Tak, tak … Tak można opisać zajęcia sportowe, które zostały zorganizowane w klasie IV C. 18.01.2019 r., w ostatnim dniu nauki przed feriami, pod opieką wychowawcy p. Katarzyny Bartłomiejczuk i pani Moniki Kulesza, czwartoklasiści wyruszyli do parku trampolin „Strefa wysokich lotów” w Białymstoku. Na powierzchni ok. 1600 m2 każdy znalazł coś dla siebie.
Na początek solidna rozgrzewka i ustalenie zasad bezpieczeństwa, a potem istne szaleństwo: ścieżki trampolinowe, 3 baseny z gąbkami, poduszka powietrzna, trampoliny sportowe, trampoliny superqad (18 m2 do lądowania), kosze do wsadów, ścianki wspinaczkowe, airtrack, springfloor, strefa parkour & freerun, szarfy, akademia młodego lotnika czy zjeżdżalnie. Prawda, że tego dużo. Nie ważne ile masz lat, uśmiech i pozytywna energia w parku gwarantowana! Dla najodważniejszych były nawet nagrody. Oliwka Sz., Dominika, Julka i Emilka pokazały swoją gibkość na szarfach. Lekkość ruchów dziewcząt, elegancja, wysportowane ciało, to wszystko wyglądało tak, jakby trenowały już kilka lat. Brawo! Do dziewcząt dołączyły też panie opiekunki i całkiem nieźle sobie radziły w akrobatyce powietrznej. Czas szybko upłynął na aktywności fizycznej.


Potem zasłużony posiłek i film „Chłopiec z burzy” w kinie Helios. Tu doświadczyliśmy innych pozytywnych emocji. Zobaczyliśmy niezwykle wzruszającą, pełną humoru i przygód opowieść o przyjaźni i dorastaniu człowieka z ptakiem, historię chłopca, który pod swoją opiekę przygarnął trzy osierocone pelikany i wychowywał je wraz z ojcem. Z jednym z ptaków - Panem Percivalem – nawiązał szczególną więź. Film pokazuje jak wiele potrafią sobie nawzajem dać, człowiek i zwierzę, i jak wiele mogą siebie nauczyć. Mozolna nauka latania, walka z kłusownikami polującymi na nadmorskie ptaki i niekończące się wspólne wygłupy zacieśniają niezwykłą więź między Michaelem a pelikanem. W końcu jednak przychodzi moment, gdy pelikan dorasta, potem ginie z rąk kłusownika, a chłopiec musi opuścić domek na plaży. Michael staje się dorosłym mężczyzną Po latach opowiada swoją historię wnuczce i ratuje park krajobrazowy. Nawet chłopcom zakręciła się łza w oku. Film akcentuje również problem natury ekologicznej. Urbanizacja ludności, niszczenie przyrody, a także bezcelowe polowania dla sportu. Czy tak ma wyglądać nasze dalsze życie? Bez drzew, ptaków, przyrody? Zastanówmy się?
Był to niezwykły wyjazd. Dziękujemy naszym opiekunom za niezapomnianą lekcję wf. Za pokazanie nam, jak można inaczej zdobywać wiedzę i spędzać czas wolny. Za piękną lekcję o przyjaźni, empatii i o tym, co w życiu najważniejsze. Za lekcję ekologii i ukazanie nam globalnych problemów przyrody.


Pamiętajcie, że uczycie się nie tylko w szkolnej ławce, ale również na wycieczce.

Uczniowie kl. IV C