Nikogo nie trzeba przekonywać, że czytanie jest podstawą rozwoju intelektualnego dzieci i dorosłych. Jednak różnie z nim bywa. Aby poprawnie i dobrze czytać, najpierw trzeba wyćwiczyć technikę czytania. To jest pierwsza bariera. Czasem osobie po prostu nie chce się ślęczeć godzinami nad tekstem. Błąd. Dobra technika czytania otwiera wiele wrót do wiedzy, umiejętności, a nade wszystko do przyjemności. Tak. Czytanie jest przyjemne, ale zrozumie to ten, kto po prostu czyta. Dzięki temu przenosi się do innych światów, poznaje różne kultury, przeżywa rozmaite emocje.

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania 29  września  obchodzilły niemal wszystkie klasu I- III. W bibliotece spotkały się dzieci z I d, I a i I c. Pani Dominika Krajewska czytała opowieść "Jak kózka uczyła się pływać".  Klasa III a pod opieką wychowawczyni p. Anety Śliwowskiej połączyła tę akcję z  przedsiewzieciem  „Starszy czyta młodszemu”. Na zaproszenie klasy tekst czytał Maciek z kl. V a. Czytał płynnie, wyraziście, oddając pięknie emocje bohaterów.

Podobne przedsiewziecie wydarzyło się w klasie I b. Uczniowie usłyszeli fragment książki Cichonia "Cukierku, ty łobuzie" czytany przez p. Małgorzatę Brzozowską. Wychowawczyni p. Magdalena Doroszkiewicz poszła jeszcze dalej. Zaangażowała swoich wychowanków do czytania. Na własnej skórze dzieci mogły przekonac się, jakie mają umiejętności i jaką frajdę może przynieść obcowanie z tekstem. 

Takie spotkania z literaturą na pewno spodobały się uczniom i sięgną po samodzielną lekturę, czego im życzymy. Pamiętajcie: „Kto czyta, żyje wielokrotnie”.

Aneta Śliwowska

Dominika Krajewska