Moi Drodzy, wiem to z pewnych źródeł, że bardzo Wam brakuje szkolnych kolegów. Nawet tych, z którymi Wasze relacje nie układały się najlepiej. Miejmy nadzieję, że dane nam będzie spotkać się w szkole, do której wszyscy tęsknimy.
Chciałabym Wam polecić książkę szwedzkiej pisarki Astrid Lindgren pt. „Dzieci z Bullerbyn”. Jest to jedna z moich ulubionych książek z dzieciństwa – czasu szczęśliwej beztroski, spędzonej na zabawie i ulubionych aktywnościach, których dziś Wam brakuje.
Jest to opowieść o przygodach siedmiorga dzieci mieszkających w malutkiej wiosce, których codzienne zajęcia i zabawy rozjaśniają twarz każdego czytelnika. Z przyjemnością zatapiamy się w świat ich przyjaźni i szalonych pomysłów. Poznajemy wzajemne, serdeczne relacje, obcujemy z przyrodą i zwierzętami.
W opisanym świecie jest mnóstwo miejsca na kreatywność i rozwój dziecięcej wyobraźni. Bohaterowie bez trudu znajdują czas na rywalizację i zabawę, ale też na pracę i wzajemną pomoc. Jest miejsce na czułość i na gorszy nastrój. Na naukę i wspólne eksplorowanie okolicznych łąk, pól i lasów.
Książka napisana jest typowym dla autorki dowcipnym i lekkim stylem. I od lat znajduje miłośników wśród dzieci na całym świecie. Dlatego zachęcam Was do jej przeczytania.
Nauczyciel bibliotekarz
Mirosława Szuberska
I. Informacje ogólne.
1. W Miejskim Zespole Szkół Szkoła Podstawowa nr. 2 im. M. Kopernika w Wysokiem Mazowieckiem od dnia 25 maja 2020 r. od dnia 25 maja 2020 r. do dnia 7 czerwca 2020 r., z możliwością przesunięcia terminu zgodnego z decyzją MEN, obowiązują wewnętrzne przepisy dotyczące organizacji pracy szkoły i organizacji bezpieczeństwa osób przebywających na terenie placówki.
2. Zarządzeniem dyrektora wprowadza się procedury zapewniające bezpieczne funkcjonowanie placówki w okresie stanu epidemii COVID 19.
Obowiązują następujące procedury:
1) procedura przyprowadzania i odbierania dzieci ze szkoły ;
2) procedura pobytu i zabawy w sali dydaktycznej i świetlicy szkolnej;
3) procedura wyjścia grupy uczniów na plac zabaw i boiska szkolne;
4) procedura pobytu grupy w ogrodzie/placu zabaw;
5) procedura postępowania wobec dziecka w razie stwierdzenia zagrożenia wirusem COVID – 19;
6) procedura postępowania w razie stwierdzenia zagrożenia wirusem COVID – 19 u pracownika;
7) procedura komunikacji z rodzicami uczniów szkoły;
8) procedura i harmonogram wydawania posiłków;
9) procedura dezynfekcji zabawek i pomocy dydaktycznych;
10) procedura organizacji konsultacji prowadzonych przez nauczycieli na terenie szkoły;
3. Podczas przebywania w placówce, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, rodzice i uczniowie są zobowiązani do stosowania wszystkich wprowadzonych przepisów zapewniających zapobieganie i przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się COVID – 19.
II. Organizacja procesu opiekuńczo-wychowawczego dla uczniów klas I – III SP.
1. Wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej dla szkół podstawowych – edukacja wczesnoszkolna z dnia 15 maja 2020 roku, określa liczbę uczniów w grupie nie większą niż 12 osób i minimalną przestrzeń do wypoczynku, zabawy i zajęć dla dzieci do 4 m2 na jedno dziecko i każdego opiekuna. W uzasadnionych przypadkach za zgodą organu prowadzącego można zwiększyć liczbę dzieci – nie więcej niż o 2. Metraż w salach dydaktycznych szkoły oraz określone przez GIS wytyczne w zakresie zachowania dystansu społecznego między dziećmi i pracownikami przedszkola (min. 2 metry), a także określenie minimalnej przestrzeni (4 m2 ), pozwalają dyrektorowi na przyjęcie do szkoły na zajęcia opiekuńczo – wychowawcze organizowane przez nauczycieli i wychowawców świetlicy do 12 dzieci w jednej grupie wychowawczej.
2. Dzieci w grupach wychowawczych mogą być zbliżone do siebie wiekowo i będą przebywać w jednej określonej ściśle sali.
3. Przed wejściem do holu szkoły dzieci będą miały mierzoną temperaturę i dezynfekowane ręce.
4. Sale będą przygotowane zgodnie z wytycznymi przeciwepidemicznymi GIS, MZ i MEN
z dnia 15 maja 2020 roku. W salach, w których będą przebywały dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz młodzież szkolna klas IV – VIII, usuwa się przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie uprać lub zdezynfekować (dywany, miśki, pluszowe zabawki, materiały miękkie i nietrwałe typu: puzzle, książki, papiery i inne niemożliwe do dezynfekcji pomoce dydaktyczne).
5. W hali sportowej, odległości pomiędzy stanowiskami pracy ucznia powinna wynosić min. 1,5 metra na dziecko. Uczniowie będą siedzieli pojedynczo w ławkach szkolnych. Zastosowana zostanie zasada: jeden uczeń – jedna ławka szkolna.
6. W hali sportowej będą mogły przebywać dwie grupy uczniów. Po każdych zajęciach używany sprzęt sportowy oraz podłoga będą umyte i zdezynfekowane. Będą wyznaczone strefy zabawy dzieci z zaleceniem, aby w grupie nie było ich więcej niż 24 na przestrzeni 100 m2.
7. Zabawki, pomoce dydaktyczne użyte przez dziecko do zabawy oraz podczas zajęć wychowawczych będą czyszczone, dezynfekowane. Do ponownego wykorzystania w zabawie i pracy zabawki i pomoce będą przekazywane dzieciom po 48 godzinach od zdezynfekowania.
8. Sale dydaktyczne, będą wietrzone co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy. W razie konieczności, wietrzenie będzie odbywać się w czasie zajęć.
9. Dzieci pod opieką nauczyciela, będą korzystały z placu zabaw oraz boisk szkolnych, znajdujących się na terenie placówki. Organizacja pobytu dzieci na świeżym powietrzu będzie uwzględniała zachowanie możliwie maksymalnej odległości dzieci od siebie oraz zmianowości grup tak, aby nie kontaktowały się ze sobą wzajemnie.
10. Sprzęt na boisku szkolnym wykorzystywany podczas zajęć prowadzonych z dziećmi będzie regularnie czyszczony z użyciem detergentu lub dezynfekowany.
11. Dopuszcza się tworzenie grup międzyoddziałowych spośród dzieci zgłoszonych do uczestnictwa w zajęciach prowadzonych na terenie szkoły.
IV. Informacje dla Rodziców
1. Rodzice do szkoły na zajęcia wychowawczo – opiekuńcze, zajęcia rewalidacyjne, rewalidacyjno-wychowawcze i WWRD przyprowadzają dziecko zdrowe.
2. Dzieci chore, zakatarzone lub z temperaturą nie będą przyjmowane do placówki i nie będą mogły uczestniczyć w konsultacjach prowadzonych przez nauczycieli szkoły oraz w zajęciach j/w, a także opiekuńczo – wychowawczych.
3. Do placówki nie będzie przyjęte dziecko, którego domownik odbywa kwarantannę. Rodzic/prawny opiekun dziecka, ma obowiązek niezwłocznie zgłosić dyrektorowi placówki fakt odbywania przez domownika kwarantanny, jeżeli taka sytuacja zaistnieje, pod rygorem odpowiedzialności za zagrożenie bezpieczeństwa zdrowia i życia osób trzecich.
4. Wprowadza się zakaz przynoszenia z domu do szkoły, zabawek i innych przedmiotów.
5. Do odwołania wprowadza się zakaz przebywania na terenie szkoły rodziców i osób trzecich. Szczegółowe zasady określa procedura przyprowadzania i odbierania dzieci ze szkoły. W przypadku uzasadnionego podejrzeniu, że dziecko jest chore (np. temperatura wysoka) i może zarażać inne dzieci, nie będzie ono przyjęte do szkoły, a rodzice zostaną poproszeni o niezwłoczny kontakt z lekarzem.
6. Uczeń klasy IV – VIII, samodzielnie przychodzący na konsultacje do szkoły, w razie uzasadnionego podejrzenia, że może być chory i może zarażać inne dzieci, nie będzie przyjęty do szkoły, a rodzic zostanie niezwłocznie poinformowany o fakcie telefonicznie
i poproszony o odebranie dziecka z placówki.
7. Rodzic dziecka, które podczas przyjęcia lub pobytu w szkole wykazywało objawy choroby zakaźnej i zostało nieprzyjęte lub odebrane z placówki, będą zobowiązani poinformować nauczyciela - wychowawcę i dyrektora szkoły o stanie zdrowia dziecka.
Procedury ochrony uczniów i pracowników szkoły przed Covid-19 w Miejskim Zespole Szkół
Zgłoszenie dziecka kl. I – III do opieki na terenie szkoły
Zgłoszenie dziecka do uczestniczenia w konsultacjach prowadzonych przez nauczycieli
Klasy I-III
Szanowni Państwo,
w związku z decyzją rządu, że od 25 maja br. zostają przywrócone zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z możliwością prowadzenia zajęć dydaktycznych dla uczniów klas I-III szkół podstawowych, zwracamy się z prośbą o przekazanie informacji do wychowawcy klasy, czy Państwa dziecko będzie korzystało z proponowanej formy opieki. Informacja ta jest niezbędna do organizacji zajęć.
Zasady zachowania bezpieczeństwa i sposoby sprawowanej opieki zostaną przekazane w najbliższym czasie.
Prosimy o informację zwrotną do wychowawcy klasy 18 maja 2020 r.
Klasy VIII
Szanowni Państwo,
w związku z decyzją rządu, że od 25 maja br. uczniowie klas VIII szkół podstawowych będą mieli możliwość korzystania z konsultacji na terenie szkoły ze wszystkich przedmiotów, w szczególności z tych przedmiotów, z których od 16 do18 czerwca będą zdawać egzamin ósmoklasisty, proszę o podanie informacji, kto z Państwa dzieci zechce skorzystać z tej formy pomocy i z jakiego przedmiotu. Informacja ta jest niezbędna do organizacji zajęć.
Informację proszę przekazać do wychowawcy klasy 19.05.2020 r.
Z poważaniem
Jarosław Jankowski
Kochani, czas tak szybko biegnie. Weszliśmy już w chyba najpiękniejszy miesiąc roku- maj. Wraz z nim przed nami niebawem jedno z najwspanialszych świąt- Dzień Matki. Dziś chciałabym Was zachęcić do przeczytania książki „Nasza mama czarodziejka”, której autorką jest Joanna Papuzińska. Jest to pełen magii zbiór opowiadań, których główną bohaterką jest Mama. W „magiczny sposób” (jak pewnie każda z Waszych mam), potrafi ona znaleźć rozwiązanie każdej sytuacji.
Kolejne opowiadania tej książki niosą ze sobą, wciągającą treść, zakończoną morałem. Finał niektórych historii daje przydatne rady. Na przykład gdybyśmy stali się nazbyt „nadęci”, musimy jak najszybciej znaleźć jakieś pudełko z bańkami mydlanymi i puszczać je przez jakiś czas, aż przestaniemy być „nadęci”.
Każdego młodego czytelnika powinien przyciągnąć fakt, że spotykamy się w tych opowiadaniach z wieloma magicznymi stworzeniami. Na szczęście nie musimy się o nic martwić, ponieważ nasza mama czarodziejka potrafi poradzić sobie z każdym problemem. Właśnie te fantastyczne postacie sprawiają, że książka jest tak magiczna i przyciąga do siebie mnóstwo dzieci. Niesamowite i oryginalne przygody, jakie przytrafiają się bohaterom, sprawiają, że chce się wiedzieć, co będzie dalej. Tak wiele tu niesamowitych wydarzeń pobudzających wyobraźnię, że czyta się tę książkę z zaciekawieniem i przyjemnością, do czego Was namawiam.
Nauczyciel bibliotekarz M. Szuberska
Drodzy Uczniowie klas młodszych,
obecny czas skłania do budowania relacji rodzinnych. Nie zawsze jest to łatwe.
Chciałabym Wam polecić powieść dla dzieci 7-9-letnich „Oto jest Kasia”, której autorką jest Mira Jaworczakowa. Książka ta weszła na stałe do kanonu lektur szkolnych. Jej bohaterką jest Kasia – wzorowa uczennica, ulubienica rodziców i dziadków. Po latach rodzi się jej siostrzyczka. Zazdrosna dziewczynka przeżywa bunt prowadzący do wielu kłopotów, zarowno w szkole, jak i w domu. Dziewczynka staje się agresywna, popada w konflikty z kolegami i domownikami, przestaje się uczyć… Dopiero ciężka choroba siostrzyczki, do której Kasia sama się przyczyniła, pozwala jej zrozumieć, jak bardzo kocha małą.
Czy Kasi uda się pokonać własne słabości? Przekonacie się o tym, sami czytając tę książkę, do czego bardzo zachęcam.
Książkę znajdziecie w Internecie:
http://www.orsza.pl/images-media/wszystko-o-szkole/I-03-lektury/jaworczakowa-oto-jest-kasia.pdf
Nauczyciel bibliotekarz
M. Szuberska
W kwietniu 2020 roku ogłosiliśmy konkurs dotyczący 1054 rocznicy chrztu Polski. Ze względu na obecną sytuację termin wysyłania prac przesuwamy na koniec maja 2020 roku. Jeszcze raz informujemy o zasadach i tematyce:
Konkurs skierowany jest do CHĘTNYCH uczniów klas IV – VIII. Ma formę prezentacji multimedialnej. Prace proszę przesyłać na adresy poczty klasowej, lub na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .Prezentacje można wykonać maksymalnie w zespołach dwuosobowych. Najlepsze prezentacje zostaną oczywiście nagrodzone.
Tematyka konkursu:
1. Przyczyny chrztu.
2. Przebieg chrztu.
3. Skutki przyjęcia chrześcijaństwa dla władcy, państwa, ludności.
4. Znaczenie wydarzenia dla późniejszych losów Polski.
Tomasz Krajewski/Małgorzata Mokrzewska
Szanowni Państwo!
"Książka stanowi cudowny przedmiot, dzięki któremu świat poczęty w umyśle pisarza przenika do umysłu czytelnika...Każda książka żyje tyle razy, ile razy została przeczytana."
W dobie mediów elektronicznych, programów, gier komputerowych, smsów czy magicznej mocy przekazu telewizyjnego w relacjach między słowem drukowanym, a przekazem medialnym powstaje dość istotny problem dominacji obrazu, który najczęściej jest obecnie dla młodego człowieka głównym źródłem przyjemności, emocji i wiedzy o świecie. Współczesny młody człowiek zarzucony zewsząd dużą ilością różnego rodzaju informacjami i środkami jej wyrazu powinien poprzez właściwą edukację wybierać dla siebie wszystkie te formy, które najpełniej pozwolą mu uczestniczyć w kulturze współczesnego świata. Kontakt z różnymi formami kultury, oprócz treści przekazywanych przez media, powinien w znacznym stopniu odbywać się poprzez odnajdywanie wartości płynących z obcowania ze słowem drukowanym. W obawie o zanik kontaktów młodzieży z kulturą słowa coraz bardziej potrzebny jest wpływ osób kompetentnych, które będą przewodnikami po świecie książki. Mimo znaczącego wpływu nowych mediów w kontaktach kulturalnych młodych ludzi niemożliwe jest całkowite zapomnienie o czytaniu i wartościach, jakie niesie dobra książka. Ważnym zadaniem rodziców, szkoły oraz biblioteki jest więc rozbudzanie w dzieciach zamiłowania do treści zawartych w słowie drukowanym, aby swej drogi do dorosłości szukały one też nie tylko w nowoczesnych mediach, ale też w książce. Zadaniem szkoły jest wytworzenie silnej motywacji do lektury, uczynienie lektury książki zajęciem atrakcyjnym i przyciągającym w taki sposób, by książka zaspokajała różnorodne potrzeby i pragnienia dziecka w obszarach zarówno intelektualnym jak i emocjonalnym.
Wychowanie do lektury nie należy jednak wyłącznie do zadań szkoły i biblioteki, wymaga ono też powszechnego zaangażowania rodziców oraz różnych pozaszkolnych instytucji oświatowych. W związku z tym w roku szkolnym 2019/20 nasza szkoła przystąpiła do realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, którego głównym celem jest podniesienie aktywności czytelniczej uczniów naszej szkoły oraz rozbudzanie zainteresowań czytelniczych. Uczestnictwo w programie sprawiło, że biblioteka szkolna otrzymała dotację na zakup literatury dla dzieci i młodzieży, zaś uczniowie i nauczyciele wzięli udział w różnorodnych projektach oraz imprezach promujących czytelnictwo. Do biblioteki szkolnej zostały zakupione nowe pozycje książkowe, które udostępniane były czytelnikom.
W związku z zamknięciem szkół spowodowanym pandemią zachęcamy Państwa do zaangażowania się w zachęcanie dzieci do czytania książek w domu. To najpierw rodzicom powinno zależeć, by dzieci sięgały po książki, gdyż zalety czytania książek są dla nich bardzo ważne i korzystne. Joanna Papuzińska w książce pt. „Czytanie domowe” podkreśla ważną rolę domu w wychowaniu do czytelnictwa. Według autorki, „nawyk kontaktu z książką jest pewnym posagiem intelektualnym, który dziecko wynosi z domu. Decyduje o jego wiedzy, a także o pewnych właściwościach charakteru, preferowanych wartościach i postawach”.
Chciałabym zachęcić Państwa do podjęcia indywidualnych, codziennych działań prowadzących do uświadamiania dzieciom przyjemności płynącej z czytania oraz procesu popularyzacji czytelnictwa . Czytanie dzieciom przynosi wiele korzyści:
Drodzy Rodzice, zachęcam Was gorąco, abyście rozbudzali i podtrzymywali zainteresowania czytelnicze Waszych dzieci. Zachęcajcie je do czytania książek i sami czytajcie im w domu, rozmawiajcie z dziećmi o przeczytanych książkach. Wyrobienie bowiem nawyku czytania książek i sprawienie, aby książki były dla dziecka ważniejsze niż komputer, czy Internet, a obecnie również telefon może się udać jedynie dzięki zgodnej współpracy domu i szkoły.
Czytanie to wiedza i mądrość. Czytanie to przygoda, która wciąga i skłania do myślenia. Czytanie to przyjemność. Czytanie pomaga, uczy empatii i wrażliwości. Czytanie kształtuje charakter i osobowość.
Mirosława Szuberska
Nauczyciel Bibliotekarz
Poniżej zamieszczam zestaw dostępnych w Internecie zbiorów bibliotecznych
Darmowe książki w Internecie
WOLNY DOSTĘP, BIBLIOTEKI CYFROWE
Znana i lubiana, całkowicie darmowa biblioteka cyfrowa zawierająca ponad 5500 tytułów, w tym wiele szkolnych lektur. Ebooki są dostępne w wielu formatach, w tym na czytniki. Serwis zawiera także audiobooki. Wszystko dostępne jest za pomocą wygodnej, darmowej aplikacji (smartfony Android i iPhone). Projekt fundacji Nowoczesna Polska.
Serwis zawiera wiele szkolnych lektur wraz z ich wykazem oraz opisami. Książki są dostępne online oraz do pobrania w wielu formatach, także na czytniki. Projekt realizowany w ramach Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej.
Chmura Czytania zawiera ciekawe książki polskich i zagranicznych autorów, m.in. Conrada, Kafki czy Czechowa. Nie wymaga logowania.
Masz tę moc - ebook o koronawirusie
Wydawnictwo Olesiejuk wydało świetnego, darmowego ebooka na temat koronawirusa dla młodszych uczniów. Jak wyjaśnić, czym jest wirus, dlaczego ich życie stało się tak dziwne i jak zapobiegać się jego rozprzestrzenianiu?
Największa w Polsce biblioteka cyfrowa. Zawiera stare książki oraz inne zdigitalizowane zbiory. Większość z nich należy do domeny publicznej, więc są darmowe.
OFERTY FIRM
Empik Premium bezpłatnie przez 60 dni
Empik przygotował promocyjny dostęp do bazy 11 tysięcy e-booków i audiobooków dostępnych w ramach aplikacji Empik Go dostępnej na Androida i iPhone’a.
Jak skorzystać z promocji?
Nie jest wymagane podanie danych karty kredytowej i po zakończeniu okresu promocyjnego użytkownik nie zostanie obciążony opłatami.
Publio - darmowe ebooki
Publio to księgarnia internetowa. Oferuje ponad 100 ebooków za darmo. Jednak są to głównie lektury należące do domeny publicznej i poradniki.
Księgarnia Nexto oferuje około 100 darmowych ebooków, z których większość to poradniki, lektury i podręczniki.
Audiobooki
Serwis oferuje klasykę polskiej poezji czytaną przez znanych polskich aktorów. Za darmo, w serwisie YouTube.
Spotify to serwis umożliwiający słuchanie nieprzebranej liczby piosenek, audycji, podcastów itp. W wersji płatnej oferuje oczywiście znacznie więcej, jednak także wersja bezpłatna uprawnia do dużego wyboru bajek, legend i opowiadań dla dzieci. Wymaga rejestracji. Aplikacja jest dostępna na urządzeniach mobilnych i komputerach.
Nagrania bajek dostępne za darmo w serwisie YouTube.
Serwis oferuje wiele nagrań bajek i audiobooków dla dzieci. Na stronie można za darmo przesłuchać 3 bajki, reszta dostępna jest na kanale YouTube.
Zarejestrowane audycje radiowe dla dzieci, zgrupowane w kilku kategoriach: Bajkowy kącik, Opowieści ludów świata, Wieczorne pogaduchy, Słuchowisko, Książki do poduchy. Wszystko bezpłatnie i bez konieczności logowania.
Drodzy Uczniowie, w czasach kwarantanny nie zaniedbujcie czytania. Sytuacja, w której się znaleźliśmy, nie sprzyja naszemu zdrowiu psychicznemu, dlatego świetnym lekarstwem na ten czas jest właśnie książka. Przypominam, że na stronie internetowej szkoły w zakładce OGŁOSZENIA zaproponowany Wam został już na początku roku konkurs na recenzję książki. Nagrodą jest m.in. publikacja pracy na stronie szkoły w zakładce: Co piszczy w szkole-;Prace uczniów.
Zajrzyjcie tam! Wasi koledzy i koleżanki, głównie z klasy VI c, zaproponowali wiele ciekawych pozycji do przeczytania. Napisaną recenzję należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Poloniści na pewno też Was nagrodzą!
Dlaczego warto czytać?
Pewnie słyszeliście wiele argumentów, takich jak: bogacenie słownictwa, rozwijanie wyobraźni… Tak, to prawda! Jednak czytanie książek ma wiele jeszcze innych wartości. Wiecie, że książki uspokajają, poprawiają sen? Pomagają zrozumieć innego człowieka? Jego motywacje? Podejmowane decyzje? Zobacz, Ty w zaciszu domowym tropisz np. jakieś przestępstwo- jesteś bezpieczny, a dostajesz tyle nowych emocji! Albo przeżywanie miłości… niby to miłość bohaterów książkowych, a jednak i Twoje serce mocnej bije…
Przeczytanie kilkunastu lub kilkudziesięciu stron wieczorem znacząco wpływa na komfort naszego snu, zwłaszcza jak czytacie o czymś miłym… pięknych uczuciach, dobrych relacjach z innymi… Czytając, zapominamy o stresie, wyciszamy się. Kto tego nigdy nie próbował, teraz ma świetną okazję. Pamiętajmy jednak, że chodzi tu o tradycyjne książki lub specjalnie przystosowane do tego czytniki. Światło laptopa lub telefonu na pewno nas nie uspokoi. Takie czytanie polecamy tylko w ciągu dnia i to z zachowaniem odpowiedniej higieny pracy. Długie siedzenie przy komputerze na pewno nie odpręża.
Henryk Sienkiewicz już dawno napisał : Gdy się ktoś zaczyta, zawsze się czegoś nauczy, albo zapomni o tym, co mu dolega, albo zaśnie – w każdym razie wygra...
Zatem, bierz się za książkę! Jaką- od Ciebie zależy! Nikt Ci nie narzuca lektury szkolnej!
Co na ten tydzień? Proponuję powieść Zbigniewa Nienackiego „Pan Samochodzik i Templariusze”.
Jest to jedna z serii książek opisująca przygody pana Tomasza historyka sztuki,
tropiciela przemytników i złodziei skarbów narodowych. Swój pseudonim „Pan Samochodzik”zawdzięcza pojazdowi, którym się porusza. Otrzymał go w spadku po swoim wuju. Wehikuł, posiadający dziwaczny i śmieszny wygląd, wewnątrz kryje wspaniały silnik Ferrari 410, a co ciekawe – można było nim również pływać! Dzięki temu pan Tomasz wielokrotnie zadziwiał swoich współpracowników, a także wrogów, rozwijając niewyobrażalne prędkości pojazdem, który wyglądem przypominał wielką rozkraczoną żabę. Panu Tomaszowi w rozwiązywaniu zagadek pomagają przyjaciele harcerze. W proponowanej dziś części poszukują skarbu Templariuszy ukrytego w którymś z zamków krzyżackich wybudowanych na terenie Polski. Akcja przenosi nas m.in. do Malborka. Razem z bohaterami przeżywamy niesamowite przygody, rozwiązujemy zagadki, poznajemy historię Polski.
Bo takie są właśnie książki Nienackiego. Czyta się je z zapartym tchem, a ponadto wyrabiają w czytelnikach ogromny szacunek dla zabytków i naszej historii.:)
Zaproponowaną książkę znajdziesz w linku poniżej:
https://docplayer.pl/11705147-Zbigniew-nienacki-pan-samochodzik-i-templariusze.html
Monika Dołęgowska
Drodzy Rodzice!
W tym tak trudnym dla nas wszystkich czasie pragniemy wspierać Was w Wasze działania w ustawicznym rozwoju dziecka. Zdajemy sobie sprawę, że obowiązek, któremu musi sprostać uczeń realizujący podstawę programową nie jest dla Was łatwym zadaniem.
Pragniemy wesprzeć rozwój Waszego dziecka i zaproponować różnorodne zabawy, które pozwolą odetchnąć od trudu nauki, a jednocześnie umożliwią rozwijanie jego zainteresowań i w końcu – najważniejsze – wywołają uśmiech na jego twarzy!
WYCHOWAWCY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
ŚWIAT SMYKA
Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie!
Od 25 marca 2020 r. uczniowie Miejskiego Zespołu Szkół Samorządowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Wysokiem Mazowieckiem będą realizować zajęcia dydaktyczne w formie nauczania zdalnego.
1. Nauka zdalna będzie realizowana z wykorzystaniem materiałów rekomendowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Centrum Edukacji Artystycznej zgodnie z dostosowanym tygodniowym planem nauczania w danej klasie.
2. Nauczyciele zweryfikowali i dostosowali programy nauczania do kształcenia na odległość.
3.Nauczyciele zajęć indywidualnych – instrumentu głównego oraz fortepianu dodatkowego skontaktują się z rodzicami uczniów oraz poinformują o zasadach pracy metodami nauki zdalnej.
4. Nauczyciele instrumentów głównych będą koordynować działania nauczycieli uczących w danej klasie.
5. Informacje o zadaniach, czynnościach, które uczniowie mają wykonać danego dnia w ramach zajęć grupowych – kształcenia słuchu, audycji muzycznych, rytmiki, chóru oraz zespołu instrumentalnego, nauczyciele będą przesyłać za pomocą strony internetowej szkoły http://gimwm.psis.edu.pl/index.php/szkola-muzyczna/wszystko-o-szkole-muzycznej/muzyczna-e-nauka
6. Zajęcia przedmiotów indywidualnych odbywać się będą na zasadzie zajęć on line w czasie rzeczywistym, z uwzględnieniem dostosowania metod pracy do warunków warsztatu pracy ucznia.
7. Rolą nauczyciela instrumentu głównego jest weryfikacja możliwości odbierania i przesyłania informacji drogą elektroniczną przez opiekuna. W przypadku braku takiej możliwości wychowawca ustali indywidualny sposób współpracy.
8. Jeżeli do zadania będzie potrzebne dołączenie pliku, nauczyciel wyśle go na e-mail rodzica i ucznia, a informację o tym zamieści w karcie działań dydaktycznych.
9. Nauczyciele w zadaniach na dany dzień będą uwzględniać aktualne zalecenia BHP odnośnie czasu korzystania z urządzeń (komputer, telewizor, telefon) i ich dostępności w domu oraz wiek i etap rozwoju uczniów, a także ich sytuację rodzinną .
10. Uczniowie są zobowiązani do wykonywania poleceń nauczycieli i odsyłania zadań w wyznaczonym czasie na wskazany przez nauczyciela adres e-mail klasy (lub w inny sposób ustalony z nauczycielem).
11. Sprawdzanie i ocenianie postępów ucznia będzie się odbywało na podstawie:
a) przesłanych prac/nagrań w formie elektronicznej,
b) przeprowadzonych testów przez Internet,
c) oceniania przez nauczyciela po powrocie do szkoły.
d) oceniania bieżącej pracy na lekcji on-line
10. Komunikacja z nauczycielem będzie odbywać się poprzez rozmowę telefoniczną zainicjowaną przez nauczyciela bądź w innej formie przyjętej na zasadzie współpracy nauczyciela z rodzicem.
Uczniowie są zobowiązani do regularnego zapoznawania się z treściami przesyłanymi przez nauczycieli poprzez stronę internetową szkoły oraz w ramach przyjętych zasad współpracy i systematycznego wykonywania zadań zaleconych przez nauczycieli. Prosimy rodziców o nadzór nad wykonywaniem powierzonych uczniom zadań i poleceń oraz o bieżącą współpracę z nauczycielami.
Z poważaniem
Jarosław Jankowski
Odwiedza nas 196 gości oraz 0 użytkowników.