Aktualności
Plan lekcji
Wykaz podr.

Wakacje! Zasłużone. Oby były zdalne od komputerów, tabletów i telefonów! Cieszcie się wolnością, przyrodą i swoim towarzystwem. Publikujemy Złotą Dziesiątkę 2020. W przyszłym roku może i Ty tu dołączysz? Dzisiejszym laureatom gratulujemy! Absolwentom życzymy, by rozwinęłi skrzydła w nowym środowisku. 

 

Lp.

Klasa

Nazwisko i imię ucznia

Średnia ocen

1.

VI A

Tkacz Magdalena

5,83

2.

VI A

Szepietowska Wiktoria

5,67

Murawska Marta

VI C

Godlewska Gabriela

3.

VII A

Leoniak Łukasz

5,43

4.

VI C

Dołęgowska Barbara

5,42

5.

IV A

Gołaś Jan Aleksander

5,36

Ostrowski Maciej

Prużanin Błażej

Rydzewska Gabriela

6.

VIII A

Plewik Nina

5,35

7.

V B

Sienicki Błażej

5,33

VI A

Dołęgowski Miłosz

Milewski Piotr

VI C

Tymińska Natalia

8.

V A

Kulesza Mateusz

5,25

V B

Szepietowski Wiktor

V C

Stypułkowska Oliwia

VIA

Herman Maciej

Wnorowski Paweł

VI C

Kossykowski Sebastian

9.

VIII B

Dąbrowska Wiktoria Zofia

5,22

10.

IV A

Ołdakowski Jan Stanisław

5,18

IV B

Maciuszko Szymon

Ostrowski Paweł

 Redakcja

Rok szkolny za nami. Trudny, nietypowy, Dla jednych praca zdalna wyznaczyła nowe wyzwania, inni męczyli się, by jak najwięcej skorzystać w tej sytuacji. Wyniki podajemy niżej. Gratulujemy Wam, Kochani! Cieszcie się swoimi osiagnięciami!

Klasa

Nazwisko i imię ucznia

Średnia ocen

Zachowanie

IV A

Gołaś Jan Aleksander

5,36

wzorowe

Ostrowski Maciej

5,36

wzorowe

Prużanin Błażej

5,36

wzorowe

Rydzewska Gabriela

5,36

wzorowe

Ołdakowski Jan Stanisław

5,18

wzorowe

Fronczuk Antonina

5,09

wzorowe

Herman Paulina

5,09

wzorowe

Kamińska Zuzanna

5,09

wzorowe

Płońska Kornelia

5,09

wzorowe

Grodzka Nikola

5,00

wzorowe

Prużanin Wiktor

5,00

wzorowe

Święcki Kacper

5,00

wzorowe

Urbanek Franciszek

5,00

wzorowe

Bagińska Liliana

4,91

wzorowe

Deszczyński Oliwier

4,91

wzorowe

Faszczewska Aleksandra

4,91

wzorowe

Osuchowski Adam

4,82

bardzo dobre

IV B

Maciuszko Szymon

5,18

wzorowe

Ostrowski Paweł

5,18

wzorowe

Włostowska Lena

5,09

wzorowe

Gwardiak Oliwia

5,00

wzorowe

Dąbrowska Julia

4,91

wzorowe

Kaczyński Alan

4,91

wzorowe

Kaczyński Szymon

4,91

bardzo dobre

V A

Kulesza Mateusz

5,25

wzorowe

Doroszkiewicz Antoni

5,08

wzorowe

Wyszomirski Wiktor

4,92

wzorowe

Wysocka Julia

4,75

bardzo dobre

V B

Sienicki Błażej

5,33

bardzo dobre

Szepietowski Wiktor

5,25

bardzo dobre

Bagiński Adam

5,17

bardzo dobre

Choiński Marcel

5,17

bardzo dobre

Zieliński Arkadiusz

5,17

bardzo dobre

Baryczka Szymon

4,92

bardzo dobre

Grochowski Michał

4,83

wzorowe

Radgowska Maja

4,83

bardzo dobre

Grodzki Seweryn

4,83

bardzo dobre

 

V C

Stypułkowska Oliwia

5,25

wzorowe

Jabłońska Emilia

5,08

wzorowe

Szepietowska Olga

4,83

wzorowe

Suchodolska Antonina

4,75

bardzo dobre

VI A

Tkacz Magdalena

5,83

wzorowe

Szepietowska Wiktoria

5,67

wzorowe

Murawska Marta

5,67

wzorowe

Dołęgowski Miłosz

5,33

wzorowe

Milewski Piotr

5,33

wzorowe

Herman Maciej

5,25

wzorowe

Wnorowski Paweł

5,25

wzorowe

Bagiński Jakub

5,17

wzorowe

Kaczyński Eryk

5,17

wzorowe

Jabłońska Dominika

5,08

bardzo dobre

Kalinowska Kamila

5,08

wzorowe

Bieliński Piotr

5,00

wzorowe

Deszczyński Cyprian

5,00

wzorowe

Kolińska Natalia

5,00

wzorowe

Magusiewicz Julia

5,00

wzorowe

Choiński Filip

4,92

wzorowe

Szlendak Jan

4,92

wzorowe

Szlendak Stanisław

4,83

wzorowe

VI B

Ołdakowski Filip

5,00

wzorowe

Borecka Aleksandra

4,83

wzorowe

Brzósko Bartosz

4,83

wzorowe

Kubińska Amelia

4,83

wzorowe

Grodzki Jan

4,75

wzorowe

Zagroba Maja

4,75

wzorowe

VI C

Godlewska Gabriela

5,67

wzorowe

Dołęgowska Barbara

5,42

wzorowe

Tymińska Natalia

5,33

wzorowe

Kossykowski Sebastian

5,25

bardzo dobre

Sieliwoniuk Lena

5,08

wzorowe

Wojno Gabriela

5,00

wzorowe

Stypułkowska Łucja

4,92

wzorowe

Giero Maria

4,83

wzorowe

Godlewski Krystian

4,83

bardzo dobre

Roszkowska Maja

4,75

wzorowe

Idźkowski Piotr

4,75

wzorowe

VII A

Leoniak Łukasz

5,43

wzorowe

Knieć Antonina

5,07

wzorowe

Krajewska Patrycja

4,86

wzorowe

Kozłowski Gabriel

4,79

wzorowe

Krajewska Wiktoria

4,79

wzorowe

VII B

Kulesza Łucja

5,07

wzorowe

Wyszyński Dominik

4,79

wzorowe

VIII A

Plewik Nina

5,35

wzorowe

Turlewicz Jakub

5,06

wzorowe

Krajewski Filip

4,94

wzorowe

Kossakowska Julia

4,89

wzorowe

Dąbrowska Wiktoria

4,78

wzorowe

VIII B

Dąbrowska Wiktoria Zofia

5,22

wzorowe

Jankowska Nikola

4,83

wzorowe

 

Redakcja

PROCEDURY SANITARNE PRZY WYDAWANIU ŚWIADECTW SZKOLNYCH

w Szkole Podstawowej nr 2 w MZS w Wysokiem Mazowieckiem


Zgodnie z Wytycznymi z dnia 25 maja 2020 roku w sprawie funkcjonowania Szkoły Podstawowej nr 2 w Wysokiem Mazowieckiem w okresie zagrożenia epidemią COVID-19, ustalam następujące zasady wydawania świadectw szkolnych w roku szkolnym 2019/2020.
1. Świadectwa promocyjne wydawane będą na terenie szkoły przez wychowawców w terminach ustalonych w załączonym harmonogramie.
2. Informację o ustalonym terminie wydania świadectwa, przekażą uczniom i ich rodzicom nauczyciele wychowawcy.
3. Po odbiór świadectwa zgłaszają się wyłącznie uczniowie zdrowi. Jeśli u ucznia, rodzica opiekuna prawnego lub innego członka rodziny występuje gorączka, kaszel, trudności w oddychaniu, lub po powrocie z krajów czy rejonów Polski, gdzie szerzy się CIVID-19, uczeń lub inny członek rodziny przebywa na kwarantannie, w takim przypadku nie należy zgłaszać się po świadectwo. Zostanie ono wydane po wcześniejszym uzgodnieniu, w innym terminie.
4. Uczniowie, nauczyciele i pracownicy szkoły zobowiązani są przedsięwzięcia wszelkich środków ostrożności, a w szczególności należy:
1) po przyjściu i przed opuszczeniem terenu szkoły zdezynfekować ręce płynem dezynfekującym udostępnionym przez szkołę,
2) zachować pomiędzy sobą dystans społeczny — min. 2 m,
3) stosować maseczki osłaniające usta i nos, oraz rękawice,
4) stosować własne przybory piśmiennicze (długopisy).
5. Każdorazowo sale w których wydawane będą świadectwa, po każdym wyjściu uczniów będą przewietrzanie i dezynfekowane.
6. Prosimy uczniów, aby na teren szkoły nie wnosili zbędnych przedmiotów, np. bukietów kwiatów.

Harmonogram odbioru świadectw w Szkole Podstawowej nr 2

Harmonogram odbioru świadectw w Szkole Muzycznej

Konkursy ogólnopolskie to sposobność do współzawodnictwa z rówieśnikami nie tylko z własnej szkoły.

5 marca- tuż przed ogłoszeniem pandemii- nasi siódmo- i ósmoklasiści przystąpili do ogólnopolskiego konkursu z chemii organizowanego przez Centrum Edukacji Szkolnej pod wiele mówiącą nazwą „Galileo”. Byli przygotowywani przez p. Ewę Turlewicz.

Do konkursu przystąpiło 851 uczniów z całej Polski. Miło nam poinformować, że Jakub Turlewicz z VIII a wywalczył 8. miejsce w kraju i otrzymał tytuł laureata, a Wiktoria Zofia Dąbrowska zajęła 15. miejsce i otrzymała wyróżnienie. Innym uczestnikom powiodło się całkiem dobrze, zajęli miejsca w pierwszej trzydziestce.

Im chemia niestraszna. Gratulujemy i uczniom, i nauczycielowi.

Redakcja

Konkursów w tym roku jak na lekarstwo. Wirus skutecznie ograniczył wyjazdy, możliwości współzawodnictwa twarzą w twarz. Na szczęście niektórzy organizatorzy nie zrezygnowali i przesłali swoje propozycje, przenosząc je lub kontynuując w wersji elektronicznej.

Odbył się Międzydiecezjalny Konkurs „Święci i bohaterowie Naszej Ziemi" pod hasłem: „Myśli Prymasa Tysiąclecia drogowskazami do świętości współczesnego człowieka”.

I tu mamy nagrodzonych i wyróżnionych, a prawdziwy tryumf odniosła Natalia Tymińska z klasy VI c, zaznaczając swój udział zwycięstwem w dwóch kategoriach konkursu i wyróżnieniem w trzeciej. Zobaczcie sami.

Kategoria plastyczna:

I miejsce Natalia Tymińska – kl. VI c

III miejsce Zofia Kaczyńska – kl. VI b

WYRÓŻNIENIE Gabriela Rydzewska – kl. IV a

Kategoria multimedialna:

WYRÓŻNIENIE Natalia Tymińska – kl.VI c

Kategoria literacka:

I miejsce Natalia Tymińska – kl.VI c

III miejsce Magdalena Tkacz – kl.VI a

Gratulujemy wszystkim dziewczynom i ich opiekunowi p. Annie Jamiołkowskiej.

Redakcja

W kwietniu 2020 r. został ogłoszony w naszej szkole konkurs dotyczący 1054 rocznicy chrztu Polski. Wszyscy wiemy, że było to bardzo ważne wydarzenie w historii naszego kraju. Przyczyniło się do podniesienia znaczenia Polski na arenie międzynarodowej, wzrostu znaczenia władcy i doprowadziło do ukształtowania się państwa polskiego. Konkurs skierowany był do wszystkich chętnych uczniów z klas IV – VIII.
W konkursie wzięli udział uczniowie z klas: IV A, IV B, V C, VI A, VI C, VII A, VIII B. Wszystkie prezentacje multimedialne były przygotowane i opracowane na wysokim poziomie. Uczestnicy konkursu wykazali się bardzo dobrą wiedzą historyczną, oraz umiejętnościami związanymi z technologią komputerową.
Komisja miała duży problem z wybraniem najlepszych prezentacji. Ostateczne wyniki przedstawiają się następująco:
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali nagrodę - cząstkową ocenę celującą z historii za udział w konkursie.


Prace które zostały wyróżnione:
Eryk Kaczyński i Piotr Milewski z klasy VI A,
Karol Milewski z klasy VIII B,
Natalia Tymińska z klasy VI C,
Wiktoria Dąbrowska z klasy VIII B


Wszystkim uczestnikom gratulujemy i dziękujemy za udział w Konkursie.


Opiekunowie Konkursu:
Tomasz Krajewski / Małgorzata Mokrzewska

Miło nam poinformować, że wsród nagrodzonych w Ogólnopolskim Konkursie Ekologicznym Eko-Planeta 2020 są uczniowie naszej szkoły.

W kategorii testowej bardzo dobry wynik otrzymali:

Nina Plewik kl. VIII a
Sebastian Kossykowski kl. VI c

W kategorii indywidualnej bardzo dobry wynik otrzymała:

Kamila Kalinowska kl. VI a

W kategorii indywidualnej wyróżnienia otrzymali:

Kamila Kalinowska kl. VI a
Julia Magusiewicz kl. VI a
Aleksandra Dąbrowska kl. VII a
Gabriel Kozłowski kl. VII a
Łucja Kulesz kl. VII b
Amelia Wyszyńska kl. VII b

Opiekunem uczniów była p. Katarzyna Bartłomiejczuk. Wszystkim nagrodzonym i wyróżnionym gratulujemy.

Redakcja

Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur 2020 odbył się w sposób  podobny jak przez ostatnie miesiące cały proces szkolnej edukacji – czyli także on-line.

 Pomimo utrudnień ( ach ten koronawirus !!! ) nasze szkolne mądre matematyczne główki podołały wyzwaniom.

WYNIKI:

KLASY II:

  1. Tomasz Leoniak klasa II a – WYNIK BARDZO DOBRY

Opiekun: Pani Urszula Kostro

  1. Konrad Kalinowski klasa II c – WYNIK BARDZO DOBRY

Opiekun: Pani Dominika Krajewska

  1. Olaf Michalski klasa II c – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Dominika Krajewska

  1. Izabela Targońska klasa II d – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Sylwia Musiejczuk

KLASY III:

  1. Franciszek Jabłoński klasa III b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Bogusława Janiuk

  1. Dominik Molenda klasa III b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Bogusława Janiuk

  1. Kacper Romanowski klasa III b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Bogusława Janiuk

KLASY IV:

  1. Lena Włostowska klasa IV b – WYNIK BARDZO DOBRY

Opiekun: Pan Grzegorz Pacholski

  1. Gabriela Rydzewska klasa IV a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

KLASY V:

  1. Arkadiusz Zieliński klasa V b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

KLASY VI:

  1. Filip Ołdakowski klasa VI b – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Maria Janeczko

  1. Miłosz Dołęgowski klasa VI a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

  1. Magdalena Tkacz klasa VI a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

  1. Wiktoria Szepietowska klasa VI a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

  1. Gabriela Godlewska klasa VI c – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Maria Janeczko

KLASY VII:

  1. Michał Brzozowski klasa VII a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

  1. Gabriela Sokołowska klasa VII a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

Klasy VIII

KLAS

  1. Bartosz Mianowski klasa VIII a – WYRÓŻNIENIE

Opiekun: Pani Małgorzata Gierałtowska

Słowa uznania należą się wszystkim startującym w Konkursie. Przyznajcie, że KANGUR bardzo rozwija logiczne, matematyczne myślenie oraz wykształca wyobraźnię…

GRATULACJE!!!  JESTEŚMY Z WAS   DUMNI!!!

 Szkolny koordynator konkursu Małgorzata Gierałtowska

 

 

                

ZARZĄDZENIE Nr 83/2019/2020
DYREKTORA MIEJSKIEGO ZESPOŁU SZKÓŁ
SAMORZĄDOWA SZKOŁA MUZYCZNA I STOPNIA
W WYSOKIEM MAZOWIECKIEM
z dnia 06 czerwca 2020 r.
w sprawie organizacji konsultacji dla uczniów od 08 czerwca 2020 r.

 

Na podstawie § 7 ust. 3-8, § 9a i § 9a rozporządzenia MEN z dnia 05 czerwca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 1004) oraz § 3 pkt 4-7 rozporządzenia MEN z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 410 ze zm.)
zarządzam, co następuje:
§ 1.
W związku z możliwością organizacji od 08 czerwca 2020 r. wprowadza się plan konsultacji dla uczniów Samorządowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Wysokiem Mazowieckiem i przydziela się godziny przeznaczone na konsultacje, zgodnie z załącznikiem 1 do zarządzenia. Plan będzie aktualizowany zgodnie z potrzebami uczniów.
§ 2.
Ustalam od dnia 08 czerwca 2020 r. godziny pracy nauczycieli bibliotekarzy: codziennie 9.00 -11.00,. Pracownicy biblioteki wypożyczają książki na podstawie pisemnego zamówienia ucznia, złożonego w skrzynce umieszczonej na drzwiach biblioteki lub złożonego drogą elektroniczną. Wejścia pomiędzy regały z książkami mają być niedostępne czytelnikom. Książki do odbioru przygotowuje bibliotekarz, a przed przekazaniem ich uczniowi pakuje je do torby foliowej. Zwrócone książki są odkładane w bezpieczne miejsce na okres 48 godzin.
§ 4.
Zobowiązuję nauczycieli do zapoznania się z procedurami ochrony zdrowia uczniów i pracowników, wdrożonymi Zarządzeniem Dyrektora Nr 80

§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 08 czerwca 2020 r.

 

Procedury

Wniosek zgłoszenia ucznia na konsultacje

 

Tęsknimy za wypoczynkiem coraz bardziej. Póki co swoje marzenia możemy realizować w świecie marzeń i fantazji.

Chciałabym Wam polecić serię książek podróżniczych, których autorką jest Nela. Cała seria książek Neli to chyba w tym momencie już kilkanaście pozycji. Dziewczynka podróżuje z rodzicami od najmłodszych lat i spisuje swoje przygody w kolejnych książkach. Napisane prostym dziecięcym językiem powieści polubili najmłodsi czytelnicy od samego początku. Świetnym pomysłem okazały się także umieszczone w rozdziałach kody QR, których użycie powoduje przekierowanie do konkretnych filmów. Dzięki tej serii dzieci mogą poczuć się, jakby właśnie przeżywały niesamowite przygody w odległych zakątkach świata. To książki, które zabierają nas w podróże małe i duże, a wszystko jest opisane przez dziewczynkę w Waszym wieku.

Nela swoją pierwszą książkę wydała w wieku 8 lat. Od tamtej pory stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych i najmłodszych w historii autorek książek oraz filmów podróżniczych. Jej przygody i relacje z podróży trafiają do najmłodszych czytelników, rozbudzając w nich ciekawość i fascynację dalekimi podróżami i wiedzą o świecie.

Serię filmów Neli możecie też oglądać za pośrednictwem stacji TVP ABC.

Najpopularniejsze książki autorstwa Neli to między innymi tytuły takie jak: „Nela na 3 kontynentach”, „Nela i tajemnice świata”, „Nela i polarne zwierzęta”, „Nela i wyprawa do serca dżungli”, „Nela i skarby Karaibów”, „Nela na tropie przygód”, „Nela na kole podbiegunowym”, „Nela na wyspie rajskich ptaków” czy „Śladami Neli przez dżunglę, morza i oceany”.

Jest co czytać! Powodzenia i miłej lektury.

Nauczyciel bibliotekarz

Mirosława Szuberska

Moi Drodzy, wiem to z pewnych źródeł, że bardzo Wam brakuje szkolnych kolegów. Nawet tych, z którymi Wasze relacje nie układały się najlepiej. Miejmy nadzieję, że dane nam będzie spotkać się w szkole, do której wszyscy tęsknimy.

Chciałabym Wam polecić książkę szwedzkiej pisarki Astrid Lindgren pt. „Dzieci z Bullerbyn”. Jest to jedna z moich ulubionych książek z dzieciństwa – czasu szczęśliwej beztroski, spędzonej na zabawie i ulubionych aktywnościach, których dziś Wam brakuje.

Jest to opowieść o przygodach siedmiorga dzieci mieszkających w malutkiej wiosce, których codzienne zajęcia i zabawy rozjaśniają twarz każdego czytelnika. Z przyjemnością zatapiamy się w świat ich przyjaźni i szalonych pomysłów. Poznajemy wzajemne, serdeczne relacje, obcujemy z przyrodą i zwierzętami.

W opisanym świecie jest mnóstwo miejsca na kreatywność i rozwój dziecięcej wyobraźni. Bohaterowie bez trudu znajdują czas na rywalizację i zabawę, ale też na pracę i wzajemną pomoc. Jest miejsce na czułość i na gorszy nastrój. Na naukę i wspólne eksplorowanie okolicznych łąk, pól i lasów.

Książka napisana jest typowym dla autorki dowcipnym i lekkim stylem. I od lat znajduje miłośników wśród dzieci na całym świecie. Dlatego zachęcam Was do jej przeczytania.

Nauczyciel bibliotekarz

Mirosława Szuberska

I. Informacje ogólne.
1. W Miejskim Zespole Szkół Szkoła Podstawowa nr. 2 im. M. Kopernika w Wysokiem Mazowieckiem od dnia 25 maja 2020 r. od dnia 25 maja 2020 r. do dnia 7 czerwca 2020 r., z możliwością przesunięcia terminu zgodnego z decyzją MEN, obowiązują wewnętrzne przepisy dotyczące organizacji pracy szkoły i organizacji bezpieczeństwa osób przebywających na terenie placówki.
2. Zarządzeniem dyrektora wprowadza się procedury zapewniające bezpieczne funkcjonowanie placówki w okresie stanu epidemii COVID 19.
Obowiązują następujące procedury:
1) procedura przyprowadzania i odbierania dzieci ze szkoły ;
2) procedura pobytu i zabawy w sali dydaktycznej i świetlicy szkolnej;
3) procedura wyjścia grupy uczniów na plac zabaw i boiska szkolne;
4) procedura pobytu grupy w ogrodzie/placu zabaw;
5) procedura postępowania wobec dziecka w razie stwierdzenia zagrożenia wirusem COVID – 19;
6) procedura postępowania w razie stwierdzenia zagrożenia wirusem COVID – 19 u pracownika;
7) procedura komunikacji z rodzicami uczniów szkoły;
8) procedura i harmonogram wydawania posiłków;
9) procedura dezynfekcji zabawek i pomocy dydaktycznych;
10) procedura organizacji konsultacji prowadzonych przez nauczycieli na terenie szkoły;

3. Podczas przebywania w placówce, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni, rodzice i uczniowie są zobowiązani do stosowania wszystkich wprowadzonych przepisów zapewniających zapobieganie i przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się COVID – 19.
II. Organizacja procesu opiekuńczo-wychowawczego dla uczniów klas I – III SP.
1. Wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej dla szkół podstawowych – edukacja wczesnoszkolna z dnia 15 maja 2020 roku, określa liczbę uczniów w grupie nie większą niż 12 osób i minimalną przestrzeń do wypoczynku, zabawy i zajęć dla dzieci do 4 m2 na jedno dziecko i każdego opiekuna. W uzasadnionych przypadkach za zgodą organu prowadzącego można zwiększyć liczbę dzieci – nie więcej niż o 2. Metraż w salach dydaktycznych szkoły oraz określone przez GIS wytyczne w zakresie zachowania dystansu społecznego między dziećmi i pracownikami przedszkola (min. 2 metry), a także określenie minimalnej przestrzeni (4 m2 ), pozwalają dyrektorowi na przyjęcie do szkoły na zajęcia opiekuńczo – wychowawcze organizowane przez nauczycieli i wychowawców świetlicy do 12 dzieci w jednej grupie wychowawczej.

2. Dzieci w grupach wychowawczych mogą być zbliżone do siebie wiekowo i będą przebywać w jednej określonej ściśle sali.

3. Przed wejściem do holu szkoły dzieci będą miały mierzoną temperaturę i dezynfekowane ręce.

4. Sale będą przygotowane zgodnie z wytycznymi przeciwepidemicznymi GIS, MZ i MEN
z dnia 15 maja 2020 roku. W salach, w których będą przebywały dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz młodzież szkolna klas IV – VIII, usuwa się przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie uprać lub zdezynfekować (dywany, miśki, pluszowe zabawki, materiały miękkie i nietrwałe typu: puzzle, książki, papiery i inne niemożliwe do dezynfekcji pomoce dydaktyczne).

5. W hali sportowej, odległości pomiędzy stanowiskami pracy ucznia powinna wynosić min. 1,5 metra na dziecko. Uczniowie będą siedzieli pojedynczo w ławkach szkolnych. Zastosowana zostanie zasada: jeden uczeń – jedna ławka szkolna.

6. W hali sportowej będą mogły przebywać dwie grupy uczniów. Po każdych zajęciach używany sprzęt sportowy oraz podłoga będą umyte i zdezynfekowane. Będą wyznaczone strefy zabawy dzieci z zaleceniem, aby w grupie nie było ich więcej niż 24 na przestrzeni 100 m2.

7. Zabawki, pomoce dydaktyczne użyte przez dziecko do zabawy oraz podczas zajęć wychowawczych będą czyszczone, dezynfekowane. Do ponownego wykorzystania w zabawie i pracy zabawki i pomoce będą przekazywane dzieciom po 48 godzinach od zdezynfekowania.

8. Sale dydaktyczne, będą wietrzone co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy. W razie konieczności, wietrzenie będzie odbywać się w czasie zajęć.

9. Dzieci pod opieką nauczyciela, będą korzystały z placu zabaw oraz boisk szkolnych, znajdujących się na terenie placówki. Organizacja pobytu dzieci na świeżym powietrzu będzie uwzględniała zachowanie możliwie maksymalnej odległości dzieci od siebie oraz zmianowości grup tak, aby nie kontaktowały się ze sobą wzajemnie.

10. Sprzęt na boisku szkolnym wykorzystywany podczas zajęć prowadzonych z dziećmi będzie regularnie czyszczony z użyciem detergentu lub dezynfekowany.

11. Dopuszcza się tworzenie grup międzyoddziałowych spośród dzieci zgłoszonych do uczestnictwa w zajęciach prowadzonych na terenie szkoły.

IV. Informacje dla Rodziców

1. Rodzice do szkoły na zajęcia wychowawczo – opiekuńcze, zajęcia rewalidacyjne, rewalidacyjno-wychowawcze i WWRD przyprowadzają dziecko zdrowe.
2. Dzieci chore, zakatarzone lub z temperaturą nie będą przyjmowane do placówki i nie będą mogły uczestniczyć w konsultacjach prowadzonych przez nauczycieli szkoły oraz w zajęciach j/w, a także opiekuńczo – wychowawczych.
3. Do placówki nie będzie przyjęte dziecko, którego domownik odbywa kwarantannę. Rodzic/prawny opiekun dziecka, ma obowiązek niezwłocznie zgłosić dyrektorowi placówki fakt odbywania przez domownika kwarantanny, jeżeli taka sytuacja zaistnieje, pod rygorem odpowiedzialności za zagrożenie bezpieczeństwa zdrowia i życia osób trzecich.
4. Wprowadza się zakaz przynoszenia z domu do szkoły, zabawek i innych przedmiotów.
5. Do odwołania wprowadza się zakaz przebywania na terenie szkoły rodziców i osób trzecich. Szczegółowe zasady określa procedura przyprowadzania i odbierania dzieci ze szkoły. W przypadku uzasadnionego podejrzeniu, że dziecko jest chore (np. temperatura wysoka) i może zarażać inne dzieci, nie będzie ono przyjęte do szkoły, a rodzice zostaną poproszeni o niezwłoczny kontakt z lekarzem.
6. Uczeń klasy IV – VIII, samodzielnie przychodzący na konsultacje do szkoły, w razie uzasadnionego podejrzenia, że może być chory i może zarażać inne dzieci, nie będzie przyjęty do szkoły, a rodzic zostanie niezwłocznie poinformowany o fakcie telefonicznie
i poproszony o odebranie dziecka z placówki.
7. Rodzic dziecka, które podczas przyjęcia lub pobytu w szkole wykazywało objawy choroby zakaźnej i zostało nieprzyjęte lub odebrane z placówki, będą zobowiązani poinformować nauczyciela - wychowawcę i dyrektora szkoły o stanie zdrowia dziecka.

Procedury ochrony uczniów i pracowników szkoły przed Covid-19 w Miejskim Zespole Szkół

Zgłoszenie dziecka kl. I – III do opieki na terenie szkoły

Zgłoszenie dziecka do uczestniczenia w zajęciach rewalidacyjnych, rewalidacyjno-wychowawczych lub WWRD

Zgłoszenie dziecka do uczestniczenia w konsultacjach prowadzonych przez nauczycieli

Klasy I-III

Szanowni Państwo,

w związku z decyzją rządu, że od 25 maja br. zostają przywrócone zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z możliwością prowadzenia zajęć dydaktycznych dla uczniów klas I-III szkół podstawowych, zwracamy się z prośbą o przekazanie informacji do wychowawcy klasy, czy Państwa dziecko będzie korzystało z proponowanej formy opieki. Informacja ta jest niezbędna do organizacji zajęć.

Zasady zachowania bezpieczeństwa i sposoby sprawowanej opieki zostaną przekazane w najbliższym czasie.

Prosimy o informację zwrotną do wychowawcy klasy 18 maja 2020 r.

Klasy VIII

Szanowni Państwo,

w związku z decyzją rządu, że od 25 maja br. uczniowie klas VIII szkół podstawowych będą mieli możliwość korzystania z konsultacji na terenie szkoły ze wszystkich przedmiotów, w szczególności z tych przedmiotów, z których od 16 do18 czerwca będą zdawać egzamin ósmoklasisty, proszę o podanie informacji, kto z Państwa dzieci zechce skorzystać z tej formy pomocy i z jakiego przedmiotu. Informacja ta jest niezbędna do organizacji zajęć.

Informację proszę przekazać do wychowawcy klasy 19.05.2020 r.

Z poważaniem
Jarosław Jankowski

 

Kochani, czas tak szybko biegnie. Weszliśmy już w chyba najpiękniejszy miesiąc roku- maj. Wraz z nim przed nami niebawem jedno z najwspanialszych świąt- Dzień Matki. Dziś chciałabym Was zachęcić do przeczytania książki „Nasza mama czarodziejka”, której autorką jest Joanna Papuzińska. Jest to pełen magii zbiór opowiadań, których główną bohaterką jest Mama. W „magiczny sposób” (jak pewnie każda z Waszych mam), potrafi ona znaleźć rozwiązanie każdej sytuacji.

Kolejne opowiadania tej książki niosą ze sobą, wciągającą treść, zakończoną morałem. Finał niektórych historii daje przydatne rady. Na przykład gdybyśmy stali się nazbyt „nadęci”, musimy jak najszybciej znaleźć jakieś pudełko z bańkami mydlanymi i puszczać je przez jakiś czas, aż przestaniemy być „nadęci”.

Każdego młodego czytelnika powinien przyciągnąć fakt, że spotykamy się w tych opowiadaniach z wieloma magicznymi stworzeniami. Na szczęście nie musimy się o nic martwić, ponieważ nasza mama czarodziejka potrafi poradzić sobie z każdym problemem. Właśnie te fantastyczne postacie sprawiają, że książka jest tak magiczna i przyciąga do siebie mnóstwo dzieci. Niesamowite i oryginalne przygody, jakie przytrafiają się bohaterom, sprawiają, że chce się wiedzieć, co będzie dalej. Tak wiele tu niesamowitych wydarzeń pobudzających wyobraźnię, że czyta się tę książkę z zaciekawieniem i przyjemnością, do czego Was namawiam.

Nauczyciel bibliotekarz M. Szuberska

Drodzy Uczniowie klas młodszych,

obecny czas skłania do budowania relacji rodzinnych. Nie zawsze jest to łatwe.

Chciałabym Wam polecić powieść dla dzieci 7-9-letnich „Oto jest Kasia”, której autorką jest Mira Jaworczakowa. Książka ta weszła na stałe do kanonu lektur szkolnych. Jej bohaterką jest Kasia – wzorowa uczennica, ulubienica rodziców i dziadków. Po latach rodzi się jej siostrzyczka. Zazdrosna dziewczynka przeżywa bunt prowadzący do wielu kłopotów, zarowno w szkole, jak i w domu. Dziewczynka staje się agresywna, popada w konflikty z kolegami i domownikami, przestaje się uczyć… Dopiero ciężka choroba siostrzyczki, do której Kasia sama się przyczyniła, pozwala jej zrozumieć, jak bardzo kocha małą.

Czy Kasi uda się pokonać własne słabości? Przekonacie się o tym, sami czytając tę książkę, do czego bardzo zachęcam.

Książkę znajdziecie w Internecie:

http://www.orsza.pl/images-media/wszystko-o-szkole/I-03-lektury/jaworczakowa-oto-jest-kasia.pdf

Nauczyciel bibliotekarz

M. Szuberska

W kwietniu 2020 roku ogłosiliśmy konkurs dotyczący 1054 rocznicy chrztu Polski. Ze względu na obecną sytuację termin wysyłania prac przesuwamy na koniec maja 2020 roku. Jeszcze raz informujemy o zasadach i tematyce:
Konkurs skierowany jest do CHĘTNYCH uczniów klas IV – VIII. Ma formę prezentacji multimedialnej. Prace proszę przesyłać na adresy poczty klasowej, lub na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .Prezentacje można wykonać maksymalnie w zespołach dwuosobowych. Najlepsze prezentacje zostaną oczywiście nagrodzone.
Tematyka konkursu:
1. Przyczyny chrztu.
2. Przebieg chrztu.
3. Skutki przyjęcia chrześcijaństwa dla władcy, państwa, ludności.
4. Znaczenie wydarzenia dla późniejszych losów Polski.


Tomasz Krajewski/Małgorzata Mokrzewska

Szanowni Państwo!

"Książka stanowi cudowny przedmiot, dzięki któremu świat poczęty w umyśle pisarza przenika do umysłu czytelnika...Każda książka żyje tyle razy, ile razy została przeczytana."

W dobie mediów elektronicznych, programów, gier komputerowych, smsów czy magicznej mocy przekazu telewizyjnego w relacjach między słowem drukowanym, a przekazem medialnym powstaje dość istotny problem dominacji obrazu, który najczęściej jest obecnie dla młodego człowieka głównym źródłem przyjemności, emocji i wiedzy o świecie. Współczesny młody człowiek zarzucony zewsząd dużą ilością różnego rodzaju informacjami i środkami jej wyrazu powinien poprzez właściwą edukację wybierać dla siebie wszystkie te formy, które najpełniej pozwolą mu uczestniczyć w kulturze współczesnego świata. Kontakt z różnymi formami kultury, oprócz treści przekazywanych przez media, powinien w znacznym stopniu odbywać się poprzez odnajdywanie wartości płynących z obcowania ze słowem drukowanym. W obawie o zanik kontaktów młodzieży z kulturą słowa coraz bardziej potrzebny jest wpływ osób kompetentnych, które będą przewodnikami po świecie książki. Mimo znaczącego wpływu nowych mediów w kontaktach kulturalnych młodych ludzi niemożliwe jest całkowite zapomnienie o czytaniu i wartościach, jakie niesie dobra książka. Ważnym zadaniem rodziców, szkoły oraz biblioteki jest więc rozbudzanie w dzieciach zamiłowania do treści zawartych w słowie drukowanym, aby swej drogi do dorosłości szukały one też nie tylko w nowoczesnych mediach, ale też w książce. Zadaniem szkoły jest wytworzenie silnej motywacji do lektury, uczynienie lektury książki zajęciem atrakcyjnym i przyciągającym w taki sposób, by książka zaspokajała różnorodne potrzeby i pragnienia dziecka w obszarach zarówno intelektualnym jak i emocjonalnym.

Wychowanie do lektury nie należy jednak wyłącznie do zadań szkoły i biblioteki, wymaga ono też powszechnego zaangażowania rodziców oraz różnych pozaszkolnych instytucji oświatowych. W związku z tym w roku szkolnym 2019/20 nasza szkoła przystąpiła do realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, którego głównym celem jest podniesienie aktywności czytelniczej uczniów naszej szkoły oraz rozbudzanie zainteresowań czytelniczych. Uczestnictwo w programie sprawiło, że biblioteka szkolna otrzymała dotację na zakup literatury dla dzieci i młodzieży, zaś uczniowie i nauczyciele wzięli udział w różnorodnych projektach oraz imprezach promujących czytelnictwo. Do biblioteki szkolnej zostały zakupione nowe pozycje książkowe, które udostępniane były czytelnikom.

W związku z zamknięciem szkół spowodowanym pandemią zachęcamy Państwa do zaangażowania się w zachęcanie dzieci do czytania książek w domu. To najpierw rodzicom powinno zależeć, by dzieci sięgały po książki, gdyż zalety czytania książek są dla nich bardzo ważne i korzystne. Joanna Papuzińska w książce pt. „Czytanie domowe” podkreśla ważną rolę domu w wychowaniu do czytelnictwa. Według autorki, „nawyk kontaktu z książką jest pewnym posagiem intelektualnym, który dziecko wynosi z domu. Decyduje o jego wiedzy, a także o pewnych właściwościach charakteru, preferowanych wartościach i postawach”.

Chciałabym zachęcić Państwa do podjęcia indywidualnych, codziennych działań prowadzących do uświadamiania dzieciom przyjemności płynącej z czytania oraz procesu popularyzacji czytelnictwa . Czytanie dzieciom przynosi wiele korzyści:

  • pogłębia więź z dzieckiem,
  • wzbogaca słownictwo,
  • pogłębia wiedzę,
  • pobudza wyobraźnię,
  • wspomaga koncentrację,
  • poprawia pamięć,
  • zapobiega uzależnieniu od telewizji i komputera,
  • uczy pożytecznego spędzania wolnego czasu.

Drodzy Rodzice, zachęcam Was gorąco, abyście rozbudzali i podtrzymywali zainteresowania czytelnicze Waszych dzieci. Zachęcajcie je do czytania książek i sami czytajcie im w domu, rozmawiajcie z dziećmi o przeczytanych książkach. Wyrobienie bowiem nawyku czytania książek i sprawienie, aby książki były dla dziecka ważniejsze niż komputer, czy Internet, a obecnie również telefon może się udać jedynie dzięki zgodnej współpracy domu i szkoły.

Czytanie to wiedza i mądrość. Czytanie to przygoda, która wciąga i skłania do myślenia. Czytanie to przyjemność. Czytanie pomaga, uczy empatii i wrażliwości. Czytanie kształtuje charakter i osobowość.

Mirosława Szuberska
Nauczyciel Bibliotekarz

Poniżej zamieszczam zestaw dostępnych w Internecie zbiorów bibliotecznych

Darmowe książki w Internecie

WOLNY DOSTĘP, BIBLIOTEKI CYFROWE

WolneLektury.pl

Znana i lubiana, całkowicie darmowa biblioteka cyfrowa zawierająca ponad 5500 tytułów, w tym wiele szkolnych lektur. Ebooki są dostępne w wielu formatach, w tym na czytniki. Serwis zawiera także audiobooki. Wszystko dostępne jest za pomocą wygodnej, darmowej aplikacji (smartfony Android i iPhone). Projekt fundacji Nowoczesna Polska.

Lektury.gov.pl

Serwis zawiera wiele szkolnych lektur wraz z ich wykazem oraz opisami. Książki są dostępne online oraz do pobrania w wielu formatach, także na czytniki. Projekt realizowany w ramach Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej.

ChmuraCzytania.pl

Chmura Czytania zawiera ciekawe książki polskich i zagranicznych autorów, m.in. Conrada, Kafki czy Czechowa. Nie wymaga logowania.

Masz tę moc - ebook o koronawirusie

Wydawnictwo Olesiejuk wydało świetnego, darmowego ebooka na temat koronawirusa dla młodszych uczniów. Jak wyjaśnić, czym jest wirus, dlaczego ich życie stało się tak dziwne i jak zapobiegać się jego rozprzestrzenianiu?

Polona.pl

Największa w Polsce biblioteka cyfrowa. Zawiera stare książki oraz inne zdigitalizowane zbiory. Większość z nich należy do domeny publicznej, więc są darmowe.

OFERTY FIRM

Empik Premium bezpłatnie przez 60 dni

Empik przygotował promocyjny dostęp do bazy 11 tysięcy e-booków i audiobooków dostępnych w ramach aplikacji Empik Go dostępnej na Androida i iPhone’a.

Jak skorzystać z promocji?

  1. Na stronie https://www.empik.com/czas-w-domu podaj adres e-mail, na który zostanie przesłany kod.
  2. Otrzymany kod wprowadź na stronie: https://www.empik.com/premium/kupon
  3. Zarejestruj się lub zaloguj (jeżeli masz już tam konto) na empik.com.
  4. Aktywuj usługę Empik Premium.
  5. Pobierz aplikację Empik Go na smartfona i zaloguj się.

Nie jest wymagane podanie danych karty kredytowej i po zakończeniu okresu promocyjnego użytkownik nie zostanie obciążony opłatami.

Publio - darmowe ebooki

Publio to księgarnia internetowa. Oferuje ponad 100 ebooków za darmo. Jednak są to głównie lektury należące do domeny publicznej i poradniki.

Nexto

Księgarnia Nexto oferuje około 100 darmowych ebooków, z których większość to poradniki, lektury i podręczniki.

Audiobooki

Polska-Poezja.pl

Serwis oferuje klasykę polskiej poezji czytaną przez znanych polskich aktorów. Za darmo, w serwisie YouTube.

Spotify

Spotify to serwis umożliwiający słuchanie nieprzebranej liczby piosenek, audycji, podcastów itp. W wersji płatnej oferuje oczywiście znacznie więcej, jednak także wersja bezpłatna uprawnia do dużego wyboru bajek, legend i opowiadań dla dzieci. Wymaga rejestracji. Aplikacja jest dostępna na urządzeniach mobilnych i komputerach.

Audio-Bajki.pl

Nagrania bajek dostępne za darmo w serwisie YouTube.

Bajkowisko.pl

Serwis oferuje wiele nagrań bajek i audiobooków dla dzieci. Na stronie można za darmo przesłuchać 3 bajki, reszta dostępna jest na kanale YouTube.

Polskie Radio Dzieciom

Zarejestrowane audycje radiowe dla dzieci, zgrupowane w kilku kategoriach: Bajkowy kącik, Opowieści ludów świata, Wieczorne pogaduchy, Słuchowisko, Książki do poduchy. Wszystko bezpłatnie i bez konieczności  logowania.

Drodzy Uczniowie, w czasach kwarantanny nie zaniedbujcie czytania. Sytuacja, w której się znaleźliśmy, nie sprzyja naszemu zdrowiu psychicznemu, dlatego świetnym lekarstwem na ten czas jest właśnie książka. Przypominam, że na stronie internetowej szkoły w zakładce OGŁOSZENIA zaproponowany Wam został już na początku roku konkurs na recenzję książki. Nagrodą jest m.in. publikacja pracy na stronie szkoły w zakładce: Co piszczy w szkole-;Prace uczniów.

Zajrzyjcie tam! Wasi koledzy i koleżanki, głównie z klasy VI c, zaproponowali wiele ciekawych pozycji do przeczytania. Napisaną recenzję należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Poloniści na pewno też Was nagrodzą!

Dlaczego warto czytać?

Pewnie słyszeliście wiele argumentów, takich jak: bogacenie słownictwa, rozwijanie wyobraźni… Tak, to prawda! Jednak czytanie książek ma wiele jeszcze innych wartości. Wiecie, że książki uspokajają, poprawiają sen? Pomagają zrozumieć innego człowieka? Jego motywacje? Podejmowane decyzje? Zobacz, Ty w zaciszu domowym tropisz np. jakieś przestępstwo- jesteś bezpieczny, a dostajesz tyle nowych emocji! Albo przeżywanie miłości… niby to miłość bohaterów książkowych, a jednak i Twoje serce mocnej bije…

Przeczytanie kilkunastu lub kilkudziesięciu stron wieczorem znacząco wpływa na komfort naszego snu, zwłaszcza jak czytacie o czymś miłym… pięknych uczuciach, dobrych relacjach z innymi… Czytając, zapominamy o stresie, wyciszamy się. Kto tego nigdy nie próbował, teraz ma świetną okazję. Pamiętajmy jednak, że chodzi tu o tradycyjne książki lub specjalnie przystosowane do tego czytniki. Światło laptopa lub telefonu na pewno nas nie uspokoi. Takie czytanie polecamy tylko w ciągu dnia i to z zachowaniem odpowiedniej higieny pracy. Długie siedzenie przy komputerze na pewno nie odpręża.

Henryk Sienkiewicz już dawno napisał : Gdy się ktoś zaczyta, zawsze się czegoś nauczy, albo zapomni o tym, co mu dolega, albo zaśnie – w każdym razie wygra...

Zatem, bierz się za książkę! Jaką- od Ciebie zależy! Nikt Ci nie narzuca lektury szkolnej!

Co na ten tydzień? Proponuję powieść Zbigniewa Nienackiego „Pan Samochodzik i Templariusze”.

Jest to jedna z serii książek opisująca przygody pana Tomasza historyka sztuki,

tropiciela przemytników i złodziei skarbów narodowych. Swój pseudonim „Pan Samochodzik”zawdzięcza pojazdowi, którym się porusza. Otrzymał go w spadku po swoim wuju. Wehikuł, posiadający dziwaczny i śmieszny wygląd, wewnątrz kryje wspaniały silnik Ferrari 410, a co ciekawe – można było nim również pływać! Dzięki temu pan Tomasz wielokrotnie zadziwiał swoich współpracowników, a także wrogów, rozwijając niewyobrażalne prędkości pojazdem, który wyglądem przypominał wielką rozkraczoną żabę. Panu Tomaszowi w rozwiązywaniu zagadek pomagają przyjaciele harcerze. W proponowanej dziś części poszukują skarbu Templariuszy ukrytego w którymś z zamków krzyżackich wybudowanych na terenie Polski. Akcja przenosi nas m.in. do Malborka. Razem z bohaterami przeżywamy niesamowite przygody, rozwiązujemy zagadki, poznajemy historię Polski.

Bo takie są właśnie książki Nienackiego. Czyta się je z zapartym tchem, a ponadto wyrabiają w czytelnikach ogromny szacunek dla zabytków i naszej historii.:)

Zaproponowaną książkę znajdziesz w linku poniżej:

https://docplayer.pl/11705147-Zbigniew-nienacki-pan-samochodzik-i-templariusze.html

Monika Dołęgowska

Drodzy Rodzice!


W tym tak trudnym dla nas wszystkich czasie pragniemy wspierać Was w Wasze działania w ustawicznym rozwoju dziecka. Zdajemy sobie sprawę, że obowiązek, któremu musi sprostać uczeń realizujący podstawę programową nie jest dla Was łatwym zadaniem.
Pragniemy wesprzeć rozwój Waszego dziecka i zaproponować różnorodne zabawy, które pozwolą odetchnąć od trudu nauki, a jednocześnie umożliwią rozwijanie jego zainteresowań i w końcu – najważniejsze – wywołają uśmiech na jego twarzy!


WYCHOWAWCY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
ŚWIAT SMYKA

vulcan

Ogłoszenia

  • Film "Niezwykła wizytacja" +

    Będąc w gimnazjum, dzisiejsi maturzyści  pojechali  na wycieczce do Torunia. Stała się ona doskonałą inspiracją do nakręcenia filmu w konwencji Czytaj więcej
  • Jak się macie, Mole Książkowe?To konkursy dla Was! +

    Biblioteka znowu ma dla Was ciekawą ofertę konkursową na prawie cały rok szkolny! Czytasz? Wypożyczaj więc książki z naszej biblioteki Czytaj więcej
  • Uwaga Rekrutacja!!! +

    Zgłoszenia dzieci do szkoły prosimy przesyłać na pocztę e - mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w postaci skanu/zdjęcia zgłoszenia pobranego ze strony internetowej lub Czytaj więcej
  • Twórczość w czasach zarazy - miejsce publikacji +

    Okazuje się, że opublikujemy kilka opowiadań niezłych rozmiarów, więc nie możemy tego zrobić na stronie głównej. Polecam je miłośnikom czytania, Czytaj więcej
  • 1

mol

biblioteka

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Obecnie stronę ogląda ...

Odwiedza nas 76 gości oraz 0 użytkowników.

baner projekt

Stop cyberprzemocy

stop

My na mapie

Drukuj