W kwietniu 2020 r. został ogłoszony w naszej szkole konkurs dotyczący 1054 rocznicy chrztu Polski. Wszyscy wiemy, że było to bardzo ważne wydarzenie w historii naszego kraju. Przyczyniło się do podniesienia znaczenia Polski na arenie międzynarodowej, wzrostu znaczenia władcy i doprowadziło do ukształtowania się państwa polskiego. Konkurs skierowany był do wszystkich chętnych uczniów z klas IV – VIII.
W konkursie wzięli udział uczniowie z klas: IV A, IV B, V C, VI A, VI C, VII A, VIII B. Wszystkie prezentacje multimedialne były przygotowane i opracowane na wysokim poziomie. Uczestnicy konkursu wykazali się bardzo dobrą wiedzą historyczną, oraz umiejętnościami związanymi z technologią komputerową.
Komisja miała duży problem z wybraniem najlepszych prezentacji. Ostateczne wyniki przedstawiają się następująco:
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali nagrodę - cząstkową ocenę celującą z historii za udział w konkursie.
Prace które zostały wyróżnione:
Eryk Kaczyński i Piotr Milewski z klasy VI A,
Karol Milewski z klasy VIII B,
Natalia Tymińska z klasy VI C,
Wiktoria Dąbrowska z klasy VIII B
Wszystkim uczestnikom gratulujemy i dziękujemy za udział w Konkursie.
Opiekunowie Konkursu:
Tomasz Krajewski / Małgorzata Mokrzewska
Miło nam poinformować, że wsród nagrodzonych w Ogólnopolskim Konkursie Ekologicznym Eko-Planeta 2020 są uczniowie naszej szkoły.
W kategorii testowej bardzo dobry wynik otrzymali:
Nina Plewik kl. VIII a
Sebastian Kossykowski kl. VI c
W kategorii indywidualnej bardzo dobry wynik otrzymała:
Kamila Kalinowska kl. VI a
W kategorii indywidualnej wyróżnienia otrzymali:
Kamila Kalinowska kl. VI a
Julia Magusiewicz kl. VI a
Aleksandra Dąbrowska kl. VII a
Gabriel Kozłowski kl. VII a
Łucja Kulesz kl. VII b
Amelia Wyszyńska kl. VII b
Opiekunem uczniów była p. Katarzyna Bartłomiejczuk. Wszystkim nagrodzonym i wyróżnionym gratulujemy.
Redakcja
Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur 2020 odbył się w sposób podobny jak przez ostatnie miesiące cały proces szkolnej edukacji – czyli także on-line.
Pomimo utrudnień ( ach ten koronawirus !!! ) nasze szkolne mądre matematyczne główki podołały wyzwaniom.
WYNIKI:
KLASY II:
Opiekun: Pani Urszula Kostro
Opiekun: Pani Dominika Krajewska
Opiekun: Pani Dominika Krajewska
Opiekun: Pani Sylwia Musiejczuk
KLASY III:
Opiekun: Pani Bogusława Janiuk
Opiekun: Pani Bogusława Janiuk
Opiekun: Pani Bogusława Janiuk
KLASY IV:
Opiekun: Pan Grzegorz Pacholski
Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska
KLASY V:
Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska
KLASY VI:
Opiekun: Pani Maria Janeczko
Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska
Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska
Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska
Opiekun: Pani Maria Janeczko
KLASY VII:
Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska
Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska
Klasy VIII
KLAS
Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska
Słowa uznania należą się wszystkim startującym w Konkursie. Przyznajcie, że KANGUR bardzo rozwija logiczne, matematyczne myślenie oraz wykształca wyobraźnię…
GRATULACJE!!! JESTEŚMY Z WAS DUMNI!!!
Szkolny koordynator konkursu Małgorzata Gierałtowska
ZARZĄDZENIE Nr 83/2019/2020
DYREKTORA MIEJSKIEGO ZESPOŁU SZKÓŁ
SAMORZĄDOWA SZKOŁA MUZYCZNA I STOPNIA
W WYSOKIEM MAZOWIECKIEM
z dnia 06 czerwca 2020 r.
w sprawie organizacji konsultacji dla uczniów od 08 czerwca 2020 r.
Na podstawie § 7 ust. 3-8, § 9a i § 9a rozporządzenia MEN z dnia 05 czerwca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 1004) oraz § 3 pkt 4-7 rozporządzenia MEN z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 410 ze zm.)
zarządzam, co następuje:
§ 1.
W związku z możliwością organizacji od 08 czerwca 2020 r. wprowadza się plan konsultacji dla uczniów Samorządowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Wysokiem Mazowieckiem i przydziela się godziny przeznaczone na konsultacje, zgodnie z załącznikiem 1 do zarządzenia. Plan będzie aktualizowany zgodnie z potrzebami uczniów.
§ 2.
Ustalam od dnia 08 czerwca 2020 r. godziny pracy nauczycieli bibliotekarzy: codziennie 9.00 -11.00,. Pracownicy biblioteki wypożyczają książki na podstawie pisemnego zamówienia ucznia, złożonego w skrzynce umieszczonej na drzwiach biblioteki lub złożonego drogą elektroniczną. Wejścia pomiędzy regały z książkami mają być niedostępne czytelnikom. Książki do odbioru przygotowuje bibliotekarz, a przed przekazaniem ich uczniowi pakuje je do torby foliowej. Zwrócone książki są odkładane w bezpieczne miejsce na okres 48 godzin.
§ 4.
Zobowiązuję nauczycieli do zapoznania się z procedurami ochrony zdrowia uczniów i pracowników, wdrożonymi Zarządzeniem Dyrektora Nr 80
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 08 czerwca 2020 r.
Wniosek zgłoszenia ucznia na konsultacje
Tęsknimy za wypoczynkiem coraz bardziej. Póki co swoje marzenia możemy realizować w świecie marzeń i fantazji.
Chciałabym Wam polecić serię książek podróżniczych, których autorką jest Nela. Cała seria książek Neli to chyba w tym momencie już kilkanaście pozycji. Dziewczynka podróżuje z rodzicami od najmłodszych lat i spisuje swoje przygody w kolejnych książkach. Napisane prostym dziecięcym językiem powieści polubili najmłodsi czytelnicy od samego początku. Świetnym pomysłem okazały się także umieszczone w rozdziałach kody QR, których użycie powoduje przekierowanie do konkretnych filmów. Dzięki tej serii dzieci mogą poczuć się, jakby właśnie przeżywały niesamowite przygody w odległych zakątkach świata. To książki, które zabierają nas w podróże małe i duże, a wszystko jest opisane przez dziewczynkę w Waszym wieku.
Nela swoją pierwszą książkę wydała w wieku 8 lat. Od tamtej pory stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych i najmłodszych w historii autorek książek oraz filmów podróżniczych. Jej przygody i relacje z podróży trafiają do najmłodszych czytelników, rozbudzając w nich ciekawość i fascynację dalekimi podróżami i wiedzą o świecie.
Serię filmów Neli możecie też oglądać za pośrednictwem stacji TVP ABC.
Najpopularniejsze książki autorstwa Neli to między innymi tytuły takie jak: „Nela na 3 kontynentach”, „Nela i tajemnice świata”, „Nela i polarne zwierzęta”, „Nela i wyprawa do serca dżungli”, „Nela i skarby Karaibów”, „Nela na tropie przygód”, „Nela na kole podbiegunowym”, „Nela na wyspie rajskich ptaków” czy „Śladami Neli przez dżunglę, morza i oceany”.
Jest co czytać! Powodzenia i miłej lektury.
Nauczyciel bibliotekarz
Mirosława Szuberska
Moi Drodzy, wiem to z pewnych źródeł, że bardzo Wam brakuje szkolnych kolegów. Nawet tych, z którymi Wasze relacje nie układały się najlepiej. Miejmy nadzieję, że dane nam będzie spotkać się w szkole, do której wszyscy tęsknimy.
Chciałabym Wam polecić książkę szwedzkiej pisarki Astrid Lindgren pt. „Dzieci z Bullerbyn”. Jest to jedna z moich ulubionych książek z dzieciństwa – czasu szczęśliwej beztroski, spędzonej na zabawie i ulubionych aktywnościach, których dziś Wam brakuje.
Jest to opowieść o przygodach siedmiorga dzieci mieszkających w malutkiej wiosce, których codzienne zajęcia i zabawy rozjaśniają twarz każdego czytelnika. Z przyjemnością zatapiamy się w świat ich przyjaźni i szalonych pomysłów. Poznajemy wzajemne, serdeczne relacje, obcujemy z przyrodą i zwierzętami.
W opisanym świecie jest mnóstwo miejsca na kreatywność i rozwój dziecięcej wyobraźni. Bohaterowie bez trudu znajdują czas na rywalizację i zabawę, ale też na pracę i wzajemną pomoc. Jest miejsce na czułość i na gorszy nastrój. Na naukę i wspólne eksplorowanie okolicznych łąk, pól i lasów.
Książka napisana jest typowym dla autorki dowcipnym i lekkim stylem. I od lat znajduje miłośników wśród dzieci na całym świecie. Dlatego zachęcam Was do jej przeczytania.
Nauczyciel bibliotekarz
Mirosława Szuberska
I. Informacje ogólne.
1. W Miejskim Zespole Szkół Szkoła Podstawowa nr. 2 im. M. Kopernika w Wysokiem Mazowieckiem od dnia 25 maja 2020 r. od dnia 25 maja 2020 r. do dnia 7 czerwca 2020 r., z możliwością przesunięcia terminu zgodnego z decyzją MEN, obowiązują wewnętrzne przepisy dotyczące organizacji pracy szkoły i organizacji bezpieczeństwa osób przebywających na terenie placówki.
2. Zarządzeniem dyrektora wprowadza się procedury zapewniające bezpieczne funkcjonowanie placówki w okresie stanu epidemii COVID 19.
Obowiązują następujące procedury:
1) procedura przyprowadzania i odbierania dzieci ze szkoły ;
2) procedura pobytu i zabawy w sali dydaktycznej i świetlicy szkolnej;
3) procedura wyjścia grupy uczniów na plac zabaw i boiska szkolne;
4) procedura pobytu grupy w ogrodzie/placu zabaw;
5) procedura postępowania wobec dziecka w razie stwierdzenia zagrożenia wirusem COVID – 19;
6) procedura postępowania w razie stwierdzenia zagrożenia wirusem COVID – 19 u pracownika;
7) procedura komunikacji z rodzicami uczniów szkoły;
8) procedura i harmonogram wydawania posiłków;
9) procedura dezynfekcji zabawek i pomocy dydaktycznych;
10) procedura organizacji konsultacji prowadzonych przez nauczycieli na terenie szkoły;
3. Podczas przebywania w placówce, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, rodzice i uczniowie są zobowiązani do stosowania wszystkich wprowadzonych przepisów zapewniających zapobieganie i przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się COVID – 19.
II. Organizacja procesu opiekuńczo-wychowawczego dla uczniów klas I – III SP.
1. Wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej dla szkół podstawowych – edukacja wczesnoszkolna z dnia 15 maja 2020 roku, określa liczbę uczniów w grupie nie większą niż 12 osób i minimalną przestrzeń do wypoczynku, zabawy i zajęć dla dzieci do 4 m2 na jedno dziecko i każdego opiekuna. W uzasadnionych przypadkach za zgodą organu prowadzącego można zwiększyć liczbę dzieci – nie więcej niż o 2. Metraż w salach dydaktycznych szkoły oraz określone przez GIS wytyczne w zakresie zachowania dystansu społecznego między dziećmi i pracownikami przedszkola (min. 2 metry), a także określenie minimalnej przestrzeni (4 m2 ), pozwalają dyrektorowi na przyjęcie do szkoły na zajęcia opiekuńczo – wychowawcze organizowane przez nauczycieli i wychowawców świetlicy do 12 dzieci w jednej grupie wychowawczej.
2. Dzieci w grupach wychowawczych mogą być zbliżone do siebie wiekowo i będą przebywać w jednej określonej ściśle sali.
3. Przed wejściem do holu szkoły dzieci będą miały mierzoną temperaturę i dezynfekowane ręce.
4. Sale będą przygotowane zgodnie z wytycznymi przeciwepidemicznymi GIS, MZ i MEN
z dnia 15 maja 2020 roku. W salach, w których będą przebywały dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz młodzież szkolna klas IV – VIII, usuwa się przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie uprać lub zdezynfekować (dywany, miśki, pluszowe zabawki, materiały miękkie i nietrwałe typu: puzzle, książki, papiery i inne niemożliwe do dezynfekcji pomoce dydaktyczne).
5. W hali sportowej, odległości pomiędzy stanowiskami pracy ucznia powinna wynosić min. 1,5 metra na dziecko. Uczniowie będą siedzieli pojedynczo w ławkach szkolnych. Zastosowana zostanie zasada: jeden uczeń – jedna ławka szkolna.
6. W hali sportowej będą mogły przebywać dwie grupy uczniów. Po każdych zajęciach używany sprzęt sportowy oraz podłoga będą umyte i zdezynfekowane. Będą wyznaczone strefy zabawy dzieci z zaleceniem, aby w grupie nie było ich więcej niż 24 na przestrzeni 100 m2.
7. Zabawki, pomoce dydaktyczne użyte przez dziecko do zabawy oraz podczas zajęć wychowawczych będą czyszczone, dezynfekowane. Do ponownego wykorzystania w zabawie i pracy zabawki i pomoce będą przekazywane dzieciom po 48 godzinach od zdezynfekowania.
8. Sale dydaktyczne, będą wietrzone co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy. W razie konieczności, wietrzenie będzie odbywać się w czasie zajęć.
9. Dzieci pod opieką nauczyciela, będą korzystały z placu zabaw oraz boisk szkolnych, znajdujących się na terenie placówki. Organizacja pobytu dzieci na świeżym powietrzu będzie uwzględniała zachowanie możliwie maksymalnej odległości dzieci od siebie oraz zmianowości grup tak, aby nie kontaktowały się ze sobą wzajemnie.
10. Sprzęt na boisku szkolnym wykorzystywany podczas zajęć prowadzonych z dziećmi będzie regularnie czyszczony z użyciem detergentu lub dezynfekowany.
11. Dopuszcza się tworzenie grup międzyoddziałowych spośród dzieci zgłoszonych do uczestnictwa w zajęciach prowadzonych na terenie szkoły.
IV. Informacje dla Rodziców
1. Rodzice do szkoły na zajęcia wychowawczo – opiekuńcze, zajęcia rewalidacyjne, rewalidacyjno-wychowawcze i WWRD przyprowadzają dziecko zdrowe.
2. Dzieci chore, zakatarzone lub z temperaturą nie będą przyjmowane do placówki i nie będą mogły uczestniczyć w konsultacjach prowadzonych przez nauczycieli szkoły oraz w zajęciach j/w, a także opiekuńczo – wychowawczych.
3. Do placówki nie będzie przyjęte dziecko, którego domownik odbywa kwarantannę. Rodzic/prawny opiekun dziecka, ma obowiązek niezwłocznie zgłosić dyrektorowi placówki fakt odbywania przez domownika kwarantanny, jeżeli taka sytuacja zaistnieje, pod rygorem odpowiedzialności za zagrożenie bezpieczeństwa zdrowia i życia osób trzecich.
4. Wprowadza się zakaz przynoszenia z domu do szkoły, zabawek i innych przedmiotów.
5. Do odwołania wprowadza się zakaz przebywania na terenie szkoły rodziców i osób trzecich. Szczegółowe zasady określa procedura przyprowadzania i odbierania dzieci ze szkoły. W przypadku uzasadnionego podejrzeniu, że dziecko jest chore (np. temperatura wysoka) i może zarażać inne dzieci, nie będzie ono przyjęte do szkoły, a rodzice zostaną poproszeni o niezwłoczny kontakt z lekarzem.
6. Uczeń klasy IV – VIII, samodzielnie przychodzący na konsultacje do szkoły, w razie uzasadnionego podejrzenia, że może być chory i może zarażać inne dzieci, nie będzie przyjęty do szkoły, a rodzic zostanie niezwłocznie poinformowany o fakcie telefonicznie
i poproszony o odebranie dziecka z placówki.
7. Rodzic dziecka, które podczas przyjęcia lub pobytu w szkole wykazywało objawy choroby zakaźnej i zostało nieprzyjęte lub odebrane z placówki, będą zobowiązani poinformować nauczyciela - wychowawcę i dyrektora szkoły o stanie zdrowia dziecka.
Procedury ochrony uczniów i pracowników szkoły przed Covid-19 w Miejskim Zespole Szkół
Zgłoszenie dziecka kl. I – III do opieki na terenie szkoły
Zgłoszenie dziecka do uczestniczenia w konsultacjach prowadzonych przez nauczycieli
Klasy I-III
Szanowni Państwo,
w związku z decyzją rządu, że od 25 maja br. zostają przywrócone zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z możliwością prowadzenia zajęć dydaktycznych dla uczniów klas I-III szkół podstawowych, zwracamy się z prośbą o przekazanie informacji do wychowawcy klasy, czy Państwa dziecko będzie korzystało z proponowanej formy opieki. Informacja ta jest niezbędna do organizacji zajęć.
Zasady zachowania bezpieczeństwa i sposoby sprawowanej opieki zostaną przekazane w najbliższym czasie.
Prosimy o informację zwrotną do wychowawcy klasy 18 maja 2020 r.
Klasy VIII
Szanowni Państwo,
w związku z decyzją rządu, że od 25 maja br. uczniowie klas VIII szkół podstawowych będą mieli możliwość korzystania z konsultacji na terenie szkoły ze wszystkich przedmiotów, w szczególności z tych przedmiotów, z których od 16 do18 czerwca będą zdawać egzamin ósmoklasisty, proszę o podanie informacji, kto z Państwa dzieci zechce skorzystać z tej formy pomocy i z jakiego przedmiotu. Informacja ta jest niezbędna do organizacji zajęć.
Informację proszę przekazać do wychowawcy klasy 19.05.2020 r.
Z poważaniem
Jarosław Jankowski
Kochani, czas tak szybko biegnie. Weszliśmy już w chyba najpiękniejszy miesiąc roku- maj. Wraz z nim przed nami niebawem jedno z najwspanialszych świąt- Dzień Matki. Dziś chciałabym Was zachęcić do przeczytania książki „Nasza mama czarodziejka”, której autorką jest Joanna Papuzińska. Jest to pełen magii zbiór opowiadań, których główną bohaterką jest Mama. W „magiczny sposób” (jak pewnie każda z Waszych mam), potrafi ona znaleźć rozwiązanie każdej sytuacji.
Kolejne opowiadania tej książki niosą ze sobą, wciągającą treść, zakończoną morałem. Finał niektórych historii daje przydatne rady. Na przykład gdybyśmy stali się nazbyt „nadęci”, musimy jak najszybciej znaleźć jakieś pudełko z bańkami mydlanymi i puszczać je przez jakiś czas, aż przestaniemy być „nadęci”.
Każdego młodego czytelnika powinien przyciągnąć fakt, że spotykamy się w tych opowiadaniach z wieloma magicznymi stworzeniami. Na szczęście nie musimy się o nic martwić, ponieważ nasza mama czarodziejka potrafi poradzić sobie z każdym problemem. Właśnie te fantastyczne postacie sprawiają, że książka jest tak magiczna i przyciąga do siebie mnóstwo dzieci. Niesamowite i oryginalne przygody, jakie przytrafiają się bohaterom, sprawiają, że chce się wiedzieć, co będzie dalej. Tak wiele tu niesamowitych wydarzeń pobudzających wyobraźnię, że czyta się tę książkę z zaciekawieniem i przyjemnością, do czego Was namawiam.
Nauczyciel bibliotekarz M. Szuberska
Drodzy Uczniowie klas młodszych,
obecny czas skłania do budowania relacji rodzinnych. Nie zawsze jest to łatwe.
Chciałabym Wam polecić powieść dla dzieci 7-9-letnich „Oto jest Kasia”, której autorką jest Mira Jaworczakowa. Książka ta weszła na stałe do kanonu lektur szkolnych. Jej bohaterką jest Kasia – wzorowa uczennica, ulubienica rodziców i dziadków. Po latach rodzi się jej siostrzyczka. Zazdrosna dziewczynka przeżywa bunt prowadzący do wielu kłopotów, zarowno w szkole, jak i w domu. Dziewczynka staje się agresywna, popada w konflikty z kolegami i domownikami, przestaje się uczyć… Dopiero ciężka choroba siostrzyczki, do której Kasia sama się przyczyniła, pozwala jej zrozumieć, jak bardzo kocha małą.
Czy Kasi uda się pokonać własne słabości? Przekonacie się o tym, sami czytając tę książkę, do czego bardzo zachęcam.
Książkę znajdziecie w Internecie:
http://www.orsza.pl/images-media/wszystko-o-szkole/I-03-lektury/jaworczakowa-oto-jest-kasia.pdf
Nauczyciel bibliotekarz
M. Szuberska
Odwiedza nas 218 gości oraz 0 użytkowników.