Aktualności
Plan lekcji
Wykaz podr.

17 czerwca klasy I c, I d, I e wraz z wychowawcami wyruszyły na wycieczkę do Torunia, miejscowości, z którą związany był nasz patron szkoły Mikołaj Kopernik.
Długo podróżowaliśmy, ale trudy zrekompensowała  piękna słoneczna pogoda w mieście. Maszerując bulwarem nadwiślańskim, dotarliśmy na miejsce spotkania z przewodnikiem - panią Agnieszką.
Już od samego początku ogromnych emocji dostarczył "Ufer Bunker", czyli autentyczny podziemny schron przeciwlotniczy z czasów II wojny światowej. Forma zwiedzania schronu oparta jest na kreowaniu doświadczeń i emocji panujących w warunkach zagrożenia, w czasie nalotu na miasto. Surowe wnętrze obiektu wzbogacone o efekty świetlne i dźwiękowe było tłem dla silnych wrażeń.
Wiele radości dostarczyła też Krzywa Wieża pochylona na skutek gliniastego, niestabilnego gruntu - choć legendy mówią zupełnie co innego. Ciekawe, czy każdy z uczestników wycieczki, który stanął pod Krzywą Wieżą, ma czyste sumienie?

W toruńskim planetarium, w środku dnia, zobaczyliśmy rozgwieżdżone niebo, odbyliśmy międzygalaktyczną  podróż na odległe ciała astralne, przelecieliśmy przez pierścienie Saturna i spojrzeliśmy w kosmiczną przestrzeń innych planet.
 W Piekarni Mistrza Bogumiła natomiast od piernikarzy dowiedzieliśmy się o rodowodzie pierników i pochodzeniu przypraw korzennych niezbędnych do przygotowania ciasta piernikowego. Wspólnie zrobiliśmy tradycyjny piernik i mieliśmy możliwość degustacji pysznych pierniczków. Na koniec otrzymaliśmy zaszczytny tytuł czeladników piernikarskich poświadczony specjalnym dyplomem od samego Mistrza Bogumiła.

Toruński Ratusz Staromiejski, fontanna Flisaka z żabkami, dom i pomnik Mikołaja Kopernika, Dwór Artusa, pomnik osiołka, kamienica pod gwiazdą, ruiny zamku krzyżackiego to nieliczne obiekty, które zobaczyliśmy w Toruniu.

Podczas rejsu statkiem mogliśmy upajać się niezwykłą panoramą miasta, trochę pomarzyć, odpocząć.
Na koniec, w Domu Legend Toruńskich, przenieśliśmy się w świat magicznych opowieści o mieście i jego historii. Zostaliśmy aktorami legend, m. in. o wylaniu nieczystości na głowę króla Jagiełły, historii flisaka, który uratował miasto przed plagą żab. Poznaliśmy też powody pochylenia się Krzywej Wieży. Wszystko to umiejętnie osadzone w epoce i zabawnie przedstawione.
Atrakcją wieczoru był multimedialny pokaz fontanny Cosmopolis z kolorowymi światłami, efektami wodnymi i muzyką.
To co dobre, szybko się kończy. Mamy nadzieję, że jeszcze tam wrócimy, bo zakochaliśmy się w Toruniu.

Uczniowie klasy I C

godlo1

vulcan

Ogłoszenia

• Uwaga! Dni wolne od zajęć dydaktycznych w roku szk. 2023/2024 +

Informujemy, że w roku szkolnym 2023/2024 dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych w Szkole Podstawowej nr 2, to: 02.11.2023 28.03.2024 Czytaj więcej
  • Nowości wydawnicze w bibliotece! +

• Uwaga! Aktualny nr konta bankowego na wpłaty za obiady szkolne +

Odpłatność za obiady wynosi 5,00 zł za dzień. Opłatę za obiady proszę uiszczać zgodnie z harmonogramem, jedynie poprzez wpłatę na Czytaj więcej
  • Uwaga, obiady szkolne +

Szanowni Państwo! Stołówka szkolna w Miejskim Zespole Szkół informuje, że:- Wydawanie obiadów w roku szkolnym 2023/2024 zaczyna się od dnia Czytaj więcej
  • 1

mol

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N

Obecnie stronę ogląda ...

Odwiedza nas 372 gości oraz 0 użytkowników.