Aktualności
Plan lekcji
Wykaz podr.

Konkursów w tym roku jak na lekarstwo. Wirus skutecznie ograniczył wyjazdy, możliwości współzawodnictwa twarzą w twarz. Na szczęście niektórzy organizatorzy nie zrezygnowali i przesłali swoje propozycje, przenosząc je lub kontynuując w wersji elektronicznej.

Odbył się Międzydiecezjalny Konkurs „Święci i bohaterowie Naszej Ziemi" pod hasłem: „Myśli Prymasa Tysiąclecia drogowskazami do świętości współczesnego człowieka”.

I tu mamy nagrodzonych i wyróżnionych, a prawdziwy tryumf odniosła Natalia Tymińska z klasy VI c, zaznaczając swój udział zwycięstwem w dwóch kategoriach konkursu i wyróżnieniem w trzeciej. Zobaczcie sami.

Kategoria plastyczna:

I miejsce Natalia Tymińska – kl. VI c

III miejsce Zofia Kaczyńska – kl. VI b

WYRÓŻNIENIE Gabriela Rydzewska – kl. IV a

Kategoria multimedialna:

WYRÓŻNIENIE Natalia Tymińska – kl.VI c

Kategoria literacka:

I miejsce Natalia Tymińska – kl.VI c

III miejsce Magdalena Tkacz – kl.VI a

Gratulujemy wszystkim dziewczynom i ich opiekunowi p. Annie Jamiołkowskiej.

Redakcja

W kwietniu 2020 r. został ogłoszony w naszej szkole konkurs dotyczący 1054 rocznicy chrztu Polski. Wszyscy wiemy, że było to bardzo ważne wydarzenie w historii naszego kraju. Przyczyniło się do podniesienia znaczenia Polski na arenie międzynarodowej, wzrostu znaczenia władcy i doprowadziło do ukształtowania się państwa polskiego. Konkurs skierowany był do wszystkich chętnych uczniów z klas IV – VIII.
W konkursie wzięli udział uczniowie z klas: IV A, IV B, V C, VI A, VI C, VII A, VIII B. Wszystkie prezentacje multimedialne były przygotowane i opracowane na wysokim poziomie. Uczestnicy konkursu wykazali się bardzo dobrą wiedzą historyczną, oraz umiejętnościami związanymi z technologią komputerową.
Komisja miała duży problem z wybraniem najlepszych prezentacji. Ostateczne wyniki przedstawiają się następująco:
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali nagrodę - cząstkową ocenę celującą z historii za udział w konkursie.


Prace które zostały wyróżnione:
Eryk Kaczyński i Piotr Milewski z klasy VI A,
Karol Milewski z klasy VIII B,
Natalia Tymińska z klasy VI C,
Wiktoria Dąbrowska z klasy VIII B


Wszystkim uczestnikom gratulujemy i dziękujemy za udział w Konkursie.


Opiekunowie Konkursu:
Tomasz Krajewski / Małgorzata Mokrzewska

Miło nam poinformować, że wsród nagrodzonych w Ogólnopolskim Konkursie Ekologicznym Eko-Planeta 2020 są uczniowie naszej szkoły.

W kategorii testowej bardzo dobry wynik otrzymali:

Nina Plewik kl. VIII a
Sebastian Kossykowski kl. VI c

W kategorii indywidualnej bardzo dobry wynik otrzymała:

Kamila Kalinowska kl. VI a

W kategorii indywidualnej wyróżnienia otrzymali:

Kamila Kalinowska kl. VI a
Julia Magusiewicz kl. VI a
Aleksandra Dąbrowska kl. VII a
Gabriel Kozłowski kl. VII a
Łucja Kulesz kl. VII b
Amelia Wyszyńska kl. VII b

Opiekunem uczniów była p. Katarzyna Bartłomiejczuk. Wszystkim nagrodzonym i wyróżnionym gratulujemy.

Redakcja

Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur 2020 odbył się w sposób  podobny jak przez ostatnie miesiące cały proces szkolnej edukacji – czyli także on-line.

 Pomimo utrudnień ( ach ten koronawirus !!! ) nasze szkolne mądre matematyczne główki podołały wyzwaniom.

WYNIKI:

KLASY II:

  1. Tomasz Leoniak klasa II a – WYNIK BARDZO DOBRY

Opiekun: Pani Urszula Kostro

  1. Konrad Kalinowski klasa II c – WYNIK BARDZO DOBRY

Opiekun: Pani Dominika Krajewska

  1. Olaf Michalski klasa II c – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Dominika Krajewska

  1. Izabela Targońska klasa II d – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Sylwia Musiejczuk

KLASY III:

  1. Franciszek Jabłoński klasa III b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Bogusława Janiuk

  1. Dominik Molenda klasa III b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Bogusława Janiuk

  1. Kacper Romanowski klasa III b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Bogusława Janiuk

KLASY IV:

  1. Lena Włostowska klasa IV b – WYNIK BARDZO DOBRY

Opiekun: Pan Grzegorz Pacholski

  1. Gabriela Rydzewska klasa IV a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

KLASY V:

  1. Arkadiusz Zieliński klasa V b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

KLASY VI:

  1. Filip Ołdakowski klasa VI b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Maria Janeczko

  1. Miłosz Dołęgowski klasa VI a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

  1. Magdalena Tkacz klasa VI a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

  1. Wiktoria Szepietowska klasa VI a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

  1. Gabriela Godlewska klasa VI c – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Maria Janeczko

KLASY VII:

  1. Michał Brzozowski klasa VII a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

  1. Gabriela Sokołowska klasa VII a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

Klasy VIII

KLAS

  1. Bartosz Mianowski klasa VIII a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

Słowa uznania należą się wszystkim startującym w Konkursie. Przyznajcie, że KANGUR bardzo rozwija logiczne, matematyczne myślenie oraz wykształca wyobraźnię…

GRATULACJE!!!  JESTEŚMY Z WAS   DUMNI!!!

 Szkolny koordynator konkursu Małgorzata Gierałtowska

 

 

                

ZARZĄDZENIE Nr 83/2019/2020
DYREKTORA MIEJSKIEGO ZESPOŁU SZKÓŁ
SAMORZĄDOWA SZKOŁA MUZYCZNA I STOPNIA
W WYSOKIEM MAZOWIECKIEM
z dnia 06 czerwca 2020 r.
w sprawie organizacji konsultacji dla uczniów od 08 czerwca 2020 r.

 

Na podstawie § 7 ust. 3-8, § 9a i § 9a rozporządzenia MEN z dnia 05 czerwca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 1004) oraz § 3 pkt 4-7 rozporządzenia MEN z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 410 ze zm.)
zarządzam, co następuje:
§ 1.
W związku z możliwością organizacji od 08 czerwca 2020 r. wprowadza się plan konsultacji dla uczniów Samorządowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Wysokiem Mazowieckiem i przydziela się godziny przeznaczone na konsultacje, zgodnie z załącznikiem 1 do zarządzenia. Plan będzie aktualizowany zgodnie z potrzebami uczniów.
§ 2.
Ustalam od dnia 08 czerwca 2020 r. godziny pracy nauczycieli bibliotekarzy: codziennie 9.00 -11.00,. Pracownicy biblioteki wypożyczają książki na podstawie pisemnego zamówienia ucznia, złożonego w skrzynce umieszczonej na drzwiach biblioteki lub złożonego drogą elektroniczną. Wejścia pomiędzy regały z książkami mają być niedostępne czytelnikom. Książki do odbioru przygotowuje bibliotekarz, a przed przekazaniem ich uczniowi pakuje je do torby foliowej. Zwrócone książki są odkładane w bezpieczne miejsce na okres 48 godzin.
§ 4.
Zobowiązuję nauczycieli do zapoznania się z procedurami ochrony zdrowia uczniów i pracowników, wdrożonymi Zarządzeniem Dyrektora Nr 80

§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 08 czerwca 2020 r.

 

Procedury

Wniosek zgłoszenia ucznia na konsultacje

 

Tęsknimy za wypoczynkiem coraz bardziej. Póki co swoje marzenia możemy realizować w świecie marzeń i fantazji.

Chciałabym Wam polecić serię książek podróżniczych, których autorką jest Nela. Cała seria książek Neli to chyba w tym momencie już kilkanaście pozycji. Dziewczynka podróżuje z rodzicami od najmłodszych lat i spisuje swoje przygody w kolejnych książkach. Napisane prostym dziecięcym językiem powieści polubili najmłodsi czytelnicy od samego początku. Świetnym pomysłem okazały się także umieszczone w rozdziałach kody QR, których użycie powoduje przekierowanie do konkretnych filmów. Dzięki tej serii dzieci mogą poczuć się, jakby właśnie przeżywały niesamowite przygody w odległych zakątkach świata. To książki, które zabierają nas w podróże małe i duże, a wszystko jest opisane przez dziewczynkę w Waszym wieku.

Nela swoją pierwszą książkę wydała w wieku 8 lat. Od tamtej pory stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych i najmłodszych w historii autorek książek oraz filmów podróżniczych. Jej przygody i relacje z podróży trafiają do najmłodszych czytelników, rozbudzając w nich ciekawość i fascynację dalekimi podróżami i wiedzą o świecie.

Serię filmów Neli możecie też oglądać za pośrednictwem stacji TVP ABC.

Najpopularniejsze książki autorstwa Neli to między innymi tytuły takie jak: „Nela na 3 kontynentach”, „Nela i tajemnice świata”, „Nela i polarne zwierzęta”, „Nela i wyprawa do serca dżungli”, „Nela i skarby Karaibów”, „Nela na tropie przygód”, „Nela na kole podbiegunowym”, „Nela na wyspie rajskich ptaków” czy „Śladami Neli przez dżunglę, morza i oceany”.

Jest co czytać! Powodzenia i miłej lektury.

Nauczyciel bibliotekarz

Mirosława Szuberska

Moi Drodzy, wiem to z pewnych źródeł, że bardzo Wam brakuje szkolnych kolegów. Nawet tych, z którymi Wasze relacje nie układały się najlepiej. Miejmy nadzieję, że dane nam będzie spotkać się w szkole, do której wszyscy tęsknimy.

Chciałabym Wam polecić książkę szwedzkiej pisarki Astrid Lindgren pt. „Dzieci z Bullerbyn”. Jest to jedna z moich ulubionych książek z dzieciństwa – czasu szczęśliwej beztroski, spędzonej na zabawie i ulubionych aktywnościach, których dziś Wam brakuje.

Jest to opowieść o przygodach siedmiorga dzieci mieszkających w malutkiej wiosce, których codzienne zajęcia i zabawy rozjaśniają twarz każdego czytelnika. Z przyjemnością zatapiamy się w świat ich przyjaźni i szalonych pomysłów. Poznajemy wzajemne, serdeczne relacje, obcujemy z przyrodą i zwierzętami.

W opisanym świecie jest mnóstwo miejsca na kreatywność i rozwój dziecięcej wyobraźni. Bohaterowie bez trudu znajdują czas na rywalizację i zabawę, ale też na pracę i wzajemną pomoc. Jest miejsce na czułość i na gorszy nastrój. Na naukę i wspólne eksplorowanie okolicznych łąk, pól i lasów.

Książka napisana jest typowym dla autorki dowcipnym i lekkim stylem. I od lat znajduje miłośników wśród dzieci na całym świecie. Dlatego zachęcam Was do jej przeczytania.

Nauczyciel bibliotekarz

Mirosława Szuberska

I. Informacje ogólne.
1. W Miejskim Zespole Szkół Szkoła Podstawowa nr. 2 im. M. Kopernika w Wysokiem Mazowieckiem od dnia 25 maja 2020 r. od dnia 25 maja 2020 r. do dnia 7 czerwca 2020 r., z możliwością przesunięcia terminu zgodnego z decyzją MEN, obowiązują wewnętrzne przepisy dotyczące organizacji pracy szkoły i organizacji bezpieczeństwa osób przebywających na terenie placówki.
2. Zarządzeniem dyrektora wprowadza się procedury zapewniające bezpieczne funkcjonowanie placówki w okresie stanu epidemii COVID 19.
Obowiązują następujące procedury:
1) procedura przyprowadzania i odbierania dzieci ze szkoły ;
2) procedura pobytu i zabawy w sali dydaktycznej i świetlicy szkolnej;
3) procedura wyjścia grupy uczniów na plac zabaw i boiska szkolne;
4) procedura pobytu grupy w ogrodzie/placu zabaw;
5) procedura postępowania wobec dziecka w razie stwierdzenia zagrożenia wirusem COVID – 19;
6) procedura postępowania w razie stwierdzenia zagrożenia wirusem COVID – 19 u pracownika;
7) procedura komunikacji z rodzicami uczniów szkoły;
8) procedura i harmonogram wydawania posiłków;
9) procedura dezynfekcji zabawek i pomocy dydaktycznych;
10) procedura organizacji konsultacji prowadzonych przez nauczycieli na terenie szkoły;

3. Podczas przebywania w placówce, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, rodzice i uczniowie są zobowiązani do stosowania wszystkich wprowadzonych przepisów zapewniających zapobieganie i przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się COVID – 19.
II. Organizacja procesu opiekuńczo-wychowawczego dla uczniów klas I – III SP.
1. Wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej dla szkół podstawowych – edukacja wczesnoszkolna z dnia 15 maja 2020 roku, określa liczbę uczniów w grupie nie większą niż 12 osób i minimalną przestrzeń do wypoczynku, zabawy i zajęć dla dzieci do 4 m2 na jedno dziecko i każdego opiekuna. W uzasadnionych przypadkach za zgodą organu prowadzącego można zwiększyć liczbę dzieci – nie więcej niż o 2. Metraż w salach dydaktycznych szkoły oraz określone przez GIS wytyczne w zakresie zachowania dystansu społecznego między dziećmi i pracownikami przedszkola (min. 2 metry), a także określenie minimalnej przestrzeni (4 m2 ), pozwalają dyrektorowi na przyjęcie do szkoły na zajęcia opiekuńczo – wychowawcze organizowane przez nauczycieli i wychowawców świetlicy do 12 dzieci w jednej grupie wychowawczej.

2. Dzieci w grupach wychowawczych mogą być zbliżone do siebie wiekowo i będą przebywać w jednej określonej ściśle sali.

3. Przed wejściem do holu szkoły dzieci będą miały mierzoną temperaturę i dezynfekowane ręce.

4. Sale będą przygotowane zgodnie z wytycznymi przeciwepidemicznymi GIS, MZ i MEN
z dnia 15 maja 2020 roku. W salach, w których będą przebywały dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz młodzież szkolna klas IV – VIII, usuwa się przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie uprać lub zdezynfekować (dywany, miśki, pluszowe zabawki, materiały miękkie i nietrwałe typu: puzzle, książki, papiery i inne niemożliwe do dezynfekcji pomoce dydaktyczne).

5. W hali sportowej, odległości pomiędzy stanowiskami pracy ucznia powinna wynosić min. 1,5 metra na dziecko. Uczniowie będą siedzieli pojedynczo w ławkach szkolnych. Zastosowana zostanie zasada: jeden uczeń – jedna ławka szkolna.

6. W hali sportowej będą mogły przebywać dwie grupy uczniów. Po każdych zajęciach używany sprzęt sportowy oraz podłoga będą umyte i zdezynfekowane. Będą wyznaczone strefy zabawy dzieci z zaleceniem, aby w grupie nie było ich więcej niż 24 na przestrzeni 100 m2.

7. Zabawki, pomoce dydaktyczne użyte przez dziecko do zabawy oraz podczas zajęć wychowawczych będą czyszczone, dezynfekowane. Do ponownego wykorzystania w zabawie i pracy zabawki i pomoce będą przekazywane dzieciom po 48 godzinach od zdezynfekowania.

8. Sale dydaktyczne, będą wietrzone co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy. W razie konieczności, wietrzenie będzie odbywać się w czasie zajęć.

9. Dzieci pod opieką nauczyciela, będą korzystały z placu zabaw oraz boisk szkolnych, znajdujących się na terenie placówki. Organizacja pobytu dzieci na świeżym powietrzu będzie uwzględniała zachowanie możliwie maksymalnej odległości dzieci od siebie oraz zmianowości grup tak, aby nie kontaktowały się ze sobą wzajemnie.

10. Sprzęt na boisku szkolnym wykorzystywany podczas zajęć prowadzonych z dziećmi będzie regularnie czyszczony z użyciem detergentu lub dezynfekowany.

11. Dopuszcza się tworzenie grup międzyoddziałowych spośród dzieci zgłoszonych do uczestnictwa w zajęciach prowadzonych na terenie szkoły.

IV. Informacje dla Rodziców

1. Rodzice do szkoły na zajęcia wychowawczo – opiekuńcze, zajęcia rewalidacyjne, rewalidacyjno-wychowawcze i WWRD przyprowadzają dziecko zdrowe.
2. Dzieci chore, zakatarzone lub z temperaturą nie będą przyjmowane do placówki i nie będą mogły uczestniczyć w konsultacjach prowadzonych przez nauczycieli szkoły oraz w zajęciach j/w, a także opiekuńczo – wychowawczych.
3. Do placówki nie będzie przyjęte dziecko, którego domownik odbywa kwarantannę. Rodzic/prawny opiekun dziecka, ma obowiązek niezwłocznie zgłosić dyrektorowi placówki fakt odbywania przez domownika kwarantanny, jeżeli taka sytuacja zaistnieje, pod rygorem odpowiedzialności za zagrożenie bezpieczeństwa zdrowia i życia osób trzecich.
4. Wprowadza się zakaz przynoszenia z domu do szkoły, zabawek i innych przedmiotów.
5. Do odwołania wprowadza się zakaz przebywania na terenie szkoły rodziców i osób trzecich. Szczegółowe zasady określa procedura przyprowadzania i odbierania dzieci ze szkoły. W przypadku uzasadnionego podejrzeniu, że dziecko jest chore (np. temperatura wysoka) i może zarażać inne dzieci, nie będzie ono przyjęte do szkoły, a rodzice zostaną poproszeni o niezwłoczny kontakt z lekarzem.
6. Uczeń klasy IV – VIII, samodzielnie przychodzący na konsultacje do szkoły, w razie uzasadnionego podejrzenia, że może być chory i może zarażać inne dzieci, nie będzie przyjęty do szkoły, a rodzic zostanie niezwłocznie poinformowany o fakcie telefonicznie
i poproszony o odebranie dziecka z placówki.
7. Rodzic dziecka, które podczas przyjęcia lub pobytu w szkole wykazywało objawy choroby zakaźnej i zostało nieprzyjęte lub odebrane z placówki, będą zobowiązani poinformować nauczyciela - wychowawcę i dyrektora szkoły o stanie zdrowia dziecka.

Procedury ochrony uczniów i pracowników szkoły przed Covid-19 w Miejskim Zespole Szkół

Zgłoszenie dziecka kl. I – III do opieki na terenie szkoły

Zgłoszenie dziecka do uczestniczenia w zajęciach rewalidacyjnych, rewalidacyjno-wychowawczych lub WWRD

Zgłoszenie dziecka do uczestniczenia w konsultacjach prowadzonych przez nauczycieli

Klasy I-III

Szanowni Państwo,

w związku z decyzją rządu, że od 25 maja br. zostają przywrócone zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z możliwością prowadzenia zajęć dydaktycznych dla uczniów klas I-III szkół podstawowych, zwracamy się z prośbą o przekazanie informacji do wychowawcy klasy, czy Państwa dziecko będzie korzystało z proponowanej formy opieki. Informacja ta jest niezbędna do organizacji zajęć.

Zasady zachowania bezpieczeństwa i sposoby sprawowanej opieki zostaną przekazane w najbliższym czasie.

Prosimy o informację zwrotną do wychowawcy klasy 18 maja 2020 r.

Klasy VIII

Szanowni Państwo,

w związku z decyzją rządu, że od 25 maja br. uczniowie klas VIII szkół podstawowych będą mieli możliwość korzystania z konsultacji na terenie szkoły ze wszystkich przedmiotów, w szczególności z tych przedmiotów, z których od 16 do18 czerwca będą zdawać egzamin ósmoklasisty, proszę o podanie informacji, kto z Państwa dzieci zechce skorzystać z tej formy pomocy i z jakiego przedmiotu. Informacja ta jest niezbędna do organizacji zajęć.

Informację proszę przekazać do wychowawcy klasy 19.05.2020 r.

Z poważaniem
Jarosław Jankowski

 

Kochani, czas tak szybko biegnie. Weszliśmy już w chyba najpiękniejszy miesiąc roku- maj. Wraz z nim przed nami niebawem jedno z najwspanialszych świąt- Dzień Matki. Dziś chciałabym Was zachęcić do przeczytania książki „Nasza mama czarodziejka”, której autorką jest Joanna Papuzińska. Jest to pełen magii zbiór opowiadań, których główną bohaterką jest Mama. W „magiczny sposób” (jak pewnie każda z Waszych mam), potrafi ona znaleźć rozwiązanie każdej sytuacji.

Kolejne opowiadania tej książki niosą ze sobą, wciągającą treść, zakończoną morałem. Finał niektórych historii daje przydatne rady. Na przykład gdybyśmy stali się nazbyt „nadęci”, musimy jak najszybciej znaleźć jakieś pudełko z bańkami mydlanymi i puszczać je przez jakiś czas, aż przestaniemy być „nadęci”.

Każdego młodego czytelnika powinien przyciągnąć fakt, że spotykamy się w tych opowiadaniach z wieloma magicznymi stworzeniami. Na szczęście nie musimy się o nic martwić, ponieważ nasza mama czarodziejka potrafi poradzić sobie z każdym problemem. Właśnie te fantastyczne postacie sprawiają, że książka jest tak magiczna i przyciąga do siebie mnóstwo dzieci. Niesamowite i oryginalne przygody, jakie przytrafiają się bohaterom, sprawiają, że chce się wiedzieć, co będzie dalej. Tak wiele tu niesamowitych wydarzeń pobudzających wyobraźnię, że czyta się tę książkę z zaciekawieniem i przyjemnością, do czego Was namawiam.

Nauczyciel bibliotekarz M. Szuberska

Drodzy Uczniowie klas młodszych,

obecny czas skłania do budowania relacji rodzinnych. Nie zawsze jest to łatwe.

Chciałabym Wam polecić powieść dla dzieci 7-9-letnich „Oto jest Kasia”, której autorką jest Mira Jaworczakowa. Książka ta weszła na stałe do kanonu lektur szkolnych. Jej bohaterką jest Kasia – wzorowa uczennica, ulubienica rodziców i dziadków. Po latach rodzi się jej siostrzyczka. Zazdrosna dziewczynka przeżywa bunt prowadzący do wielu kłopotów, zarowno w szkole, jak i w domu. Dziewczynka staje się agresywna, popada w konflikty z kolegami i domownikami, przestaje się uczyć… Dopiero ciężka choroba siostrzyczki, do której Kasia sama się przyczyniła, pozwala jej zrozumieć, jak bardzo kocha małą.

Czy Kasi uda się pokonać własne słabości? Przekonacie się o tym, sami czytając tę książkę, do czego bardzo zachęcam.

Książkę znajdziecie w Internecie:

http://www.orsza.pl/images-media/wszystko-o-szkole/I-03-lektury/jaworczakowa-oto-jest-kasia.pdf

Nauczyciel bibliotekarz

M. Szuberska

W kwietniu 2020 roku ogłosiliśmy konkurs dotyczący 1054 rocznicy chrztu Polski. Ze względu na obecną sytuację termin wysyłania prac przesuwamy na koniec maja 2020 roku. Jeszcze raz informujemy o zasadach i tematyce:
Konkurs skierowany jest do CHĘTNYCH uczniów klas IV – VIII. Ma formę prezentacji multimedialnej. Prace proszę przesyłać na adresy poczty klasowej, lub na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .Prezentacje można wykonać maksymalnie w zespołach dwuosobowych. Najlepsze prezentacje zostaną oczywiście nagrodzone.
Tematyka konkursu:
1. Przyczyny chrztu.
2. Przebieg chrztu.
3. Skutki przyjęcia chrześcijaństwa dla władcy, państwa, ludności.
4. Znaczenie wydarzenia dla późniejszych losów Polski.


Tomasz Krajewski/Małgorzata Mokrzewska

Szanowni Państwo!

"Książka stanowi cudowny przedmiot, dzięki któremu świat poczęty w umyśle pisarza przenika do umysłu czytelnika...Każda książka żyje tyle razy, ile razy została przeczytana."

W dobie mediów elektronicznych, programów, gier komputerowych, smsów czy magicznej mocy przekazu telewizyjnego w relacjach między słowem drukowanym, a przekazem medialnym powstaje dość istotny problem dominacji obrazu, który najczęściej jest obecnie dla młodego człowieka głównym źródłem przyjemności, emocji i wiedzy o świecie. Współczesny młody człowiek zarzucony zewsząd dużą ilością różnego rodzaju informacjami i środkami jej wyrazu powinien poprzez właściwą edukację wybierać dla siebie wszystkie te formy, które najpełniej pozwolą mu uczestniczyć w kulturze współczesnego świata. Kontakt z różnymi formami kultury, oprócz treści przekazywanych przez media, powinien w znacznym stopniu odbywać się poprzez odnajdywanie wartości płynących z obcowania ze słowem drukowanym. W obawie o zanik kontaktów młodzieży z kulturą słowa coraz bardziej potrzebny jest wpływ osób kompetentnych, które będą przewodnikami po świecie książki. Mimo znaczącego wpływu nowych mediów w kontaktach kulturalnych młodych ludzi niemożliwe jest całkowite zapomnienie o czytaniu i wartościach, jakie niesie dobra książka. Ważnym zadaniem rodziców, szkoły oraz biblioteki jest więc rozbudzanie w dzieciach zamiłowania do treści zawartych w słowie drukowanym, aby swej drogi do dorosłości szukały one też nie tylko w nowoczesnych mediach, ale też w książce. Zadaniem szkoły jest wytworzenie silnej motywacji do lektury, uczynienie lektury książki zajęciem atrakcyjnym i przyciągającym w taki sposób, by książka zaspokajała różnorodne potrzeby i pragnienia dziecka w obszarach zarówno intelektualnym jak i emocjonalnym.

Wychowanie do lektury nie należy jednak wyłącznie do zadań szkoły i biblioteki, wymaga ono też powszechnego zaangażowania rodziców oraz różnych pozaszkolnych instytucji oświatowych. W związku z tym w roku szkolnym 2019/20 nasza szkoła przystąpiła do realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, którego głównym celem jest podniesienie aktywności czytelniczej uczniów naszej szkoły oraz rozbudzanie zainteresowań czytelniczych. Uczestnictwo w programie sprawiło, że biblioteka szkolna otrzymała dotację na zakup literatury dla dzieci i młodzieży, zaś uczniowie i nauczyciele wzięli udział w różnorodnych projektach oraz imprezach promujących czytelnictwo. Do biblioteki szkolnej zostały zakupione nowe pozycje książkowe, które udostępniane były czytelnikom.

W związku z zamknięciem szkół spowodowanym pandemią zachęcamy Państwa do zaangażowania się w zachęcanie dzieci do czytania książek w domu. To najpierw rodzicom powinno zależeć, by dzieci sięgały po książki, gdyż zalety czytania książek są dla nich bardzo ważne i korzystne. Joanna Papuzińska w książce pt. „Czytanie domowe” podkreśla ważną rolę domu w wychowaniu do czytelnictwa. Według autorki, „nawyk kontaktu z książką jest pewnym posagiem intelektualnym, który dziecko wynosi z domu. Decyduje o jego wiedzy, a także o pewnych właściwościach charakteru, preferowanych wartościach i postawach”.

Chciałabym zachęcić Państwa do podjęcia indywidualnych, codziennych działań prowadzących do uświadamiania dzieciom przyjemności płynącej z czytania oraz procesu popularyzacji czytelnictwa . Czytanie dzieciom przynosi wiele korzyści:

  • pogłębia więź z dzieckiem,
  • wzbogaca słownictwo,
  • pogłębia wiedzę,
  • pobudza wyobraźnię,
  • wspomaga koncentrację,
  • poprawia pamięć,
  • zapobiega uzależnieniu od telewizji i komputera,
  • uczy pożytecznego spędzania wolnego czasu.

Drodzy Rodzice, zachęcam Was gorąco, abyście rozbudzali i podtrzymywali zainteresowania czytelnicze Waszych dzieci. Zachęcajcie je do czytania książek i sami czytajcie im w domu, rozmawiajcie z dziećmi o przeczytanych książkach. Wyrobienie bowiem nawyku czytania książek i sprawienie, aby książki były dla dziecka ważniejsze niż komputer, czy Internet, a obecnie również telefon może się udać jedynie dzięki zgodnej współpracy domu i szkoły.

Czytanie to wiedza i mądrość. Czytanie to przygoda, która wciąga i skłania do myślenia. Czytanie to przyjemność. Czytanie pomaga, uczy empatii i wrażliwości. Czytanie kształtuje charakter i osobowość.

Mirosława Szuberska
Nauczyciel Bibliotekarz

Poniżej zamieszczam zestaw dostępnych w Internecie zbiorów bibliotecznych

Darmowe książki w Internecie

WOLNY DOSTĘP, BIBLIOTEKI CYFROWE

WolneLektury.pl

Znana i lubiana, całkowicie darmowa biblioteka cyfrowa zawierająca ponad 5500 tytułów, w tym wiele szkolnych lektur. Ebooki są dostępne w wielu formatach, w tym na czytniki. Serwis zawiera także audiobooki. Wszystko dostępne jest za pomocą wygodnej, darmowej aplikacji (smartfony Android i iPhone). Projekt fundacji Nowoczesna Polska.

Lektury.gov.pl

Serwis zawiera wiele szkolnych lektur wraz z ich wykazem oraz opisami. Książki są dostępne online oraz do pobrania w wielu formatach, także na czytniki. Projekt realizowany w ramach Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej.

ChmuraCzytania.pl

Chmura Czytania zawiera ciekawe książki polskich i zagranicznych autorów, m.in. Conrada, Kafki czy Czechowa. Nie wymaga logowania.

Masz tę moc - ebook o koronawirusie

Wydawnictwo Olesiejuk wydało świetnego, darmowego ebooka na temat koronawirusa dla młodszych uczniów. Jak wyjaśnić, czym jest wirus, dlaczego ich życie stało się tak dziwne i jak zapobiegać się jego rozprzestrzenianiu?

Polona.pl

Największa w Polsce biblioteka cyfrowa. Zawiera stare książki oraz inne zdigitalizowane zbiory. Większość z nich należy do domeny publicznej, więc są darmowe.

OFERTY FIRM

Empik Premium bezpłatnie przez 60 dni

Empik przygotował promocyjny dostęp do bazy 11 tysięcy e-booków i audiobooków dostępnych w ramach aplikacji Empik Go dostępnej na Androida i iPhone’a.

Jak skorzystać z promocji?

  1. Na stronie https://www.empik.com/czas-w-domu podaj adres e-mail, na który zostanie przesłany kod.
  2. Otrzymany kod wprowadź na stronie: https://www.empik.com/premium/kupon
  3. Zarejestruj się lub zaloguj (jeżeli masz już tam konto) na empik.com.
  4. Aktywuj usługę Empik Premium.
  5. Pobierz aplikację Empik Go na smartfona i zaloguj się.

Nie jest wymagane podanie danych karty kredytowej i po zakończeniu okresu promocyjnego użytkownik nie zostanie obciążony opłatami.

Publio - darmowe ebooki

Publio to księgarnia internetowa. Oferuje ponad 100 ebooków za darmo. Jednak są to głównie lektury należące do domeny publicznej i poradniki.

Nexto

Księgarnia Nexto oferuje około 100 darmowych ebooków, z których większość to poradniki, lektury i podręczniki.

Audiobooki

Polska-Poezja.pl

Serwis oferuje klasykę polskiej poezji czytaną przez znanych polskich aktorów. Za darmo, w serwisie YouTube.

Spotify

Spotify to serwis umożliwiający słuchanie nieprzebranej liczby piosenek, audycji, podcastów itp. W wersji płatnej oferuje oczywiście znacznie więcej, jednak także wersja bezpłatna uprawnia do dużego wyboru bajek, legend i opowiadań dla dzieci. Wymaga rejestracji. Aplikacja jest dostępna na urządzeniach mobilnych i komputerach.

Audio-Bajki.pl

Nagrania bajek dostępne za darmo w serwisie YouTube.

Bajkowisko.pl

Serwis oferuje wiele nagrań bajek i audiobooków dla dzieci. Na stronie można za darmo przesłuchać 3 bajki, reszta dostępna jest na kanale YouTube.

Polskie Radio Dzieciom

Zarejestrowane audycje radiowe dla dzieci, zgrupowane w kilku kategoriach: Bajkowy kącik, Opowieści ludów świata, Wieczorne pogaduchy, Słuchowisko, Książki do poduchy. Wszystko bezpłatnie i bez konieczności  logowania.

Drodzy Uczniowie, w czasach kwarantanny nie zaniedbujcie czytania. Sytuacja, w której się znaleźliśmy, nie sprzyja naszemu zdrowiu psychicznemu, dlatego świetnym lekarstwem na ten czas jest właśnie książka. Przypominam, że na stronie internetowej szkoły w zakładce OGŁOSZENIA zaproponowany Wam został już na początku roku konkurs na recenzję książki. Nagrodą jest m.in. publikacja pracy na stronie szkoły w zakładce: Co piszczy w szkole-;Prace uczniów.

Zajrzyjcie tam! Wasi koledzy i koleżanki, głównie z klasy VI c, zaproponowali wiele ciekawych pozycji do przeczytania. Napisaną recenzję należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Poloniści na pewno też Was nagrodzą!

Dlaczego warto czytać?

Pewnie słyszeliście wiele argumentów, takich jak: bogacenie słownictwa, rozwijanie wyobraźni… Tak, to prawda! Jednak czytanie książek ma wiele jeszcze innych wartości. Wiecie, że książki uspokajają, poprawiają sen? Pomagają zrozumieć innego człowieka? Jego motywacje? Podejmowane decyzje? Zobacz, Ty w zaciszu domowym tropisz np. jakieś przestępstwo- jesteś bezpieczny, a dostajesz tyle nowych emocji! Albo przeżywanie miłości… niby to miłość bohaterów książkowych, a jednak i Twoje serce mocnej bije…

Przeczytanie kilkunastu lub kilkudziesięciu stron wieczorem znacząco wpływa na komfort naszego snu, zwłaszcza jak czytacie o czymś miłym… pięknych uczuciach, dobrych relacjach z innymi… Czytając, zapominamy o stresie, wyciszamy się. Kto tego nigdy nie próbował, teraz ma świetną okazję. Pamiętajmy jednak, że chodzi tu o tradycyjne książki lub specjalnie przystosowane do tego czytniki. Światło laptopa lub telefonu na pewno nas nie uspokoi. Takie czytanie polecamy tylko w ciągu dnia i to z zachowaniem odpowiedniej higieny pracy. Długie siedzenie przy komputerze na pewno nie odpręża.

Henryk Sienkiewicz już dawno napisał : Gdy się ktoś zaczyta, zawsze się czegoś nauczy, albo zapomni o tym, co mu dolega, albo zaśnie – w każdym razie wygra...

Zatem, bierz się za książkę! Jaką- od Ciebie zależy! Nikt Ci nie narzuca lektury szkolnej!

Co na ten tydzień? Proponuję powieść Zbigniewa Nienackiego „Pan Samochodzik i Templariusze”.

Jest to jedna z serii książek opisująca przygody pana Tomasza historyka sztuki,

tropiciela przemytników i złodziei skarbów narodowych. Swój pseudonim „Pan Samochodzik”zawdzięcza pojazdowi, którym się porusza. Otrzymał go w spadku po swoim wuju. Wehikuł, posiadający dziwaczny i śmieszny wygląd, wewnątrz kryje wspaniały silnik Ferrari 410, a co ciekawe – można było nim również pływać! Dzięki temu pan Tomasz wielokrotnie zadziwiał swoich współpracowników, a także wrogów, rozwijając niewyobrażalne prędkości pojazdem, który wyglądem przypominał wielką rozkraczoną żabę. Panu Tomaszowi w rozwiązywaniu zagadek pomagają przyjaciele harcerze. W proponowanej dziś części poszukują skarbu Templariuszy ukrytego w którymś z zamków krzyżackich wybudowanych na terenie Polski. Akcja przenosi nas m.in. do Malborka. Razem z bohaterami przeżywamy niesamowite przygody, rozwiązujemy zagadki, poznajemy historię Polski.

Bo takie są właśnie książki Nienackiego. Czyta się je z zapartym tchem, a ponadto wyrabiają w czytelnikach ogromny szacunek dla zabytków i naszej historii.:)

Zaproponowaną książkę znajdziesz w linku poniżej:

https://docplayer.pl/11705147-Zbigniew-nienacki-pan-samochodzik-i-templariusze.html

Monika Dołęgowska

Drodzy Rodzice!


W tym tak trudnym dla nas wszystkich czasie pragniemy wspierać Was w Wasze działania w ustawicznym rozwoju dziecka. Zdajemy sobie sprawę, że obowiązek, któremu musi sprostać uczeń realizujący podstawę programową nie jest dla Was łatwym zadaniem.
Pragniemy wesprzeć rozwój Waszego dziecka i zaproponować różnorodne zabawy, które pozwolą odetchnąć od trudu nauki, a jednocześnie umożliwią rozwijanie jego zainteresowań i w końcu – najważniejsze – wywołają uśmiech na jego twarzy!


WYCHOWAWCY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
ŚWIAT SMYKA

Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie!

Od 25 marca 2020 r. uczniowie Miejskiego Zespołu Szkół Samorządowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Wysokiem Mazowieckiem będą realizować zajęcia dydaktyczne w formie nauczania zdalnego.

1. Nauka zdalna będzie realizowana z wykorzystaniem materiałów rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Centrum Edukacji Artystycznej zgodnie z dostosowanym tygodniowym planem nauczania w danej klasie.
2. Nauczyciele zweryfikowali i dostosowali programy nauczania do kształcenia na odległość.
3.Nauczyciele zajęć indywidualnych – instrumentu głównego oraz fortepianu dodatkowego skontaktują się z rodzicami uczniów oraz poinformują o zasadach pracy metodami nauki zdalnej.
4. Nauczyciele instrumentów głównych będą koordynować działania nauczycieli uczących w danej klasie.
5. Informacje o zadaniach, czynnościach, które uczniowie mają wykonać danego dnia w ramach zajęć grupowych – kształcenia słuchu, audycji muzycznych, rytmiki, chóru oraz zespołu instrumentalnego, nauczyciele będą przesyłać za pomocą strony internetowej szkoły http://gimwm.psis.edu.pl/index.php/szkola-muzyczna/wszystko-o-szkole-muzycznej/muzyczna-e-nauka
6. Zajęcia przedmiotów indywidualnych odbywać się będą na zasadzie zajęć on line w czasie rzeczywistym, z uwzględnieniem dostosowania metod pracy do warunków warsztatu pracy ucznia.
7. Rolą nauczyciela instrumentu głównego jest weryfikacja możliwości odbierania i przesyłania informacji drogą elektroniczną przez opiekuna. W przypadku braku takiej możliwości wychowawca ustali indywidualny sposób współpracy.
8. Jeżeli do zadania będzie potrzebne dołączenie pliku, nauczyciel wyśle go na e-mail rodzica i ucznia, a informację o tym zamieści w karcie działań dydaktycznych.
9. Nauczyciele w zadaniach na dany dzień będą uwzględniać aktualne zalecenia BHP odnośnie czasu korzystania z urządzeń (komputer, telewizor, telefon) i ich dostępności w domu oraz wiek i etap rozwoju uczniów, a także ich sytuację rodzinną .
10. Uczniowie są zobowiązani do wykonywania poleceń nauczycieli i odsyłania zadań w wyznaczonym czasie na wskazany przez nauczyciela adres e-mail klasy (lub w inny sposób ustalony z nauczycielem).
11. Sprawdzanie i ocenianie postępów ucznia będzie się odbywało na podstawie:
a) przesłanych prac/nagrań w formie elektronicznej,
b) przeprowadzonych testów przez Internet,
c) oceniania przez nauczyciela po powrocie do szkoły.
d) oceniania bieżącej pracy na lekcji on-line
10. Komunikacja z nauczycielem będzie odbywać się poprzez rozmowę telefoniczną zainicjowaną przez nauczyciela bądź w innej formie przyjętej na zasadzie współpracy nauczyciela z rodzicem.

Uczniowie są zobowiązani do regularnego zapoznawania się z treściami przesyłanymi przez nauczycieli poprzez stronę internetową szkoły oraz w ramach przyjętych zasad współpracy i systematycznego wykonywania zadań zaleconych przez nauczycieli. Prosimy rodziców o nadzór nad wykonywaniem powierzonych uczniom zadań i poleceń oraz o bieżącą współpracę z nauczycielami.

Z poważaniem
Jarosław Jankowski

Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie!


Od 25 marca 2020 r. uczniowie Miejskiego Zespołu Szkół Szkoły Podstawowej nr  2 im. Mikołaja Kopernika w Wysokiem Mazowieckiem będą realizować zajęcia dydaktyczne w formie nauczania zdalnego przy wykorzystaniu dziennika elektronicznego.


1. Nauka zdalna będzie realizowana  z wykorzystaniem materiałów rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zgodnie z dostosowanym tygodniowym planem nauczania w danej klasie.
2. Nauczyciele zweryfikowali i dostosowali programy nauczania do kształcenia na odległość.
3. Wychowawcy będą koordynować działania nauczycieli uczących w danej klasie. Za pomocą dziennika elektronicznego i wiadomości e-mail będą przekazywać opiekunom bieżące informacje dotyczące nauczania zdalnego.
4. Informacje o zadaniach, czynnościach, które uczniowie mają wykonać danego dnia, nauczyciele będą przesyłać za pomocą dziennika elektronicznego w zakładce „Zadania domowe”.
5. Jeżeli do zadania będzie potrzebne dołączenie  pliku, nauczyciel wyśle go na e-mail rodzica i ucznia, a informacje o tym zamieści na e-dzienniku.
6. Nauczyciele w zadaniach na dany dzień będą uwzględniać aktualne zalecenia BHP odnośnie czasu korzystania z urządzeń (komputer, telewizor, telefon) i ich dostępności w domu oraz  wiek i etap rozwoju uczniów, a także ich sytuację rodzinną .
7. Uczniowie są zobowiązani do wykonywania poleceń nauczycieli i odsyłania zadań w wyznaczonym czasie na wskazany przez nauczyciela adres e-mail klasy (lub w inny  sposób ustalony z nauczycielem).
8. Rolą wychowawcy jest weryfikacja możliwości odbierania i przesyłania informacji drogą elektroniczną przez opiekuna. W przypadku braku takiej możliwości wychowawca ustali indywidualny sposób współpracy.
9. Sprawdzanie i ocenianie prac będzie się odbywało na podstawie:
a) przesłanych prac w formie elektronicznej,
b) przeprowadzonych testów przez Internet,
c) oceniania przez nauczyciela po powrocie do szkoły.
10. Komunikacja z nauczycielem będzie odbywać się poprzez dziennik elektroniczny (wiadomości).


Uczniowie są zobowiązani do regularnego zapoznawania się z treściami przesyłanymi przez nauczycieli i wychowawców poprzez dziennik elektroniczny („Zadania domowe” lub poprzez wiadomości) i systematycznego wykonywania zadań przesyłanych przez nauczycieli.
Rodzice są proszeni o regularne przeglądanie informacji zamieszczonych przez nauczycieli w dzienniku elektronicznym. Prosimy rodziców o nadzór nad wykonywaniem powierzonych uczniom zadań i poleceń oraz o bieżącą współpracę z wychowawcą.


Pozdrawiam.
Jarosław Jankowski

W kwietniu bieżącego roku mija 1054 rocznica przyjęcia chrztu przez księcia Polan ( Polski ) – Mieszka I. Według większości historyków odbył się on 14 kwietnia, w Wielką Sobotę 966 roku. Miejsce chrztu nie jest niestety dokładnie znane ( możliwe że był to Poznań, Gniezno, lub Ostrów Lednicki). Bez względu na dokładne miejsce chrztu, wszyscy jesteśmy zgodni: było to bardzo ważne wydarzenie w historii naszego kraju, które przyczyniło się do podniesienia jego znaczenia na arenie międzynarodowej, wzrostu znaczenia władcy i doprowadziło do ukształtowania się państwa.

Tematyka konkursu:

1. Przyczyny chrztu.
2. Przebieg chrztu.
3. Skutki przyjęcia chrześcijaństwa dla władcy, państwa, ludności.
4. Znaczenie wydarzenia dla późniejszych losów Polski.

Konkurs skierowany jest do CHĘTNYCH uczniów klas IV – VIII. Ma formę prezentacji multimedialnej, a ostateczny termin składania prac to 30 kwietnia 2020 roku. Prace na pendrive proszę przynosić do pani Małgorzaty Mokrzewskiej lub pana Tomasza Krajewskiego. Prezentacje można wykonać maksymalnie w zespołach dwuosobowych. Najlepsze prezentacje zostaną oczywiście nagrodzone.

Tomasz Krajewski

Sytuacja jest nowa dla wszystkich. Próbujemy  jak najlepiej przekazać dzieciom materiały do ćwiczeń. Dobrym medium jest dziennik elektroniczny, a w nim poczta lub  zakładka „ prace domowe”. Niektórzy wychowawcy piszą na  zamkniętych grupach klasowych. Każdy sposób jest dobry, oby skuteczny. Jedno jest pewne, rzadko kto ma doświadczenie w e- learningu. Dlatego prosimy o wyrozumiałość i zdrowy rozsądek. Dzieci nie mogą siedzieć całe dnie przy komputerze. Sprawdźcie Państwo, co się nowego pojawiło każdego dnia  i  przekażcie to dzieciom. Jeśli w tygodniu była jedna lekcja jakiegoś przedmiotu, to nie spodziewajmy się jej codziennie!  Na razie w e-learningu chodzi głównie o utrwalanie wiadomości i rozwijanie umiejętności. Jeśli trzeba będzie zdalnie wprowadzać nowe treści, zrobimy to. Zawsze można podsunąć dzieciom książkę czy film, propozycję konkursu, porozwiązywać łamigłówki czy porysować.

 Młodsze dzieci potrzebują w tym zdalnym nauczaniu Państwa uwagi- to zrozumiałe. Starsze- niech samodzielnie  rozwiązują  zadania, a przez to uczą się dyscypliny i odpowiedzialności. W końcu samokształcenie pod kierunkiem nauczyciela to ważny aspekt ich edukacji.

 Proponowałybyśmy ustalić z dzieckiem codzienny plan zajęć. Kiedy już się wyśpią i najedzą, niech poświęcą czas na naukę. Ile potrzebują. Wtedy niech odłożą telefony, by nikt  ich nie rozpraszał, i się pouczą. Nie chodzi o „odbębnienie” pracy domowej na odczepnego. Chodzi o  rzetelność. Nie do wszystkich treści programowych nauczyciele będą mieli czas wrócić. Nie bardzo jeszcze wiadomo, jak oceniana będzie systematyczność i skuteczność tego nauczania.  Warto jednak spróbować dla dobra dzieci.

Na razie praca domowa z wychowania fizycznego dla wszystkich: Posprzątaj swój pokój. Pamiętaj o skłonach pod biurko i za łóżkiem oraz o energicznych ruchach przy ścieraniu kurzu.  Razem damy radę!

Redakcja

vulcan

godlo1

Ogłoszenia

  • Twórczość w czasach zarazy - miejsce publikacji +

    Okazuje się, że opublikujemy kilka opowiadań niezłych rozmiarów, więc nie możemy tego zrobić na stronie głównej. Polecam je miłośnikom czytania, Czytaj więcej
  • Nowe teksty uczniowskie +

      Kto zna naszą stronę, wie, że można na niej zamieszczać swoją twórczość. Czasem temat jest zaproponowany, czasem dajemy Wam Czytaj więcej
  • Uwaga! Dni wolne od zajęć dydaktycznych w roku szk. 2021/2022 +

    Informujemy, że w roku szkolnym 2021/2022 dodatkowe dni wolne od zajęc dydaktycznych to: 03.01.2022 04.01.2022 05.01.2022 07.01.2022 24-26.05.2022 (egzaminy ósmoklasistów Czytaj więcej
  • Nowości wydawnicze w bibliotece! +

  • UWAGA KONKURS! - Polskie Powstania Narodowe w XVIII - XIX wieku. +

    13 maja 2022 roku odbędzie się VII edycja szkolnego konkursu: Polskie Powstania Narodowe w XVIII - XIX wieku. Celem konkursu jest Czytaj więcej
  • 1

mol

biblioteka

szkola pamieta

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Obecnie stronę ogląda ...

Odwiedza nas 54 gości oraz 0 użytkowników.

poznaj polske

bip

laboratoria

baner projekt

Stop cyberprzemocy

stop

My na mapie

Drukuj