Ho, ho, ho! A właściwie dzwonki spacerujacego po szkole Mikołaja podekscytowały naszych uczniów. Ubrane na czerwono, w mikołajkowych czapeczkach dzieci włączyły się do wspólnej zabawy. 6 grudnia zawsze miło jest świętowany w naszej szkole. Część klas robi sobie prezenty, by wyręczyć Mikołaja, część - gości Świętego i razem z nim podśpiewuje kolędy. Niektórzy wychodzą z wychowawcami do pizzerii lub na seans filmowy.
SU też zadbał o dobre samopoczucie dzieci. Na jego zaproszenie przybył do szkoły św. Mikołaj i jego pomocnice, którzy obdarowali ucznów słodkościami. Nauczyciele też byli grzeczni, więc im także Mikołaj osłodził życie. Podczas odwiedzin w poszczególnych salach na Mikołaja czekały niespodzianki. Usłyszał świąteczne wierszyki, kolędy w języku polskim i angielskim. Upamiętnieniem wydarzenia były zabawne fotografie, które możecie obejrzec w galerii. A, i jeszcze jedno! Kto miał mikołajkową czapeczkę, mógł liczyć na zwolnienie z pytania i pisania kartkówek.
Co by nie mówić, dzień był uroczysty i bardzo wesoły. Rzeczywiście- coraz bliżej święta...
Redakcja
Zbliża się okres Świąt Bożego Narodzenia, a wraz z nim cała magia związana ze śpiewaniem kolęd, dekorowaniem domów, oczekiwaniem na przybycie Świętego Mikołaja… Klasy IIIa i IIId postanowiły w tym roku trochę wcześniej rozbudzić świąteczną atmosferę.
W dniu 30 listopada 2023r uczniowie wraz z wychowawczyniami panią Anetą Śliwowską, panią Beatą Kolińską oraz panią Emilią Czaja odwiedzili Wioskę Świętego Mikołaja w Pomigaczach. W pięknie udekorowanej chacie dzieci zostały przywitane świąteczną herbatką oraz pierniczkami, po czym miały okazję spróbowania swoich sił w samodzielnym lepieniu ciasteczek. Po wspólnym kolędowaniu oraz grach i zabawach z Elfami przyszedł czas na dłuuugo oczekiwane spotkanie z Mikołajem. Dzieci miały możliwość krótkiej rozmowy ze Świętym oraz przedstawienia mu swoich marzeń, które następnie skrzętnie zapisały w listach. Po zrobieniu pamiątkowego zdjęcia wszyscy udaliśmy się na pocztę, gdzie zostawiliśmy swoje listy. Po drodze odwiedziliśmy dom Mikołaja, zajrzeliśmy do magazynu prezentów oraz zwiedziliśmy Bożonarodzeniową Szopkę.
To była niesamowita podróż do „przyszłości”. Teraz z niecierpliwością będziemy oczekiwać na nadejście prawdziwych Świąt.
23 listopada klasy 2a i 3b wybrały się na wycieczkę autokarową do Wioski Świętego Mikołaja w Pomigaczach. Pomimo niezbyt sprzyjających warunków atmosferycznych udało nam się punktualnie przybyć na miejsce, gdzie czekali już na nas jego pomocnicy, Elfy. Ugoszczono nas świąteczną herbatką oraz pysznymi pierniczkami. Później był czas na wesołą zabawę przy muzyce. Następnie dzieci dostały kartki i koperty, by móc napisać list do Św. Mikołaja. Po napisaniu i zaadresowaniu listów wyrabialiśmy pierniczki, które Elfy obiecały upiec Św. Mikołajowi. I w końcu pojawił się długo wyczekiwany gość. Święty Mikołaj przywitał się z dziećmi, porozmawiał z każdym indywidualnie, poczęstował cukierkami i obdarował certyfikatem. Na koniec zwiedziliśmy chatę Św. Mikołaja, magazyn, w którym trzyma prezenty oraz dotarliśmy na pocztę, aby wysłać wcześniej napisane listy.
Szczęśliwi, radośni i pełni niezapomnianych wrażeń wróciliśmy do szkoły. Teraz czekamy na kolejne spotkanie ze Świętym, ale tym razem już w naszych domach.
Iwona Wojno
Ach, co za magia? Śnieg za oknem, jaskrawe słońce muska nasze twarze, mróz delikatnie szczypie w nosy. Czyżby święta były za pasem?
28.11.2023 r. magię świąt poczuły klasy: 4c i 4b z wychowawcami – K. Bartłomiejczuk, M. Brzozowską i E. Czaja, a to za sprawą sztuki „Królowa śniegu” w Teatrze Capitol w Warszawie.
Zupełnie nowa adaptacja sceniczna ponadczasowej, przepięknej opowieść H. Ch. Andersena, pełna jest humoru, magii oraz tajemnicy.
Groźna, a jednocześnie pociągająca Kraina Lodu, zła i piękna królowa, rozbite kawałki zaczarowanego zwierciadła i ekscytujące przygody Gerdy poszukującej Kaja, składają się w fantastyczne obrazy o odwiecznej walce dobra ze złem. Pełna przygód historia niesie ponadczasowe wartości, podkreśla jak ważne w życiu są przyjaźń i miłość…
Pełni dobrych wibracji udaliśmy się z wizytą do Króla, do Pałacu w Wilanowie.
Chociaż król Jan III nie podjął nas w swojej rezydencji osobiście, to dobrze poznaliśmy go podczas zwiedzania komnat, w których przebywał ponad 300 lat temu. Dowidzieliśmy się, kogo nazywał swoją „niepokonaną pasją”, ile książek zgromadził w królewskiej bibliotece i co lubił czytać. Odpowiedzieliśmy też na pytanie, czy zwycięzca spod Wiednia naprawdę wyruszył na wojnę w sandałach. Na chwilę wcieliliśmy się też w XVII-wiecznego szlachcica, wkładając żupan i kontusz.
Potem odbyliśmy „Podróż w karecie Jana III”.
Podczas gry dydaktycznej poznaliśmy czym i do jakich zakątków Europy podróżowali król Jan III i królowa Marysieńka. Co to takiego kolasa i kolebka? Jak wyglądały parady królewskie? Czym zajmował się pasamonik? Wspólnie rozwiązywaliśmy rebusy i łamigłówki, aby znaleźć odpowiedzi na te i wiele innych pytań związanych z królewskimi podróżami.
Na koniec raj dla oczu - Królewski Ogród Świateł. Na wystawę zaprowadził nas 75-metrowy świetlisty tunel, w którym rozbrzmiewa muzyka klasyczna. Zgubiliśmy się w Labiryncie pełnym mitologicznych stworów i zagadek. W Obserwatorium, sięgnęliśmy gwiazd. Zanurzyliśmy się w Muzycznym Ogrodzie Marzeń. Przespacerowaliśmy się aleją obsadzoną świetlistymi pnączami, by potem... zagrać w berka z wydrą! A na koniec Różany Ogród Rafaello.
Było cuuudnie.
Kiedy kolejny wyjazd? Już snujemy plany.
Uczestnicy
W piątek 24 listopada klasy 6A i 6D wraz z wychowawcami Panem Tomaszem Krajewskim, Panią Iwona Godlewską oraz Panem Grzegorzem Ostrowskim wyruszyły na wycieczkę do Białegostoku. Razem z nami w wycieczce uczestniczyło także kilkoro uczniów z klas 5A i 5D. Miał to być dzień spędzony miło, bezpiecznie, ale także z pożytkiem dla naszego rozwoju i wiedzy o historii naszego regionu. Czyli w programie wycieczki znalazło się „coś na poważnie i… coś na wesoło”.
Jako pierwsze odwiedziliśmy Muzeum Pamięci Sybiru „poświęcone ludziom, którzy od końca XVI aż do połowy XX wieku byli niewoleni i zsyłani w głąb Rosji, a później Związku Sowieckiego, jak też tym, którzy podążali tam dobrowolnie. Opowiada o jeńcach, więźniach, zesłańcach i deportowanych”. Byliśmy pod wrażeniem tej niezwykłej wystawy, miejsca zadumy i refleksji nad ludzkim losem, cierpieniem, zniewoleniem, ale i nad siłą przetrwania. Nasza historia jest pełna bohaterskich losów Polaków i Patriotyzmu…. Każdy młody człowiek powinien ją zobaczyć w tym Muzeum, by być świadom naszej polskiej przeszłości…
Następnym punktem wycieczki była Strefa Wysokich Lotów, największy tego rodzaju park w naszym województwie podlaskim ze wspaniałymi zjeżdżalniami, tunelami, zabawami interaktywnymi. Profesjonalne trampoliny sportowe, ogromne poduszki powietrzne, doskonale wyposażone strefy do akrobatyki sportowej pozwoliły nam na istne szaleństwo! Skoki, salta, przewroty i inne ciekawe fikołki i akrobacje, a przy tym mnóstwo sportowej zabawy! TAK - właśnie tego było nam trzeba! Wszystkie te atrakcje kusiły każdego, kto miał ochotę na wyładowanie energii pod okiem profesjonalnych trenerów.
A potem? Potem McDonald w Galerii Jurowieckiej, chwila czasu wolnego i seans w filmowy w kinie „Helios”. Podobała nam się filmowa opowieść o magicznym świecie dziecięcej wyobraźni, czasie dorastania i chęci ulepszania świata relacjonowana oczami Kajtka, głównego bohatera. Film o pozytywnym przekazie adresowany do młodzieży w naszym wieku trafił do naszej wyobraźni i otworzył nasze oczy i serca na otaczający nas świat…
Zadowoleni, pełni wrażeń wracaliśmy do domu. To był bardzo mile i atrakcyjnie spędzony czas. Dziękujemy Wychowawcom za organizację, za wspólnie spędzone niezapomniane chwile.
Uczestnicy
17.11.2023 r. klasa 4c z wychowawcą P. Katarzyną Bartłomiejczuk zorganizowała wspólny wieczór gier i zabaw, połączony z Andrzejkami.
Jak było? Zobaczcie galerię zdjęć :D. One mówią same za siebie. Jednym słowem, było cudnie.
Świetne zabawy integrujące klasę, zdrowa rywalizacja, pyszności przygotowane przez Rodziców (DZIĘKUJEMY), duuuużo pizzy, to wszystko zostawiło po sobie wspomnienia, zbudowało klimat klasowy, ale też pozwoliło uczniom spojrzeć na wychowawcę, jako na osobę, która ma np. podobne zainteresowania do uczniów.
Warto wspomnieć, że zgrana klasa to „bezpieczna baza” do wspólnego przeżywania sukcesów i porażek bez ryzyka ośmieszenia czy wykluczenia.
Klasa zżyta ze sobą chętnie podejmuje się realizacji nowych, coraz trudniejszych zadań. Ponadto podczas takich spotkań uczniowie nabywają i rozwijają umiejętności z zakresu asertywności, komunikacji, czy rozwiązywania konfliktów. Dzięki temu kształtuje się u nich postawa prospołeczna, za którą idzie poczucie odpowiedzialności za innych i częstsze udzielanie pomocy.
Tak trzymać. Jesteśmy z Was dumni.
Redakcja
Do Ogólnopolskiego konkursu „Alfik matematyczny 2023” przystąpiło aż 162 uczniów klas I – VIII, z czego 25 uczniów to tegoroczni pierwszoklasiści. Cieszymy się, że już od pierwszych klas uczniowie są ambitni, pełni zapału do podejmowania trudu mierzenia się z zadaniami matematycznymi. Dziękujemy wszystkim tegorocznym uczestnikom za przygotowanie się oraz przystąpienie do konkursu. Zdobyta matematyczna wiedza, jak również doświadczenie konkursowe na pewno zaprocentuje w przyszłości.
Już teraz z niecierpliwością oczekujemy wyników, mając nadzieję, że wśród laureatów "Alfika" znajdą się uczniowie Naszej Szkoły!
A. Iwan
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wspólną misją było stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Nowoczesny, cyfrowy sprzęt audio-video to wyposażenie absolutnie niezbędne w każdej szkole, również u nas. Aparat fotograficzny, blenda, sprzęt do nagrywania, program do montażu video, to tylko niektóre z pomocy dydaktycznych, które otrzymaliśmy w ramach programu. Wykorzystywane są przez cały rok szkolny w realizacji różnego typu wydarzeń z życia szkoły, samorządu uczniowskiego, a także na zajęciach dodatkowych, kołach zainteresowań, w przygotowaniach do konkursów.
Zakupione także w ramach Laboratorium gogle VR, drukarka 3D, roboty edukacyjne PHOTON, mikroskopy, mają zastosowanie praktycznie na każdej lekcji, zajęciach indywidualnych, rewalidacyjnych czy kole zainteresowań, a ograniczeniem jest wyłącznie wyobraźnia. Sprzęt zapewnia atrakcyjny, angażujący przekaz wiedzy, uczy projektowania 3D, przyczynia się do rozwoju kreatywności i umiejętności technicznych. Wdraża uczniów do obsługi nowoczesnych urządzeń i korzystania z niezbędnego oprogramowania.
Od łatwych lekcji dla początkujących, po nieograniczone możliwości projektowania — tu mowa o zestawach LEGO BE CREO, które rozwijają pewność siebie i kreatywność u wszystkich uczniów, bez względu na ich dotychczasowy poziom wiedzy. Zajęcia z elementami robotyki zachęcają uczniów do pracy zespołowej doskonalą umiejętności potrzebne na zmieniającym się rynku pracy.
W ramach programu, uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w warsztatach prowadzonych przez Edukatorów Mobilnych Laboratoriów z obsługi drukarki 3D oraz wzięli udział w pokazie filmów w wirtualnej rzeczywistości z wykorzystaniem okularów VR.
Celem inicjatywy Ministerstwa Edukacji i Nauki jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości. Warto rozwijać je już na wczesnych etapach edukacji, by młodzi łatwiej radzili sobie z wyzwaniami współczesnego i przyszłego świata. Tak właśnie dzieje się w naszej szkole.
Koordynator projektu
Innowacje pedagogiczne są źródłem inspiracji dla jej uczestników. Dzieci rozwijają swoją kreatywność i nabywają ważną wiedzę i umiejętności. Podczas innowacji uczniowie mogą w świeży, niekonwencjonalny sposób spojrzeć na wybraną dziedzinę życia.
Jednym z elementów innowacji pedagogicznej „Mowa ojczysta – naszym skarbem” w naszej szkole był bal postaci z bajek. Dzieci mogły włożyć stroje ze swoich ulubionych bajek, legend lub filmów. Zanim jednak zaczęły zabawę taneczną musiały popisać się znajomością wybranych bajek. Po nietypowym balu w salach lekcyjnych, podczas prezentacji swoich strojów uczniowie wykazywali się umiejętnością płynnej i poprawnej wymowy w języku ojczystym.
W dzisiejszym świecie przekaz filmowy i bajkowy jest coraz bliższy młodemu pokoleniu. Metoda innowacji pedagogicznej pozwala dzieciom łatwiej, dzięki emocjom, otworzyć się na potrzebę wypowiadania się w ojczystej mowie.
Organizatorzy
Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem przedstawił wyniki Konkursu plastycznego „Projekt Maskotek Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem”.
Według organizatora do konkursu zgłosiło się ogółem 149 uczestników. Spośród prac zostały nagrodzone projekty uczniów naszej szkoły:
1. Malwina Chmielewska kl.7A
2. Bartosz Dąbrowski kl.4B
3. Adrianna Sienicka kl. 4A
Komisja Konkursowa zdecydowała o wyróżnieniu 47 nadesłanych prac.
Opiekunem wyżej wymienionych uczniów była p. Iwona Godlewska. Serdecznie gratulujemy laureatom i wyróżnionym uczniom, jak również wszystkim, którym jak się okazuje nie brakowało pomysłowości i inwencji twórczej!
Odwiedza nas 150 gości oraz 0 użytkowników.