealni są przybyli uczniowie.

Redakcja

Jak co roku w  lutym w Gimnazjum im. M. Kopernika w Wysokiem Mazowieckiem odbyły się wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły oraz ich opiekunów. W dniu 15 lutego  wszyscy uczniowie mieli okazję w tajnym głosowaniu opowiedzieć się za osobą mile widzianą w samorządowej reprezentacji szkoły.   Następstwem wyborów było pierwsze spotkanie nowo wybranego samorządu z ich opiekunami czyli panem Arturem Czają, panią Moniką Kuleszą oraz panią Barbarą Agnihotri. Wszystkim uczestnikom spotkania przydzielono ważne funkcje, za które będą odpowiedzialni aż do następnego roku.

Przewodniczącą  SU została uczennica kl. II B -   Małgorzata Drewnowska.

Na miano zastępcy zasłużył uczeń kl. II B - Olgierd Dąbrowski.

Za obsługę radiowęzła odpowiedzialni będą: Maciej Walendziewski z kl. II A, Julia Rzymska z  kl. II B, Gabriela Bańkowska z kl. II B oraz Ignacy Wyszyński z kl. II C.

Natomiast Kamila Magusiewicz z kl. II B, Julia Mazurczyk z kl. II D, Szymon Wnorowski z kl. II A, Mikołaj Buczyński z kl. II C z panią Moniką Kuleszą na czele będą bacznie nadzorować „Super Klasę”.

W roli redaktorów będą mieli szanse sprawdzić się: Monika Murawska z kl. II B i Kinga Skarżyńska z kl. II A, Partyk Strzymiński z kl. II C.

Za upamiętnienie najważniejszych chwil w życiu szkoły będzie odpowiadała  Katarzyna Mężyńska z kl. II B - zajmie się fotografowaniem.

Gazetki redagować będą:  Patrycja Kulesza z kl.  II A, Patrycja Niedbała z kl. II D oraz Paulina Kulesza z  kl. II A  a sprzętem muzycznym opiekować się będą: Szymon Wnorowski z kl. II A, Maciej Walendziewski z kl. II A, Ignacy Wyszyński kl. II C oraz Mikołaj Buczyński z kl. II C.

Tak więc widzicie, do kogo zwracać się z konkretnymi pytaniami.

Monika Murawska

 

19.02.2016 roku, dokładnie w dniu urodzin patrona naszego Gimnazjum - Mikołaja Kopernika odbyła się VIII edycja Międzyszkolnego Konkursu Wiedzy Ogólnej „I Ty możesz zostać Kopernikiem”.

W tym roku do konkursu przystąpiło 30 najzdolniejszych gimnazjalistów, tj. po trzech przedstawicieli z 10 szkół powiatu wysokomazowieckiego.

Tegoroczne wydarzenie było szczególnie miłe dla naszej szkoły, ponieważ MISTRZEM WIEDZY została uczennica naszego gimnazjum – Nina Milewska z II b. Stąd też należą się jej gratulacje i podziękowanie za godne reprezentowanie szkoły.

W tym roku po raz pierwszy nagrody wręczali nie tylko przedstawiciel Burmistrza Miasta i Dyrektor szkoły, ale także Pani Kurator Oświaty, która odpowiedziała na nasze zaproszenie i zaszczyciła nas swoją obecnością, co było dla nas i dla wszystkich uczestników dodatkowym dowodem docenienia rangi konkursu przez władze oświatowe.

Impreza rozpoczęła się o godzinie 9.00 spotkaniem uczestników z organizatorami. Praca z arkuszami konkursowymi trwała godzinę, tj. od 9.30 do 10.30. Następnie uczniowie udali się do świetlicy szkolnej, gdzie czekał na nich poczęstunek, natomiast ich opiekunowie, tradycyjnie już zaproszeni do jury, przystąpili do oceny ich pracy. W oczekiwaniu na wyniki nasi goście pod opieką przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego odbyli spacer po szkole, która jak wynikało z ich opinii bardzo im się podobała. Po godzinie 12.00 wszyscy ponownie spotkali się na sali gimnastycznej, gdzie obejrzeli program artystyczny poświęcony Mikołajowi Kopernikowi przygotowany przez Samorząd Uczniowski.

Po występie artystycznym odbyła się najprzyjemniejsza i najbardziej wyczekiwana część konkursu, czyli ogłoszenie wyników oraz wręczenie dyplomów, nagród książkowych i statuetek.

Alina Puławska

 

Wszechstronnej wiedzy nigdy za dużo. Zgodnie z tą myślą 18 lutego II b (a wcześniej klasa III a) miały okazję wysłuchać prelekcji Aleksandry Grodzkiej z III a o boreliozie. To groźna choroba bakteryjna wywoływana przez kleszcze.

Brr! Ohyda! Tym bardziej, kiedy wyobrazimy sobie te brązowawe pajęczaki bezkarnie spacerujące po naszym ciele i wpuszczające w nas swoje płyny. Dzieje się to zwykle w lesie lub na łące, a nawet w miejskim parku, czyli w miejscach naszego relaksu, kiedy tracimy czujność i oddajemy się urokom natury. Co zrobić? Ola zwróciła uwagę na profilaktykę- nie odsłaniać za dużo ciała, a po powrocie dokładnie je obejrzeć i usunąć ewentualnych nieproszonych gości. Choroba jest groźna, dokuczliwa, wymaga wieloletniego leczenia, więc naprawdę warto się zainteresować , zwłaszcza że żyjemy na obszarze o zwiększonej bytności pajęczaków.

Skąd zainteresowanie Oli tą tematyką? Wasza koleżanka prowadzona przez p. Elżbietę Fiedorczuk przygotowuje się do kolejnego etapu XXIV edycji Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia i w ramach tego opracowała tę ciekawą prezentację multimedialną. Dziękujemy, że zechciała podzielić się z nami swoją wiedzą. Trzymamy kciuki za powodzenie na kolejnym etapie olimpiady.

 

Uczniowie II b

17 lutego „stary” SU, któremu prężnie przewodniczyła Karolina Skłodowska z III b, pożegnał się z gimnazjalistami. Na pamiątkę każdy działacz otrzymał złotą statuetkę - na pewno przez długie lata będzie przypominała o ciekawej przygodzie ze szkolną demokracją. Może zainspiruje kiedyś do robienia kariery politycznej? Kto wie...

Teraz trzecioklasiści muszą solidniej przysiąść do nauki, egzaminy i walka o dobre świadectwa już niebawem. Czas oddać władzę młodszym .

Tradycyjnie na odchodnym SU zaprezentował montaż słowny o patronie szkoły- Mikołaju Koperniku. Piękne recytacje i informacje o życiu i działalności wielkiego astronoma przypomniały zebranym dokonania niezwykłego człowieka. W tle ilustracją do wygłaszanych tekstów była muzyka i prezentacja multimedialna. Tak obchodziliśmy święto patrona szkoły, jego urodziny. Uroczystym akcentem było złożenie kwiatów pod pomnikiem Kopernika i uhonorowanie statuetkami uczniów podążających śladami wielkiego myśliciela- Mistrza i Wicemistrzów Wiedzy. (Pisaliśmy o nich w przedostatnim tekście.)

Pożegnaniu SU towarzyszyło pożegnanie niedawnych opiekunów: p. Barbary Agnihotri, p. Elżbiety Fiedorczuk i p. Grzegorza Ostrowskiego. Dziękujemy za ich piękną pracę. Z p. Agnihotri nowy SU spotka się w kolejnej kadencji.

Jeśli ktoś ze „starego” samorządu chciałby podzielić się wrażeniami z pracy, dobrymi radami czy po prostu miłym słowem, chętnie to opublikujemy.

 

Redakcja

15 lutego odbyły się demokratyczne wybory do Samorządu Uczniowskiego. Każdy uczeń mógł oddać głos na osobę, której pracę i aktywność chciałby zobaczyć w nadchodzącej kadencji. Od działalności SU zależy przecież, w jakim stopniu życie szkolne zostanie urozmaicone - osłodzona rutyna szarego dnia. Są to ważne osoby. Już wkrótce, kiedy nowo wybrani się zbiorą, podamy pełny skład i przypisane funkcje. Na razie - cierpliwości.

Miło jest nam ogłosić, że w tychże wyborach po głosowaniu na opiekunów SU najwięcej zaufania okazano: p. Barbarze Agnihotri, p. Monice Kulesza i p. Arturowi Czaja. Sprawdzone osoby, niezawodne i kreatywne. Skąd wiedzieliście?

Gratulujemy opiekunom wyboru i życzymy satysfakcji we współpracy z nowymi władzami.

Redakcja

15 lutego w naszym gimnazjum odbył się szkolny etap Konkursu Wiedzy Ogólnej „I Ty możesz zostać Kopernikiem”. Test zawierał zadania z różnych dziedzin, miał odkryć osoby, dla których żadna z dziedzin nie ma tajemnic. Takiego współczesnego człowieka renesansu.

Mistrzynią okazała się Nina Milewska z klasy II b, Wicemistrzami Ania Motybel z III a i Marcin Różański z II b.

Miło, miło! Obie Wychowawczynie pękają z dumy, nie mówiąc o Rodzicach, kolegach i koleżankach z klas. Gratulujemy! Nie dziękujcie! Trzymamy kciuki za wyniki w konkursie międzyszkolnym. Powodzenia!

Redakcja

Samorząd nie próżnuje! 15 lutego( poniedziałek) zorganizował pocztę walentynkową dla tych wszystkich, którzy chcą podzielić się swoim uczuciem z bliską osobą. Można było kupić przesłodkie serduszko lub pocztówkę i ofiarować ją wybrance/ wybrankowi. Członkowie SU odwiedzali klasy i wręczali szczęśliwcom życzenia. Zostałeś wyróżniony? A sam kogoś wyróżniłeś? Świetnie! Jeśli jednak ominęło Cię to szczęście, nie martw się - 15. lutego jest dniem singli, więc to także Twoje święto. Zatem niezależnie od walentynki żyj sobie spokojnie- przez rok duuużo się może zmienić!

 

Redakcja

Oto relacja jednej z organizatorek szkolnych walentynek:

 

Miłość dla każdego!

W dniach 11 oraz 12 lutego w naszej szkole  jak co roku obchodziliśmy święto zakochanych. Już pierwszego dnia od rana w szkole można było spotkać mnóstwo osób dyskutujących przy stolikach z walentynkami -którą wybrać i dla kogo.
Miłość oraz zapach ciasteczek wypełniały cały hol. Na przerwach mogliśmy zakupić różnorodne walentynki jak i filcowe serduszka na patyku,mniejsze bądź większe,czerwone czy też różowe. Wybór był ogromny. Idealna alternatywa dla cichych wielbicieli bądź zagorzałych romantyków.
Walentynki,te zakupione bądź wykonane własnoręcznie, mogliśmy wysyłać do długiej przerwy następnego dnia, a  potem wszystkie wraz z pięknymi życzeniami zostały rozniesione po klasach do uczniów  i nauczycieli  . 
Miło było patrzeć na zarumienione i szczęśliwe miny odbiorców pięknych kartek. Miłość potrafi uszczęśliwić każdego,a takie cudowne dni powinny zdarzać się częściej.

 

Marcelina Jasina IIIB

 

Takimi mniej więcej słowami zainicjował modlitwę ojciec kapucyn z Łomży tegoroczny prowadzący rekolekcje wielkopostne dla młodzieży gimnazjalnej (10-12 lutego). Wraz z dwoma braćmi przybył na zaproszenie naszego księdza proboszcza Edwarda Łapińskiego. Niekonwencjonalne słowa modlitwy wcale nie umniejszyły jej znaczenia. Człowiek swoimi słowami rozmawia ze Stwórcą i w ciszy wsłuchuje się w Jego słowa. Doświadczyliście tego? O swoich spotkaniach mówili dwaj bracia przybyli z rekolekcjonistą- zwyczajni młodzi ludzie, którzy zwyczajnie zawierzyli Bogu.

Tematem homilii księdza rekolekcjonisty są nasze relacje z Bogiem i spotkanie z Nim w sakramencie pokuty. Trudno przystąpić do spowiedzi, trudno samemu zajrzeć w swoje serce i dokonać prawdziwego rachunku sumienia. Ksiądz daje niezłą radę: najpierw rozpatrz swoje relacje z Bogiem, potem z drugim człowiekiem (nauczycielem też!) a potem z samym sobą. Wierzcie, taki porządek przyda się i dorosłemu. Jak jest Ci jeszcze trudno, ksiądz polecił ...Internet, a ściślej hasło „rachunek sumienia dla młodych”. Może warto tam zajrzeć?

To, że rekolekcje są podczas lekcji, na pewno zadecydowało o obecności niektórych w kościele. Wierzcie jednak, że w większości młodzież chciwie słucha kierowanych do niej słów, choć nie zawsze się do tego przyznaje.

Redakcja

Przed dziećmi i młodzieżą z Wysokiego Mazowieckiego otwiera się nowa, bardzo atrakcyjna ścieżka edukacyjna. W mieście powstanie bowiem Samorządowa Szkoła Muzyczna I-go stopnia. Placówka będzie się mieścić w budynku Gimnazjum przy ulicy Ludowej 5. Zajęcia rozpoczną się 1 września 2016 roku.

 

Czym jest ta szkoła i jak funkcjonuje?

Szkolnictwo muzyczne opiera się na sieci szkół I oraz II stopnia, działających głównie w miastach powiatowych. Szkoły muzyczne I stopnia to miejsca, gdzie dzieci i młodzież w wieku od 6 do 16 lat uzyskują gruntowną wiedzę, z ogólnie pojmowanych, nauk muzycznych - zarówno od strony praktycznej jak i merytorycznej. Poznawanie zasad muzyki, gra na instrumentach, śpiew to jedne z wielu elementów wchodzących w zakres wielopoziomowego kształcenia muzycznego. Zajęcia są prowadzone po zakończeniu lekcji w podstawówkach czy gimnazjach. Nauka w takim trybie będzie wymagać poświęcenia części wolnego czasu, ale można śmiało powiedzieć, że będzie uczyć jak rozsądnie gospodarować tym czasem, i to już od najmłodszych lat. Rozwinie też takie cechy jak: systematyczność, wytrwałość czy punktualność.

 

Czego będzie się można nauczyć w takiej szkole?

Najprościej mówiąc – tworzyć i odbierać muzykę. Przedmioty wykładane są związane z profilem szkoły. Należy do nich: praktyczna nauka gry na instrumentach (fortepian, skrzypce, gitara, akordeon, klarnet, flet i saksofon), granie w zespołach instrumentalnych, wokalnych czy rytmicznych, zajęcia chóru, poznawanie zasad muzyki. Ważnym elementem procesu edukacyjnego szkół muzycznych jest indywidualna praca nauczyciela z uczniem. Na zajęciach nauki gry na instrumencie jest tylko jeden uczeń. To bardzo ważne, gdyż nauczyciele, by jak najskuteczniej przekazać wiedzę, planują swoją pracę w oparciu o indywidualne możliwości mentalne i manualne każdego podopiecznego. W kwestii odbierania muzyki, szkoła muzyczna pozwala na głębsze rozumienie zarówno samej muzyki, jak i ogólnie sztuki.

 

Kto się może uczyć i kto będzie uczyć?

Rekrutacja, w przedziale wiekowym od 6 do 16 lat, będzie prowadzona do końca maja 2016 roku. Kwalifikacja kandydatów odbywać się będzie na podstawie tzw. badania przydatności. Polega ono na sprawdzaniu uzdolnień ogólno muzycznych (słuchu muzycznego, poczucia rytmu, itp.)
Kadra pedagogiczna przyszłej Samorządowej Szkoły Muzycznej to ludzie kompetentni. Absolwenci muzycznych uczelni wyższych z Białegostoku, Gdańska czy Bydgoszczy. Są to nauczyciele wyspecjalizowani w swojej dziedzinie, posiadający kwalifikacje pedagogiczne i odnoszący sukcesy na arenie krajowej i międzynarodowej.

Szkoła muzyczna będzie niewątpliwie chlubną wizytówką miasta. Konkretne efekty jej pracy będą widoczne po kilku latach, kiedy to pierwsi absolwenci zasilą składy istniejących zespołów lub stworzą własne. Miejska orkiestra dęta, chóry parafialne, teatry, big bandy – to tylko niektóre inicjatywy, które bez wątpienia powstaną naturalnym biegiem zdarzeń.

Czy wszyscy absolwenci szkoły muzycznej I stopnia zostaną w przyszłości zawodowymi muzykami? To się okaże. Każdy jednak odniesie korzyść z takiej edukacji - bez względu na to, jaki zawód będzie wykonywał w przyszłości.

 

Adam Januszkiewicz

Było wesoło, syto, tanecznie, towarzysko, bezpiecznie, na luzie... Jak jeszcze? Do Was należy ocena!

9 lutego w ostatki, zapusty, koniec karnawału, mięsopust (nazwa do wyboru) drugoklasiści mieli zorganizowane połowinki. Od samego rana trwały przygotowania. Dmuchanie baloników, kłopotliwe ich wiązanie, strojenie sali, malowanie plakatów, ploteczki, plany, omawianie wieczorowych kreacji - wszyscy zaangażowali się w te zajęcia. Po drodze oczywiście były lekcje, ale niestety głowy zaprzątnięte były czym innym.

Od 16 do akcji wkroczyli rodzice. Kanapki, misternie ułożone owoce i ciasta, poskładane serweteczki- wszystko pięknie, stylowo i z wielką miłością. Przecież na połowinki przyjdą ukochane dzieciaczki! To dla nich jedna z pierwszych imprez szkolnych zorganizowana jak dla osób dorosłych!

Przed 17 zespół muzyczny rozstawił sprzęt grający, tuż po tej godzinie pani dyrektor oficjalnie otworzyła połowinki.

Zaczęło się. Zaroiło się od pięknie ubranych dziewcząt i chłopców. Każdy elegancki, ufryzowany, odświętny. Piękną mamy młodzież! Zagrało disco polo. Nogi same ruszyły do tańca. Początkowo nieśmiało, ukryci za kolumną (nie rozumiem, jak się zmieścili!), potem coraz odważniej. Pary, grupki, kręgi, pociągi, korowody - słowem, zabawa na sto dwa! Kto zmęczony, posilał się przy obficie zastawionym stole. I można było gadać, gadać, gadać. Hulaj dusza! Bawmy się!

Tuż po 22 zabawa się zakończyła. Z obolałymi nogami, rozwianym włosem, rumiani i upojeni miłym zmęczeniem drugoklasiści rozeszli się do domów.

Dziękujemy bardzo Rodzicom za zorganizowanie połowinek i opiekę podczas zabawy. Dziękujemy Dyrekcji i Wychowawcom. Teraz czekamy ... na bal trzecioklasistów. To już w przyszłym roku!

Uczestnicy połowinek

Nastała zima, ta prawdziwa, z mrozem i ze śniegiem. Czas więc rozpocząć sezon kuligów. Redakcja pisała już o wrażeniach klasy I D. A tak wspomina swój kulig klasa I C z wychowawcą p. Katarzyną Bartłomiejczuk. Odbył się 22.01.2016 r. w Gołaszach Górkach.
To była prawdziwa sanna w wyjątkowo śnieżnych, wręcz bajkowych warunkach. Lekki mróz szczypał w nosy. Biały puch otulał każdy zakątek. Gałązki świerków uginały się pod ciężarem śniegu. Najpierw konie (te mechaniczne), potem duże sanie, do nich zamocowane silnymi sznurami mniejsze sanki i ta dziecięca radość, która towarzyszyłam nam przez cały czas. Pojechaliśmy leśnymi drogami, wśród ośnieżonych drzew trochę wyboistą dróżką. "Prędzej, prędzej koniku" - krzyczeliśmy. Jedna wywrotka, potem druga i trzecia. To nic, że trochę zabolało, to nic, że trochę zimno, szybko na saneczki i wiśta wio. Pędząc przed siebie, śpiewaliśmy, a echo powtarzało za nami słowa piosenek. Potem powrót na miejsce z efektownym wjazdem oświetlonych sań i trochę odpoczynku. Kiełbaska przy ognisku, ciepła herbata, słodkości, o które zadbali jak zwykle nasi Rodzice. Dziękujemy! Czas biegł nieubłaganie szybko. To, co dobre, trzeba było zakończyć. Szkoda, że nie wrócą już te same chwile, ale wiemy, że wspomnienia pozostaną na zawsze.

 

Uczniowie klasy I C

W zimowe przedpołudnie, 21.01.2016 r. na zaproszenie państwa Dmochowskich z Mścich, klasa I d z wychowawcą p. Anną Piętka - Lubowicką wybrała się na kulig. Zabawa była przednia. Jazda saniami, która w końcu nie jest codziennością, dostarczyła wszystkim dużo radości. Największą atrakcją była jednak jazda na doczepianych małych saneczkach. Wielki aplauz wywoływały "wywrotki". Im było ich więcej, tym weselej. "Śniegowe bałwanki" po takiej przygodzie ogrzały się przy ognisku. Rodzice zadbali o ciepłą herbatę, słodkie rogaliki, faworki, szarlotkę itp. Każdy zjadł pieczoną kiełbaskę. a chłopcy nawet w śniegu rozegrali mały mecz.
Dziękujemy państwu Dmochowskim za zorganizowanie wspaniałej imprezy, paniom: Idźkowskiej, Andrzejewskiej i naszej wychowawczyni za opiekę oraz rodzicom za transport.


Uczniowie klasy II D

I miejsce

średnia ocen 5,66

Aleksandra Grodzka kl. III a

II miejsce

średnia ocen 5,33

Anna Motybel kl. III a

III miejsce

średnia ocen 5,27

Nina Milewska kl. II b

IV miejsce

średnia ocen 5,09

Klaudia Oleksik kl. I d

V miejsce

średnia ocen 5,06

Weronika Biała kl. III d

VI miejsce

średnia ocen 5,0

Karolina Kaliszczyk kl. III d

VII miejsce

średnia ocen 4, 93

Julia Kamińska kl. III e

VIII miejsce

średnia ocen 4,87

Marcin Różański kl. II b

Paulina Kierlewicz kl. III b

Magda Kaczyńska kl. III b

Karolina Skłodowska 4,87 kl. III b

IX miejsce

średnia ocen 4,86

Sylwia Stypułkowska kl. III e

X miejsce

średnia ocen 4,80

Łucja Bogucka kl. III d

Juliusz Zagdański kl. III a

Monika Murawska kl. II b

 

Redakcja

Gratulujemy  uczniom, którzy zapracowali na średnią ocen powyzej 4,75 i co najmniej bardzo dobre zachowanie. Oto oni:

Klasa I c

Hanna Zagroba 4,77 bardzo dobre

Klasa I d

Klaudia Oleksik 5,09 wzorowe

Klasa II b

Nina Milewska 5,27 wzorowe

Marcin Różański 4,87 bardzo dobre

Monika Murawska 4, 80 wzorowe

Klasa III a

Aleksandra Grodzka 5,66 wzorowe

Anna Motybel 5,33 wzorowe

Juliusz Zagdański 4,80 bardzo dobre

Klasa III b

Paulina Kierlewicz 4,87 bardzo dobre

Magda Kaczyńska 4,87 bardzo dobre

Karolina Skłodowska 4,87 wzorowe

Klasa III d

Weronika Biała 5,06 wzorowe

Karolina Kaliszczyk 5,0 wzorowe

Łucja Bogucka 4,80 wzorowe

Klasa III e

Julia Kamińska 4, 93 bardzo dobre

Sylwia Stypułkowska 4,86 wzorowe

 

Redakcja

Święta Bożego Narodzenia w gimnazjum zawsze łączą się z przepiękną częścią artystyczną - słowem przygotowanym przez p. Annę Jamiołkowską i oprawą muzyczną i plastyczną - p. Iwony Godlewskiej. I w tym roku nasi szkolni artyści przygotowali się , prezentując cudowne recytacje i śpiew, głównie chóralny. Zarówno nauczyciele na swojej Wigilii jak i uczniowie podczas spotkań przedświątecznych wysłuchali recytacji, pięknych monologów o tradycji obchodzenia świąt i życzeń. Te ostatnie związane są z uroczystym wieczorem wigilijnym, ale życzenia te mówią o głębokich więziach z Bogiem i drugim człowiekiem, więc niech towarzyszą Wam przez cały rok.

 A ja chcę każdemu z Was..., Tobie... złożyć życzenia.  Biorę do ręki opłatek… i zawsze mam kłopot: Co   powiem w tak ważnej chwili?

Tak bym Ci chciał przekazać dużo dobrych słów, ale wszystkie są takie... zużyte, banalne, nie na życzenia… Wiesz, co to znaczy przełamać opłatek? To tak jakbym miał ostatnią kromkę chleba i się z Tobą nią podzielił. Weź ode mnie moc opłatka...

 Życzę Ci , żeby święta były radosne i wypełnione miłością, a wszystkie dni Nowego Roku - piękne. A kiedy będzie podniesienie podczas Pasterki, pamiętaj , nasz Bóg jest dobry jak chleb, dlatego łamiemy się opłatkiem.

A dzisiaj czemu wśród ludzi

tyle łez, języków, katuszy?

Bo nie ma miejsca dla Ciebie

 w niejednej człowieczej duszy...

 

           18 grudnia w Zespole Szkół im. Stanisława Staszica w Łomży odbyło się podsumowanie II Konkursu Szopek i Stroików Bożonarodzeniowych pod patronatem księdza biskupa Tadeusza Bronakowskiego. Na ręce organizatora wpłynęło 201 prac, z czego 94 stanowiły szopki oraz 107 stroików.

Komisja konkursowa zwracała szczególną uwagę na zgodność pracy z tematyką konkursu, dobór materiałów, oryginalność pomysłu oraz ogólne wrażenia artystyczne. Autorzy prac wykazali się niecodzienną pomysłowością – szopki powstawały z najbardziej tradycyjnych materiałów jak drewno, papier, trzcina, szkło, sznurek, kostki cukru, lecz nie brakowało także produkcji, np. „makaronowych”- kolanka, rurki, gwiazdki, spaghetti pozwoliły wykreować zarówno całe postacie ludzkie i zwierzęce jak i samą „budowlę”. Nasi uczniowie Klaudia Załęska i Karol Kulesza z kl. I c w kategorii „Szopka” zdobyli III nagrodę, a Jakub Żebrowski z kl. II b w kategorii „Stroik” –wyróżnienie. Gratuluję laureatom wrażliwości estetycznej i aktywności twórczej. Pracując, stawiacie sobie wysokie wymagania. A to, co jest najwspanialsze, że właśnie te wysokie wymagania Was pociągają.

Bardzo serdecznie dziękuję rodzicom uczestników i innym zaangażowanym i gotowym do pomocy za dowiezienie prac do Łomży, a także umożliwienie nagrodzonym udziału w gali finałowej.

Anna Jamiołkowska

Trzeba było zobaczyć te prace... Przepiękne szopki, estetyczne stroiki... Z jakim pomysłem, artyzmem! Gratulujemy nagrodzonym i wyróżnionym, a także tym, których prace znalazły się tuż za podium. Może następnym razem na nie wskoczą? Gratulujemy opiekunom konkursowiczów.

Póki czas podziwiajcie wystawę prac rękodzielniczych w holu szkoły przy sklepiku. Te przecudne witraże, które tam zobaczycie, są dziełem artystów z Waszego otoczenia- Waszych koleżanek i kolegów. Robią wrażenie, prawda?

Redakcja

vulcan

godlo1

Ogłoszenia

  • Twórczość w czasach zarazy - miejsce publikacji +

    Okazuje się, że opublikujemy kilka opowiadań niezłych rozmiarów, więc nie możemy tego zrobić na stronie głównej. Polecam je miłośnikom czytania, Czytaj więcej
  • Nowe teksty uczniowskie +

      Kto zna naszą stronę, wie, że można na niej zamieszczać swoją twórczość. Czasem temat jest zaproponowany, czasem dajemy Wam Czytaj więcej
  • Uwaga! Dni wolne od zajęć dydaktycznych w roku szk. 2021/2022 +

    Informujemy, że w roku szkolnym 2021/2022 dodatkowe dni wolne od zajęc dydaktycznych to: 03.01.2022 04.01.2022 05.01.2022 07.01.2022 24-26.05.2022 (egzaminy ósmoklasistów Czytaj więcej
  • Nowości wydawnicze w bibliotece! +

  • UWAGA KONKURS! - Polskie Powstania Narodowe w XVIII - XIX wieku. +

    13 maja 2022 roku odbędzie się VII edycja szkolnego konkursu: Polskie Powstania Narodowe w XVIII - XIX wieku. Celem konkursu jest Czytaj więcej
  • 1

mol

biblioteka

szkola pamieta

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Obecnie stronę ogląda ...

Odwiedza nas 104 gości oraz 0 użytkowników.

poznaj polske

bip

laboratoria

baner projekt

Stop cyberprzemocy

stop

My na mapie

Drukuj